Omdat ik vorige keer met hulp van jullie een beest van een pc heb samengesteld, zie 'Van Mac naar Mic' vraag ik nu weer jullie hulp, maar ditmaal voor een ander soort systeem dat ik voor m'n vader in elkaar wil zetten. Op zijn werk heeft hij slechts 1 monitor en omdat hij erg veel leest en thuis vaak zit over te werken wil ik voor hem een beter pc bouwen dan dat hij op zijn werk heeft. Het gaat dus ook om wellicht een andere monitor, of in ieder geval een tweede monitor waar je later ook op kunt lezen. Of iets open hebben staan terwijl je op de andere monitor werkt. Omdat hij af en toe wel wat foto's wil bewerken moet de pc hier ook voor geschikt zijn.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Met het nieuwe systeem wil ik dat je kunt photoshoppen, tekstverwerken, en huis-, tuin- en keukensurfen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Inclusief alles wil ik uitkomen op maximaal 1000 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Muis, toetsenbord, Logitech soundset en IIyama monitor prolite x2472HD
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb al een lijstje samengesteld, zie hieronder. In ieder geval genoeg opslagruimte.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
M'n voorkeur gaat uit naar MSI, Samsung, Intel.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefst wil ik een kleine en stille kast, waar wel genoeg ruimte in zit om later nog een extra harde schijf bij te plaatsen b.v.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen om een geschikte pc voor m'n vader te bouwen. Hij werkt nu op een pc uit 2010, zo ongeveer iedere dag. Dat ding is sloom, langzaam en ik wil iets hebben waar hij voorlopig mee vooruit kan. Ik vraag jullie daarnaast om na te denken over 4K, is dit handig? Moet dit ondersteund? In ieder geval wil ik dat de huidige monitor mee kan, en hij daarna kan overwegen om er 1 van 4K te kopen omdat je daar scherper tekst mee kunt weergeven en ook foto's mee kunt bewerken. Daarom heb ik er dezelfde monitor ingezet die ik ook heb gekocht.
Ben benieuwd naar de suggesties! Bij voorbaat
Ik heb nu het onderstaande lijstje samengesteld:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Met het nieuwe systeem wil ik dat je kunt photoshoppen, tekstverwerken, en huis-, tuin- en keukensurfen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Inclusief alles wil ik uitkomen op maximaal 1000 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Muis, toetsenbord, Logitech soundset en IIyama monitor prolite x2472HD
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb al een lijstje samengesteld, zie hieronder. In ieder geval genoeg opslagruimte.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
M'n voorkeur gaat uit naar MSI, Samsung, Intel.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefst wil ik een kleine en stille kast, waar wel genoeg ruimte in zit om later nog een extra harde schijf bij te plaatsen b.v.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen om een geschikte pc voor m'n vader te bouwen. Hij werkt nu op een pc uit 2010, zo ongeveer iedere dag. Dat ding is sloom, langzaam en ik wil iets hebben waar hij voorlopig mee vooruit kan. Ik vraag jullie daarnaast om na te denken over 4K, is dit handig? Moet dit ondersteund? In ieder geval wil ik dat de huidige monitor mee kan, en hij daarna kan overwegen om er 1 van 4K te kopen omdat je daar scherper tekst mee kunt weergeven en ook foto's mee kunt bewerken. Daarom heb ik er dezelfde monitor ingezet die ik ook heb gekocht.
Ben benieuwd naar de suggesties! Bij voorbaat
Ik heb nu het onderstaande lijstje samengesteld:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-7400 Boxed | € 190,75 | € 190,75 |
| 1 | MSI B250 PC Mate | € 95,95 | € 95,95 |
| 1 | MSI GeForce GTX 1050 TI 4G OC | € 159,95 | € 159,95 |
| 1 | Cooler Master Silencio 352 | € 61,- | € 61,- |
| 1 | Samsung U28E590DS Zilver, Zwart | € 375,- | € 375,- |
| 1 | Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM | € 18,95 | € 18,95 |
| 1 | Crucial CT2K4G4DFS8213 | € 55,99 | € 55,99 |
| 1 | Corsair CX450M | € 55,- | € 55,- |
| 1 | Crucial MX300 2,5" 275GB | € 91,95 | € 91,95 |