Even mijn gal spuwen, wat een gedoe dat inruilen bij de Mediamarkt. Ik dacht vanavond even een S8 te gaan kopen.
Er stond een rij van hier tot Tokio bij die support balie, terwijl er maar een medewerker bezig was mensen te helpen met het inruilen. Een nummertje getrokken, maar de verwachting van het personeel was dat ik niet voor sluitingstijd aan de beurt zou zijn. De opties waren dan nu kopen en de cashback zelf met Samsung regelen (!?) of later terugkomen en dan pas de telefoon kopen. Nu kopen en later inruilen kon absoluut niet. Ik wilde nu een nieuwe telefoon, m'n oude begint steeds verder af te takelen, maar betwijfelde of het via Samsung kon als je hem bij Mediamarkt koopt. Als je op de website van Mediamarkt een S8 koopt mag je wel op ieder moment tot en met 1 oktober de cashback komen claimen, dus ik vond dit bijzonder krom. Toch kon ik de medewerker er niet van overtuigen.
Toen ik om 20:45 nog zat te wachten, kwam de medewerker met het aanbod om hem nu te kopen en morgen overdag (niet 's avonds!) terug te komen voor het inruilen. Maar ja, ik moet morgen overdag gewoon achter mijn bureautje op kantoor zitten ... Dat was dus ook geen oplossing.
Opeens kreeg de ingeving om hem via de site te bestellen om af te halen in het filiaal (want op voorraad) en te betalen per pin. Dan zou ik dus wel meteen mijn S8 hebben kunnen meenemen en op een voor mij geschikt moment kunnen terugkomen, want een online bestelling. De medewerker was hier niet van overtuigd, want ja volgens hem zou je dan op de dag van ontvangst moeten komen inruilen en dat staat er bij mijn weten toch echt niet:
http://www.mediamarkt.nl/nl/shop/samsung-inruilactie.html . Vervolgens ging hij toch overleggen en uiteindelijk kon ik hem nu kopen en zondag terugkomen voor de cashback.
Maar wat een star gedoe zeg, kreeg een beetje het gevoel alsof ze geen S8's wilden verkopen. Zou de marge zo laag zijn? Volgende keer toch maar weer naar Rotterdam voor Coolblue, service vind ik toch ook wel wat waard na dit debacle