Toon posts:

Wat te kiezen voor 8-jarige: PS4, Switch, Vita?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dag allen,

Ik weet dat het een lastig issue is & waarschijnlijk te maken heeft met persoonlijker voorkeur. Toch stel ik de vraag in de hoop een beter inzicht te kunnen krijgen.

Ik ben nl. op zoek naar een console voor mijn oudste zoon (8j.).
Ter info: momenteel is die in het bezit van een PS3.

Echter heb ik het al het één en het ander opgezocht over PS4, Nintendo Switch + 3D XL, alsook PS Vita (die blijkbaar uit de handel is in de Benelux)?

Ik ben hier zelf al enige tijd niet meer mee bezig en eerlijkheidshalve moet ik dus ook toegeven er geen fluit meer van te kennen.

De switch lijkt me op het eerste zicht wel interessant omdat dit overal met iedereen kan gespeeld worden.
MAAR, trekt de beeldkwaliteit op de tv dan wel op iets?

Alvast bedankt voor de nuttige antwoorden.
P.S.: Jankers mogen zich onthouden om te reageren :-)

Grtn J.

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Vraag is dan: wat voor soort gamen is gewenst? Wat is het budget incl. voldoende spellen?

Een upgrade naar een PS4 ligt voor de hand vanwege ervaring met de 'look and feel', maar het soort spelen op een Nintendo is misschien leuker voor achtjarigen + vriendjes. Waar twijfel je over?

[google=difference between PS4 and nintendo switch] geeft een overview, net als reviews zoals reviews: Nintendo Switch - Vooral geschikt voor partygames en vergelijkbaar. Lees die dus even.
Verwijderd schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 14:37:
P.S.: Jankers mogen zich onthouden om te reageren :-)
offtopic:
Ten eerste: laat wat wel en niet de bedoeling is ajb over aan de moderators. Ten tweede: dergelijk negatief beginnen nodigt bepaald niet uit om met je mee te denken :*

Desondanks: welkom@GoT. Ik vul de topictitel wat aan. 'Wat te kiezen' kan immers ook gaan over videokaarten of kattenvoer en is dus geen handige topictitel ;)

[ Voor 6% gewijzigd door F_J_K op 04-03-2017 15:10 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeeSung
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
En wat is de voorkeur van uw zoon. Straks is hij ontevreden met de switch omdat ie het liefst een ps4 wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-10 16:38
Ik zou op dit moment nog geen Switch kopen tenzij je daar een game op gaat spelen die je nu de moeite waard vindt, en je zeker weet dat er meer games komen die je ook leuk gaat vinden. Op dit moment is het aanbod aan games nog te karig en moet je overigens al zien dat je nog ergens een Switch vindt.

De PS Vita is wat mij betreft geen optie. Dat ding is praktisch dood verklaard, zelfs door Sony zélf, en daar verwacht niemand nog veel van behalve af en toe een verdwaalde indy-titel.

Ik zou op dit moment dan kijken naar de PS4 omdat je nu al een PS3 hebt staan. Maar ook daarvoor weer - alleen als er games op de PS4 zijn die je absoluut gaat spelen en die niet op de PS3 verkrijgbaar zijn.

Datzelfde geldt eigenlijk ook voor de 3DS, kijk naar de games, niet naar het apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTHEEBO1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-08 20:26
Het hangt er inderdaad vanaf wat voor software (games) je zoon leuk vindt. Dat gezegd hebbende, voor de Switch is er momenteel nog bijna niks te krijgen (Zelda is wel briljant, maar dat is het ook tot nu toe) en bovendien is maar de vraag hoe de third party support gaat zijn. Dikke kans dat je nog een aantal maanden moet wachten voordat er überhaupt genoeg te spelen is.

Op de PS4 (ik zou dan voor de pro gaan ivm futureproof) is er behoorlijk wat keuze (ook voor 8 jarigen) en veel is ook al goedkoper te krijgen omdat de console simpelweg al een tijdje uit is. Bovendien is de PS4 ook een goede machine om bijv Netflix op te kijken en een blueray speler.

Een andere optie is een tweedehands WIIu. Minder futureproof (er komt letterlijk niks nieuws meer voor uit), maar wel een geweldige line-up voor kids (de nieuwe zelfde is ook daarop te spelen, mariokart, supermario 3D world etc).

Persoonlijk zou ik voor de PS4 pro gaan (dat vindt ie ws ook nog veel stoerder) ivm aanbod van games en future proof. Bij kindvriendelijke Games kan je dan denken aan:

Little big planet
Tearaway (deze maand gratis bij een psn
Ratchet & Clank
Knack
De Lego games
Skylanders
Evt sportgames (Fifa of PES)
Evt racegames (bijv een Need for Speed rivals)

Succes!

psn: jagermeistertim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 00:35
Seal64 schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 15:28:
Ik zou op dit moment nog geen Switch kopen tenzij je daar een game op gaat spelen die je nu de moeite waard vindt, en je zeker weet dat er meer games komen die je ook leuk gaat vinden. Op dit moment is het aanbod aan games nog te karig en moet je overigens al zien dat je nog ergens een Switch vindt.

De PS Vita is wat mij betreft geen optie. Dat ding is praktisch dood verklaard, zelfs door Sony zélf, en daar verwacht niemand nog veel van behalve af en toe een verdwaalde indy-titel.

Ik zou op dit moment dan kijken naar de PS4 omdat je nu al een PS3 hebt staan. Maar ook daarvoor weer - alleen als er games op de PS4 zijn die je absoluut gaat spelen en die niet op de PS3 verkrijgbaar zijn.

Datzelfde geldt eigenlijk ook voor de 3DS, kijk naar de games, niet naar het apparaat.
Je zou je verbazen hoeveel games de Vita in het westen nog krijgt.

Echter is de Vita om een andere reden niet geschikt, meeste niet indie games ervoor (uit ervaring) zijn niet geschikt voor een 8 jarige.

Wii U is een optie, al kun je daar verder niks meer qua games meer voor verwachten, Wii U heeft genoeg hele leuke en goede games maar als die op zijn komt er ook niks nieuws er meer voor uit.

Dat maakt de Wii U niet slecht, houd er wel rekening mee dat er geen Nintendo of 3rd party titels er meer op komen.

3DS heeft nog genoeg support, maar het apparaat is inmiddels ruim 6 jaar op de markt dus de kans is groot dat volgend jaar het aantal nieuwe games ervoor flink zakt, echter heeft de 3DS in tegenstelling tot de Wii U veel meer goede games, daarnaast kun je ook ook DS games erop spelen en die bibliotheek is zelfs nog groter (daarnaast zijn veel DS en ook meerdere 3DS games vrij goedkoop te verkrijgen)

(Wii U kan ook Wii games afspelen trouwens)

PS3 is simpel, heeft erg veel goede titels, echter en dat is een persoonlijke mening zijn ze niet allemaal geschikt voor een 8 jarige (al houden de meeste ouders zich toch niet aan, best begrijpelijk), support echter zal binnenkort zeker wel stoppen, PS3 is al bijna 10 jaar op de markt, voordeel van de PS3 is wel dat de apparaat en de games heel goedkoop te verkrijgen zijn.

PS4 is hetzelfde verhaal als PS3, veel goede titels en ga zo door, echter is de PS4 recenter op de markt gebracht en zal qua nieuwe games nog meerdere jaren door gaan.

Nintendo Switch is wel iets om over na te denken, het is een handheld en console hybride dus de titels die de 3DS en de Wii U kregen zullen in 1 of een andere vorm wel erop uitkomen (ik doel op nieuwe games).

Qua Nintendo games en indies zal de Switch genoeg games krijgen, qua grote westerse 3rd parties moet dat nog blijken, ik schat de kans groot in dat het goed komt omdat Nintendo het deze keer beter heeft aangepakt dan met de Wii U, het is wel alsnog een gok als je iets zoals Call of Duty of GTA erop verwacht.

Je kunt sowieso verwachten dat Mario en Zelda games erop blijven uitkomen, en aangezien de 3DS geen opvolger krijgt is de kans vrijwel 100% dat nieuwe Pokémon games ook op de Switch uitkomen.

Persoonlijk zou ik mij alleen focussen op de PS4, 3DS (vanwege de al bestaande games bibliotheek) en de Switch (die dit jaar al ruim 60 games krijgt bovenop de huidige 14 launch titels).

PS3 is ook interessant, vooral als je wat oudere games heel goedkoop wilt scoren, ik zie mensen en 2de hand winkels regelmatig PS3 games verkopen voor onder 5 euro, op dat vlak is PS3 interessant.

Wii U kan ook een interessante keuze zijn, maar vanwege de Switch zou ik deze niet aanraden, de 3DS had goed verkopen en kreeg heel veel goede games, de Wii U heeft paar goede titels maar ook Nintendo is met games ervoor gestopt, laat staan 3rd parties.

PS Vita moet je gewoon overslaan, ik ben zelf een Vita fan en verzamel heeft veel games ervoor en op Minecraft en paar indies na zal je kind vrij snel het apparaat weg leggen, het is niet interessant genoeg voor een kind, je moet echt interesse hebben in de games ervoor, zeker aangezien de meeste devlopers die hier in het westen games voor uitbrengen of uit Japan komen of het zijn de indies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Persoonlijk zou ik voor de PS4 pro gaan (dat vindt ie ws ook nog veel stoerder) ivm aanbod van games en future proof. Bij kindvriendelijke Games kan je dan denken aan:

Little big planet
Tearaway (deze maand gratis bij een psn
Ratchet & Clank
Knack
De Lego games
Skylanders
Evt sportgames (Fifa of PES)
Evt racegames (bijv een Need for Speed rivals)

Succes!
Rayman: Legends. :9 En later crash bandicoot er nog bij.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2017 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Belangrijkste in dit geval zijn de games: kijk gewoon goed welke exclusives er op een bepaald platform zijn en laat dat meewegen in je aankoop. Op dit moment zal dat meevallen of beperkt zijn (gezien de leeftijd) maar aangezien een console zo aantal jaar mee gaat iets om rekening mee te houden.

Daarnaast kijk in de omgeving welke consoles populair zijn.. niets is zo vervelend dat jij een PS4 koopt en dat z'n klasgenootjes/vriendjes Minecraft (Fifa, insert multiplayer game) zitten te spelen op een Xbox.

Nog een dingetje om wellicht te overdenken: de grote twee console bouwers hebben een programma waarbij hè maandelijks een aantal 'gratis' games krijgt, dit kan interessant zijn resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst maar naar mijn mening biedt MS via Xbox games with Gold vaak interessantere games dan Sony via PSN+ (ja ik sleep MS erbij want ik zou niet weten waarom je die niet zou overwegen) Ook de nieuwe gamedienst on demand die MS introduceert kan leuk (lees aantrekkelijk qua kosten zijn)

Dan de consoles die je zelf aandraagt:

PS Vita, ik heb zo'n ding gehad. Hartstikke leuk zeker icm met een PS4 (ook gehad) maar 't blijft een handheld (dat moet je dus al willen en mijn ervaring is dat niet iedereen zo'n ding wil) ideaal om mee te nemen naar de (wellicht) verplichte verjaardagen van familie en op vakantie. Inderdaad uit de handel in NL, en zou ik niet adviseren.

Switch, staat hier sinds gisteren naast de TV. Zeker meer dan leuk voor erbij, maar ik denk dat er zeker op dit moment weinig games voor je zoon zijn. De vraag is überhaupt of die komen en dan zullen dat veel games zijn die net iets anders zijn dan op een PS4 of XBONE. Je moet imho dus echt wel wat hebben met Nintendo en de (veelal) exclusives die daar voorgemaakt worden. Ik speel bijna dagelijks MK8 met mijn dochter van vijf. Die vindt Pikmin 3 geweldig en kan Mario aardig... een Switch kan leuk zijn (op termijn met een groter aanbod games) maar je zou naar een 2de hands WiiU kunnen kijken voldoende aanbod (maar wel een console die verder EOL is) Daarnaast is het de vraag of ie de games leuk vind en/of op termijn nog leuk vind gezien t feit dat er nu een PS3 staat (toch) Ik stuurde gisteren nog naar wat vrienden: ik krijg bij t mobiele gebruikt van de Switch (met Zelda) een PS vita gevoel en dat is positief die heeft dus het beste uit twee werelden (want op een TV is echt wel te doen, al zit je zoon met een paar jaar mogelijk in de " Nintendo is voor kleine kinderen fase" ) maar... die games he... vind ie die wel leuk!?

PS4... harstikke leuke console (gehad, verkocht om terug te gaan naar een XBox ivm de problemen die PSN had bij het online gamen let wel dit is al weer een tijd terug) keus uit de PS4 en de Pro waarbij ik gewoon zou kiezen voor een gewone Slim versie van de PS4 (leuk hoor die 'toekomst bestendigheid' maar nu scoor je makkelijk een goedkope PS4 kijk later dan maar eens naar de Pro als ie goedkoper is bijvoorbeeld) Verschikkelijk veel games en naar mijn menig de beste exclusives (de reden dat ik in de markt ben voor weer een PS4, 2de hands wellicht)

Ik zou ook zeker XBOX overwegen. (Op dit moment in bezit en 'main console') Mijn ervaring is dat het Live netwerk wat stabieler is, de games in het Games with Gold programma beter zijn en zeker het 'Netflix achtige abonnement' voor games kan voor jou interessant zijn. Ongeveer een 10-tje per maand en hij heeft de beschikking over een 'groot?' aantal games. Je hebt dus minder kans op een 'zeurende zoon' omdat hij uit gekeken is op z'n huidige games. (Al verwacht ik niet dat Sony lang achter blijft met een vergelijkbare dienst)

Dus... ben je d'r nog bij na dit lange verhaal (kudos voor mijzelf, getikt op m'n telefoon)?

Ik zou zeggen:

- kijk in je omgeving welke consoles gebruikt worden
- kijk naar de games die op het platform beschikbaar zijn daar voor koop je namelijk de console niet om het merkje (hoop ik)

Moet je kiezen uit 't lijstje zou ik gaan voor een PS4 Slim in een leuke aanbieding met een jaar lang PSN+ (of een Xbox One, met straks die nieuwe gamedienst.. oh wacht... die stond niet op de lijst :+ )

[ Voor 4% gewijzigd door dizzytal op 04-03-2017 20:28 . Reden: Typo's ]

If you didn't win today, you can always win tomorrow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou zelf voor die wii gaan maar aan de andere kant wat is de game aanbod van de switch op dit moment?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike30
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-10 23:08
PS3 is juist geen optie want die heeft z'n zoon al.
Mizgala28 schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 16:04:
[...]

Je zou je verbazen hoeveel games de Vita in het westen nog krijgt.

Echter is de Vita om een andere reden niet geschikt, meeste niet indie games ervoor (uit ervaring) zijn niet geschikt voor een 8 jarige.

Wii U is een optie, al kun je daar verder niks meer qua games meer voor verwachten, Wii U heeft genoeg hele leuke en goede games maar als die op zijn komt er ook niks nieuws er meer voor uit.

Dat maakt de Wii U niet slecht, houd er wel rekening mee dat er geen Nintendo of 3rd party titels er meer op komen.

3DS heeft nog genoeg support, maar het apparaat is inmiddels ruim 6 jaar op de markt dus de kans is groot dat volgend jaar het aantal nieuwe games ervoor flink zakt, echter heeft de 3DS in tegenstelling tot de Wii U veel meer goede games, daarnaast kun je ook ook DS games erop spelen en die bibliotheek is zelfs nog groter (daarnaast zijn veel DS en ook meerdere 3DS games vrij goedkoop te verkrijgen)

(Wii U kan ook Wii games afspelen trouwens)

PS3 is simpel, heeft erg veel goede titels, echter en dat is een persoonlijke mening zijn ze niet allemaal geschikt voor een 8 jarige (al houden de meeste ouders zich toch niet aan, best begrijpelijk), support echter zal binnenkort zeker wel stoppen, PS3 is al bijna 10 jaar op de markt, voordeel van de PS3 is wel dat de apparaat en de games heel goedkoop te verkrijgen zijn.

PS4 is hetzelfde verhaal als PS3, veel goede titels en ga zo door, echter is de PS4 recenter op de markt gebracht en zal qua nieuwe games nog meerdere jaren door gaan.

Nintendo Switch is wel iets om over na te denken, het is een handheld en console hybride dus de titels die de 3DS en de Wii U kregen zullen in 1 of een andere vorm wel erop uitkomen (ik doel op nieuwe games).

Qua Nintendo games en indies zal de Switch genoeg games krijgen, qua grote westerse 3rd parties moet dat nog blijken, ik schat de kans groot in dat het goed komt omdat Nintendo het deze keer beter heeft aangepakt dan met de Wii U, het is wel alsnog een gok als je iets zoals Call of Duty of GTA erop verwacht.

Je kunt sowieso verwachten dat Mario en Zelda games erop blijven uitkomen, en aangezien de 3DS geen opvolger krijgt is de kans vrijwel 100% dat nieuwe Pokémon games ook op de Switch uitkomen.

Persoonlijk zou ik mij alleen focussen op de PS4, 3DS (vanwege de al bestaande games bibliotheek) en de Switch (die dit jaar al ruim 60 games krijgt bovenop de huidige 14 launch titels).

PS3 is ook interessant, vooral als je wat oudere games heel goedkoop wilt scoren, ik zie mensen en 2de hand winkels regelmatig PS3 games verkopen voor onder 5 euro, op dat vlak is PS3 interessant.

Wii U kan ook een interessante keuze zijn, maar vanwege de Switch zou ik deze niet aanraden, de 3DS had goed verkopen en kreeg heel veel goede games, de Wii U heeft paar goede titels maar ook Nintendo is met games ervoor gestopt, laat staan 3rd parties.

PS Vita moet je gewoon overslaan, ik ben zelf een Vita fan en verzamel heeft veel games ervoor en op Minecraft en paar indies na zal je kind vrij snel het apparaat weg leggen, het is niet interessant genoeg voor een kind, je moet echt interesse hebben in de games ervoor, zeker aangezien de meeste devlopers die hier in het westen games voor uitbrengen of uit Japan komen of het zijn de indies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

mike30 schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 19:44:
PS3 is juist geen optie want die heeft z'n zoon al.
Geen console kopen maar (wachten of) iets anders kopen, kan toch ook een optie zijn? ;) Bijvoorbeeld wachten tot er meer games zijn voor de Switch, als het huidige niet voldoet.

Ik ben zelf overigens Xbox- en vooral PC-gamer dus heb weinig praktijkervaring om te delen. Anders dan de melding dat een PC voor kleine f_j_k erg leerzaam was al was dat een paar jaar later en vooral vanwege andere zaken dan de games, maar single player cheaten door de code te onderzoeken was erg leerzaam :+

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simplicidad
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-10 19:27
Ik zou de voorkeur aan de PS4 geven omdat hij hoogstwaarschijnlijk via de PS3 al vertrouwd is met bepaalde franchises. Ook moest zijn voorkeur uit gaan naar bepaalde third party titels lijkt het mij een veilige keuze.

Zonder afbreuk te willen doen aan de switch maar een Nintendo console koop je voor de (goeie) Nintendo games.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uhmmie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-08 17:30
Aangezien ik zelf nogal een fanatieke gamer ben hebben we hier bijna alle consoles (of iig gehad)..

Switch:
Deze zou ik zeker niet als enige console halen, simpel weg vanwege het feit dat er nog bijna geen games voor zijn. Er komen nog wel wat titels bij dit jaar, maar ik vond het nogal tegen vallen. Over een jaar of 2 zijn er misschien genoeg games, maar na onze ervaring van de WiiU zou ik het denk zelfs dan nog steeds afraden om dit als hoofdconsole te nemen..

WiiU:
Deze console had ik in eerste instantie voor mijn kinderen gekocht, opzich wel gebruikt, maar stond uit eindelijk vrij vaak stof te happen.. Als er weer eens een nieuwe nintendo game kwam dan werd hij wel weer voor een paar weken gebruikt, maar daarna stond hij weer snel stil.. Nu met de komst van de Switch hebben we deze console ook maar snel weer verkocht nu die nog wat opleverde. Er komen ook geen nieuwe games meer voor..

Ps4 / Ps4 Pro:
Deze wordt veruit het meeste gebruikt.. Zoveel zelfs dat we ze nu beide hebben staan. Mijn kinderen spelen vooral Minecraft, No mans Sky, Overwatch, Skylanders, Disney Infinity (alhoewel ik afraad deze te kopen), Lego Dimensions en dan nog een hele berg indy games zoals Hohokum, Flower, Journey, etc.. Zelf gebruik ik deze consoles ook veruit het meeste..

Xbox one (s):
Deze is pas na de ps4 gekomen.. Mochten je de exclusives je meer aanspreken dan de exclusives voor de ps4 dan zou je hier ook heel goed voor kunnen gaan (let wel op microsoft is momenteel bezig met de Scorpio update, dus misschien beter om hier op te wachten). Al mijn vrienden hadden echter een ps4, dus alles wat multiplayer is koop ik zelf standaard ook op de ps4. De enige game die mijn kinderen hierop spelen is Rare Replay.

PC:
Echter waar ze ook heel veel gebruik van maken is de pc.. Momenteel is het sims 4.. Maar met steam en origins hebben ze ook een 2 redelijk gesloten eco systemen, waar mijn dochter van 9 prima mee overweg kan..

PsVita:
Deze console wordt eigenlijk alleen op vakantie gebruikt tijdens een regenachtige dag.. Handig voor in de tas.. Hierop spelen ze voornamelijk minecraft, Hohokum, terraria en de games die je 'gratis' krijgt bij PS+.

3dsXL:
Omdat de Nintendo DS erg veel gebruikt werd vroeger een 3ds XL gehaald. Echter mochten onze kinderen van ons de 3d optie niet gebruiken (meerdere onderzoeken naar geweest dat dit niet goed was voor kinderen). Op wat mario games na amper gebruikt. Uit eindelijk verkocht om een Ps Vita te kopen.

[ Voor 19% gewijzigd door Uhmmie op 04-03-2017 21:46 ]

Currently playing: MTG Arena (PC)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
In eerste instantie wil ik jullie allemaal zeer graag bedanken!
Wat een reacties... Gewoonweg geweldig!

Ik haal uit de voorgaande reacties dat waarschijnlijk de PS4 het beste bij mijn zoon zou passen.
Dit omdat hij inderdaad al gekend is met het Playstation gebeuren & dit ook als zeer aangenaam ervaart.

Vroeger was ik trouwens zelf een (verslaafd) PC gamer... Ik weet dus ook uit ervaring dat een console op lange termijn meestal goedkoper uitkomt :-) :-)

Zoals #Deesung aangeeft, wat wil hij zelf.... Is zeker geen slechte opmerking!

Ik ga hem dus alle bovenstaande (en eventueel later onderstaande) reacties laten lezen en verduidelijken.
Zo kan hij op die manier zelf een oordeel vellen waar hijzelf graag denkt op te gamen.

P.S.: Nogmaals, geweldig jullie reacties!
TOP!

Bedankt,
J.
Pagina: 1