Ervaringen met Dell (klantenservice)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Queen
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 07-06 19:34
Na weken van zoeken naar de beste laptop voor mij kwam ik uit bij de Dell XPS laptop.
In veel reviews komt hij ook als nummer 1 of als een van de besten uit de bus en hij heeft alles wat ik wil.

Nu wil ik hem dus kopen, maar tot mijn schrik kom ik dit tegen:

https://nl.trustpilot.com/review/www.dell.nl

Is het serieus zo slecht gesteld met Dell? Ik vind het ook vreemd omdat het volgens mij op veel kantoren wordt gebruikt en dus populair is, dus ben benieuwd of men hier ook slechte ervaringen heeft met het bedrijf?

Ik baal enorm want heb weken dingen uitgeplozen en dan wil ik bestellen en kom ik dit tegen :(
Vooral die reacties maar ook hun slechte website (niets werkt, chatdienst altijd gesloten, slecht bereikbaar) en las ook dat ze vaak dingen niet opsturen en het geld (tijdelijk) niet eens teruggeven (dit mag wettelijk toch niet een?!)

Ik dacht er nog aan om het bij een andere aanbieder te kopen, maar volgens mij verkopen andere zaken geen nieuwe XPS's (2017 versie zoek ik) op central point na geloof ik, maar dan is die paar 100 euro duurder weer :-s.

Wat zijn jullie ervaringen? Of weet iemand toevallig waar je deze laptop nog meer kunt kopen (niet duurder graag) bij iemand anders met een betere klantenservice?

Beste zou nog zijn dat ik hem ergens kan ophalen, maar weet niet of dat kan?!

Ik hoor het graag, alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Da Queen schreef op maandag 20 februari 2017 @ 23:43:
Na weken van zoeken naar de beste laptop voor mij kwam ik uit bij de Dell XPS laptop.
In veel reviews komt hij ook als nummer 1 of als een van de besten uit de bus en hij heeft alles wat ik wil.

Nu wil ik hem dus kopen, maar tot mijn schrik kom ik dit tegen:

Is het serieus zo slecht gesteld met Dell? Ik vind het ook vreemd omdat het volgens mij op veel kantoren wordt gebruikt en dus populair is, dus ben benieuwd of men hier ook slechte ervaringen heeft met het bedrijf?

Ik baal enorm want heb weken dingen uitgeplozen en dan wil ik bestellen en kom ik dit tegen :(
Vooral die reacties maar ook hun slechte website (niets werkt, chatdienst altijd gesloten, slecht bereikbaar) en las ook dat ze vaak dingen niet opsturen en het geld (tijdelijk) niet eens teruggeven (dit mag wettelijk toch niet een?!)
Het is natuurlijk makkelijk een bedrijf te bashen op zo'n review site. Dat is vooral een platform voor mensen die hun ei kwijt moeten waarom ze Dell of de bakker op de hoek van de straat haten. Mensen zullen daar minder snel een account maken om een positief verhaal te delen.

Hoe dan ook, ik heb ervaringen met Dell vooral bij zakelijk gebruik. Ze kwamen hun afspraken altijd na en nieuwe onderdelen werden snel opgestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SubChord
  • Laatst online: 17-07-2024
Heb ervaring met Dell support op zowel zakelijk als persoonlijk niveau.

Als zakelijke klant hang je zo'n 5-10 minuten aan de telefoon om support te regelen. Op zich gaat dit vrij vlot en komen ze de volgende dag hun on-site repairs uitvoeren. Hier heb ik nog niet zo veel problemen mee gehad. Als het echter aankomt op vlak van sales doen ze het een stuk minder goed. Alles gaat ongelooflijk traag waardoor we onlangs nog besloten hebben om onze nieuwe monitoren van Dell gewoon bij CoolBlue aan te kopen. De levering was niet alleen sneller maar ze waren ook nog eens goedkoper dan we ze bij Dell konden krijgen...

Persoonlijk is mijn ervaring echter een stuk minder. Je hangt gemakkelijk een kwartier vast in de wachtrij. Gevolgd door een reeks doorschakelingen waarbij je het gevoel hebt dat ze je gewoon niet willen helpen. Als je uiteindelijk toch de juiste persoon te pakken krijgt kan je een afspraak maken om een reparatie uit te voeren.

Bij een reparatie van mijn XPS 13 (oktober-december 2015) zijn ze 4 keer moeten langs komen waarbij ze telkens een verkeerd onderdeel mee hadden. Ik heb toen uiteindelijk zelf moeten escaleren om een nieuw toestel te krijgen. Uiteindelijk had ik na 5 weken een nieuw toestel wat op zijn beurt gebreken vertoonde. Ook hiervoor heb ik verschillende keren moeten bellen en heb ik Dell kunnen overtuigen mij mijn geld terug te storten. Uit pure wanhoop heb ik toen een macbook pro gekocht waar ik tot op de dag van vandaag absoluut geen spijt van heb gehad. Ook heb ik besloten nooit meer persoonlijk iets bij Dell aan te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Queen
CMD-Snake schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 06:42:
[...]

Het is natuurlijk makkelijk een bedrijf te bashen op zo'n review site. Dat is vooral een platform voor mensen die hun ei kwijt moeten waarom ze Dell of de bakker op de hoek van de straat haten. Mensen zullen daar minder snel een account maken om een positief verhaal te delen.

Hoe dan ook, ik heb ervaringen met Dell vooral bij zakelijk gebruik. Ze kwamen hun afspraken altijd na en nieuwe onderdelen werden snel opgestuurd.
Dacht ik eerst ook, maar nee: hier een willekeurig bedrijf gepakt die ook op Tweakers staat:

https://nl.trustpilot.com/review/www.4launch.nl

En het gemiddelde cijfer is even heel andere koek. En 1 ster krijgen is gewoon te erg en na nog andere verhalen te hebben gelezen en het verhaal van SubChord, het komt allemaal overeen met wat ik verder lees. Ik ga hem niet bestellen :-( Zo jammer. Iemand misschien een andere optie die vergelijkbaar is met de dell xps met ook een zo goed als randloos scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 19:25
Ik heb juist hele andere ervaringen met de klantenservice van Dell. Ik heb twee Dell laptops gehad en heb weleens iets hebben moeten vervangen, wat dan altijd vrij snel geregeld werd zonder al teveel moeite. Zo heb ik vorig jaar nog kosteloos een blu-rayspeler in mijn laptop vervangen gekregen, terwijl deze al bijna drie jaar oud was. Daarnaast komen ze het eerste jaar langs bij problemen, dus hoef je je laptop niet op te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperEgo
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-07-2024
Ik heb een XPS15 van enkele jaren geleden gekocht en daar zat toen (voordelig) NBD garantie bij van 3 jaar. Daar heb ik 1 keer gebruik van gemaakt omdat de lader een knisperend geluid maakte (en ik op tweakers al had gelezen dat dell dan gratis een andere lader opstuurde).
Ik werd onmiddelijk verder geholpen (met die premium XPS garantie heb je wel andere helpdesk dan "normale" consumer laptops) en de lader werd zonder problemen opgestuurd. Tot op heden gebruik ik nog altijd dezelfde laptops met 2 werkende laders ;).

Als het niet duur is of er is weer een aanbieding op kan je de NBD garantie erbij nemen en dat zou de service vrij goed moeten zijn (ze moeten immers de dag erna al langskomen). Ik heb in ieder geval nog geen spijt van mijn aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Queen
Oke, dank voor de antwoorden. Besloten om het niet te doen, omdat het gewoon niet KAN. Krijg niet eens reactie op vragen, website onprofessioneel, blijft vaak hangen ook en prijzen veranderen iedere week. Wat een zooitje zeg, mensen hadden gelijk op Trustpilot, al mijn bevindingen komen overeen met de reacties. Je zal maar een defect hebben (wat heel vaak gebeurd ook!) Nee geen dell voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicked_fool
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16-06 17:26
Da Queen schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 13:04:
Oke, dank voor de antwoorden. Besloten om het niet te doen, omdat het gewoon niet KAN. Krijg niet eens reactie op vragen, website onprofessioneel, blijft vaak hangen ook en prijzen veranderen iedere week. Wat een zooitje zeg, mensen hadden gelijk op Trustpilot, al mijn bevindingen komen overeen met de reacties. Je zal maar een defect hebben (wat heel vaak gebeurd ook!) Nee geen dell voor mij.
Naar welk alternatief kijk je dan? Ik zit namelijk met hetzelfde probleem, verhalen zijn niet goed en ik hoor te veel slechte verhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Queen
Ja die is er momenteel (voor mij) niet ... Heb wekenlang mijn tijd gespendeerd (+4 uur minstens elke dag) om te speuren naar iets, maar elke laptop mankeert wel iets wat me niet lekker zit. Behalve dan de XPS 13/15 maar als ik zo eens rondlees is de kwaliteitscontrole heel slecht en zit je zo met een defect. Ik wacht op de nieuwe reeks laptops, ik ga kijken wat dit gaat doen:

nieuws: Lenovo presenteert nieuwe Yoga-convertibles met formaten van 13, 14 e...

https://www.asus.com/Note...ZenBook-3-Deluxe-UX490UA/ (bij de normale 3 zag ik slechte resultaten betreft toetsenbord, deze Deluxe editie gaat dat oplossen schijnt)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Da Queen
Wow wat ben ik blij dat ik niet heb kunnen bestellen, check dit, reactie op truatpilit 36 uur geleden, de klachten blijven zich opstapelen:

"WAARDELOOS!!

Het is dat je 1 ster moet geven!
Echt een waardeloos bedrijf.
Laptop besteld, staat op de website, word binnen 0-1 werkdag verzonden.
Nou ik dacht das mooi, heb ik mijn laptop toch zeker binnen een week binnen.
Nou mooi niet.
Tot nu toe alleen een ontvangstbewijs ontvangen van Dell, met de geschatte leverdatum! een half JAAR later. Ja daag, waar slaat dat op.
nou dan maar EVEN de klantenservice bellen.
2x een half uur en 1x een uur in de wacht en niemand aan de lijn.
dan nog maar een keer bellen en een ander nummertje gekozen, zo kwam ik toch eindelijk met iemand aan de lijn.
Heel het verhaal uitgelegd.
Ja mevrouw uw laptop kan wel uit China verzonden worden en dan kan het wat langer duren.......
Aangezien ik nog geen ordernummer heb ontvangen, kan ik mijn bestelling niet annuleren, wat ik dus erg graag had gedaan, want ben er nu al klaar mee.
Betaald via Ideal, kan wel een week duren voor Dell de betaling heeft ontvangen, nou geloof ik echt geen zak van.
Dus de eerste en de laatste keer, dat ik hier iets bestel.
WAARDELOOS""

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Queen
https://nl.trustpilot.com/review/www.dell.nl hier nog meer klachten, ook nu nog in 2017, wees gewaarschuwd dus!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 888629

CMD-Snake schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 06:42:
[...]

Dit heeft niets met bashen te maken, en al helemaal niet als het om zoveel verschillende personen gaat. Dit is de realiteit, maar niet alleen Dell heeft lak aan aftersales, er zijn tal van bedrijven die alleen maar willen verkopen en (liever) geen service willen verlenen. Mediamarkt is daar ook één van...

https://nl.trustpilot.com/review/www.mediamarkt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16-06 21:16

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Och wat jammer, Dell is niet slecht hoor, maar helaas is mijn ervaring nu niet meer relevant.
(Desktop uit 2005 en een laptop uit 2009 beiden werken nog vrijwel probleemloos, maar het heeft wel duidelijke slijtage zoals harde schijf en videokaart die op sterven stonden).

Wel heb jij gelijk: de site van Dell is onoverzichtelijk en traag. Dell bied een paar varianten van een model aan, maar in het verleden kon je ze nog exact configureren zoals bij BTO. ;(

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Na veel reacties gelezen te hebben, is mij het e.e.a. wel duidelijk geworden. Als zakelijke klant, kun je prima zaken doen met Dell, maar als gewone consument kun je Dell beter vermijden. Kijk eens om je heen bij bedrijven, en ook vaak op tv wanneer je monitoren ziet staan. Het is in 9 van de 10 gevallen van het merk Dell. Dell doet het dus uitstekend bij bedrijven, en zal daar ongetwijfeld lucratieve contracten mee af hebben gesloten.

Dan moet je echter service verlenen...goede service als je die contracten in stand wilt houden, en dat is hetgeen Dell dan ook doet. De gewone consument is daardoor niet (meer) interessant voor Dell, want aan hen valt niet zoveel te verdienen. Een gewone consument koopt 1 maal in de zoveel jaren een keer een Dell laptop of Desktop, terwijl een bedrijf om de 2 jaren vaak nieuwe monitoren nodig heeft, desktops en zelfs laptops voor mobiel gebruik. Kortom...daar valt flink aan te verdienen voor Dell.

In mijn opinie kan Dell dus beter stoppen met verkoop aan particulieren. Dat meen ik echt, want je ziet nu teveel gedupeerde particuliere klanten. Mensen die niet eens fatsoenlijk in contact kunnen komen met de klantenservice van Dell, en/of schofterig behandeld worden zoals af te leiden valt uit de review van John uit Enschede.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 888629 op 03-03-2017 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
MedionAkoya schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 22:56:
Wel heb jij gelijk: de site van Dell is onoverzichtelijk en traag. Dell bied een paar varianten van een model aan, maar in het verleden kon je ze nog exact configureren zoals bij BTO. ;(
Het is jammer dat de mogelijkheid om te configureren bij consumenten modellen helemaal weg is. Dell lijkt nu voor snelheid van leveren te kiezen, want nu kan alles kant en klaar van de plank gepakt worden.
Anoniem: 888629 schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 08:12:
Na veel reacties gelezen te hebben, is mij het e.e.a. wel duidelijk geworden. Als zakelijke klant, kun je prima zakendoen met Dell, maar als gewone consument kun je Dell beter vermijden. Kijk eens om je heen bij bedrijven, en ook vaak op tv wanneer je monitoren ziet staan. Het is in 9 van de 10 gevallen van het merk Dell. Dell doet het dus uitstekend bij bedrijven, en zal daar ongetwijfeld lucratieve contracten mee af hebben gesloten.
Wereldwijd is de nummer 1 voor de zakelijke markt HP. Als je bij een willekeurig bedrijf binnenloopt is de kans veel groter dat je een HP desktop/laptop/scherm ziet dan een Dell.

Dell is de nummer 2 momenteel en op grote afstand gevolgd voor Lenovo.

Ik heb nu en in het verleden laptops en desktops bij Dell gekocht (privé). Nooit problemen mee gehad. Ik gebruik nog altijd graag Dell U2412M schermen en daar slechts een keer een probleem mee gehad. Scherm toonde een merkwaardige gele vlek. Na een belletje met de klantenservice kon die omgeruild worden. Met twee dagen had ik mijn nieuwe scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya

MedionAkoya

Na veel reacties gelezen te hebben, is mij het e.e.a. wel duidelijk geworden. Als zakelijke klant, kun je prima zakendoen met Dell, maar als gewone consument kun je Dell beter vermijden. Kijk eens om je heen bij bedrijven, en ook vaak op tv wanneer je monitoren ziet staan. Het is in 9 van de 10 gevallen van het merk Dell. Dell doet het dus uitstekend bij bedrijven, en zal daar ongetwijfeld lucratieve contracten mee af hebben gesloten.

Dan moet je echter service verlenen...goede service als je die contracten in stand wilt houden, en dat is hetgeen Dell dan ook doet. De gewone consument is daardoor niet (meer) interessant voor Dell, want aan hen valt niet zoveel te verdienen. Een gewone consument koopt 1 maal in de zoveel jaren een keer een Dell laptop of Desktop, terwijl een bedrijf om de 2 jaren vaak nieuwe monitoren nodig heeft, desktops en zelfs laptops voor mobiel gebruik. Kortom...daar valt flink aan te verdienen voor Dell.

In mijn opinie kan Dell dus beter stoppen met verkoop aan particulieren. Dat meen ik echt, want je ziet nu teveel gedupeerde particuliere klanten. Mensen die niet eens fatsoenlijk in contact kunnen komen met de klantenservice van Dell, en/of schofterig behandeld worden zoals af te leiden valt uit de review van John uit Enschede.

Dus Dell moet Fujitsu worden? :o
Wel een beetje jammer dat niemand Fujitsu kent. ;w

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MedionAkoya schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 11:29:
[...]

Dus Dell moet Fujitsu worden? :o
Wel een beetje jammer dat niemand Fujitsu kent. ;w
Fujitsu richt zich puur op zakelijk gebruik volgens mij, of voor studenten.

Als ik daarnaast kijk naar de goedkoopste consumentenlaptop:

http://shop.fujitsu.com/n...nlaptops/lifebook-a557-hd

dan vindt ik deze behoorlijk duur als je kijkt naar de prijs / specs verhouding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya

MedionAkoya

CMD-Snake schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 11:29:
[...]

Het is jammer dat de mogelijkheid om te configureren bij consumenten modellen helemaal weg is. Dell lijkt nu voor snelheid van leveren te kiezen, want nu kan alles kant en klaar van de plank gepakt worden.

[...]
Maar je heb daarbij wel levertijden van 3 weken of 1 maand. :+ _/-\o_
Vroeger vond ik snelheid niet zo belangrijk, bijvoorbeeld via lego.com iets bezorgen kostte al een week.

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-06 19:42
Misschien is de nieuwe Spectre Hp iets voor jou? In de winkel bekeken en echt een hele mooie strakke laptop! (Ook erg dunne bezels.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
MedionAkoya schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 11:48:
Maar je heb daarbij wel levertijden van 3 weken of 1 maand. :+ _/-\o_
Vroeger vond ik snelheid niet zo belangrijk, bijvoorbeeld via lego.com iets bezorgen kostte al een week.
In mijn herinnering had Dell ongeveer een week of meer nodig om zo'n BTO systeem bij je te bezorgen. Nu kunnen ze de meeste kant-en-klare consumenten systemen met 1-2 dagen leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Queen
CMD-Snake schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 11:29:
[...]

Het is jammer dat de mogelijkheid om te . Scherm toonde een merkwaardige gele vlek.
Dit is al de zoveelste keer (echt minstens 10x gezien inmiddels) dat ik mensen hoor klagen over gele vlekken bij Dell.

@ Wouter: Spectre had ik al gezien inderdaad. Was ook een optie idd, maar wacht nog even de nieuwe laptops af die komen in mei/juni.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
Da Queen schreef op zondag 5 maart 2017 @ 11:27:
Dit is al de zoveelste keer (echt minstens 10x gezien inmiddels) dat ik mensen hoor klagen over gele vlekken bij Dell.
Dat geval was in 2010 bij mij... Ik stoor mij er overigens niet aan, de afhandeling was prima. Daarna heb ik nog een paar schermen bij Dell gekocht. Hun Ultrasharp serie is wat mij betreft onovertroffen in beeldkwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-06 22:31

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

Na veel reacties gelezen te hebben, is mij het e.e.a. wel duidelijk geworden. Als zakelijke klant, kun je prima zaken doen met Dell, maar als gewone consument kun je Dell beter vermijden. Kijk eens om je heen bij bedrijven, en ook vaak op tv wanneer je monitoren ziet staan. Het is in 9 van de 10 gevallen van het merk Dell. Dell doet het dus uitstekend bij bedrijven, en zal daar ongetwijfeld lucratieve contracten mee af hebben gesloten.

Ik heb precies dezelfde ervaringen met meerdere apparaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-06 22:01
Ik heb al meer dan 15 jaar laptops van Dell en hun klantenservice vond ik altijd prima. Altijd binnen een dag iemand aan mijn bureau om het probleem op te lossen. Er zijn inderdaad wel problemen met de XPS 13/15, maar het is ook de populairste high-end laptop van dit moment. Ik ken zelf alleen maar tevreden gebruikers. Reviews lezen is prima, maar maak niet van een mug een olifant.

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peterbrand
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-06 02:36
laptop type XPS van 3000 euro gekocht, na 2 weken stuk en vervolgens 6 weken reparatie. Ondanks dat ik een aanvullende garantie had afgesloten!
Dit is echt wel de laatste Dell.
Ook geen enkel interesse bij de medewerkers, bellen of reageren ook niet op emails!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

715289

Wellicht een shot waard;

michael.dell@dell.com

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Heeft iemand ervaring met het omruilen van een defecte laptop via de business support?

Mijn Latitude 7480 is inmiddels 5 keer gerepareerd en hij werkt nog steeds niet correct. Trackpad knoppen werken niet, het toetsenbord past niet meer goed in de behuizing, de aan uit knop zit nu te ver verzonken in de behuizing en na het vervangen van de topcase van het toetsenbord heeft de monteur deze beschadigd.

Nu is hij aan zijn 6e reparatie toe en heb Dell verzocht om de gehele laptop te vervangen. Om dit intern te bespreken hanteren ze een termijn van 5 werkdagen.

Iemand ervaring of ze uberhaubt machines omruilen en wat de criteria daarvoor zijn?

Ik kan namelijk ook de 6e reparatie inplannen, maar de machine is nu zo vaak uit elkaar gehaald dat ik er weinig vertrouwen meer in heb dat deze ooit normaal gaat werken.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

• Voodoo
  • Laatst online: 08-01 13:46

Voodoo

Lurker

Het moge duidelijk zijn dat er met een beetje onderzoek veel onvrede te vinden is over Dell, en dan met name de klantenservice. Doordat ik erg geïnteresseerd ben in het zakelijk aankopen van een laptop van ze zit ik hierdoor aardig in dubio. De laptop (xps 15 9570) sluit aan op mijn wensen en tegelijkertijd kun je gigantisch de mist in gaan als je een niet optimaal werkend exemplaar krijgt.

Nu zag ik dat Coolblue, bekend om klanttevredenheid op #1 te hebben staan, dezelfde xps 15 9570 laptops te koop aanbiedt. Dit lijkt een perfecte manier om een dergelijke laptop te kopen, ware het niet dat de variant waar ik interesse in heb precies €200 (bruto) meer kost bij Coolblue ten opzichte van Dell.nl.
Wat is jullie visie hierop?

715289

CtrAltDelicious schreef op woensdag 12 september 2018 @ 15:52:
Het moge duidelijk zijn dat er met een beetje onderzoek veel onvrede te vinden is over Dell, en dan met name de klantenservice. Doordat ik erg geïnteresseerd ben in het zakelijk aankopen van een laptop van ze zit ik hierdoor aardig in dubio. De laptop (xps 15 9570) sluit aan op mijn wensen en tegelijkertijd kun je gigantisch de mist in gaan als je een niet optimaal werkend exemplaar krijgt.

Nu zag ik dat Coolblue, bekend om klanttevredenheid op #1 te hebben staan, dezelfde xps 15 9570 laptops te koop aanbiedt. Dit lijkt een perfecte manier om een dergelijke laptop te kopen, ware het niet dat de variant waar ik interesse in heb precies €200 (bruto) meer kost bij Coolblue ten opzichte van Dell.nl.
Wat is jullie visie hierop?
Gezien mijn ervaring met Dell en Coolblue; Coolblue, zonder twijfel.
Het zou mij die 10% meer dan waard zijn, om garantie zonder gezeik te hebben.

Overigens heeft Dell het zo verbruid bij mij, dat ik nimmer meer een Dell aanschaf.

Met jouw budget zou ik kijken naar een Lenovo Thinkpad X1 Carbon als het ontwerp belangrijk is, als de functionaliteit het belangrijkste is een Lenovo Thinkpad T-series (lijkt beter te koelen).

En als je iets bijzonders wil; Een Purism Librem 15.

• Voodoo
  • Laatst online: 08-01 13:46

Voodoo

Lurker

715289 schreef op woensdag 12 september 2018 @ 16:26:
[...]

Gezien mijn ervaring met Dell en Coolblue; Coolblue, zonder twijfel.
Het zou mij die 10% meer dan waard zijn, om garantie zonder gezeik te hebben.

Overigens heeft Dell het zo verbruid bij mij, dat ik nimmer meer een Dell aanschaf.

Met jouw budget zou ik kijken naar een Lenovo Thinkpad X1 Carbon als het ontwerp belangrijk is, als de functionaliteit het belangrijkste is een Lenovo Thinkpad T-series (lijkt beter te koelen).

En als je iets bijzonders wil; Een Purism Librem 15.
Bedankt voor je reactie en het delen van je ervaring! Ik ga je alternatieven zeker eens opzoeken. Heb - doordat ik het een interessante kwestie vind - een apart topic geopend met het Dell vs Coolblue vraagstuk. Benieuwd of hier meer mensen het punt dat je hier maakt ondersteunen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
715289 schreef op woensdag 12 september 2018 @ 16:26:

Precies dit. Het is echt bizar dat ze hier zo slecht in scoren.

Ik hoop dat ik mijn laptop ooit nog in werkende staat terugkrijg, maar ik trap er ook nooit meer in om een Dell aan te schaffen.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Pagina: 1