Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Gaming laptop 2500eu

Pagina: 1
Acties:

• imjaimy
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 03-01-2022
Aangezienik al een mooie desktop heb wil ik graag een gaming laptop omdat ik vaak onderweg ben en bij me vriendin. Nu twijfel ik tussen deze 3

https://tweakers.net/pric...are/667881;704351;721265/

MSI heb ik eingelijk helemaal geen ervaring mee en heb voor de rest altijd ASUS laptops gehad, wat is het verschil met MSI en ASUS? Bij de MSI zit ook kabylake erin is dat zoveel beter? Net zoals G-sync heb je dat echt nodig?

Wat ga je met je laptop doen?
Gamen voornamelijk H1Z1,CSgo, en paar andere games. Ga hem ook gebruiken voor Photoshop en video bewerkingen.

Wat is je budget?
2500eu

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Altijd asus gehad maar sta open voor verandering, en aangezien ik MSI niet ken.

Verwijderd

Ik zou voor de MSI gaan, en wel om de volgende redenen. MSI is ooit als eerste begonnen met het specifiek ontwikkelen van game laptops. Daarop zijn andere merken gaan volgen zoals Asus, HP, Dell, Acer en Medion. Alleen MSI heeft de steelseries toetsen, en dat tikt enorm fijn. Je zou eens naar een BCC winkel of iets dergelijks moeten gaan en het uitproberen.

Een paar jaar geleden ben ik tevens naar een Gamers beurs geweest in New York op uitnodiging van een kameraad. Op die beurs stonden MSI, Asus, Dell en Acer. Bij de standplaats van MSI zag het echter zwart van het volk. Bij de overige 3 importeurs was nauwelijks iets te doen. Dat was voor mij destijds al een teken dat ik dus ook bij MSI moest zijn.

Daarop heb ik bij thuiskomst gelijk een MSI besteld, en ik heb er nooit spijt van gehad. 2 broers van mij zweerden bij de Asus ROG....totdat zij een weekend lang mijn MSI mochten uitproberen. Je raad het al...ook zij zijn aan MSI verknocht geraakt. Bij de Asus Rog die jij geselecteerd hebt is het ook zo, dat als je de deksel opklapt, de speakers achter de klep verdwijnen. Dat zag ik bij mijn broers ook altijd betreffende de ROG terug als zij de deksels opklapten.

Tevens heeft de MSI een veel groter ventilatie oppervlak op de bodemplaat waardoor de GPU en de CPU aanzienlijk koeler blijven. Bij de MSI zal de temperatuur dus nooit boven de 70 graden uitkomen, en daardoor blijven de prestaties dus stabiel.

YouTube: MSI GT72VR 7RE Dominator Pro Review - 17.3" 1080p 120Hz Screen/...

Voor de rest verschillen de laptops niet zoveel, maar als je eenmaal een MSI Dominator Pro hebt gehad met een 120 Hz scherm, dan wil je niets anders meer....trust me. Ik heb het gezien bij mijn broers, en die zeggen nu dat het een beest van een laptop is. :D

Ik hoop dat ik je een beetje op weg heb kunnen helpen. Zelf heb ik overigens de GT73 VR 7RE Titan van MSI:

YouTube: MSI GT73 VR 7E Unboxing | First Look

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2017 11:21 ]

• Ransom_nl
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-03-2024
Voor 1900 heb je een Alienware 17 met de volgende specs. Zeg niet dat hij beter is dan de andere 2 maar het scheelt wel een hele berg geld en misschien goed genoeg voor wat je ermee wil doen.

Processor Intel® Core™ i7-6700HQ (Quad-Core, 6 MB cache, tot 3,5 GHz met Turbo Boost)
Grafische kaart NVIDIA® GeForce® GTX 1070 met 8 GB GDDR5
LCD-scherm 17,3 inch Full HD IPS-beeldscherm (1.920 x 1.080) met antireflectiecoating en Tobii IR eyetracking, 300 nit
Geheugen 16 GB DDR4 bij 2.400 MHz (2 x 8 GB)
Harde schijf 256 GB PCIe SSD (opstartschijf) + 1 TB 7.200 rpm SATA 6 Gb/s (storage)

Verwijderd

Ransom_nl schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 00:08:
Voor 1900 heb je een Alienware 17 met de volgende specs. Zeg niet dat hij beter is dan de andere 2 maar het scheelt wel een hele berg geld en misschien goed genoeg voor wat je ermee wil doen.

Processor Intel® Core™ i7-6700HQ (Quad-Core, 6 MB cache, tot 3,5 GHz met Turbo Boost)
Grafische kaart NVIDIA® GeForce® GTX 1070 met 8 GB GDDR5
LCD-scherm 17,3 inch Full HD IPS-beeldscherm (1.920 x 1.080) met antireflectiecoating en Tobii IR eyetracking, 300 nit
Geheugen 16 GB DDR4 bij 2.400 MHz (2 x 8 GB)
Harde schijf 256 GB PCIe SSD (opstartschijf) + 1 TB 7.200 rpm SATA 6 Gb/s (storage)
De Alienware heeft bewezen koelingsproblemen. De CPU bereikt temperaturen van 99 graden waardoor prestaties gaan schommelen.

Bekijk deze review maar eens. Een clash tussen de MSI en Alienware: YouTube: GTX 1080 SMACKDOWN - Alienware 17R4 v MSI GT73VR. Who Will be King?

Verwijderd

Mijn ervaringen met MSI zijn van een andere orde. Ik heb een MSI Stealth Pro gehad. De bouw kwaliteit was matig, de batterij was na ruim een jaar compleet op (niet meer dan 5 minuten zonder stroom), na 3 jaar deed de hele laptop niets meer. Daarnaast werd het ding loeiheet (zonder extra externe koelpad eronder niet te draaien) en maakte een verschrikkelijk kabaal. Garantieafhandeling binnen het eerste jaar bleek problematisch. Voor mij geen MSI meer.

Daarnaast heb ik hier een Asus staan (geen ROG maar wel i7 met een discrete GPU) en die draait als een zonnetje. Stevige behuizing, goed scherm, wordt niet heet, is stil. Zodra Asus een laptop uitbrengt met een 10xx kaart in een niet ROG behuizing koop ik hem.

Overigens denk ik wel dat het scheelt welke MSI behuizing je neemt. De stealth pro behuizing die ik had is de extreem dunne behuizing van nog geen 2 cm hoog. Ik denk dat de hitteontwikkeling eenvoudigweg te hoog is voor deze behuizing. Dat zal voor de andere behuizingen mogelijk minder een probleem zijn.

Succes met je keuze, het wordt iig een laptop waar je even mee vooruit kunt qua specs zie ik :)

• evert1982
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-02 14:15
Je kunt ook naar de Clevo P670xx laptop kijken. Deze kun je naar wens samenstellen. Zie bijvoorbeeld:

https://laptopparts4less....-game-laptop-samenstellen

en:

https://www.xnotebooks.nl...timus-p670rp6-p670rs.html

en:

https://www.bto.eu/bto-x-book-17cl77.html

Verwijderd

Met alle respect Evert, maar voor €2500,00 zou ik een A-Merk laptop kopen zoals Asus of MSI en geen Clevo. Het samenstellen is leuk hoor, begrijp me dus niet verkeerd, maar de kwaliteit van de barebone laat zwaar te wensen over. Dan heb ik het over gammele toetsen, behuizing van goedkoop kunststof, flikkerende beeldschermen en een enorm slecht geluid uit de ONKYO speakers. Waarom denk je dat er nauwelijks reviews te vinden zijn op Youtube aangaande Clevo produkten? ;)

Tevens hebben alle Clevo's een 60 Hz scherm in plaats van een 120 Hz scherm. Als je dat verschil eenmaal zelf hebt ervaren, dan wil je nooit geen 60Hz scherm meer...echt niet.

Voor €2500,00 zou ik dus in ieder geval een A-merk High End game laptop willen hebben met een aluminium behuizing en een 120 Hz 5ms scherm.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2017 11:35 ]

• imjaimy
Aii bedankt voor je response man! Heeft wel geholpen! Denk indd dat ik voor de MSI ga, alhoewel ik de looks van ASUS wel mooier vind, maja het gaat uiteindelijk om de prestaties ipv de looks.
Verwijderd schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 22:45:
Ik zou voor de MSI gaan, en wel om de volgende redenen. MSI is ooit als eerste begonnen met het specifiek ontwikkelen van game laptops. Daarop zijn andere merken gaan volgen zoals Asus, HP, Dell, Acer en Medion. Alleen MSI heeft de steelseries toetsen, en dat tikt enorm fijn. Je zou eens naar een BCC winkel of iets dergelijks moeten gaan en het uitproberen.

Een paar jaar geleden ben ik tevens naar een Gamers beurs geweest in New York op uitnodiging van een kameraad. Op die beurs stonden MSI, Asus, Dell en Acer. Bij de standplaats van MSI zag het echter zwart van het volk. Bij de overige 3 importeurs was nauwelijks iets te doen. Dat was voor mij destijds al een teken dat ik dus ook bij MSI moest zijn.

Daarop heb ik bij thuiskomst gelijk een MSI besteld, en ik heb er nooit spijt van gehad. 2 broers van mij zweerden bij de Asus ROG....totdat zij een weekend lang mijn MSI mochten uitproberen. Je raad het al...ook zij zijn aan MSI verknocht geraakt. Bij de Asus Rog die jij geselecteerd hebt is het ook zo, dat als je de deksel opklapt, de speakers achter de klep verdwijnen. Dat zag ik bij mijn broers ook altijd betreffende de ROG terug als zij de deksels opklapten.

Tevens heeft de MSI een veel groter ventilatie oppervlak op de bodemplaat waardoor de GPU en de CPU aanzienlijk koeler blijven. Bij de MSI zal de temperatuur dus nooit boven de 70 graden uitkomen, en daardoor blijven de prestaties dus stabiel.

YouTube: MSI GT72VR 7RE Dominator Pro Review - 17.3" 1080p 120Hz Screen/...

Voor de rest verschillen de laptops niet zoveel, maar als je eenmaal een MSI Dominator Pro hebt gehad met een 120 Hz scherm, dan wil je niets anders meer....trust me. Ik heb het gezien bij mijn broers, en die zeggen nu dat het een beest van een laptop is. :D

Ik hoop dat ik je een beetje op weg heb kunnen helpen. Zelf heb ik overigens de GT73 VR 7RE Titan van MSI:

YouTube: MSI GT73 VR 7E Unboxing | First Look

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:04

Vis

Verwijderd schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 00:26:
[...]
De Alienware heeft bewezen koelingsproblemen. De CPU bereikt temperaturen van 99 graden waardoor prestaties gaan schommelen.

Bekijk deze review maar eens. Een clash tussen de MSI en Alienware: YouTube: GTX 1080 SMACKDOWN - Alienware 17R4 v MSI GT73VR. Who Will be King?
De koelingsproblemen zijn per december builds 2016 verholpen hoor ;)

Wat betreft koelings management doet de nieuwe Alienware lijn het op dit moment als een van de beste. Van 't geld voor een Alienware (max 2000,-) met top specs krijg je een fantastisch en duurzaam gebouwde machine, iets wat je van een MSI (plastic fantastic) niet kunt verwachten.

Daarbij is de Alienware ook zuiniger qua batterij en stiller tijdens gamen (kan je de bron niet zo snel geven maar is ook getest laatst)

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Verwijderd

Vis schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 20:11:
[...]

De koelingsproblemen zijn per december builds 2016 verholpen hoor ;)

Wat betreft koelings management doet de nieuwe Alienware lijn het op dit moment als een van de beste. Van 't geld voor een Alienware (max 2000,-) met top specs krijg je een fantastisch en duurzaam gebouwde machine, iets wat je van een MSI (plastic fantastic) niet kunt verwachten.

Daarbij is de Alienware ook zuiniger qua batterij en stiller tijdens gamen (kan je de bron niet zo snel geven maar is ook getest laatst)
Ik ben van mening dat de TS met de MSI GT72VR 7RE-437NL een uitstekende keuze heeft gemaakt. Niets geen plastic fantastic, maar een aluminium behuizing. Dit is echt één van de topmodellen van MSI. Maar dat mag ook wel voor die prijs. ;)

De Alienware is echter niet stiller tijdens het gamen. Bekijk dit maar eens vanaf 2 minuten en 55 seconden.

YouTube: Alienware 17 R4 Review Late 2016 GTX 1060

En als je iets met je laptop hebt...hoe dan verder? De service van Dell is namelijk onacceptabel:

https://nl.trustpilot.com/review/www.dell.nl

Ervaringen met Dell (klantenservice)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2017 09:17 ]

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:04

Vis

Verwijderd schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 23:12:
[...]
Ik ben van mening dat de TS met de MSI GT72VR 7RE-437NL een uitstekende keuze heeft gemaakt. Niets geen plastic fantastic, maar een aluminium behuizing. Dit is echt één van de topmodellen van MSI. Maar dat mag ook wel voor die prijs. ;)

De Alienware is echter niet stiller tijdens het gamen. Bekijk dit maar eens vanaf 2 minuten en 55 seconden.

YouTube: Alienware 17 R4 Review Late 2016 GTX 1060

En als je iets met je laptop hebt...hoe dan verder? De service van Dell is namelijk onacceptabel:

Ervaringen met Dell (klantenservice)
Tja gaming laptops worden vaak wat meer luidruchtig tijdens gamen, gebruik je toch een koptelefoon. Tijdens normale taken gaat mijn 15 R3 erg goed met de fan curve om, dat wil zeggen dat ik de fans zo goed als niet hoor.

De service is juist super bij Dell, er komt een techneut de volgende dag al meteen om iets te fixen als je problemen hebt. Tuurlijk zijn er mensen met klachten, die reageren vaak alleen online vandaar dat je meer negatieve reacties ziet op internet.
Daarbij, Alienware staat erom bekend dat je heel gemakkelijk zelf kunt upgraden, 2e of 3e SSD plaatsen? 4 schroefjes open draaien en je kunt alles upgraden behalve de CPU en Videokaart.
Met de AW Graphics Amplifier kun je altijd in de toekomst een nieuwe videokaart aansluiten.
Ik weet verder niet veel over MSI laptops, ik heb er ook naar gekeken, alleen beviel mij de bouwkwaliteit niet zo, en vond ik die laptops teveel 'schreeuwen'.
Persoonlijk vind ik het toetsenbord echt een verademing, typt lekkerder dan een MacBook, en dat wil echt wel iets zeggen.
Daarbij had ik ook wel een hele dikke aanbieding op mijn model, waardoor ik de 6820 hk CPU, 1070 GTX, UHD scherm model voor 1850 euro kon aftikken (normaal 2500,-) Door het 4K scherm kan ik gebruik maken van Optimus, waardoor ik 6 tot 7 uur op een accu kan werken (lichte taken) Dus wel erg future proof en dat gaf voor mij de doorslag.

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 23:12:
[...]

MSI scoort op trustpilot een 2.4, ook niet echt een topscore.

Komt bij dat MSI helemaal geen service centrum oid heeft in NL. Als je op de MSI site kijkt bij garantie in NL dan is er een NL telefoon nummer en een vestiging in Polen. Je bent dus afhankelijk van de verkoper. Als die zelf geen technische ondersteuning kan leveren gaat de boel dus op de post naar Polen.

Dell heeft tenminste nog een technische dienst in NL.

Zoals gezegd, mijn ervaringen met de MSI garantie zijn belabberd en aan de trustpilot score te zien ben ik niet de enige.

Verwijderd

Mee eens, MSI is dan ook geen A-merk. Verschrikkelijke garantie afhandeling.

Verwijderd

@Verwijderd @Verwijderd

De garantie afhandeling van MSI verloopt dan ook (gelukkig) via de winkel waar je de laptop aangeschaft hebt. Dat geldt voor elk MSI verkooppunt. ;)

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 20:19:
[...]
Je bent dus afhankelijk van de verkoper. Als die zelf geen technische ondersteuning kan leveren gaat de boel dus op de post naar Polen.
Dat is opzich niet zo heel erg hoor. Asus stuurt ook van alles naar Polen toe. Het kost hooguit 2 of 3 dagen extra.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-11 02:33

PcDealer

HP ftw \o/

Voor EUR 600,00 minder kun je ook de HP Omen meenemen in de vergelijking: https://tweakers.net/pric...687;667881;704351;721265/
Dat ding is superplat en -licht. Verder pickup&return garantie.

Meer uitvoeringen: http://store.hp.com/Nethe...spx?p=c-OMEN-by-HP-laptop

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

PcDealer schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 22:43:
Voor EUR 600,00 minder kun je ook de HP Omen meenemen in de vergelijking: https://tweakers.net/pric...687;667881;704351;721265/
Dat ding is superplat en -licht. Verder pickup&return garantie.

Meer uitvoeringen: http://store.hp.com/Nethe...spx?p=c-OMEN-by-HP-laptop
Zou jij echt een laptop kopen die spontaan scheurt?

[afbeelding]

https://h30434.www3.hp.co...-user-damage/td-p/5936993

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2017 23:28 ]

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Als het om een enkel geval gaat, weet ik niet welke kant ik moet kiezen. Dus negeer ik het. Ik zie hier ook niet meer gevallen van.

Daarnaast heb ik zelf tientallen van verkocht (van de Omen, niet per se specifiek dit model die ik in de vergelijking plaatste of het geval van de scheur).

[ Voor 6% gewijzigd door PcDealer op 05-03-2017 00:03 ]

Verwijderd

PcDealer schreef op zondag 5 maart 2017 @ 00:00:
[...]

Als het om een enkel geval gaat, weet ik niet welke kant ik moet kiezen. Dus negeer ik het. Ik zie hier ook niet meer gevallen van.

Daarnaast heb ik zelf tientallen van verkocht (van de Omen, niet per se specifiek dit model die ik in de vergelijking plaatste of het geval van de scheur).
Bekijk deze review dan ook even. Let daarbij op het commentaar betreffende de kwaliteit van het scherm en het gegeven dat de laptop rechtsonder (naast de touchpad) dusdanig warm wordt, waardoor de pols van de reviewer begon te zweten.

YouTube: HP OMEN 15 2017 Laptop Review & Benchmarks (i5 7300HQ / GTX 1050)

Met alle respect, maar HP maakte betere Omen's, maar die waren dan ook iets duurder. Zij hebben de Omen aantrekkelijker willen maken door goedkoper materiaal te gebruiken, waardoor de prijs gereduceerd kon worden. Hiermee heeft HP bepaalde risico's genomen, en die risico's hebben gewoon verkeerd uitgepakt. Zij wilden zich hoe dan ook met de Omen in de wereld van de gamers 'wringen', maar deze markt wordt voornamelijk al geregeerd door Asus, MSI en AW.

Zelfs ACER komt nu met een model uit (Predator 21 X), welke € 9,999,00 moet gaan kosten:

https://www.cnet.com/products/acer-predator-21x/preview/

Dit is wat Tweakers erover schrijft: reviews: Acers Predator 21X-gamelaptop: curved, wide, sli, mechanisch en absurd

Ook Acer maakt nu een idiote en ridicule move, in een poging om ook de aandacht te krijgen van gamers. Dit gaat een enorme flop worden, want wie zal in godsnaam zo'n laptop kopen? Dat zal een enkeling zijn die van gekkigheid niet (meer) weet waar hij zijn geld aan uit kan geven.

Zoals gezegd zijn de Asus ROG, MSI en Alienware voornamelijk de merken die het meest verkocht zijn in de wereld van de echte gamers. Daar komt een merk als HP echt niet (zomaar) tussen als zij serieus willen concurreren met een laptop die goedkoper is gemaakt, door goedkoper materiaal te gebruiken en een waardeloos beeldscherm heeft.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2017 00:37 ]

Verwijderd

De reviews op sites zoals o.a coolblue zijn goed van de daadwerkelijke Omen gebruikers. Ik denk dat jij onderschat hoe serieus HP gaming neemt. Zie hun enorme groei afgelopen kwartaal door o.a hun gaminglineup (artikel op tweakers).

P.s: ik ben het met je eens dat de bouwkwaliteit van de eerste Omen solider was.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2017 01:06 ]

Verwijderd

@Verwijderd Om hoeveel daadwerkelijke Omen gebruikers gaat het inzake de reviews op Coolblue?

HP kan gaming wel serieus nemen, en dat ontken ik ook nergens, maar HP negeert wel de slechte bouwkwaliteit van de huidige Omen, in een poging om 'aantrekkelijker' te worden voor mensen die niet veel geld uit willen geven voor een Game Laptop, maar voor een 5 tientjes meer zou je ook deze Strix kunnen kopen: https://www.laptopshop.nl...strix-gl553vw-fy084t.html, welke veel degelijker is, en ook een beter beeldscherm heeft.

De echte (hardcore) gamers zijn echt niet te beroerd om iets meer te betalen als het om een goed en degelijk produkt gaat. Die markt wordt echter beheerst en bepaald door Asus, Alienware en MSI. Dat is echt al jaren zo. HP kan zich veel beter richten op de zakelijke markt en/of huishoudelijk gebruik, want daarin heeft HP voornamelijk haar bekendheid, en tevens een bepaalde status verworven.

De eerste HP Omen was veel solider gebouwd, maar zoals gezegd, werd de game-wereld toen al beheerst door MSI, Asus en Alienware. HP is gewoon te laat ingestapt in deze markt, en dat geldt ook voor Acer.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2017 11:01 ]

• imjaimy
https://tweakers.net/pricewatch/compare/704351;667881/

Ik ga toch voor de MSI denk ik, weet alleen niet of ik daar nog een extra ssd in kan plaatsen? Want bij de asus zit er al 512 in.

Maar de asus heeft wel een ips scherm en g-synch..

Dus waar zou dat beter voor zijn? @Verwijderd

• Metaalhoofd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-11 15:25
imjaimy schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 16:50:

Ik ga toch voor de MSI denk ik, weet alleen niet of ik daar nog een extra ssd in kan plaatsen? Want bij de asus zit er al 512 in.

Msi heeft een optische speler, die zou je eruit kunnen halen en daar een hdd caddy met SSD erin doen (of liever de HDD verschuiven naar de caddy en de SSD ipv de HDD) . de MSI heeft geen tweede M.2 slot: https://www.msi.com/asset...2-051284@faq_01117_en.pdf

Star Citizen Referral Code

Verwijderd

imjaimy schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 16:50:

Je kunt de MSI inderdaad uitbreiden, maar waarvoor heb je die 512 Mb nodig? Vergeet namelijk niet dat je 256 Mb echt niet snel vol hebt met Windows en een paar games. Overige programma's zoals Office e.d. moet je gewoon op de 1 TB HDD installeren. Dat heb ik ook gedaan, en zelfs dat start snel op.

G-sync is overbodig omdat je niet boven de 120 FPS uit gaat komen met de GTX 1070, en je dus een 120Hz scherm hebt. Dat is dus te verwaarlozen. Tevens is het bij de Asus zo, dat als je het scherm opklapt, dat de speakers achter het scherm verdwijnen, waardoor het geluid dus min of meer de 'woonkamer' in vliegt in plaats van naar de persoon achter de laptop toe.

IPS of TN maakt niet zoveel uit in deze. De MSI heeft namelijk een uitstekend TN scherm, en je richt het scherm telkens 1 maal. Zodra je goed beeld hebt, zit je niet meer aan het scherm.

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Verwijderd schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 17:14:
[...]
Je kunt de MSI inderdaad uitbreiden, maar waarvoor heb je die 512 Mb nodig? Vergeet namelijk niet dat je 256 Mb echt niet snel vol hebt met Windows en een paar games. Overige programma's zoals Office e.d. moet je gewoon op de 1 TB HDD installeren. Dat heb ik ook gedaan, en zelfs dat start snel op.

G-sync is overbodig omdat je niet boven de 120 FPS uit gaat komen met de GTX 1070, en je dus een 120Hz scherm hebt. Dat is dus te verwaarlozen. Tevens is het bij de Asus zo, dat als je het scherm opklapt, dat de speakers achter het scherm verdwijnen, waardoor het geluid dus min of meer de 'woonkamer' in vliegt in plaats van naar de persoon achter de laptop toe.

IPS of TN maakt niet zoveel uit in deze. De MSI heeft namelijk een uitstekend TN scherm, en je richt het scherm telkens 1 maal. Zodra je goed beeld hebt, zit je niet meer aan het scherm.
Het is nu wel duidelijk dat je erg fan bent van MSI, maar laten we geen onzin verkopen op Tweakers.

256GB is anno 2017 behoorlijk krap. Er zijn games van 80GB nu, en Fallout 4 met high-res pack gaat richting de 100GB. Voor één spel. Dan kun je misschien 4 games kwijt van 60GB op je SSD van 256GB (dus niet Mb!).

En dan moet de rest op een (in vergelijk) enorm trage HDD.

Verder: G-sync en 120Hz hebben een heel ander doeleind. 120Hz is fijn voor supersnelle twitch shooters, waarbij je ook daadwerkelijk die framerate haalt. G-sync zorgt er juist voor dat ook lage framerates nog vloeiend aanvoelen. Vooral op een laptop lijkt me dat geen overbodige luxe (aangezien de performance toch beperkt wordt door hitte/stroom). Ik zou me nog eens inlezen in G-sync.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:06
Verwijderd schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 17:14:
[...]

256Gb is echt heel weinig deze dagen. 3 games + wat progs en het zit vol.

Of je 120fps gaat halen is niet enkel afhankelijk van je hardware maar ook het spel. Als jij CS-GO speelt heb je wel degelijk wat aan een 120hz scherm icm een 1070. Resolutie speelt uiteraard ook een rol.

Tot slot: Het verschil tussen IPS en TN is meer dan de kijkhoek. De kleuren op IPS zijn een stuk beter, net zoals de zwart waardes.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-11 10:54

Vidra

Vragen?

Vorig jaar ook voor de keuze gestaan voor een high-end laptop (ivm verhuizing en verbouwing nieuwe huis). Drie modellen overwogen: (1) Alienware; (2) Asus ROG en (3) MSI.

Uiteraard belangrijk specs vs prijs, de look en feel, het gebruiksgemak en de garantie (afhandeling).

Specs van mijn Asus ROG laptop zijn i7, veel ram, IPS 1080p scherm en een topmodel videokaart. Ik noem mij zelf geen Asus fanboy, maar ben overigens wel erg blij met mijn aankoop. Asus biedt de mogelijkheid aan voor extra garantie voor EUR 79.

IPS versus TN: ik zou altijd voor IPS gaan; betere kleuren, betere kijkhoek, betere zwart waardes, etc. de inputlag op laptopschermen is nagenoeg nihil.

256GB vs 512 GB vs 1 GB m2: 512 GB is hedendaags inderdaad het minimum (daar heb ik zelf vorig jaar ook voor gekozen, de optie voor het toekomstig upgraden naar 1 GB (door vervangen of bijplaatsen is ook mogelijk).

Toetsenbord van MSI: vreselijk (in mijn ogen, en is persoonlijk), toetsenbord van Asus en Dell (Alienware) was veel fijner.

Asus had vorig jaar de mogelijkheid om te kiezen voor pickup en return garantie afhandeling ipv MSI met carry-in. Wel gebruik moeten maken van de garantieafhandeling en dus ervaring hiermee - na levering zat de connector van het scherm blijkbaar niet al te vast dus binnen een week opgestuurd. Top service, goed contact (Nederlandse helpdesk) en snel afgehandeld. Meteen alle updates en de nieuwste firmware, etc.

Aangekocht bij Alternate in Rotterdam, aangegeven dat ik voor een aankoop van EUR 2500+ de laptop daadwerkelijk wilde zien, vasthouden en het toetsenbord gebruiken. Uiteraard in het begin waren ze daar niet al te happy mee, maar met zo'n aanschaf vind ik dat persoonlijk geen rare vraag. Met enkele aarzeling het eea toch uitgepakt en dat noem ik dan weer top service van Alternate.

De comments die hierboven staan zijn heel legitiem, maar om nu voor MSI te kiezen (met mindere specs) omdat het drukker is op de stand tijdens een of andere beurs (e.g. Gamescon) - tja...

p.s. niet gekozen voor de Alienware ivm koelingsproblemen, die waren vorig jaar ook al evident.

[ Voor 6% gewijzigd door Vidra op 08-03-2017 17:49 ]

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

• imjaimy
Ik speel voornamelijk H1Z1, en CSgo. Daarnaast nog andere games.

Maar voor nu speel ik die veel.

• imjaimy
Denk dat ik ze beter beiden een x ergens in de winkel eerst moet bekijken, voor ik echt een besluit neem :P

Verwijderd

imjaimy schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 18:04:
Denk dat ik ze beter beiden een x ergens in de winkel eerst moet bekijken, voor ik echt een besluit neem :P
Verstandig, alleen hebben niet veel fysieke winkels deze High End game-laptops op voorraad. De goedkopere versies wel van Asus en MSI, maar van daaruit kun je wel aanvoelen en zien wat voor jou de beste keuze is. ;)

• Vidra

Vidra

Vragen?

Verwijderd schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 18:17:
[...]
Verstandig, alleen hebben niet veel fysieke winkels deze High End game-laptops op voorraad. De goedkopere versies wel van Asus en MSI, maar van daaruit kun je wel aanvoelen en zien wat voor jou de beste keuze is. ;)
Alternate heeft deze laptops doorgaans wel op voorraad :)

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Vidra schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 17:42:
Vorig jaar ook voor de keuze gestaan voor een high-end laptop (ivm verhuizing en verbouwing nieuwe huis).
Wat heeft de keuze van een laptop te maken met verhuizen?

• Vidra

Vidra

Vragen?

PcDealer schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 14:41:
[...]

Wat heeft de keuze van een laptop te maken met verhuizen?
Nou ik wilde een goede desktop vervanger hebben ivm de beoogde verhuizingen, enzo :)

Verwijderd

ChojinZ schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 17:25:
[...]

256Gb is echt heel weinig deze dagen. 3 games + wat progs en het zit vol.

Of je 120fps gaat halen is niet enkel afhankelijk van je hardware maar ook het spel. Als jij CS-GO speelt heb je wel degelijk wat aan een 120hz scherm icm een 1070. Resolutie speelt uiteraard ook een rol.

Tot slot: Het verschil tussen IPS en TN is meer dan de kijkhoek. De kleuren op IPS zijn een stuk beter, net zoals de zwart waardes.
Ik zeg ook dat je juist voor een 120 Hz scherm moet gaan. IPS of TN? De kijkhoek is inderdaad iets beter bij een IPS scherm, maar ik klap mijn TN scherm 1 maal in positie, en heb dan uitstekend beeld. IPS staat echter niet standaard garant voor betere kleuren en zwartwaardes. Ik vind het derhalve verstandig dat de TS zelf gaat kijken, en van daaruit de keuze maakt voor de ROG of een MSI.

3 games en wat progs? Progs zet ik standaard op mijn 1 TB 7200 rpm HDD. Daarnaast heb ik maximaal 2 games tegelijk op mijn SSD schijf. Als ik ze niet meer speel, dan gooi ik ze eraf en zet er andere op. Welke meerwaarde heeft het om 3 of meer games op een SSD te hebben, terwijl je veelal maar 2 games speelt in een bepaalde periode zoals de TS aangeeft?

Ik denk dus dat het persoonlijk is hoe groot je SSD moet zijn. Je kunt de SSD uiteraard ook (laten) vervangen door een 512GB SSD, maar ikzelf zie daar geen meerwaarde in. Dat is echter persoonlijk. ;)
Pagina: 1