Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

All-in-One voor ouders

Pagina: 1
Acties:

• BashChaos
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-04-2024
Beste,

Mijn moeder kwam met het lumineuze idee een nieuwe laptop voor mijn vader aan te schaffen. Volgens mij is deze keuze puur esthetisch en niet voor het mobiele aspect. Moeders irriteert zich aan de lelijke (computer)kast die nog op een lelijker bureau te vinden is in de woonkamer. Mijn vader is oud, heeft dus niet perse overal een laptop nodig, zit hij liever voor een groot scherm, en de dingen die hij op een mobiel internet dagend apparaat zou willen doen kan bij ook op zijn ipad. Daarom zei ik tegen mijn moeder dat het misschien beter is om een all-in-one te kopen. Hier gaan wij dan ook voor, echter kan ik nergens echt goede reviews vinden over dergelijke apparaten. En al helemaal niet over de apparaten hier in NL te verkrijgen. Mijn vraag heeft iemand ervaring of een goed advies?

Zelf ben ik niet zo enthousiast over macOS en chromebased. Met MacOS heb ik ervaring, dat duurde voo mij ook even om daar gewend te raken. Chromebased heb ik geen ervaring mee. Maar een nieuw besturing systeem betekend dus ook weer een gewenningstijd. Ik zie mezelf alweer 3 jaar gefustreeerd proberen uit te leggen hoe ctrl-c en ctrl-v nou precies werkt en hoe hij zijn foto's op de computer krijgt.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Wat oude mensen vaker doen op computers. Memoires schrijven, op marktplaats z'n pensioen verbrassen(wat ook op de ipad kan), ING bankzaken. Ik denk dat mijn moeder dr ook gebruik van gaat maken voor haar werk, dus word, excel en powerpoint.
Zoals hierboven beschreven wil ik dus er ook voor zorgen dat mijn vader zijn foto's kan bekijken, of van een externe harde schijf of van een interne harde schijf, zodat zijn telefoon ook weer leeg gehaald kan worden.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik denk dat 700 euro een mooi streef getal is voor een apparaat wat alleen de basis moet kunnen (corrigeer me als ik hier volledig naast zit)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Misschien de oude boxen, maar volgens mij zitten die in veel apparaten.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee zolang het maar werkt.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Dat mijn vader dr goed mee uit de voeten kan, zonder dat ik daar jaren van frustraties overheen moet laten gaan.

Wat verwacht je van ons?
Ik zou dus graag advies willen wat betreft degelijke all-in-ones zijn. Daarnaast zou ik hier graag snel antwoord op willen, gezien bestel tijden etc. En zijn verjaardag aankomend weekend. (don't blame me, mijn moeder kwam gister pas met dit idee op de proppen.

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-11 16:52
het nadeel van een AiO is dat als de pc traag wordt je ook de monitor moet vervangen terwijl die normaal gesproken veel langer mee kunnen dan een PC. Je kunt ook een kleine pc achter een standaard monitor hangen dan heb je dat probleem niet. Zie bv dit topic Welke mini-itx kast met Vesa icm Vesa Extention

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 29-11 23:07

P_Tingen

omdat het KAN

Volgens mij kun je dan beter iets zoeken á la Nuc of Brixx of iets dergelijks. Als je een klein kastje voor achter je scherm zoekt, heb je meer keuze en ben je (gok ik) goedkoper uit.

Misschien ook nog een optie is zelfs een pc op een stokkie maar ik weet niet of dat qua performance wat is.

Edit: op papier ziet de pricewatch: Intel Compute Stick STK2m364CC er best aardig uit

[ Voor 16% gewijzigd door P_Tingen op 07-03-2017 13:38 ]

... en gaat over tot de orde van de dag

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 01:51
Aangezien TS het heeft over foto's op de computer zetten, lijkt het me dat een Compute Stick met slechts 64GB niet genoeg opslag biedt. Dan zou ik eerder naar de Nuc kijken.

• piekevanbeekum
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 17-11 09:44
deze mischien: pricewatch: HP All-in-One 24-g020nd

[ Voor 85% gewijzigd door piekevanbeekum op 07-03-2017 15:38 ]

• belrpr
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-11 09:47
Kijk hier even:
http://www8.hp.com/be/nl/...d&page=1&facet=All-in-One

Zowel de elite 600 & 800 reeks bij klanten geplaatst.
Positief was gemakkelijke upgradebaarheid van de harde schijf / geheugen / wifi
Men kan zeer gemakkelijk bij de onderdelen.
Pagina: 1