Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Simpele pc voor basis gebruik

Pagina: 1
Acties:

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:21
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?

Het betreft hier een huis tuin en keuken pc voor op het werk van mijn vriendin. De pc zal alleen dienen voor e-mail (outlook) en een simpel zorgprogrammatje. Daarnaast zal hij via RDP benaderd worden.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Rond de 400/500 euro

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model

Beeldscherm, muis en toetsenbord zijn reeds aanwezig.

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?

Ik heb denk ik een aardig lijstje zo samengesteld. Ik heb de BBG van januari gebruikt en daar kleine aanpassingen aangedaan. Aangezien ik al tijden geen pc meer samengesteld heb wil ik graag informeren of ik hierbij een systeem heb dat enige tijd meekan zonder al teveel moeite. Backups ga ik regelen door middel van cloud en een server die ik zelf heb draaien. Dit zodat er meerdere backups zijn van de software die ze gebruiken.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i3-6100 Boxed€ 117,70€ 117,70
1Asus H110M-K D3€ 52,-€ 52,-
1BitFenix Neos Zwart/Zwart€ 34,95€ 34,95
2Kingston KCP3L16SS8/4€ 35,01€ 70,02
1Corsair Vengeance 400W€ 68,10€ 68,10
1Crucial MX300 2,5" 275GB€ 91,95€ 91,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 434,72

• UltiemePCNerd
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 15:12

UltiemePCNerd

Banaan.

Boinkie schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 19:56:
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?

Het betreft hier een huis tuin en keuken pc voor op het werk van mijn vriendin. De pc zal alleen dienen voor e-mail (outlook) en een simpel zorgprogrammatje. Daarnaast zal hij via RDP benaderd worden.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Rond de 400/500 euro

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model

Beeldscherm, muis en toetsenbord zijn reeds aanwezig.

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?

Ik heb denk ik een aardig lijstje zo samengesteld. Ik heb de BBG van januari gebruikt en daar kleine aanpassingen aangedaan. Aangezien ik al tijden geen pc meer samengesteld heb wil ik graag informeren of ik hierbij een systeem heb dat enige tijd meekan zonder al teveel moeite. Backups ga ik regelen door middel van cloud en een server die ik zelf heb draaien. Dit zodat er meerdere backups zijn van de software die ze gebruiken.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i3-6100 Boxed€ 117,70€ 117,70
1Asus H110M-K D3€ 52,-€ 52,-
1BitFenix Neos Zwart/Zwart€ 34,95€ 34,95
2Kingston KCP3L16SS8/4€ 35,01€ 70,02
1Corsair Vengeance 400W€ 68,10€ 68,10
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 434,72
Je hebt een So-Dimm gepakt (Laptop geheugen)
Daarnaast kan je beter een DDR4 bordje pakken.
pricewatch: MSI H110M ECO
met:
pricewatch: Crucial Ballistix Sport BLS8G4D240FSA
Daarnaast is een I3 niet meer interessant:
pricewatch: Intel Pentium G4560 Boxed

Verwijderd

Voor dergelijke taken kan het goedkoper/beter gebalanceerd.
De Vengeance 400w is alleen interessant als er een aardige videokaart wordt gebruikt. Is dat niet het geval kan je beter een Seasonic nemen.
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G4560 Boxed€ 59,-€ 59,-
1ASRock B250M-HDV€ 76,25€ 76,25
1Fractal Design Core 1500€ 54,90€ 54,90
1Crucial CT2K4G4DFS824A€ 70,94€ 70,94
1Seasonic G-series 360 watt€ 63,95€ 63,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 416,99

• Boinkie
Verwijderd schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 20:26:
Voor dergelijke taken kan het goedkoper/beter gebalanceerd.
De Vengeance 400w is alleen interessant als er een aardige videokaart wordt gebruikt. Is dat niet het geval kan je beter een Seasonic nemen.
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G4560 Boxed€ 59,-€ 59,-
1ASRock B250M-HDV€ 76,25€ 76,25
1Fractal Design Core 1500€ 54,90€ 54,90
1Crucial CT2K4G4DFS824A€ 70,94€ 70,94
1Seasonic G-series 360 watt€ 63,95€ 63,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 416,99
Thanks! Net beetje kennis dat ik miste! :) _O_

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Zou je het geheel niet liever in een kleiner kastje hebben?

Voor jouw gekozen componenten, zou een kastje met ruim de helft van de inhoud (cm3), ook volstaan. B.v;
pricewatch: Cooler Master Elite 110
Kan alles ook prima huisvesten.

[ Voor 3% gewijzigd door Switchie op 28-02-2017 20:37 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• Boinkie
Nog mooier inderdaad en 15 euro goedkoper :Y

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20:25
Let wel op dat dat een M-ITX kastje is, en je dan dus ook een M-ITX moederbord moet kiezen.

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Boinkie schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 20:40:
Nog mooier inderdaad en 15 euro goedkoper :Y
De CM 110 die ik postte was puur ter voorbeeld.
Grote (lompe) kasten worden tegenwoordig weinig estethisch geacht. Als je geen grote grafische kaarten, 6 hardeschijven en 2 dvd branders gaat huisvesten, kan een kleinere kast vaak prima. Zeker omdat de componenten hedendag dermate zuinig zijn dat gigantische hoeveelheden 'airflow' ook niet noodzakelijk zijn.
Neemt niet weg dat er in het kleinere segment ook beduidend duurdere modelletjes zijn te vinden.
Uiteindelijk blijft de uitstraling van een computer vooral een persoonlijke keuze :)

Wat @mcDavid al zegt, vereist een kleinere kast, ook een kleiner moederbord.
Een mooie oplossing kan zijn;
pricewatch: MSI H110I Pro

Daarnaast zijn er ook kleinere voedingen te verkrijgen, voor gebruik in dit soort kastjes.
Hierin zou je kunnen denken aan:
pricewatch: Sharkoon SilentStorm SFX Bronze 350W

Aangezien het moederbord hierboven, slechts 2 ram sloten heeft. Doe je er misschien goed aan om deze in eerste instantie te voorzien van 1 reepje ram geheugen a 8gb.
8gb gaat voor de standaard werkzaamheden de komende tijd meer dan voldoende zijn.
Loop je op het gegeven moment toch tegen grensen aan, heb je nog een slotje over om 8gb bij te prikken.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Verwijderd

Vergeet de biosupdate niet als je een h110 wil gebruiken icm de G4560.
Pagina: 1