[F1 2017] Wintertests Barcelona Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 34 Laatste
Acties:
  • 93.716 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-06 16:55
B-Real schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 10:53:
[...]

Ik zou het behoorlijk arrogant vinden als RB daadwerkelijk zo overtuigd is van hunzelf.

Hoezo zouden ze alle andere teams zo voor de gek proberen te houden en hun eigen ideeën niet testen op de baan? Dat kan toch gewoon niet goed gaan.

Wat ik denk is dat juist het cleane ontwerp van de RB getuigd van een goed ontwerp, weinig extra vleugeltjes en flapjes om de luchtstromen te geleiden naar de juiste plekken.
Dat is het nou juist, ze doen zo arrogant terwijl na er na de onthulling niks speciaals was te zien. Uiteindelijk hebben ze net als alle andere teams gewoon een vin en naast dat het ontwerp lekker clean is verder helemaal niks. Chauvinistisch als ik ben hoop ik gewoon dat ze voor Australie een diffuser monteren die gewoon een seconde oplevert tov het testen deze week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-05 07:00
Malt007 schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 10:56:
[...]

Dat is het nou juist, ze doen zo arrogant terwijl na er na de onthulling niks speciaals was te zien. Uiteindelijk hebben ze net als alle andere teams gewoon een vin en naast dat het ontwerp lekker clean is verder helemaal niks. Chauvinistisch als ik ben hoop ik gewoon dat ze voor Australie een diffuser monteren die gewoon een seconde oplevert tov het testen deze week.
Waarom doen ze volgens jou arrogant dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mu.siQ
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01-06 15:46

Mu.siQ

XBL: MusiQ2

Malt007 schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 10:56:
[...]

Marketing? ;) you have to give m that...

Therefore I must know what I am doing. Maybe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjvg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-06 18:41
er komen natuurlijk nog meer testen aan als ze nu met 50% van hun dingen testen krijgen ze daar gewoon data van.
Dan bij de volgende test zet je er weer wat andere onderdelen bij op kun je ook direct zien als het werkt zoals je wou en de concurrentie heeft minder tijd om het na te maken.

ik denk dat er bij de laatste test een auto staat die in de buurt komt van de auto bij de eerste race (natuurlijk blijven de ontwikkelingen door gaan)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:50
Afbeeldingslocatie: https://images.scribblelive.com/2017/2/28/c11a4dc5-0c3c-4b4a-afe1-ad37e203412d_800.jpg

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C5vn62uWYAAKhEB.jpg:large

[ Voor 26% gewijzigd door Rivanov op 28-02-2017 11:03 ]

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
hjvg schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 10:59:
Dan bij de volgende test zet je er weer wat andere onderdelen bij op kun je ook direct zien als het werkt zoals je wou en de concurrentie heeft minder tijd om het na te maken.
Dit. Overigens is RB daarin natuurlijk niet uniek. Ook Mercedes rijdt vandaag alweer met een dubbele T-bar rond i.p.v. een enkele. Zo gebruiken alle teams een boel verschillende onderdelen en kijken ze de komende 7 testdagen wat de beste mix is. Natuurlijk zit je tegen het eind van de tests meer in de buurt van de uiteindelijke auto dan op de tweede morgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Wat betreft arrogantie: Het is en blijft topsport; wie niet overtuigd is van zichzelf zal niet winnen.

Het feit dat RB op het moment de hoogste topsnelheid heeft zou ik nog niets aan af willen leiden. Kan prima deel zijn van het plan om geleidelijk in de tests de setup meer downforce (en dus minder topsnelheid) te geven. De tijden zeggen zeer weinig. :)

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:21

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Maar die haaienvin kunnen ze toch wel stoer laten ogen..? Net als die van TR.. vind die vorm wel mooi.. zo afgerond en sierlijk..

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-06 18:41
Plague schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 11:03:
[...]

Dit. Overigens is RB daarin natuurlijk niet uniek. Ook Mercedes rijdt vandaag alweer met een dubbele T-bar rond i.p.v. een enkele. Zo gebruiken alle teams een boel verschillende onderdelen en kijken ze de komende 7 testdagen wat de beste mix is. Natuurlijk zit je tegen het eind van de tests meer in de buurt van de uiteindelijke auto dan op de tweede morgen.
klopt ik zeg ook niet dat RB daar uniek in is maar misschien hebben die een iets radicalere aanpak dit jaar waardoor de auto nu nog zo kaal is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Migrator schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 11:04:
Wat betreft arrogantie: Het is en blijft topsport; wie niet overtuigd is van zichzelf zal niet winnen.

Het feit dat RB op het moment de hoogste topsnelheid heeft zou ik nog niets aan af willen leiden. Kan prima deel zijn van het plan om geleidelijk in de tests de setup meer downforce (en dus minder topsnelheid) te geven. De tijden zeggen zeer weinig. :)
Dat dus. Ik vind ze overigens totaal niet arrogant over komen. Maar goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19:02
DonJunior schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 10:06:
hahhaa HAM kan het niet op zich laten zitten he..

New best time of the day so far for Hamilton, who posts a 1m24.026s to go seven tenths clear of Verstappen.
Klopt, die zou met enkele tientallen liters (lees: kilo's) minder brandstof aan het testen zijn momenteel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:06
LopendeVogel schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 11:08:
[...]

Klopt, die zou met enkele tientallen liters (lees: kilo's) minder brandstof aan het testen zijn momenteel.
LOL, jij hebt gewoon een uur aan posts zitten teruglezen?? _/-\o_

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Nickrsd schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 11:05:
Maar die haaienvin kunnen ze toch wel stoer laten ogen..? Net als die van TR.. vind die vorm wel mooi.. zo afgerond en sierlijk..
Afbeeldingslocatie: http://www.f1fanatic.co.uk/wp-content/uploads/2008/02/webb_redbull_08pre_barc.jpg

Als ze al bijv de staart erin laten lopen, dan lijkt het al meer onderdeel van het chassis. Dan valt hij wellicht ook minder op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• UltraSub
Vind dat Haas dat mooi heeft gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
UltraSub schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 10:58:
[...]

Waarom doen ze volgens jou arrogant dan?
Sja arrogant is misschien niet het goede woord, gebruikte het omdat ik reageerde op iemand die dat woord gebruikte. Overdreven zelfverzekerd is wellicht beter om te gebruiken. Snap dat het marketingtechnisch allemaal verantwoord is maar het lijkt deze winter wel meer komkommertijd dan afgelopen jaren. Kan zijn dat het wel meer openbaar wordt door de social media maar RB is wel betrokken bij de meeste van de geschillen deze winter (Fric, vin)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LopendeVogel
DonJunior schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 11:09:
[...]

LOL, jij hebt gewoon een uur aan posts zitten teruglezen?? _/-\o_
Haha, nee ik opende het topic vanaf werk en pats kwam gelijk op de pagina terecht met dat bericht xd, na een paar keer verversen staan er inderdaad een hele shitload aan reacties erbij haha.

Again mensen, een nice overzicht met live blog (tekst, uitleg, tweets en foto's), rondetijden (tijden zijn met een delay van 1`minuut ofzo, maar nog altijd sneller dan dit topic)
https://www.autosport.com...barcelona-f1-test-day-two

Bij mij op werk loopt die heerlijk, zo ook alle automatische updates die op de pagina verschijnen zonder F5 :D

Scheelt tientallen pagina's doorlezen :D

[ Voor 36% gewijzigd door LopendeVogel op 28-02-2017 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Malt007 schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 11:10:
[...]

Sja arrogant is misschien niet het goede woord, gebruikte het omdat ik reageerde op iemand die dat woord gebruikte. Overdreven zelfverzekerd is wellicht beter om te gebruiken. Snap dat het marketingtechnisch allemaal verantwoord is maar het lijkt deze winter wel meer komkommertijd dan afgelopen jaren. Kan zijn dat het wel meer openbaar wordt door de social media maar RB is wel betrokken bij de meeste van de geschillen deze winter (Fric, vin)
Zelfverzekerd lijken ze inderdaad wel te zijn ja.
Benieuwd of ze na donderdag nog steeds zelfverzekerd zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resurrect1
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22:57
Nickrsd schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 11:05:
Ik link mijn eigen opmerking even, maar ik kan mij gezien de postsnelheid voorstellen dat je dit even gemist hebt.

https://gathering.tweaker...message/50397247#50397247

Neemt niet weg dat het raar blijft... Ik verwacht, zeker van RB, oog voor detail en deze vin past niet in dat plaatje. Maar ja... wellicht is het zwart laten als statement wel echt waar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Times update:

1 Hamilton (Mercedes) 1m21.766s
2 Raikkonen (Ferrari) 1m23.359s
3 Verstappen (Red Bull) 1m24.366s
4 Ocon (Force India) 1m24.488s
5 Stroll (Williams) 1m26.040s
6 Kvyat (Toro Rosso) 1m26.161s
7 Vandoorne (McLaren) 1m26.204s

Magnussen, Giovinazzi and Palmer all yet to set tim

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herax10NL
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 00:08
Goed om te lezen dat McLaren in ieder geval ook wat rondjes rijdt. Daarnaast weet ik dat de tijden niet veel zeggen, maar Mercedes lijkt hun huiswerk wel weer ontzettend goed gedaan te hebben :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217290

als mercedes nu 90% rijdt en ferrari 80% en red bull 70% wat zegt het dan over de tijden?

Enige wat je kan zeggen is dat mercedes tot op heden nog geen problemen heeft gehad en de andere teams veelal wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Jammer dat er geen live timing is. Alleen al om te zien of ze bezig zijn met constante runs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Is de RB13 niet 'te' clean?

Zouden ze wat details achterwege laten en die pas in Melbourne gaan gebruiken?

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
albino71 schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 11:20:

Ik vind de barge boards verdacht clean.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-06 07:10

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ik vind de auto ook te clean vergeleken bij de rest. Ben heel benieuwd wat voor truuk ze bedacht hebben

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:17

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Anoniem: 217290 schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 11:18:
als mercedes nu 90% rijdt en ferrari 80% en red bull 70% wat zegt het dan over de tijden?

Enige wat je kan zeggen is dat mercedes tot op heden nog geen problemen heeft gehad en de andere teams veelal wel.
Denk dat ze allemaal <90% rijden. Ergens volgende week zullen ze er nog wel een seconde of vier af rijden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Krijg wel de kriebels nu; kan me niet snel genoeg beginnen allemaal...

Te koop....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Diecke
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18:41

Met testen kun je natuurlijk het beste zo kaal mogelijk beginnen en steeds dingen toevoegen. Pas dan kun je echt zien wat de invloeden van deze nieuwe componenten zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C5vr5c2WAAAegyB.jpg:large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zahariac
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-12-2024
UltraSub schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 11:19:
Jammer dat er geen live timing is. Alleen al om te zien of ze bezig zijn met constante runs.
http://www.f1today.net/nl...-van-de-eerste-wintertest

Dit is live timing. Echter kan je niet de vorige rondes terug zien wat jammer is. Ze posten wel continu de rondes van Max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 15:23
UltraSub schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 11:19:
In de app van F1 zie je wel steeds de snelste ronde tijden per team. Helaas geen geschiedenis tijden, watjij bedoelt denk ik.

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Hoop dat Max er nog wel een stint of 2 uitperst voor de lunch. Zou fijn zijn als ze vandaag ook 130+ ronden rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Ook het testen zouden ze wat meer in beeld kunnen brengen met tijdshistorie e.d..

Is wel behoefte aan denk ik.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
Zo... weer leven op de baan. Haas de baan op met Magnussen!

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
Malt007 schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 11:25:
Hoop dat Max er nog wel een stint of 2 uitperst voor de lunch. Zou fijn zijn als ze vandaag ook 130+ ronden rijden.
Uw gebeden zijn verhoord
"And now Vandoorne and Verstappen are back in action ..."

*sowieso

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

Mad-Matt schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 11:21:
[...]

Ik vind de auto ook te clean vergeleken bij de rest. Ben heel benieuwd wat voor truuk ze bedacht hebben
Less is more >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-06 20:20
Eerste rit van Max http://maxverstappen33.racing/max-verstappen-herenigt-rb13/

En wat heeft hij voor sensoren -of wat is het- erop? http://www.f1today.net/nl...c2d8d542a1b520ad37c3e.jpg

Edit/
Allemaal al besproken, oei ik loop achter met lezen, pff veel lezen haha

[ Voor 18% gewijzigd door Mel33 op 28-02-2017 11:32 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C5vuQkfWcAALLFB.jpg:large

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C5vuTRdWcAAev0K.jpg:large

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C5vuV8NWgAIthDi.jpg:large

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C5vuUZvXQAUF-pK.jpg:large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-06 09:26
Lekker om Max weer zo te zien in de auto... Hopelijk kan hij vanmiddag een mooie lange run maken.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Sauber:
We are currently having issues with the power unit – the engine needs to be changed. Back on track soon!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:19
Niet om negatief te zijn, maar lijkt er voorlopig op alsof Mercedes en Ferrari erg hard gaan.

Mercedes heeft zojuist een 1.21.7 neergezet op softs, maar wel tijdens een long run. Dat impliceert dat er in ieder geval flink wat benzine aan boord is. RB is nu zo'n 3 seconden langzamer. Zelfs met long run pace is dat wel een erg groot verschil en moeten we hopen dat RB de Renault motor op standje voorzichtig heeft staan. Gezien de speedtraps.. zou je denken dat dit niet het geval is en het chassis van RB (nog!) niet zo goed is als dat van Mercedes qua aerodynamica.

Ongetwijfeld reageert nu iedereen 'het is maar testen, je weet het niet': dat klopt. Maar je kunt uit de tijden in combinatie met de feiten en omstandigheden toch wel enigszins dingen afleiden imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ja dat blok is tenslotte net nieuw!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
DonJunior schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 11:27:
[...]

Uw gebeden zijn verhoord
"And now Vandoorne and Verstappen are back in action ..."
Zie nog niks op de live-tickers die ik volg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
"GIOVINAZZI ZIT IN DE HOSPITALITY
Antonio Giovinazzi beleeft vooralsnog weinig plezier aan zijn eerste officiële Formule 1-testdag. De Italiaan heeft slechts twee rondjes afgelegd. Hij zit nu in de hospitality unit van Sauber en hij maakt geen aanstalten om de baan op te gaan. Het is niet duidelijk wat het probleem is."

Bijzonder... zou hij last van zijn nek hebben :D

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

Balen voor Giovinazzi ook. Kan nu wat F1 ervaring opdoen.

Weet iemand wat er met (team) Renault aan de hand is?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:25
Requiem19 schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 11:38:
Niet om negatief te zijn, maar lijkt er voorlopig op alsof Mercedes en Ferrari erg hard gaan.

Mercedes heeft zojuist een 1.21.7 neergezet op softs, maar wel tijdens een long run. Dat impliceert dat er in ieder geval flink wat benzine aan boord is. RB is nu zo'n 3 seconden langzamer. Zelfs met long run pace is dat wel een erg groot verschil en moeten we hopen dat RB de Renault motor op standje voorzichtig heeft staan. Gezien de speedtraps.. zou je denken dat dit niet het geval is en het chassis van RB (nog!) niet zo goed is als dat van Mercedes qua aerodynamica.

Ongetwijfeld reageert nu iedereen 'het is maar testen, je weet het niet': dat klopt. Maar je kunt uit de tijden in combinatie met de feiten en omstandigheden toch wel enigszins dingen afleiden imo.
Kijk eens naar vorig jaar... http://www.gpupdate.net/n...talunya-24-februari-2016/

Het zegt echt helemaal niets.

Steam

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-06 07:10

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ben ik de enige die wat problemen ziet met snelle pitstops? (bandenwissel achter met die bodemplaat)

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnevdS
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-02-2024
Malt007 schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 11:40:
[...]

Zie nog niks op de live-tickers die ik volg.
Vandoorne heeft sindsdien 4 rondjes afgelegd, maar VES geeneen, dus wat er precies bedoeld is, geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online

Wie zegt dat alle teams aan het testen zijn op hoe snel ze zijn? Je kan tijdens deze weken tientallen dingen testen waarbij rondetijden totaal irrelevant zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Extigo
DonJunior schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 11:40:
"GIOVINAZZI ZIT IN DE HOSPITALITY
Antonio Giovinazzi beleeft vooralsnog weinig plezier aan zijn eerste officiële Formule 1-testdag. De Italiaan heeft slechts twee rondjes afgelegd. Hij zit nu in de hospitality unit van Sauber en hij maakt geen aanstalten om de baan op te gaan. Het is niet duidelijk wat het probleem is."

Bijzonder... zou hij last van zijn nek hebben :D
Je weet dat een "hospitality unit" gewoon de gastenruimte is? https://www.google.nl/sea...AUICCgB&biw=2560&bih=1350

[ Voor 11% gewijzigd door Extigo op 28-02-2017 11:42 ]

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:31
Mad-Matt schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 11:41:
Ben ik de enige die wat problemen ziet met snelle pitstops? (bandenwissel achter met die bodemplaat)
Oefenen, oefenen en oefenen.. Maar de kans dat het niet meteen goed gaat is wel aanwezig. En dat maakt het weer spannend!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
demo31051987 schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 11:42:
[...]

Je weet dat een "hospitality unit" gewoon de gastenruimte is?
whahha ja nu je het zegt inderdaad.. god wat slecht van me.. :o

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Nu doe je precies wat je niet moet doen: alleen naar de tijden kijken.

Om de tijden te beoordelen van vorig jaar, moeten we ook weten of bijv Force India die tijd zette tijdens een 3 lap stint, of een 20 lap stint. Daarnaast geeft jouw lijstje niet aan welke banden er gebruikt zijn.

Tijden moet je in context analyseren. Helaas onduidelijk hoe lang de stint van Mercedes op soft was, maar als zij 1.21.7 kunnen doen tijdens een 20 lap stint, zie ik het niet goed in voor de rest van het veld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134660

Sauber moet een motor wisselen (hebben ze getweet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Mad-Matt schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 11:41:
Viel me ook op, dat de ruimte daar behoorlijk krap is.
Maar een probleem zie ik niet. Dat is straks gewoon spiergeheugen op mm niveau :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel

Als het klopt rijd merc met 25kg minder brandstof. Vandaar het tijd verschil, vandaar de reacties: het is maar testen.
Max zal deze test ook nog wel gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Even om te bevestigen hoe ver Mercedes al is:
11:41 More of the same from earlier today for Hamilton - a 1m21.7s on softs to start a long run. 15 laps to go according to his pit board.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134660

Het lijkt op de stream trouwens weer dat max buiten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnevdS
Vanmorgen stond op NOS dat Hulkenberg zei dat we dit jaar van Renault niet zoveel hoeven te verwachten. Het is (weer) een opbouwjaar... Vandaag zijn ze de baan nog niet op geweest, maar geen idee wat het probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
UltraSub schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 11:43:
[...]

Viel me ook op, dat de ruimte daar behoorlijk krap is.
Maar een probleem zie ik niet. Dat is straks gewoon spiergeheugen op mm niveau :)
Als je de band gewoon goed op de achteras bevestigt, gaat het toch automatisch goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Anoniem: 134660 schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 11:43:
Sauber moet een motor wisselen (hebben ze getweet).
Even een 2017 Ferrari er in :+

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
Anoniem: 134660 schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 11:44:
Het lijkt op de stream trouwens weer dat max buiten is.
Sinds 11.26 al

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Hij staat al meer dan een uur op 19 rondjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
Requiem19 schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 11:43:
[...]

Nu doe je precies wat je niet moet doen: alleen naar de tijden kijken.

Om de tijden te beoordelen van vorig jaar, moeten we ook weten of bijv Force India die tijd zette tijdens een 3 lap stint, of een 20 lap stint. Daarnaast geeft jouw lijstje niet aan welke banden er gebruikt zijn.

Tijden moet je in context analyseren. Helaas onduidelijk hoe lang de stint van Mercedes op soft was, maar als zij 1.21.7 kunnen doen tijdens een 20 lap stint, zie ik het niet goed in voor de rest van het veld.
Ja de tijden zeggen niet alles, maar je weet niet hoe men nu rijdt. Ook al tijdt een Mercedes een "long"-run, dan weet je nog niet met hoeveel power, benzine en settings ze rijden. Misschien reed Max wel met een volledige volle tank en puur voor aerodynamische metingen. Het feit dat ze nu 2 seconden "langzamer" zijn, zegt helemaal niets. Ook niet met de aannames die je doet.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
https://twitter.com/ToroRossoSpy/status/836527686348591104

Ik las.. "A bit of tragic..." dus had al meteen zoiets 'wtf' .. beter lezen volgende keer :/

*sowieso

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
ArnevdS schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 11:44:
Vanmorgen stond op NOS dat Hulkenberg zei dat we dit jaar van Renault niet zoveel hoeven te verwachten. Het is (weer) een opbouwjaar... Vandaag zijn ze de baan nog niet op geweest, maar geen idee wat het probleem is.
NOS :|

Als Max straks een 1ste tijd neerzet tijdens de testdagen, verdraaien zij dat weer naar dat Max 1ste tijd heeft gereden op een belangrijk moment en dat veel beloofd voor het kampieoenschap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diecke
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18:41
Renault: Jo's turn to drive the car today! A bit of work left to do from overnight changes and we'll be out soon.
#F1Testing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Hoe komen ze bij F1today aan het feit dat HAM een paarse tijd in de middensector noteert. Ik zie helemaal geen live timing bij F1, en ik heb premium.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnevdS
Jasphur schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 11:46:
[...]

NOS :|

Als Max straks een 1ste tijd neerzet tijdens de testdagen, verdraaien zij dat weer naar dat Max 1ste tijd heeft gereden op een belangrijk moment en dat veel beloofd voor het kampieoenschap
Dat ben ik niet helemaal met je eens. Gegeven de hoeveelheid rondjes van HUL van gisteren en het feit dat er nu nog niets gebeurd is: vreemd. Goed, het kan natuurlijk een beetje camouflage oid zijn om de verwachtingen te temperen. De auto was cool, maar daar is nog niet zoveel van te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Readdy
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-06 19:41
In 2016 had Ferrari zeker in het begin van het seizoen grote turbo problemen, maar het lijkt mij toch wel dat Sauber de eind 2016 spec Ferrari heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daniellammers
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 17-01 15:30
@SauberF1Team hahahahhaha... Instant Karma! #NasrRules

Reactie van iemand ahaha

You won't catch me driving a racecar that I've build. - Colin Chapman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:18

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
ArnevdS schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 11:48:
[...]

Dat ben ik niet helemaal met je eens. Gegeven de hoeveelheid rondjes van HUL van gisteren en het feit dat er nu nog niets gebeurd is: vreemd. Goed, het kan natuurlijk een beetje camouflage oid zijn om de verwachtingen te temperen. De auto was cool, maar daar is nog niet zoveel van te zien.
Que?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaakmeGek
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14-04 17:28

MaakmeGek

XBL: XtrordinarY

Zegt echt nog helemaal niets, vooral de eerste 2 dagen niet. Check de pre-season test tijden van vorig jaar maar eens. Ook daar was Red Bull minimaal een seconde of 2 langzamer dan de kop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
winwiz schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 11:51:
[...]

Dit is zo 11:43 ouwe zooi dus ;)
Sorry, lag blijkbaar te slapen :z :z :z

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Readdy
Ronde 28 voor Stoffel, gaat veel beter als gisteren dus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• UltraSub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23:25
Mclaren toch geen probleem met de vorm van hun tank dan?
* Snowhite0901 hoopt er maar het beste van bij Mclaren

Heeft er iemand een update met hoeveelheid ronden ( en ook per motor)? Want ook TR rijdt voor mijn gevoel niet zoveel nu of zie ik het verkeerd?

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
MaakmeGek schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 11:52:
[...]

Zegt echt nog helemaal niets, vooral de eerste 2 dagen niet. Check de pre-season test tijden van vorig jaar maar eens. Ook daar was Red Bull minimaal een seconde of 2 langzamer dan de kop.
Let wel op, Red Bull aan het begin van 2016 seizoen was het derde team in de rangorde. Pas vanaf Spanje begon die rangorde richting Red Bull te schuiven als 2de team met de motor upgrade van Renault.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thesystem
  • Laatst online: 07-06 19:15
Of kwam het door de rijderswissel? Ik zeg Kvyat terug naar Red Bull. Rijdt Max ook weer in de mooiste wagen.

[ Voor 22% gewijzigd door thesystem op 28-02-2017 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

Snowhite0901 schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 11:54:
Mclaren toch geen probleem met de vorm van hun tank dan?
* Snowhite0901 hoopt er maar het beste van bij Mclaren

Heeft er iemand een update met hoeveelheid ronden ( en ook per motor)? Want ook TR rijdt voor mijn gevoel niet zoveel nu of zie ik het verkeerd?
Coureur Team Chassis Tijd Vers. #
1. Hamilton Mercedes W08 1:21.766 46 ●
2. Räikkönen Ferrari SF70-H 1:22.831 +1.065 29 ● PIT
3. Verstappen Red Bull Racing RB13 1:24.366 +2.600 19 ●
4. Ocon Force India VJM10 1:24.488 +2.722 12 ● PIT
5. Magnussen Haas F1 VF-17 1:25.057 +3.291 18 ●
6. Stroll Williams FW40 1:26.040 +4.274 12 ● PIT
7. Kvyat Toro Rosso STR12 1:26.161 +4.395 27 ● PIT
8. Vandoorne McLaren MCL32 1:26.204 +4.438 29 ● PIT
9. Giovinazzi Sauber C36 geen tijd 2 ● PIT
10. Palmer Renault RS17 geen tijd 0 ● PIT
11. Bottas Mercedes W08 geen tijd 0 ● PIT

Nr achter de tijd is het gereden aantal ronden tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Readdy
Nog 1 uurtje en dan hebben de coureurs pauze, dan gaan we Bottas in de Mercedes zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spollie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:00
Max weer op de baan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnevdS
kevlar01 schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 11:57:
[...]

Coureur Team Chassis Tijd Vers. #
1. Hamilton Mercedes W08 1:21.766 46 ●
2. Räikkönen Ferrari SF70-H 1:22.831 +1.065 29 ● PIT
3. Verstappen Red Bull Racing RB13 1:24.366 +2.600 19 ●
4. Ocon Force India VJM10 1:24.488 +2.722 12 ● PIT
5. Magnussen Haas F1 VF-17 1:25.057 +3.291 18 ●
6. Stroll Williams FW40 1:26.040 +4.274 12 ● PIT
7. Kvyat Toro Rosso STR12 1:26.161 +4.395 27 ● PIT
8. Vandoorne McLaren MCL32 1:26.204 +4.438 29 ● PIT
9. Giovinazzi Sauber C36 geen tijd 2 ● PIT
10. Palmer Renault RS17 geen tijd 0 ● PIT
11. Bottas Mercedes W08 geen tijd 0 ● PIT

Nr achter de tijd is het gereden aantal ronden tot nu toe.
Dat maakt dus voor de motoren:
Mercedes: 70
Renault: 46
Honda: 29
Ferrari: 47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racierox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16:17
ArnevdS schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 11:59:
[...]

Dat maakt dus voor de motoren:
Mercedes: 70
Renault: 46
Honda: 29
Ferrari: 40
Vraag me af hoe betrouwbaar dit is, want Ferrari klopt al niet zo te zien :+ (29 + 18 = 47)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnevdS
Racierox schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 12:03:
[...]

Vraag me af hoe betrouwbaar dit is, want Ferrari klopt al niet zo te zien :+ (29 + 18 = 47)
Oei, rekenfoutje. 8)7 Ik was zelf aan het optellen gegaan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09-06 06:34
Max Verstappen deelde over de boordradio aan zijn team mede: "Ik verlies snelheid op de rechte stukken."

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neocon
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-04-2022
Misschien een domme vraag, maar hebben alle teams nu 1 auto bij zich en wissellen de coureurs steeds, of hebben ze hun eigen auto al?
Lijkt me een hoop werk om alles om te bouwen elke keer, maar heb ook nog geen team 2 auto's zien presenteren.

Now Leaving Springfield - The Armpit of America's Butt-Crack

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C5v21txWMAA4TLu.jpg:large

Craig Scarborough @ScarbsTech
So much rake, the bottom of the wing endplate is curved upwards for clearance

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnevdS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:32

Bestla

M/M -> V/F

neocon schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 12:09:
Misschien een domme vraag, maar hebben alle teams nu 1 auto bij zich en wissellen de coureurs steeds, of hebben ze hun eigen auto al?
Lijkt me een hoop werk om alles om te bouwen elke keer, maar heb ook nog geen team 2 auto's zien presenteren.
Max heeft 33 op de auto RIC had gisteren 3 op de auto, dus ja ieder zijn eigen auto dus. BOT heeft 77 en HAM 44.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spollie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:00
Bestla schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 12:11:
[...]

Max heeft 33 op de auto RIC had gisteren 3 op de auto, dus ja ieder zijn eigen auto dus. BOT heeft 77 en HAM 44.
Fout, het is 1 auto. Ze plakken gewoon elke dag een nieuwe sticker er op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

neocon schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 12:09:
Ze hebben maar 1 auto af. Apparaat is nog vol in ontwikkeling, dus het is zonde om er twee te bouwen met die onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnevdS
[...]

Ik denk dat ze maar 1 auto op het circuit hebben staan. Een stickertje verwisselen/wat bodywork vervangen lijkt me minder werk dan alle aanpassingen elke dag/halve dag van de ene naar de andere auto over te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herax10NL
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 00:08
[...]

Het team heeft maar 1 chassis mee. Het bordje waar het nummer op staat kan vrij eenvoudig vervangen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:32

Bestla

M/M -> V/F

StevoMark10 schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 12:12:
[...]

Het team heeft maar 1 chassis mee. Het bordje waar het nummer op staat kan vrij eenvoudig vervangen worden.
Als een coureur de auto total loss rijdt hebben ze niets meer, dus 1 auto mee lijkt mij sterk.oor.

Heb je de verschillen in body tussen Max en Ric gezien? je moet alles aanpassen, stoelje, pedalenafstand en ga zo maar door.

[ Voor 16% gewijzigd door Bestla op 28-02-2017 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Bestla schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 12:13:
[...]

Als een coureur de auto total loss rijdt hebben ze niets meer, dus 1 auto mee lijkt mij sterk.
Zullen wel een reserve-chassis bij hebben maar ze testen met één chassis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Readdy
[...]

Als een coureur de auto total loss rijdt hebben ze niets meer, dus 1 auto mee lijkt mij sterk.
Onderdelen hebben ze wel mee. Maar als je de auto totaal los rijdt, heb je als team wel een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zahariac
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-12-2024
[...]

Ze hebben maar 1 auto op de grid staan. De andere staat dus ergens anders opgeslagen. Dus ja als ze een auto in de prak rijden hebben ze een probleem. Het testen gebeurt op 1 auto.
Pagina: 1 2 ... 34 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
We weten als forumcrew dat dit topic niet heel serieus is en dat er de nodige slowchat plaatsvindt. Dat vinden we niet erg. We gaan nu alleen wel vragen om de HK reacties, steeds maar met flauwe plaatjes of filmpjes reageren of troll/sarcastische reacties op elkaar achterwege te laten. Hou het topic vriendelijk en leuk voor elkaar. :)