Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heee Digi-mannen/vrouwen,

Mijn vraag
Bij mijn Sitecom wlr-7100 X7 AC1200 router valt na ong. 2 weken het 5Ghz kanaal spontaan weg en is daarna met geen enkel apparaat meer te vinden, terwijl de 2.4Ghz gewoon blijft werken. Hoe kan dit? & Hoe kan ik dat oplossen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
- Ziggo Connect Box
- 2x Sitecom WLR-7100, firmware V1.8 en hardware version A (1 voor boven, 1 voor beneden)

Mijn set-up is als volgt, een Ziggo Modem (Connect Box) in bridge modus waaraan een de Sitecom router hangt. Aan deze eerste router is vervolgens via een utp naar boven de tweede router gehangen. Zoals reeds beschreven valt het 5Ghz kanaal van de eerste router spontaan weg en komt daarna ook niet meer terug. Terwijl de 2.4Ghz wel blijft werken en ik met de router boven nul problemen heb.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Totale reset van beide routers en daarna de instellingen goed gezet (incl. firmware update) om vervolgens aan te sluiten.

Alvast bedankt!

Julian

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizai
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Is dit iets bruikbaars?
Let op de Hardware Accelerator optie.

Sitecom WiFi Router X7 AC1200 blijft steeds disconnecten

Heb je de nieuwste stabiele firmware erop gezet?

Anjunabeats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Voorheen hadden wij inderdaad hetzelfde probleem als daar beschreven, maar wij hebben al een aantal maanden de Hardware Accelerator optie UIT. Dus dat kan 't niet zijn.

Ja, versie 1.8 is de nieuwste stabielste versie, en die staat op beide routers.

Verdere tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:58

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Klinkt als een memory leak. Heb je met de beste apparatuur als firmware nog niet stabiel is (ik loop er tegen de Netgear R7800 op het werk tegenaan) - maar een goede vendor zorgt binnen redelijke tijd voor firmware die dit verhelpt. Ik hoor weinig goede dingen over de WLR7100 en veel van dit soort problemen. Sowieso is het een raar ontwerp (meer aandacht aan legacy 2.4GHz met 3x3 MiMo dan aan 5GHz ac met 2x2 :? ), duurder dan vergelijkbare apparaten met minder issues (TP-Link C1200 en D-Link DIR-842 bijv) en ik zou het niet snel aanraden.

Oslik blyat! Oslik!