Toon posts:

630W voeding voldoende?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag,

Ik heb een nieuw systeem in elkaar gezet met een oude 630W voeding welke ik nog had liggen.
Het systeem loopt zeer regelmatig vast bij inspanning en na reboot geeft het de melding:

"Power Supply Surges detected during the previous power on.
ASUS Anti-Surge was triggered to protect system from unstable power supply unit! "

Is het aannemelijk dat het probleem in de verouderde voeding zit en dus slim om een nieuwe voeding aan te schaffen? Welke voeding zouden jullie aanraden met het onderstaande systeem?

Voeding: AXP-630p12p 630W
Asus H110MK
Intel Core i5 7400
Asus Radeon strix rx 480 8GB
Crucial SSD MX300 275GB
Crucial DDR4 8GB 2133 CL 15

• Rockster34
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 31-01 16:54
het klinkt alsof het een OEM PSU is ik zou persoonlijk gaan kijken voor een PSU die rond de 500 Watt is met een 80Plus certificaat

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-12-2025
Ik zou er zo snel mogelijk een nieuwe voeding in zetten. Voordat je voeding de rest van je onderdelen meeneemt.

pricewatch: Corsair CX450M is een goede budget keuze.

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:07

Umbrah

The Incredible MapMan

Dit heeft niet meer dan 450w nodig, zelfs met minder efficiëntie. Is het wel een goede 630w voeding? Tevens: is je systeem geaard en is je aansluiting verder wel in orde?

Verwijderd

Topicstarter
Fijn dat jullie meedenken mannen! Bedankt! Is die 450W dan voldoende?

Verwijderd

Topicstarter
Umbrah schreef op maandag 6 maart 2017 @ 13:56:
Dit heeft niet meer dan 450w nodig, zelfs met minder efficiëntie. Is het wel een goede 630w voeding? Tevens: is je systeem geaard en is je aansluiting verder wel in orde?
Goed punt, ik heb het systeem idd in een wandcontactdoos zitten zonder aarde. Niet bij stilgestaan maar zou dit de problemen kunnen veroorzaken?

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-12-2025
Verwijderd schreef op maandag 6 maart 2017 @ 14:01:
[...]

Goed punt, ik heb het systeem idd in een wandcontactdoos zitten zonder aarde. Niet bij stilgestaan maar zou dit de problemen kunnen veroorzaken?
Nouja als je systeem al aangeeft dat er problemen zijn zou ik hem sowieso vervangen. Je zou dat natuurlijk kunnen (laten) onderzoeken. 450w is overigens ruim voldoende.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Neem ook even een kijkje in Voeding advies en informatie topic - Deel 33, een speciaal topic, specifiek voor adviezen en vragen zoals deze. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door CH4OS op 06-03-2017 14:09 ]

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-02 22:02
Verwijderd schreef op maandag 6 maart 2017 @ 14:01:
[...]

Het beste is altijd een geaard stopcontact te nemen. Wil anders nog wel eens vreemde uitval veroorzaken/kast die onder stroom staat etc.

pricewatch: AXP Simplepower 630 Watt

Maar € 50 voor een 630 watt voeding is wachten op ellende. Bovendien zal hij wel een jaar of 5 oud zijn. Zo snel mogelijk wegdoen en een goede nieuwe kopen.

Verwijderd

Topicstarter
pricewatch: Corsair CX450M is een goede budget keuze.
[/quote]

Probleem opgelost met een nieuwe voeding!(CX450M)

Hartelijk dank!
Pagina: 1