Douane kosten bij bestelling Aliexpress

Pagina: 1
Acties:
  • 18.653 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeyke87
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:05
Beste mede tweakers,

Onlangs heb ik op Aliexpress een bestelling geplaatst bij fabrikant Livolo. Hier heb ik voor $ 140,- lichtschakelaars besteld (betaald met creditcard). Aangezien ik het snel in huis moest hebben heb ik gekozen voor transport met DHL á $ 37,-.

De zending is inmiddels onderweg maar ik kreeg gisteren een onverwachts smsje van DHL met het verzoek om € 52,- inklaringskosten te betalen. Misschien naïef maar op deze kosten had ik niet gerekend. Achteraf blijkt nu zelfs dat ik voordeliger uit was als ik het gewoon in nederland had besteld.

Ik heb contact gehad met Aliexpress, zij geven aan dat het wel mogelijk is dat ik mijn geld terugkrijg maar dat ik na 10 dagen na verzending een dispute moet openen. Vervolgens heb ik contact gelegd met DHL. Zij geven aan dat ik 2 dingen kan doen:

1. Pakket aannemen en € 52,- betalen.
2. Pakket weigeren > dossier aanmaken.

Ik heb gekozen voor de 2e optie en ben nu in gesprek met de leverancier, helaas wordt het door gebrekkige engelstalige communicatie niet helemaal duidelijk hoe nu verder.

Mijn vraag is: zijn er meer mensen die zo'n situatie eerder hebben meegemaakt? En aangezien ik met creditcard heb betaald, ben ik wat betreft mijn aankoop daarin ook nog beschermd? Maak me namelijk wel een beetje zorgen of ik mijn geld wel zal krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:51
Waarom zou de leverancier ervoor op moeten draaien als de klant een loopje probeert te nemen met lokaal geldende regelgeving en belastingen?

Dit is een vrij normaal scenario voor naievelingen die voor het eerst buiten de EU kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Tja... het staat allemaal keurig beschreven in de openingspost van Online Shoppen in China alhier:

[Ervaringen] Online shoppen in China - Deel 2a

O-)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

En wat heb je zelf al gevonden? Op Tweakers verwachten we wat meer inzet dan dat je nu gegeven hebt. Dit onderwerp is namelijk al meermaals besproken op Tweakers, zoals in de startpost van [Ervaringen] Online shoppen in China - Deel 2a. Verder kan je ook nog op de site van de Douane kijken voor wat meer informatie.

Het is dan ook niet de bedoeling om hier manieren te bespreken hoe je belasting kan ontduiken, hier zet ik daarom ook een slotje op.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Dit topic is gesloten.