Seal64 schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 15:28:
Ik zou op dit moment nog geen Switch kopen tenzij je daar een game op gaat spelen die je nu de moeite waard vindt, en je zeker weet dat er meer games komen die je ook leuk gaat vinden. Op dit moment is het aanbod aan games nog te karig en moet je overigens al zien dat je nog ergens een Switch vindt.
De PS Vita is wat mij betreft geen optie. Dat ding is praktisch dood verklaard, zelfs door Sony zélf, en daar verwacht niemand nog veel van behalve af en toe een verdwaalde indy-titel.
Ik zou op dit moment dan kijken naar de PS4 omdat je nu al een PS3 hebt staan. Maar ook daarvoor weer - alleen als er games op de PS4 zijn die je absoluut gaat spelen en die niet op de PS3 verkrijgbaar zijn.
Datzelfde geldt eigenlijk ook voor de 3DS, kijk naar de games, niet naar het apparaat.
Je zou je verbazen hoeveel games de Vita in het westen nog krijgt.
Echter is de Vita om een andere reden niet geschikt, meeste niet indie games ervoor (uit ervaring) zijn niet geschikt voor een 8 jarige.
Wii U is een optie, al kun je daar verder niks meer qua games meer voor verwachten, Wii U heeft genoeg hele leuke en goede games maar als die op zijn komt er ook niks nieuws er meer voor uit.
Dat maakt de Wii U niet slecht, houd er wel rekening mee dat er geen Nintendo of 3rd party titels er meer op komen.
3DS heeft nog genoeg support, maar het apparaat is inmiddels ruim 6 jaar op de markt dus de kans is groot dat volgend jaar het aantal nieuwe games ervoor flink zakt, echter heeft de 3DS in tegenstelling tot de Wii U veel meer goede games, daarnaast kun je ook ook DS games erop spelen en die bibliotheek is zelfs nog groter (daarnaast zijn veel DS en ook meerdere 3DS games vrij goedkoop te verkrijgen)
(Wii U kan ook Wii games afspelen trouwens)
PS3 is simpel, heeft erg veel goede titels, echter en dat is een persoonlijke mening zijn ze niet allemaal geschikt voor een 8 jarige (al houden de meeste ouders zich toch niet aan, best begrijpelijk), support echter zal binnenkort zeker wel stoppen, PS3 is al bijna 10 jaar op de markt, voordeel van de PS3 is wel dat de apparaat en de games heel goedkoop te verkrijgen zijn.
PS4 is hetzelfde verhaal als PS3, veel goede titels en ga zo door, echter is de PS4 recenter op de markt gebracht en zal qua nieuwe games nog meerdere jaren door gaan.
Nintendo Switch is wel iets om over na te denken, het is een handheld en console hybride dus de titels die de 3DS en de Wii U kregen zullen in 1 of een andere vorm wel erop uitkomen (ik doel op nieuwe games).
Qua Nintendo games en indies zal de Switch genoeg games krijgen, qua grote westerse 3rd parties moet dat nog blijken, ik schat de kans groot in dat het goed komt omdat Nintendo het deze keer beter heeft aangepakt dan met de Wii U, het is wel alsnog een gok als je iets zoals Call of Duty of GTA erop verwacht.
Je kunt sowieso verwachten dat Mario en Zelda games erop blijven uitkomen, en aangezien de 3DS geen opvolger krijgt is de kans vrijwel 100% dat nieuwe Pokémon games ook op de Switch uitkomen.
Persoonlijk zou ik mij alleen focussen op de PS4, 3DS (vanwege de al bestaande games bibliotheek) en de Switch (die dit jaar al ruim 60 games krijgt bovenop de huidige 14 launch titels).
PS3 is ook interessant, vooral als je wat oudere games heel goedkoop wilt scoren, ik zie mensen en 2de hand winkels regelmatig PS3 games verkopen voor onder 5 euro, op dat vlak is PS3 interessant.
Wii U kan ook een interessante keuze zijn, maar vanwege de Switch zou ik deze niet aanraden, de 3DS had goed verkopen en kreeg heel veel goede games, de Wii U heeft paar goede titels maar ook Nintendo is met games ervoor gestopt, laat staan 3rd parties.
PS Vita moet je gewoon overslaan, ik ben zelf een Vita fan en verzamel heeft veel games ervoor en op Minecraft en paar indies na zal je kind vrij snel het apparaat weg leggen, het is niet interessant genoeg voor een kind, je moet echt interesse hebben in de games ervoor, zeker aangezien de meeste devlopers die hier in het westen games voor uitbrengen of uit Japan komen of het zijn de indies.