Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Desktop voor photoshop/werk

Pagina: 1
Acties:

• FWdeKlerk
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 27-11 08:11
Omdat ik vorige keer met hulp van jullie een beest van een pc heb samengesteld, zie 'Van Mac naar Mic' vraag ik nu weer jullie hulp, maar ditmaal voor een ander soort systeem dat ik voor m'n vader in elkaar wil zetten. Op zijn werk heeft hij slechts 1 monitor en omdat hij erg veel leest en thuis vaak zit over te werken wil ik voor hem een beter pc bouwen dan dat hij op zijn werk heeft. Het gaat dus ook om wellicht een andere monitor, of in ieder geval een tweede monitor waar je later ook op kunt lezen. Of iets open hebben staan terwijl je op de andere monitor werkt. Omdat hij af en toe wel wat foto's wil bewerken moet de pc hier ook voor geschikt zijn.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Met het nieuwe systeem wil ik dat je kunt photoshoppen, tekstverwerken, en huis-, tuin- en keukensurfen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Inclusief alles wil ik uitkomen op maximaal 1000 euro.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Muis, toetsenbord, Logitech soundset en IIyama monitor prolite x2472HD

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb al een lijstje samengesteld, zie hieronder. In ieder geval genoeg opslagruimte.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
M'n voorkeur gaat uit naar MSI, Samsung, Intel.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefst wil ik een kleine en stille kast, waar wel genoeg ruimte in zit om later nog een extra harde schijf bij te plaatsen b.v.

Ga je overklokken?
Nee.

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen om een geschikte pc voor m'n vader te bouwen. Hij werkt nu op een pc uit 2010, zo ongeveer iedere dag. Dat ding is sloom, langzaam en ik wil iets hebben waar hij voorlopig mee vooruit kan. Ik vraag jullie daarnaast om na te denken over 4K, is dit handig? Moet dit ondersteund? In ieder geval wil ik dat de huidige monitor mee kan, en hij daarna kan overwegen om er 1 van 4K te kopen omdat je daar scherper tekst mee kunt weergeven en ook foto's mee kunt bewerken. Daarom heb ik er dezelfde monitor ingezet die ik ook heb gekocht.

Ben benieuwd naar de suggesties! Bij voorbaat _/-\o_

Ik heb nu het onderstaande lijstje samengesteld:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-7400 Boxed€ 190,75€ 190,75
1MSI B250 PC Mate€ 95,95€ 95,95
1MSI GeForce GTX 1050 TI 4G OC€ 159,95€ 159,95
1Cooler Master Silencio 352€ 61,-€ 61,-
1Samsung U28E590DS Zilver, Zwart€ 375,-€ 375,-
1Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM€ 18,95€ 18,95
1Crucial CT2K4G4DFS8213€ 55,99€ 55,99
1Corsair CX450M€ 55,-€ 55,-
1Crucial MX300 2,5" 275GB€ 91,95€ 91,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.104,54

• piekevanbeekum
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 17-11 09:44
waarom zo een duur beeldscherm

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:49
TN-paneel zou ik persoonlijk niet snel overwegen voor een photoshop desktop. Kijk eens naar de professionele lijn van Dell, prima prijs voor een mooi IPS paneel. Geen ultra-HD though.

• lactaxative
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 03-11 00:25
Op 28" 2160p (4k) vind ik eigenlijk een beetje onnodig. Het beeld is gewoon scherp, net als dat een 1080p 19" gewoon scherp is. Mits er geen shooters gespeeld worden, denk ik dat je iedereen gelukkiger maakt met een 1440p VA/IPS scherm. Zeker gezien hij met twee schermen vermoedelijk vanaf rare hoeken naar het scherm zal kijken, en dan is TN natuurlijk niet super. Ook de kleurweergave van TN is gewoon slechter, waardoor het voor fotobewerking toch weer niet optimaal is.

Dit heeft het bijkomende voordeel dat je geen grafische kaart nodig hebt. Een 2160p/1080p dual screen setup is op de interne GPU van de CPU toch niet helemaal een succes (weet ik ook niet zeker, maar is boven de max resolutie).

Als je het op deze manier oplost is een moederbord als pricewatch: MSI B250M Mortar gepaster omdat hier zowel displayport als HDMI opzit. Ook is het wel handig dat je geen zaag hoeft te regelen om te zorgen dat 'ie in je kast past. ;)

Edit: Bedenk me net dat photoshop natuurlijk een GPU kan gebruiken. Aan de andere kant lees ik ook dat het om 'af en toe' gaat, in dat geval is het niet nodig.

[ Voor 7% gewijzigd door lactaxative op 26-02-2017 22:18 ]

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 29-11 16:48

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Je zou kunnen kijken of het beter is om voor een 7700 zonder GPU te gaan, dan voor een GPU met 7400. Dat weet ik niet, maar het lijkt mij de moeite waart om dat uit te zoeken.

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

Verwijderd

Zou je niet willen wachten tot AMD zijn nieuwe cpu's op de markt heeft? De officiële benchmarks moeten nog komen maar je zou iets goedkoper uit kunnen zijn terwijl je op prestatie niets inlevert.

• FWdeKlerk
Ik ben stiekem toch een fan van intel... een AMD komt het huis niet in ;) Wat betreft het beeldscherm hebben jullie gelijk, die haal ik eruit. In plaats daarvan stop ik er nog een 3TB HD in en zoek ik naar een IPS scherm.

Edit: Vraag me alleen af welke koeling geschikt is voor deze behuizing? Scythe Mugen 4?

Bedankt!

[ Voor 16% gewijzigd door FWdeKlerk op 27-02-2017 21:38 ]

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 29-11 16:48

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Ik denk dat een Mugen 4 of 5 wel goed is. Je weet dat er een koeler met de processor meegeleverd wordt? Die is meestal ook prima.

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

• CryRaven
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 18:22
Een mugen 4 of 5 past niet in je kast ben ik bang.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:43
De Mugens passen wel.
productreview: Cooler Master Silencio 352 review door Foritain

Allen wellicht overkill over een i5 7400 overigens, een koelertje van 25 euro doet het net zo goed.
https://tweakers.net/pric...437;418207;308250;542875/

[ Voor 3% gewijzigd door mitsumark op 27-02-2017 23:12 ]

• FWdeKlerk
lactaxative schreef op zondag 26 februari 2017 @ 22:16:
Op 28" 2160p (4k) vind ik eigenlijk een beetje onnodig. Het beeld is gewoon scherp, net als dat een 1080p 19" gewoon scherp is. Mits er geen shooters gespeeld worden, denk ik dat je iedereen gelukkiger maakt met een 1440p VA/IPS scherm. Zeker gezien hij met twee schermen vermoedelijk vanaf rare hoeken naar het scherm zal kijken, en dan is TN natuurlijk niet super. Ook de kleurweergave van TN is gewoon slechter, waardoor het voor fotobewerking toch weer niet optimaal is.

Dit heeft het bijkomende voordeel dat je geen grafische kaart nodig hebt. Een 2160p/1080p dual screen setup is op de interne GPU van de CPU toch niet helemaal een succes (weet ik ook niet zeker, maar is boven de max resolutie).

Als je het op deze manier oplost is een moederbord als pricewatch: MSI B250M Mortar gepaster omdat hier zowel displayport als HDMI opzit. Ook is het wel handig dat je geen zaag hoeft te regelen om te zorgen dat 'ie in je kast past. ;)

Edit: Bedenk me net dat photoshop natuurlijk een GPU kan gebruiken. Aan de andere kant lees ik ook dat het om 'af en toe' gaat, in dat geval is het niet nodig.
Ik heb de spullen nu binnen, maar, yikes, het moederbord is niet van het juiste formaat...

En hier had ik dus niet goed gelezen 8)7 8)7 8)7

[ Voor 87% gewijzigd door FWdeKlerk op 10-03-2017 19:09 ]

• CryRaven
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 18:22
FWdeKlerk schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 18:11:
[...]

Ik heb de spullen nu binnen, maar, yikes, het moederbord is niet van het juiste formaat...

En hier had ik dus niet goed gelezen 8)7 8)7 8)7
Dat word een micro atx moederbord of een grotere kast.
Pagina: 1