Wat ga je met je laptop doen?
Ik gebruik m'n laptop voornamelijk als casual laptop, een beetje browsen, wat video's kijken, soms wat Skype en eventueel gebruik ik hem op werk (ik ben sysadmin, dus voornamelijk RDP/SSH).
Wat is je budget?
Het budget van een MacBook.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Jep, ik vind het prettig als een laptop draagbaar is en lekker makkelijk is om mee te nemen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ja dood simpel, ik heb een tijdje geleden (2 jaar) een MacBook Pro gehad, 13". Erg fijn. Nu heb ik van werk weer een Windows laptop, en ik merk dat ik me er helemaal de tandjes aan irriteer. Ook omdat ik nu weer een iPhone (7) en Apple Watch (Series 2) heb wil ik graag weer een MacBook.
Zoals aangegeven vind ik het prettig als een laptop makkelijk mee te nemen is, dat vond ik bij mijn 13" MBP altijd erg goed. Maar nu hebben ze ook de "normale" 12" MacBook, ziet er tof uit, is mega dun, klein en dus goed portable.
Maar de hardware verschilt wel degelijk van de MBP.
Als ik ze vergelijk zet je ongeveer dit naast elkaar :
12"
1,1-GHz dual-core
Intel Core m3-processor
Turbo Boost tot 2,2 GHz
8 GB geheugen
Intel HD Graphics 515
13"
2,0‑GHz dual‑core Intel Core i5‑processor
Turbo Boost tot 3,1 GHz
8 GB 1866‑MHz geheugen
PCIe‑SSD van 256 GB1
Intel Iris Graphics 540
Twee Thunderbolt 3-poorten
Maar waar doe ik nou verstandig aan? Pak ik de iets grotere, zwaardere Pro met betere specs, of kan ik prima uit de voeten met de 12"?
Misschien heeft iemand hier ervaring met beide, of goede tips ?
Alvast enorm bedankt!
Ik gebruik m'n laptop voornamelijk als casual laptop, een beetje browsen, wat video's kijken, soms wat Skype en eventueel gebruik ik hem op werk (ik ben sysadmin, dus voornamelijk RDP/SSH).
Wat is je budget?
Het budget van een MacBook.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Jep, ik vind het prettig als een laptop draagbaar is en lekker makkelijk is om mee te nemen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ja dood simpel, ik heb een tijdje geleden (2 jaar) een MacBook Pro gehad, 13". Erg fijn. Nu heb ik van werk weer een Windows laptop, en ik merk dat ik me er helemaal de tandjes aan irriteer. Ook omdat ik nu weer een iPhone (7) en Apple Watch (Series 2) heb wil ik graag weer een MacBook.
Zoals aangegeven vind ik het prettig als een laptop makkelijk mee te nemen is, dat vond ik bij mijn 13" MBP altijd erg goed. Maar nu hebben ze ook de "normale" 12" MacBook, ziet er tof uit, is mega dun, klein en dus goed portable.
Maar de hardware verschilt wel degelijk van de MBP.
Als ik ze vergelijk zet je ongeveer dit naast elkaar :
12"
1,1-GHz dual-core
Intel Core m3-processor
Turbo Boost tot 2,2 GHz
8 GB geheugen
Intel HD Graphics 515
13"
2,0‑GHz dual‑core Intel Core i5‑processor
Turbo Boost tot 3,1 GHz
8 GB 1866‑MHz geheugen
PCIe‑SSD van 256 GB1
Intel Iris Graphics 540
Twee Thunderbolt 3-poorten
Maar waar doe ik nou verstandig aan? Pak ik de iets grotere, zwaardere Pro met betere specs, of kan ik prima uit de voeten met de 12"?
Misschien heeft iemand hier ervaring met beide, of goede tips ?
Alvast enorm bedankt!
Owner of DBIT Consultancy