Wij hebben een nieuwbouwhuis met een dak van stalen platen. Met de harde wind zoals die van afgelopen nacht bonkt het dak enorm. Het is net alsof er 15 pauken op het dak een symfonie aan het spelen zijn. Slapen onmogelijk. Mijn vraag aan de bouwer was of dit normaal is, geen reactie. Bij de fabrikant nagevraagd op de bouwbeurs vorig jaar in Utrecht, die zeggen dat ze tegenwoordig alleen platen verkopen met vilt onder de platen tegen dreunen. Maar mijn dak is pas 2 jaar oud. Ik vraag me af of het wel goed gemonteerd is. Die vilt platen er nu nog onder leggen lijkt me niet haalbaar.
Als ik op de vliering zit, hoor ik het bonken voornamelijk aan de hoge kant van ons dak (lessenaars dak). Op de lage kant liggen zonnepanelen, maar daar komt het bonken niet vandaan. Buiten hoor je er niet veel van, maar dat kan ook liggen door de herrie van de wind zelf.
Het gaat om dakplaten van Ruukki.
Is er iets wat we er aan kunnen doen?
Als ik op de vliering zit, hoor ik het bonken voornamelijk aan de hoge kant van ons dak (lessenaars dak). Op de lage kant liggen zonnepanelen, maar daar komt het bonken niet vandaan. Buiten hoor je er niet veel van, maar dat kan ook liggen door de herrie van de wind zelf.
Het gaat om dakplaten van Ruukki.
Is er iets wat we er aan kunnen doen?
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD