Ik heb vandaag ook een NVME SSD (Samsung 960 Evo) in mijn nieuwe Dell Optiplex 7040 Micro gezet, en naar aanleiding van jouw bovenstaande posting (dank daarvoor) heb ik een iets andere weg gekozen. Ik heb in de BIOS gewoon voor Legacy Boot gekozen en de SATA Operation op "AHCI".
Toen heb ik Windows 10 Home geïnstalleerd via een USB stick.
Vervolgens heb ik alle drivers en nieuwste bios via de Dell site er op gezet, en daarna Samsung Magician geïnstalleerd. Deze herkende de Samsung Evo niet en gaf de volgende snelheden met de standaard NVME driver van Windows
Vervolgens heb ik de Samsung NVME driver geïnstalleerd en toen werd de Samsung 960 Evo wel herkend en kreeg ik ook een iets betere snelheid te zien als met de Windows NVME driver
Wat mij wel opvalt is dat de i3 processor tijdens het draaien van een benchmark in Samsung Magician vaak op 100% komt te staan. En het lijkt wel of dit haperingen geeft en dus de benchmark negatief beïnvloed. Ik ga volgende week de i3-6100T vervangen voor een i7-6700T en ben benieuwd of dit dan nog is...
Al met al viel het mij dus heel erg mee om de Samsung 960 Evo in te bouwen en ben ik te vrede met de resultaten van deze SSD
[
Voor 8% gewijzigd door
DON PAPA op 18-03-2017 07:45
]