Pmc aml1 incl receiver hdmi arc

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tolleburker
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 07-09 21:28
Ik wil graag mijn pmc aml1 studio speakers gebruiken die ingebouwd in mijn muur komt te staan. Speakers hebben ingebouwde versterken en xlr in.
...

Kan ik hierbij een marantz receiver sr 5011 gebruiken waarvan ik rca out naar xlr naar speaker en hierbij de volume via de marantz bedien

Beste antwoord (via tolleburker op 05-03-2017 20:04)

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-10 13:43
Ja dat kan, als je de zogeheten 'pre out' gebruikt.
Houdt er rekening mee dat als je de set als 5.1/7.1 wilt gebruiken, en je de analoge 7.1 input gebruikt, dat zo ongeveer alle digitale functies van de receiver komen te vervallen. Je houdt dan enkel de volume regeling over (en misschien nog een input trim).
Als je een stereo setup hebt, gebruik dan een van de standaard stereo inputs.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
Ja dat kan, als je de zogeheten 'pre out' gebruikt.
Houdt er rekening mee dat als je de set als 5.1/7.1 wilt gebruiken, en je de analoge 7.1 input gebruikt, dat zo ongeveer alle digitale functies van de receiver komen te vervallen. Je houdt dan enkel de volume regeling over (en misschien nog een input trim).
Als je een stereo setup hebt, gebruik dan een van de standaard stereo inputs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tolleburker
Voorloopig alleen nog maar stereo zijn er ook stereo receivers met hdmi in / out met pre outs ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:07

FeaR

In GoT we trust

Die zijn er alleen wel voor een hogere prijs dan een SR5011. Neem bijvoorbeeld een SR250 van Arcam of Sigma 2200i van Classe. Lijkt me ook een beetje zonde om zo'n receiver neer te zetten om alleen als pre/pro te dienen.

[ Voor 6% gewijzigd door FeaR op 05-03-2017 19:59 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tolleburker
Oke is er ook iemand die ervaring heeft met de denon dn-500av of 700 ? Lijkt me opzich een betaalbaar alternatief ipv arcam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
Ik heb ervaring met de voorloper hiervan. Deze nieuwe 2 typen hebben echter helemaal geen analoge multichannel input. Hoe dan ook blijf je de tekortkomingen van receivers houden als je rechtstreeks analoog zo'n receiver in wilt gaan. Dan kun je beter gaan denken aan een degelijke monitor controller, helaas met bijkomende kosten (maar is wel heel praktisch).

Zelf heb ik dit overigens opgelost door de 8 kanaals AES output van m'n interface om te zetten naar 8 kanaals SDI, en dat weer om te zetten naar HDMI en dat gaat zo de versterker in. Heel fijn om nog even een simpele EQ aan te zetten om de response te tweaken, speaker levels en delay te regelen en natuurlijk de volume control.
Dit met een Marantz av7005 (gebalanceerd uit).

Pagina: 1