Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:04

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter

HMD heeft zondag de Nokia 3, 5 en 6 gepresenteerd. De smartphones draaien op Android Nougat, beschikken over Google Assistant en krijgen maandelijkse beveiligingsupdates. Ook belooft HMD de toestellen snel van nieuwe Android-versies te voorzien.

Volgens HMD is de Android-versie op de Nokia-toestellen snel en 'puur'. Daardoor zegt de fabrikant snel updates en beveiligingspatches uit te kunnen brengen. De drie modellen hebben allemaal een behuizing van aluminium en een gelamineerd scherm dat is beschermd met Gorilla Glass. Ook hebben alle modellen dezelfde 8-megapixelfrontcamera met autofocus, een grote beeldhoek van 84 graden, een diafragma van f/2 en pixels van 1,2μm. De camera's aan de achterkant zijn verschillend.

De Nokia 3 is het goedkoopste model met een 5"-scherm een een adviesprijs van 139 euro. Het toestel draait op een MediaTek-soc: de MTK 6737, een quadcore op 1,3GHz. Er is 2GB ram aanwezig en 16GB opslagruimte. Aan de achterkant zit een 8-megapixelcamera.

De Nokia 3, 5 en 6 zullen in vier kleurvarianten verkrijgbaar zijn: matzwart, zilver, blauw en koper. In het tweede kwartaal van dit jaar moeten ze op de markt verschijnen. De wereldwijde release zal in 120 landen plaatsvinden. In de Benelux zal alleen de Nokia 3 beschikbaar zijn als dualsimtoestel, de Nokia 5 en 6 bieden plaats voor één simkaart.

Terug naar Inhoudsopgave

OSAndroid 7.0
CPUMediaTek MTK 6737
GPUARM Mali-T720 MP2
RAM2 GB
ROM16 GB (Arte Black) (uitbreidbaar tot 2TB)
ConnectiviteitBluetooth, NFC, GPS, 2,4 GHz b/g/n
AansluitingenMicro-USB2.0, 3,5mm
SensorenAccelerometer (G-sensor), ambient light sensor, e-compass, gyroscope, proximity sensor
Scherm5,0" HD LCD-scherm
Back Camera8MP, AF, 1.12um, F/2.0, Ledflitser
Front Camera8MP, AF, 1.12um, F/2.0
Accu2650 mAh (Niet verwisselbaar)
Kleurmatzwart, zilver, blauw en koper
Afmetingen143,4 x 71,4 x 8,48 mm
GewichtOnbekend
Prijs139 euro
BijzonderhedenDual Nano Sim
Release DatumFebruari
AccessoiresOplader, Oplaadkabel, Headset, Quick guide, Sim tool

Terug naar Inhoudsopgave

Terug naar Inhoudsopgave

Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur me dan een DM.

VersieDatumAanpassingen
V1.027-02-2017Topic aangemaakt

Terug naar Inhoudsopgave

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brick5492
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 05-09 23:08
Iemand enig idee wanneer deze precies uitkomt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:04

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• levi1700
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-09 10:31
Beschikbaar via Proximus.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spypiet
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-06 22:02

Spypiet

Lit

Iemand deze al in een winkel in NL zien liggen? Want de webshops leveren pas vanaf vrijdag.

RKVV Messen (207117) V.254 [Gamecollectie]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09:22
Zojuist mail van KPN:
Uw nieuwe Nokia 3 Dual SIM, Matte Black met bestelnummer [xxx] is verstuurd en wordt morgen door PostNL bij u bezorgd.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spypiet

Spypiet

Lit

Goed om te weten :*)

Wanneer iemand weet of hij al ergens in de winkel ligt, graag. Heb geen zin om tot de 30e te wachten O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brick5492
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 05-09 23:08
Spypiet schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 16:08:
Goed om te weten :*)

Wanneer iemand weet of hij al ergens in de winkel ligt, graag. Heb geen zin om tot de 30e te wachten O+
Ik ga zometeen even kijken bij Mediamarkt Tilburg, laat wel weten of ze 'm al hebben.

Edit: ze hebben ze al bij de KPN Winkel in Tilburg! Wel alleen in het magazijn, je moet er dus ff om vragen. Ikzelf heb een matzwarte meegenomen voor €148,24.

[ Voor 19% gewijzigd door brick5492 op 29-06-2017 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spypiet

Spypiet

Lit

Thnx! De KPN winkel, daar ga ik vanavond nog even langs.

//edit Ze hadden hem inderdaad! Maar ik wacht nog even op de zilver/witte. Die komt in de loop van de week helaas pas bij hun binnen.

[ Voor 55% gewijzigd door Spypiet op 29-06-2017 20:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:42
Deze telefoon schijnt vanaf maandag aanstaande voor 75 euro te worden aangeboden bij de Mediamarkt tijdens hun Gekkenhuis. De aanbieding staat in de folder (even inzoomen, rechter pagina bovenaan), dus in die zin lijkt het betrouwbaar maar dit is wel een erg scherpe prijs, wat niet geldt voor alle Gekkenhuis aanbiedingen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

crosspost vanuit het aanbiedingentopic, ter verificatie van musicfreak

Mediamarkt.
Afbeeldingslocatie: https://static.pepper.com/live_nl/threads/thread_large/default/52230_1.jpg

Nokia 3.

€75 volgende week.
Elders €140.

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:42
De prijs is inderdaad 75 euro geworden bij de Mediamarkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09:22
Een no-brainer voor deze prijs. Wel de single-sim variant, geloof ik. Iemand die dat kan bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 23:07
evdakker schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 09:08:
Een no-brainer voor deze prijs. Wel de single-sim variant, geloof ik. Iemand die dat kan bevestigen?
Na het lezen van de reviews besloten om dit niet te doen. Telefoon ziet er mooi uit en de branding Nokia vind ik ook wel leuk maar dit toestel schijnt veel last van vertragingen te hebben en niet soepel te draaien. De prijs is zeer scherp maar ik weet zeker dat ik me dan groen en geel ga ergeren aan de snelheid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

evdakker schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 09:08:
Het betreft gewoon de Dual Sim variant. Bovendien alle kleuren en niet alleen blauw in de aanbieding :*)
Net gekocht bij Maedel Markt Zoetermeer voor het bedrag van een betere dual sim dumbphone. oOo d:)b
Ze probeerden hem wel nog snel voor 150 euro te verkopen, dat was dan weer een minder goede grap. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Verwijderd schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 14:36:
[...]

Het betreft gewoon de Dual Sim variant. Bovendien alle kleuren en niet alleen blauw in de aanbieding :*)
Net gekocht bij Maedel Markt Zoetermeer voor het bedrag van een betere dual sim dumbphone. oOo d:)b
Ze probeerden hem wel nog snel voor 150 euro te verkopen, dat was dan weer een minder goede grap. :+
En? Is hij een beetje rap of merk je wel wat vertraging?
Die €75 is echt een schijntje maar ik wil me niet gaan ergeren aan traagheid op mijn mobiel :') :+

Zou hem zowat bestellen en doorschuiven op MP als hij niet bevalt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Vlassie1980 schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 14:43:
[...]

En? Is hij een beetje rap of merk je wel wat vertraging?
Die €75 is echt een schijntje maar ik wil me niet gaan ergeren aan traagheid op mijn mobiel :') :+

Zou hem zowat bestellen en doorschuiven op MP als hij niet bevalt...
Ik heb de doos nog niet eens open, beetje erg druk hier...... :F

Hier een snelheidstest vergelijking van de mediatek 6737 Soc vs snapdragon 430.
YouTube: Snapdragon 430 vs MTK6737 Speed test/Gaming/Comparison(Adreno 505 vs...

Hier blijkt voorlopig uit dat de Soc in ieder geval prima mee kan komen.
Het blijft wel een budget telefoon natuurlijk met de nodige minpuntjes om de kosten te kunnen drukken......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sekeroglan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:44

sekeroglan

Bezint eer ge begint.

In de aanbieding bij Media Markt

Nokia 3 single sim Zwart

https://card.exophase.com/1/1116015.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Zojuist een zwarte besteld. Ik ben me ervan bewust dat het geen snelheidsmonster is maar ik vind het wel weer geinig om met een Nokia rond te lopen. Mocht hij echt zwaar tegen vallen dan kan ik hem alsnog doorschuiven via Marktplaats.

Voor €75,- een telefoon met:

5 inch scherm
16gb opslag
2gb werkgeheugen
8mp camera's
NFC
Laatste versie Android

Ben erg benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• b..RAM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-09 15:32
Vlassie1980 schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 10:14:
[...]

Zojuist een zwarte besteld. Ik ben me ervan bewust dat het geen snelheidsmonster is maar ik vind het wel weer geinig om met een Nokia rond te lopen. Mocht hij echt zwaar tegen vallen dan kan ik hem alsnog doorschuiven via Marktplaats.

Voor €75,- een telefoon met:

5 inch scherm
16gb opslag
2gb werkgeheugen
8mp camera's
NFC
Laatste versie Android

Ben erg benieuwd.
Ik heb hem gister gehaald, bleek ook nog 'ns inderdaad dual sim te zijn! Ben aangenaam verrast over de snelheid :)
Enig app die wat (te) traag werkt is Facebook, maar die is dan ook gewoon erg lomp. Fb website werkt wel prima of anders fb lite proberen.

[ Voor 0% gewijzigd door b..RAM op 25-10-2017 18:03 . Reden: foutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Padvinder
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:50

Padvinder

doet z'n best

Ik heb ook een zwarte besteld, als backup telefoon mocht ik m'n huidige laten vallen oid.

Ben wel benieuwd. Site Mediamarkt vermeldt idd dat het geen dual SIM betreft, maar merk het vanzelf wel. Wanneer ik het toestel ontvang, zal ik laten weten of het enkel of dual SIM is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofman
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-09 22:07
Heb er vanavond 1 gehaald bij de MM om te gaan gebruiken als daily driver. Eerste indrukken zijn positief. Eigenlijk ongelooflijk wat er mogelijk is voor 75 Euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Gisteren besteld maar op de site van de MM blijft hij op Leverbaar over 3 tot 4 dagen staan.
Iemand anders die hem ook heeft besteld bij MM en al een update heeft mogen ontvangen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goofman
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-09 22:07
Padvinder schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 19:07:
Ik heb ook een zwarte besteld, als backup telefoon mocht ik m'n huidige laten vallen oid.

Ben wel benieuwd. Site Mediamarkt vermeldt idd dat het geen dual SIM betreft, maar merk het vanzelf wel. Wanneer ik het toestel ontvang, zal ik laten weten of het enkel of dual SIM is.
Betreft een dual-sim trouwens. Gisteravond alles geïnstalleerd. Eerst positieve indruk geldt nog steeds. Mooi scherm, GPS positiebepaling lijkt goed te werken (belangrijk voor mij aangezien ik de telefoon in de auto gebruik als navigatieapparaat) en voldoende snel (maar ik doe niet meer dan wat appen en surfen). Speaker en koptelefoongeluid is mager, maar niet belangrijk voor mij. Verder is het me nog niet gelukt om mijn Garmin sporthorloge via bluetooth te koppelen. Ga ik vanavond nog wel eens mee prullen. Ik heb al eens eerder een low-end Android gehad waar dat niet goed bij werkte (Motorola) dus verwacht dat het met de Nokia ook niet zal gaan lukken. Is echter voor mij geen dealbreaker. Ik kan het horloge altijd nog syncen mbv de Samsung tablet die we hebben liggen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Bij de MM in Almere de witte voor €70,76 (enige kleur die over is en nog 1 met koper randje maar weet niet of die ook voor die prijs was).

edit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/UAYtf0DKd3Okv93SJ3HqUvP0/full.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door apis29 op 31-10-2017 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08:15
Vlassie1980 schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 09:09:
Gisteren besteld maar op de site van de MM blijft hij op Leverbaar over 3 tot 4 dagen staan.
Iemand anders die hem ook heeft besteld bij MM en al een update heeft mogen ontvangen?
Hier ook nog geen update. Maar heb nog even de tijd.

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Wietsee. schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 21:12:
[...]

Hier ook nog geen update. Maar heb nog even de tijd.
Ook nog niks gehoord, denk dat ik hem pas na het weekend geleverd krijg. Hopelijk komen ze niet doodleuk met een verhaal dat hij niet meer leverbaar is ofzo aangezien ik al een hoesje heb gekocht :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Neofloppy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 18:46
Deze telefoon gisteren voor mijn moeder gekocht bij MM. Inderdaad wat langere levertijd via de website terwijl er in diverse winkels nog wel voorraad is/was. In Hengelo wel alles uitverkocht, in Enschede de witte opgehaald die zij graag wou hebben. Gisteravond even er mee gestoeid en ingesteld en het is echt een ontzettend mooi koopje voor deze €75.- :D Toestel voelt heel degelijk en stevig, haast luxe (uitgaande van deze prijs), scherm behoorlijk scherp. Werkt vlot, tenzij er apps/updates worden geinstalleerd dan wordt het geheel erg traag. Van haperingen tijdens scrollen op websites wat ik in online reviews las heb ik eigenlijk weinig tot niks gemerkt. De externe speaker kan redelijk hard maar klinkt niet heel mooi, beetje blikkerig geluid. Ga er binnenkort nog even verder mee uitproberen :) Zij is er in ieder geval erg blij mee en da's het belangrijkste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Lekker dan:
Bedankt voor je aankoop bij Media Markt.

Je bent niet de enige met interesse in 3 MAT ZWART met artikelnummer 1502562. Velen gingen je voor en helaas is het product nu uitverkocht.

Gelukkig is het product onderweg naar ons magazijn en verwachten we jouw 3 MAT ZWART in week 44 weer op voorraad hebben. Wanneer de bestelling wordt verzonden informeren we je hier per e-mail over.

Onze excuses voor het ongemak. We doen ons uiterste best het product zo snel mogelijk te kunnen leveren.

Mocht je verder vragen hebben, neem gerust contact met ons op.

Met vriendelijke groet,

Jouw Media Markt-team
Had nog gehoopt hem begin volgende week in huis te hebben maar gaat dus wat langer duren :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Vlassie1980 schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 15:36:
Lekker dan:

[...]

Had nog gehoopt hem begin volgende week in huis te hebben maar gaat dus wat langer duren :(
Mijn bestelling, de blauwe, is vandaag verzonden lees ik nu. Zal morgen dan wel binnen zijn :) (al is ie volgens de tracking nog niet eens afgegeven). Meest benieuwd of het wel een dualsim is ...

"* Past door de brievenbus" :+ oja?

[ Voor 5% gewijzigd door apis29 op 27-10-2017 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Zojuist een mail van media markt. Bestelling is verzonden en wordt dinsdag geleverd 😃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 21:24
Krijg net een mailtje van MM dat mijn bestelling deze week wordt afgeleverd en dat het vanwege overweldigend succes wat langer duurt. Dit toestel staat ook niet meer bij hun op de site dus definitief uitverkocht?

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Padvinder
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:50

Padvinder

doet z'n best

Die van mij is vandaag geleverd, idd dual sim! Eerste indruk: mooie bouwkwaliteit, ligt goed in de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Jassy schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 16:31:
Krijg net een mailtje van MM dat mijn bestelling deze week wordt afgeleverd en dat het vanwege overweldigend succes wat langer duurt. Dit toestel staat ook niet meer bij hun op de site dus definitief uitverkocht?
Zeker een zwarte dan net als Vlasie? En volgens mij waren ze vrijdag al niet meer te vinden op de site (zou me ook niet verbazen als de winkelvoorraden binnen twee dagen op waren. Toen ik woensdag ging kijken lagen er nog iets van 10 witte en voor ik de winkel weer uit was nog maar 5. Eentje kwam er meteen 3 halen :+ , en medewerker vertelde dat het de dag ervoor heel hard was gegaan)

[ Voor 5% gewijzigd door apis29 op 30-10-2017 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
apis29 schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 19:00:
[...]

Zeker een zwarte dan net als Vlasie? En volgens mij waren ze vrijdag al niet meer te vinden op de site (zou me ook niet verbazen als de winkelvoorraden binnen twee dagen op waren. Toen ik woensdag ging kijken lagen er nog iets van 10 witte en voor ik de winkel weer uit was nog maar 5. Eentje kwam er meteen 3 halen :+ , en medewerker vertelde dat het de dag ervoor heel hard was gegaan)
Nee, een blauwe. Maar goed, hij wordt in deze week geleverd dus dat is wat mij betreft voor die prijs helemaal prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Hier ook dual sim, zwarte uitvoering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Jassy schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 19:17:
[...]

Nee, een blauwe. Maar goed, hij wordt in deze week geleverd dus dat is wat mij betreft voor die prijs helemaal prima :)
Ok, had ook de blauwe, woensdag besteld en zaterdag binnen. En ook dual sim zoals in het main topic al gemeld ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
Hier nog steeds geen update van Media Markt, betreft een Nokia 3 matzwart. De blauwe variant is inmiddels wel binnen.

Update: inmiddels verzonden

[ Voor 13% gewijzigd door Wietsee. op 01-11-2017 00:10 ]

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

apis29 schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 15:34:
Bij de MM in Almere de witte voor €70,76 (enige kleur die over is en nog 1 met koper randje maar weet niet of die ook voor die prijs was).

edit:

[afbeelding]
Wanneer je alle prijsfouten uit alle winkels zou moeten gaan posten ben je nog wel even bezig.
De Nokia 3 was gewoon 75 euro via een landelijke actie...... :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
Wietsee. schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 11:44:
Hier nog steeds geen update van Media Markt, betreft een Nokia 3 matzwart. De blauwe variant is inmiddels wel binnen.

Update: inmiddels verzonden
Wanneer heb je besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
Dinsdagavond 24 okt. 23:50 uur. Zo, hij draait, nu gauw verder m'n UWP apps omzetten in Xamarin :). Zeer tevreden met de overstap van de Nokia Lumia 930 naar de Nokia 3.

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 1 november 2017 @ 14:33:
[...]

Wanneer je alle prijsfouten uit alle winkels zou moeten gaan posten ben je nog wel even bezig.
De Nokia 3 was gewoon 75 euro via een landelijke actie...... :O
Eerst was het BTW fraude van mijn kant, nu is het weer een prijsfout van de winkel geweest omdat het landelijk 75 was :+ :*) . Newsflash voor je: ze mogen ook zelf prijzen bepalen, of dacht je dat die drie personen die er een kochten in dat kwartiertje dat ik de winkel was er toch maar even 75 voor gingen betalen aan de kassa :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

apis29 schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 11:41:
[...]
Eerst was het BTW fraude van mijn kant, nu is het weer een prijsfout van de winkel geweest omdat het landelijk 75 was :+ :*) . Newsflash voor je: ze mogen ook zelf prijzen bepalen, of dacht je dat die drie personen die er een kochten in dat kwartiertje dat ik de winkel was er toch maar even 75 voor gingen betalen aan de kassa :')
Jeetje, je hebt het maar druk gehad met het bijhouden van al die prijsfouten en hoeveel klanten daar wel en niet gebruik van maakten. Niet mijn hobby maar zeker je goed recht ! |:(
Pagina: 1