Zijn dit goede specs?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi iedereen!

Ik ben nogal nieuw op het forum en ook nogal nieuw als het om zelfbouw van pc's gaat. Vandaar dat ik jullie graag om je mening wil vragen.
Een vriend van me kan een game pc voor me in elkaar zetten en kan me daarmee een hoop geld besparen. Nou heeft ie me al een hele lijst onderdelen gestuurd die hij nog heeft liggen. Google is m'n beste vriend hiermee en van wat ik heb kunnen lezen zijn de onderdelen prima, maar ik zou dus echt niet weten of ze samen ook een goedwerkende pc maken. Ik hoopte dus dat jullie dat wel weten.
Het gaat om:
i7 3770
16gb geheugen
ocz Trion 150 480gb
600W voeding Corsair
GTX 1060 6gb

Moederbord en kast moet hij nog voor kijken, maar voor het moederbord had hij het over de h16 chipset serie.
Qua spellen speel ik wel de zwaardere spellen als Skyrim en Witcher. Zal dus wel wat aan moeten kunnen.

Dank jullie wel voor de reacties en dat lijstje! Hierbij de toevoeging :)

Ik had al een gevoel dat ik veel te weinig info gaf, maar wist niet goed wat en hoe ik alles er bij moest zetten. Ik zal onderaan dat lijstje invullen :)
M'n vriend heeft inderdaad onderdelen liggen, voor een deel nieuw. Het geheugen, ssd en voeding zijn nieuw. De kast, moederbord en videokaart moeten nog aangeschaft worden, dus daarvan weet ik niet of ze nieuw of tweedehands zullen zijn.
Het volledige lijstje onderdelen was:
i7 3770
16gb geheugen (nieuw)
ocz Trion 150 480gb (nieuw)
600W voeding Corsair (nieuw)
1060 6gb
Moederbord zou waarschijnlijk iets uit de h61 chipset serie worden
Kast moest hij nog voor kijken.

Dit is hoe hij het naar mij toegestuurd heeft.
Alles bij elkaar, inclusief assemblage en Windows geïnstalleerd, zou het me €550 kosten. Vinden jullie dit een redelijke prijs voor deze bouw of kan ik dan net zo goed betere onderdelen nieuw aanschaffen?
Als jullie meer willen weten hoor ik het graag!

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral gamen, waarschijnlijk wat videobewerking. Voor het gamen gaat het me vooral om goede graphics en dat de boel soepel loopt (zware spellen als Skyrim, Witcher, Fallout, etc.)

Wat mag het systeem gaan kosten?
Wil het graag rond de 700/800 houden. Minder is uiteraard meer dan welkom ;)

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nope...

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Voor een gaming pc lijken me de processor en graphic card het belangrijkst. Ik ken ook gamers die meerdere hard drives hebben voor meer opslag, maar ik denk dat dat voor mij een beetje een overkill is.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee. Zolang het werkt maakt het merk mij niet uit.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zolang het in een normale kamer past en niet klinkt als een overvliegende helikopter, vind ik alles prima! Al ziet ie eruit als een omgebouwde koelkast, als hij maar goed werkt.

Ga je overklokken?
Ben het niet van plan.

Wat verwacht je van ons?
Hopelijk wat advies over de onderdelen die ik al genoemd had of wat ik misschien beter kan aanschaffen. Ik ben me al wel enige tijd aan het inlezen en weet wel wat over de losse onderdelen, maar hoe het allemaal samenwerkt weet ik echt nog niet.

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2017 21:14 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakkertje_01
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18:38
Nee, niet echt
Processor is 3 generaties oud, voeding is te groot, en de ssd is niet logisch.

wat nu als je eerst dit lijstje eens invult die je bij de topic start hebt weggelaten:

Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SwooX
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 04-02 18:55
Vergeet niet dat hij de onderdelen heeft liggen, dus waarschijnlijk niet gekocht hoeven te worden. Als die vriend geld wil voor de processor, dan zal ik pas overwegen een nieuwe processor aan te schaffen.

Once again open up your bag of tricks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12:23
Welke onderdelen kan je meekrijgen van je vriend, en voor welke prijs? Wat wordt er nieuw?
De i7 3770 is misschien ouder, maar zeker niet bejaard <insert standaard cliché "Ik heb hem thuis ook!"> :+. Een moederbord voor een 3770, zeker ATX, is lastiger te krijgen. De voeding en SSD wordt ik op het eerste gezicht minder gelukkig van, maar ook daarvoor moet je even vertellen of het nieuw of 2e hands is. GTX 1060 6GB is leuk, maar de RX480 8GB is verstandiger op dit moment.

Als je de vragen van Bakkertje even in je openingspost verwerkt en iets meer duidelijkheid schept kunnen we je beter helpen. Zet ook meteen je onderdelen in een lijstje :) : DAA beleid

[ Voor 6% gewijzigd door Nat-Water op 03-03-2017 10:15 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!