Dat is het nou juist, ze doen zo arrogant terwijl na er na de onthulling niks speciaals was te zien. Uiteindelijk hebben ze net als alle andere teams gewoon een vin en naast dat het ontwerp lekker clean is verder helemaal niks. Chauvinistisch als ik ben hoop ik gewoon dat ze voor Australie een diffuser monteren die gewoon een seconde oplevert tov het testen deze week.B-Real schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 10:53:
[...]
Ik zou het behoorlijk arrogant vinden als RB daadwerkelijk zo overtuigd is van hunzelf.
Hoezo zouden ze alle andere teams zo voor de gek proberen te houden en hun eigen ideeën niet testen op de baan? Dat kan toch gewoon niet goed gaan.
Wat ik denk is dat juist het cleane ontwerp van de RB getuigd van een goed ontwerp, weinig extra vleugeltjes en flapjes om de luchtstromen te geleiden naar de juiste plekken.
Waarom doen ze volgens jou arrogant dan?Malt007 schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 10:56:
[...]
Dat is het nou juist, ze doen zo arrogant terwijl na er na de onthulling niks speciaals was te zien. Uiteindelijk hebben ze net als alle andere teams gewoon een vin en naast dat het ontwerp lekker clean is verder helemaal niks. Chauvinistisch als ik ben hoop ik gewoon dat ze voor Australie een diffuser monteren die gewoon een seconde oplevert tov het testen deze week.
Marketing?Malt007 schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 10:56:
[...]
Dat is het nou juist, ze doen zo arrogant terwijl na er na de onthulling niks speciaals was te zien. Uiteindelijk hebben ze net als alle andere teams gewoon een vin en naast dat het ontwerp lekker clean is verder helemaal niks. Chauvinistisch als ik ben hoop ik gewoon dat ze voor Australie een diffuser monteren die gewoon een seconde oplevert tov het testen deze week.
Therefore I must know what I am doing. Maybe.
er komen natuurlijk nog meer testen aan als ze nu met 50% van hun dingen testen krijgen ze daar gewoon data van.
Dan bij de volgende test zet je er weer wat andere onderdelen bij op kun je ook direct zien als het werkt zoals je wou en de concurrentie heeft minder tijd om het na te maken.
ik denk dat er bij de laatste test een auto staat die in de buurt komt van de auto bij de eerste race (natuurlijk blijven de ontwikkelingen door gaan)
Dan bij de volgende test zet je er weer wat andere onderdelen bij op kun je ook direct zien als het werkt zoals je wou en de concurrentie heeft minder tijd om het na te maken.
ik denk dat er bij de laatste test een auto staat die in de buurt komt van de auto bij de eerste race (natuurlijk blijven de ontwikkelingen door gaan)
Dit. Overigens is RB daarin natuurlijk niet uniek. Ook Mercedes rijdt vandaag alweer met een dubbele T-bar rond i.p.v. een enkele. Zo gebruiken alle teams een boel verschillende onderdelen en kijken ze de komende 7 testdagen wat de beste mix is. Natuurlijk zit je tegen het eind van de tests meer in de buurt van de uiteindelijke auto dan op de tweede morgen.hjvg schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 10:59:
Wat betreft arrogantie: Het is en blijft topsport; wie niet overtuigd is van zichzelf zal niet winnen.
Het feit dat RB op het moment de hoogste topsnelheid heeft zou ik nog niets aan af willen leiden. Kan prima deel zijn van het plan om geleidelijk in de tests de setup meer downforce (en dus minder topsnelheid) te geven. De tijden zeggen zeer weinig.
Het feit dat RB op het moment de hoogste topsnelheid heeft zou ik nog niets aan af willen leiden. Kan prima deel zijn van het plan om geleidelijk in de tests de setup meer downforce (en dus minder topsnelheid) te geven. De tijden zeggen zeer weinig.
If you choose not to decide, you still have made a choice.
Maar die haaienvin kunnen ze toch wel stoer laten ogen..? Net als die van TR.. vind die vorm wel mooi.. zo afgerond en sierlijk..
Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL
klopt ik zeg ook niet dat RB daar uniek in is maar misschien hebben die een iets radicalere aanpak dit jaar waardoor de auto nu nog zo kaal isPlague schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 11:03:
[...]
Dit. Overigens is RB daarin natuurlijk niet uniek. Ook Mercedes rijdt vandaag alweer met een dubbele T-bar rond i.p.v. een enkele. Zo gebruiken alle teams een boel verschillende onderdelen en kijken ze de komende 7 testdagen wat de beste mix is. Natuurlijk zit je tegen het eind van de tests meer in de buurt van de uiteindelijke auto dan op de tweede morgen.
Dat dus. Ik vind ze overigens totaal niet arrogant over komen. Maar goed.Migrator schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 11:04:
Wat betreft arrogantie: Het is en blijft topsport; wie niet overtuigd is van zichzelf zal niet winnen.
Klopt, die zou met enkele tientallen liters (lees: kilo's) minder brandstof aan het testen zijn momenteel.DonJunior schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 10:06:
hahhaa HAM kan het niet op zich laten zitten he..
New best time of the day so far for Hamilton, who posts a 1m24.026s to go seven tenths clear of Verstappen.
LOL, jij hebt gewoon een uur aan posts zitten teruglezen??LopendeVogel schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 11:08:
[...]
Klopt, die zou met enkele tientallen liters (lees: kilo's) minder brandstof aan het testen zijn momenteel.
*sowieso
Nickrsd schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 11:05:
Maar die haaienvin kunnen ze toch wel stoer laten ogen..? Net als die van TR.. vind die vorm wel mooi.. zo afgerond en sierlijk..

Als ze al bijv de staart erin laten lopen, dan lijkt het al meer onderdeel van het chassis. Dan valt hij wellicht ook minder op.
Sja arrogant is misschien niet het goede woord, gebruikte het omdat ik reageerde op iemand die dat woord gebruikte. Overdreven zelfverzekerd is wellicht beter om te gebruiken. Snap dat het marketingtechnisch allemaal verantwoord is maar het lijkt deze winter wel meer komkommertijd dan afgelopen jaren. Kan zijn dat het wel meer openbaar wordt door de social media maar RB is wel betrokken bij de meeste van de geschillen deze winter (Fric, vin)UltraSub schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 10:58:
[...]
Waarom doen ze volgens jou arrogant dan?
Haha, nee ik opende het topic vanaf werk en pats kwam gelijk op de pagina terecht met dat bericht xd, na een paar keer verversen staan er inderdaad een hele shitload aan reacties erbij haha.DonJunior schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 11:09:
[...]
LOL, jij hebt gewoon een uur aan posts zitten teruglezen??
Again mensen, een nice overzicht met live blog (tekst, uitleg, tweets en foto's), rondetijden (tijden zijn met een delay van 1`minuut ofzo, maar nog altijd sneller dan dit topic)
https://www.autosport.com...barcelona-f1-test-day-two
Bij mij op werk loopt die heerlijk, zo ook alle automatische updates die op de pagina verschijnen zonder F5
Scheelt tientallen pagina's doorlezen
[ Voor 36% gewijzigd door LopendeVogel op 28-02-2017 11:13 ]
Zelfverzekerd lijken ze inderdaad wel te zijn ja.Malt007 schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 11:10:
[...]
Sja arrogant is misschien niet het goede woord, gebruikte het omdat ik reageerde op iemand die dat woord gebruikte. Overdreven zelfverzekerd is wellicht beter om te gebruiken. Snap dat het marketingtechnisch allemaal verantwoord is maar het lijkt deze winter wel meer komkommertijd dan afgelopen jaren. Kan zijn dat het wel meer openbaar wordt door de social media maar RB is wel betrokken bij de meeste van de geschillen deze winter (Fric, vin)
Benieuwd of ze na donderdag nog steeds zelfverzekerd zijn
Ik link mijn eigen opmerking even, maar ik kan mij gezien de postsnelheid voorstellen dat je dit even gemist hebt.Nickrsd schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 11:05:
https://gathering.tweaker...message/50397247#50397247
Neemt niet weg dat het raar blijft... Ik verwacht, zeker van RB, oog voor detail en deze vin past niet in dat plaatje. Maar ja... wellicht is het zwart laten als statement wel echt waar...
Times update:
1 Hamilton (Mercedes) 1m21.766s
2 Raikkonen (Ferrari) 1m23.359s
3 Verstappen (Red Bull) 1m24.366s
4 Ocon (Force India) 1m24.488s
5 Stroll (Williams) 1m26.040s
6 Kvyat (Toro Rosso) 1m26.161s
7 Vandoorne (McLaren) 1m26.204s
Magnussen, Giovinazzi and Palmer all yet to set tim
1 Hamilton (Mercedes) 1m21.766s
2 Raikkonen (Ferrari) 1m23.359s
3 Verstappen (Red Bull) 1m24.366s
4 Ocon (Force India) 1m24.488s
5 Stroll (Williams) 1m26.040s
6 Kvyat (Toro Rosso) 1m26.161s
7 Vandoorne (McLaren) 1m26.204s
Magnussen, Giovinazzi and Palmer all yet to set tim
Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Goed om te lezen dat McLaren in ieder geval ook wat rondjes rijdt. Daarnaast weet ik dat de tijden niet veel zeggen, maar Mercedes lijkt hun huiswerk wel weer ontzettend goed gedaan te hebben
Anoniem: 217290
als mercedes nu 90% rijdt en ferrari 80% en red bull 70% wat zegt het dan over de tijden?
Enige wat je kan zeggen is dat mercedes tot op heden nog geen problemen heeft gehad en de andere teams veelal wel.
Enige wat je kan zeggen is dat mercedes tot op heden nog geen problemen heeft gehad en de andere teams veelal wel.
Jammer dat er geen live timing is. Alleen al om te zien of ze bezig zijn met constante runs.
Is de RB13 niet 'te' clean?
Zouden ze wat details achterwege laten en die pas in Melbourne gaan gebruiken?
Ik vind de barge boards verdacht clean.albino71 schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 11:20:
Ik vind de auto ook te clean vergeleken bij de rest. Ben heel benieuwd wat voor truuk ze bedacht hebbenalbino71 schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 11:20:
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
Denk dat ze allemaal <90% rijden. Ergens volgende week zullen ze er nog wel een seconde of vier af rijden.Anoniem: 217290 schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 11:18:
als mercedes nu 90% rijdt en ferrari 80% en red bull 70% wat zegt het dan over de tijden?
Krijg wel de kriebels nu; kan me niet snel genoeg beginnen allemaal...
Met testen kun je natuurlijk het beste zo kaal mogelijk beginnen en steeds dingen toevoegen. Pas dan kun je echt zien wat de invloeden van deze nieuwe componenten zijn.albino71 schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 11:20:

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
http://www.f1today.net/nl...-van-de-eerste-wintertestUltraSub schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 11:19:
Jammer dat er geen live timing is. Alleen al om te zien of ze bezig zijn met constante runs.
Dit is live timing. Echter kan je niet de vorige rondes terug zien wat jammer is. Ze posten wel continu de rondes van Max.
In de app van F1 zie je wel steeds de snelste ronde tijden per team. Helaas geen geschiedenis tijden, watjij bedoelt denk ik.UltraSub schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 11:19:
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Hoop dat Max er nog wel een stint of 2 uitperst voor de lunch. Zou fijn zijn als ze vandaag ook 130+ ronden rijden.
Ook het testen zouden ze wat meer in beeld kunnen brengen met tijdshistorie e.d..
Is wel behoefte aan denk ik.
Is wel behoefte aan denk ik.
Zo... weer leven op de baan. Haas de baan op met Magnussen!
*sowieso
Uw gebeden zijn verhoordMalt007 schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 11:25:
Hoop dat Max er nog wel een stint of 2 uitperst voor de lunch. Zou fijn zijn als ze vandaag ook 130+ ronden rijden.
"And now Vandoorne and Verstappen are back in action ..."
*sowieso
Less is moreMad-Matt schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 11:21:
[...]
Ik vind de auto ook te clean vergeleken bij de rest. Ben heel benieuwd wat voor truuk ze bedacht hebben
Eerste rit van Max http://maxverstappen33.racing/max-verstappen-herenigt-rb13/
En wat heeft hij voor sensoren -of wat is het- erop? http://www.f1today.net/nl...c2d8d542a1b520ad37c3e.jpg
Edit/
Allemaal al besproken, oei ik loop achter met lezen, pff veel lezen haha
En wat heeft hij voor sensoren -of wat is het- erop? http://www.f1today.net/nl...c2d8d542a1b520ad37c3e.jpg
Edit/
Allemaal al besproken, oei ik loop achter met lezen, pff veel lezen haha
[ Voor 18% gewijzigd door Mel33 op 28-02-2017 11:32 ]
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Lekker om Max weer zo te zien in de auto... Hopelijk kan hij vanmiddag een mooie lange run maken.
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Sauber:
We are currently having issues with the power unit – the engine needs to be changed. Back on track soon!
Niet om negatief te zijn, maar lijkt er voorlopig op alsof Mercedes en Ferrari erg hard gaan.
Mercedes heeft zojuist een 1.21.7 neergezet op softs, maar wel tijdens een long run. Dat impliceert dat er in ieder geval flink wat benzine aan boord is. RB is nu zo'n 3 seconden langzamer. Zelfs met long run pace is dat wel een erg groot verschil en moeten we hopen dat RB de Renault motor op standje voorzichtig heeft staan. Gezien de speedtraps.. zou je denken dat dit niet het geval is en het chassis van RB (nog!) niet zo goed is als dat van Mercedes qua aerodynamica.
Ongetwijfeld reageert nu iedereen 'het is maar testen, je weet het niet': dat klopt. Maar je kunt uit de tijden in combinatie met de feiten en omstandigheden toch wel enigszins dingen afleiden imo.
Mercedes heeft zojuist een 1.21.7 neergezet op softs, maar wel tijdens een long run. Dat impliceert dat er in ieder geval flink wat benzine aan boord is. RB is nu zo'n 3 seconden langzamer. Zelfs met long run pace is dat wel een erg groot verschil en moeten we hopen dat RB de Renault motor op standje voorzichtig heeft staan. Gezien de speedtraps.. zou je denken dat dit niet het geval is en het chassis van RB (nog!) niet zo goed is als dat van Mercedes qua aerodynamica.
Ongetwijfeld reageert nu iedereen 'het is maar testen, je weet het niet': dat klopt. Maar je kunt uit de tijden in combinatie met de feiten en omstandigheden toch wel enigszins dingen afleiden imo.
Ja dat blok is tenslotte net nieuw!
Zie nog niks op de live-tickers die ik volg.DonJunior schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 11:27:
[...]
Uw gebeden zijn verhoord
"And now Vandoorne and Verstappen are back in action ..."
"GIOVINAZZI ZIT IN DE HOSPITALITY
Antonio Giovinazzi beleeft vooralsnog weinig plezier aan zijn eerste officiële Formule 1-testdag. De Italiaan heeft slechts twee rondjes afgelegd. Hij zit nu in de hospitality unit van Sauber en hij maakt geen aanstalten om de baan op te gaan. Het is niet duidelijk wat het probleem is."
Bijzonder... zou hij last van zijn nek hebben
Antonio Giovinazzi beleeft vooralsnog weinig plezier aan zijn eerste officiële Formule 1-testdag. De Italiaan heeft slechts twee rondjes afgelegd. Hij zit nu in de hospitality unit van Sauber en hij maakt geen aanstalten om de baan op te gaan. Het is niet duidelijk wat het probleem is."
*sowieso
Balen voor Giovinazzi ook. Kan nu wat F1 ervaring opdoen.
Weet iemand wat er met (team) Renault aan de hand is?
Kijk eens naar vorig jaar... http://www.gpupdate.net/n...talunya-24-februari-2016/Requiem19 schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 11:38:
Niet om negatief te zijn, maar lijkt er voorlopig op alsof Mercedes en Ferrari erg hard gaan.
Het zegt echt helemaal niets.
Ben ik de enige die wat problemen ziet met snelle pitstops? (bandenwissel achter met die bodemplaat)
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
Vandoorne heeft sindsdien 4 rondjes afgelegd, maar VES geeneen, dus wat er precies bedoeld is, geen idee.Malt007 schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 11:40:
[...]
Zie nog niks op de live-tickers die ik volg.
Wie zegt dat alle teams aan het testen zijn op hoe snel ze zijn? Je kan tijdens deze weken tientallen dingen testen waarbij rondetijden totaal irrelevant zijn.Requiem19 schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 11:38:
Je weet dat een "hospitality unit" gewoon de gastenruimte is? https://www.google.nl/sea...AUICCgB&biw=2560&bih=1350DonJunior schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 11:40:
"GIOVINAZZI ZIT IN DE HOSPITALITY
[ Voor 11% gewijzigd door Extigo op 28-02-2017 11:42 ]
Oefenen, oefenen en oefenen.. Maar de kans dat het niet meteen goed gaat is wel aanwezig. En dat maakt het weer spannend!Mad-Matt schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 11:41:
Ben ik de enige die wat problemen ziet met snelle pitstops? (bandenwissel achter met die bodemplaat)
whahha ja nu je het zegt inderdaad.. god wat slecht van me..demo31051987 schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 11:42:
[...]
Je weet dat een "hospitality unit" gewoon de gastenruimte is?
*sowieso
Nu doe je precies wat je niet moet doen: alleen naar de tijden kijken.demo31051987 schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 11:40:
[...]
Kijk eens naar vorig jaar... http://www.gpupdate.net/n...talunya-24-februari-2016/
Het zegt echt helemaal niets.
Om de tijden te beoordelen van vorig jaar, moeten we ook weten of bijv Force India die tijd zette tijdens een 3 lap stint, of een 20 lap stint. Daarnaast geeft jouw lijstje niet aan welke banden er gebruikt zijn.
Tijden moet je in context analyseren. Helaas onduidelijk hoe lang de stint van Mercedes op soft was, maar als zij 1.21.7 kunnen doen tijdens een 20 lap stint, zie ik het niet goed in voor de rest van het veld.
Viel me ook op, dat de ruimte daar behoorlijk krap is.Mad-Matt schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 11:41:
Maar een probleem zie ik niet. Dat is straks gewoon spiergeheugen op mm niveau
Als het klopt rijd merc met 25kg minder brandstof. Vandaar het tijd verschil, vandaar de reacties: het is maar testen.Requiem19 schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 11:38:
Max zal deze test ook nog wel gaan doen.
Even om te bevestigen hoe ver Mercedes al is:
11:41 More of the same from earlier today for Hamilton - a 1m21.7s on softs to start a long run. 15 laps to go according to his pit board.
Vanmorgen stond op NOS dat Hulkenberg zei dat we dit jaar van Renault niet zoveel hoeven te verwachten. Het is (weer) een opbouwjaar... Vandaag zijn ze de baan nog niet op geweest, maar geen idee wat het probleem is.
Als je de band gewoon goed op de achteras bevestigt, gaat het toch automatisch goed?UltraSub schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 11:43:
[...]
Viel me ook op, dat de ruimte daar behoorlijk krap is.
Maar een probleem zie ik niet. Dat is straks gewoon spiergeheugen op mm niveau
Even een 2017 Ferrari er inAnoniem: 134660 schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 11:43:
Sauber moet een motor wisselen (hebben ze getweet).
Sinds 11.26 alAnoniem: 134660 schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 11:44:
Het lijkt op de stream trouwens weer dat max buiten is.
*sowieso
Hij staat al meer dan een uur op 19 rondjes.
Ja de tijden zeggen niet alles, maar je weet niet hoe men nu rijdt. Ook al tijdt een Mercedes een "long"-run, dan weet je nog niet met hoeveel power, benzine en settings ze rijden. Misschien reed Max wel met een volledige volle tank en puur voor aerodynamische metingen. Het feit dat ze nu 2 seconden "langzamer" zijn, zegt helemaal niets. Ook niet met de aannames die je doet.Requiem19 schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 11:43:
[...]
Nu doe je precies wat je niet moet doen: alleen naar de tijden kijken.
Om de tijden te beoordelen van vorig jaar, moeten we ook weten of bijv Force India die tijd zette tijdens een 3 lap stint, of een 20 lap stint. Daarnaast geeft jouw lijstje niet aan welke banden er gebruikt zijn.
Tijden moet je in context analyseren. Helaas onduidelijk hoe lang de stint van Mercedes op soft was, maar als zij 1.21.7 kunnen doen tijdens een 20 lap stint, zie ik het niet goed in voor de rest van het veld.
https://twitter.com/ToroRossoSpy/status/836527686348591104
Ik las.. "A bit of tragic..." dus had al meteen zoiets 'wtf' .. beter lezen volgende keer
Ik las.. "A bit of tragic..." dus had al meteen zoiets 'wtf' .. beter lezen volgende keer

*sowieso
NOSArnevdS schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 11:44:
Vanmorgen stond op NOS dat Hulkenberg zei dat we dit jaar van Renault niet zoveel hoeven te verwachten. Het is (weer) een opbouwjaar... Vandaag zijn ze de baan nog niet op geweest, maar geen idee wat het probleem is.
Als Max straks een 1ste tijd neerzet tijdens de testdagen, verdraaien zij dat weer naar dat Max 1ste tijd heeft gereden op een belangrijk moment en dat veel beloofd voor het kampieoenschap
Renault: Jo's turn to drive the car today! A bit of work left to do from overnight changes and we'll be out soon.
#F1Testing
#F1Testing
Hoe komen ze bij F1today aan het feit dat HAM een paarse tijd in de middensector noteert. Ik zie helemaal geen live timing bij F1, en ik heb premium.
Dat ben ik niet helemaal met je eens. Gegeven de hoeveelheid rondjes van HUL van gisteren en het feit dat er nu nog niets gebeurd is: vreemd. Goed, het kan natuurlijk een beetje camouflage oid zijn om de verwachtingen te temperen. De auto was cool, maar daar is nog niet zoveel van te zien.Jasphur schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 11:46:
[...]
NOS![]()
Als Max straks een 1ste tijd neerzet tijdens de testdagen, verdraaien zij dat weer naar dat Max 1ste tijd heeft gereden op een belangrijk moment en dat veel beloofd voor het kampieoenschap
In 2016 had Ferrari zeker in het begin van het seizoen grote turbo problemen, maar het lijkt mij toch wel dat Sauber de eind 2016 spec Ferrari heeft.
@SauberF1Team hahahahhaha... Instant Karma! #NasrRules
Reactie van iemand ahaha
Reactie van iemand ahaha
You won't catch me driving a racecar that I've build. - Colin Chapman
Dit is zo 11:43 ouwe zooi dus
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
Que?ArnevdS schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 11:48:
[...]
Dat ben ik niet helemaal met je eens. Gegeven de hoeveelheid rondjes van HUL van gisteren en het feit dat er nu nog niets gebeurd is: vreemd. Goed, het kan natuurlijk een beetje camouflage oid zijn om de verwachtingen te temperen. De auto was cool, maar daar is nog niet zoveel van te zien.
Zegt echt nog helemaal niets, vooral de eerste 2 dagen niet. Check de pre-season test tijden van vorig jaar maar eens. Ook daar was Red Bull minimaal een seconde of 2 langzamer dan de kop.Requiem19 schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 11:38:
Ronde 28 voor Stoffel, gaat veel beter als gisteren dus.
Mclaren toch geen probleem met de vorm van hun tank dan?
* Snowhite0901 hoopt er maar het beste van bij Mclaren
Heeft er iemand een update met hoeveelheid ronden ( en ook per motor)? Want ook TR rijdt voor mijn gevoel niet zoveel nu of zie ik het verkeerd?
Heeft er iemand een update met hoeveelheid ronden ( en ook per motor)? Want ook TR rijdt voor mijn gevoel niet zoveel nu of zie ik het verkeerd?
12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput
Let wel op, Red Bull aan het begin van 2016 seizoen was het derde team in de rangorde. Pas vanaf Spanje begon die rangorde richting Red Bull te schuiven als 2de team met de motor upgrade van Renault.MaakmeGek schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 11:52:
[...]
Zegt echt nog helemaal niets, vooral de eerste 2 dagen niet. Check de pre-season test tijden van vorig jaar maar eens. Ook daar was Red Bull minimaal een seconde of 2 langzamer dan de kop.
Of kwam het door de rijderswissel? Ik zeg Kvyat terug naar Red Bull. Rijdt Max ook weer in de mooiste wagen.
[ Voor 22% gewijzigd door thesystem op 28-02-2017 11:56 ]
Coureur Team Chassis Tijd Vers. #Snowhite0901 schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 11:54:
Mclaren toch geen probleem met de vorm van hun tank dan?
1. Hamilton Mercedes W08 1:21.766 46 ●
2. Räikkönen Ferrari SF70-H 1:22.831 +1.065 29 ● PIT
3. Verstappen Red Bull Racing RB13 1:24.366 +2.600 19 ●
4. Ocon Force India VJM10 1:24.488 +2.722 12 ● PIT
5. Magnussen Haas F1 VF-17 1:25.057 +3.291 18 ●
6. Stroll Williams FW40 1:26.040 +4.274 12 ● PIT
7. Kvyat Toro Rosso STR12 1:26.161 +4.395 27 ● PIT
8. Vandoorne McLaren MCL32 1:26.204 +4.438 29 ● PIT
9. Giovinazzi Sauber C36 geen tijd 2 ● PIT
10. Palmer Renault RS17 geen tijd 0 ● PIT
11. Bottas Mercedes W08 geen tijd 0 ● PIT
Nr achter de tijd is het gereden aantal ronden tot nu toe.
Nog 1 uurtje en dan hebben de coureurs pauze, dan gaan we Bottas in de Mercedes zien.
Dat maakt dus voor de motoren:kevlar01 schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 11:57:
[...]
Coureur Team Chassis Tijd Vers. #
1. Hamilton Mercedes W08 1:21.766 46 ●
2. Räikkönen Ferrari SF70-H 1:22.831 +1.065 29 ● PIT
3. Verstappen Red Bull Racing RB13 1:24.366 +2.600 19 ●
4. Ocon Force India VJM10 1:24.488 +2.722 12 ● PIT
5. Magnussen Haas F1 VF-17 1:25.057 +3.291 18 ●
6. Stroll Williams FW40 1:26.040 +4.274 12 ● PIT
7. Kvyat Toro Rosso STR12 1:26.161 +4.395 27 ● PIT
8. Vandoorne McLaren MCL32 1:26.204 +4.438 29 ● PIT
9. Giovinazzi Sauber C36 geen tijd 2 ● PIT
10. Palmer Renault RS17 geen tijd 0 ● PIT
11. Bottas Mercedes W08 geen tijd 0 ● PIT
Nr achter de tijd is het gereden aantal ronden tot nu toe.
Mercedes: 70
Renault: 46
Honda: 29
Ferrari: 47
Vraag me af hoe betrouwbaar dit is, want Ferrari klopt al niet zo te zienArnevdS schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 11:59:
[...]
Dat maakt dus voor de motoren:
Mercedes: 70
Renault: 46
Honda: 29
Ferrari: 40
Oei, rekenfoutje.Racierox schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 12:03:
[...]
Vraag me af hoe betrouwbaar dit is, want Ferrari klopt al niet zo te zien(29 + 18 = 47)

Max Verstappen deelde over de boordradio aan zijn team mede: "Ik verlies snelheid op de rechte stukken."
https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913
Misschien een domme vraag, maar hebben alle teams nu 1 auto bij zich en wissellen de coureurs steeds, of hebben ze hun eigen auto al?
Lijkt me een hoop werk om alles om te bouwen elke keer, maar heb ook nog geen team 2 auto's zien presenteren.
Lijkt me een hoop werk om alles om te bouwen elke keer, maar heb ook nog geen team 2 auto's zien presenteren.
Now Leaving Springfield - The Armpit of America's Butt-Crack

Craig Scarborough @ScarbsTech
So much rake, the bottom of the wing endplate is curved upwards for clearance
Max heeft 33 op de auto RIC had gisteren 3 op de auto, dus ja ieder zijn eigen auto dus. BOT heeft 77 en HAM 44.neocon schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 12:09:
Misschien een domme vraag, maar hebben alle teams nu 1 auto bij zich en wissellen de coureurs steeds, of hebben ze hun eigen auto al?
Fout, het is 1 auto. Ze plakken gewoon elke dag een nieuwe sticker er op.Bestla schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 12:11:
[...]
Max heeft 33 op de auto RIC had gisteren 3 op de auto, dus ja ieder zijn eigen auto dus. BOT heeft 77 en HAM 44.
Ze hebben maar 1 auto af. Apparaat is nog vol in ontwikkeling, dus het is zonde om er twee te bouwen met die onderdelen.neocon schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 12:09:
Ik denk dat ze maar 1 auto op het circuit hebben staan. Een stickertje verwisselen/wat bodywork vervangen lijkt me minder werk dan alle aanpassingen elke dag/halve dag van de ene naar de andere auto over te brengen.Bestla schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 12:11:
[...]
Max heeft 33 op de auto RIC had gisteren 3 op de auto, dus ja ieder zijn eigen auto dus. BOT heeft 77 en HAM 44.
Het team heeft maar 1 chassis mee. Het bordje waar het nummer op staat kan vrij eenvoudig vervangen worden.Bestla schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 12:11:
[...]
Als een coureur de auto total loss rijdt hebben ze niets meer, dus 1 auto mee lijkt mij sterk.oor.StevoMark10 schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 12:12:
[...]
Het team heeft maar 1 chassis mee. Het bordje waar het nummer op staat kan vrij eenvoudig vervangen worden.
Heb je de verschillen in body tussen Max en Ric gezien? je moet alles aanpassen, stoelje, pedalenafstand en ga zo maar door.
[ Voor 16% gewijzigd door Bestla op 28-02-2017 12:15 ]
Zullen wel een reserve-chassis bij hebben maar ze testen met één chassis.Bestla schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 12:13:
[...]
Als een coureur de auto total loss rijdt hebben ze niets meer, dus 1 auto mee lijkt mij sterk.
Onderdelen hebben ze wel mee. Maar als je de auto totaal los rijdt, heb je als team wel een probleem.Bestla schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 12:13:
[...]
Als een coureur de auto total loss rijdt hebben ze niets meer, dus 1 auto mee lijkt mij sterk.
Ze hebben maar 1 auto op de grid staan. De andere staat dus ergens anders opgeslagen. Dus ja als ze een auto in de prak rijden hebben ze een probleem. Het testen gebeurt op 1 auto.Bestla schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 12:13:
[...]
Dit topic is gesloten.
Let op:
We weten als forumcrew dat dit topic niet heel serieus is en dat er de nodige slowchat plaatsvindt. Dat vinden we niet erg. We gaan nu alleen wel vragen om de HK reacties, steeds maar met flauwe plaatjes of filmpjes reageren of troll/sarcastische reacties op elkaar achterwege te laten. Hou het topic vriendelijk en leuk voor elkaar.
We weten als forumcrew dat dit topic niet heel serieus is en dat er de nodige slowchat plaatsvindt. Dat vinden we niet erg. We gaan nu alleen wel vragen om de HK reacties, steeds maar met flauwe plaatjes of filmpjes reageren of troll/sarcastische reacties op elkaar achterwege te laten. Hou het topic vriendelijk en leuk voor elkaar.