Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Welke "premium" notebook voor thuisgebruik

Pagina: 1
Acties:

• wicked_fool
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18-11 17:03
Goedemiddag,

Ik zou graag jullie advies willen omtrent de aanschaf van een nieuwe notebook, hieronder de informatie over wat ik zoen en hoe ik hem wil gebruiken.

Wat ga je met je laptop doen?
Primair zal deze laptop worden gebruikt worden voor thuisgebruik, film/youtube kijken, surfen, hier en daar wat Office bestanden aanpassen. Secundair zal er af en toe een spelletje op gespeeld worden (dit is een pré als de laptop dit zou kunnen) en wil ik hem kunnen gebruiken om enkele VMs op te kunnen draaien. Windows heeft mijn voorkeur als OS.

Wat is je budget?
Initieel was ik aan het denken aan een Dell XPS 15 met 4K scherm dus budget is maximaal rond de €2000.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
De laptop zal ook buitenhuis gebruikt worden, wens van vriendin is dan ook dat hij in haar tas past (dit zou dan een 13 inch laptop moeten zijn. Gewicht moet maximaal rond de 2kg zitten en een lange accu duur is wel gewenst. Touchscreen is gewenst.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik ben al enige tijd de Dell topics aan het volgen en al ziet de XPS 13/15 er super goed uit vind ik het risico om te kiezen voor een Dell laptop wel groot. Mijn ervaringen in het verleden zijn heel wisselend geweest (maar voornamelijk negatief) en ik heb geen zin als ik een premium laptop koop een redelijk grote kans te hebben op het feit dat ik de support direct moet aanspreken. Dit is natuurlijk nooit uit te sluiten, maar het ervaringen topic zegt anders.

MacBooks zien er goed uit, alleen jammer van het MacOS welke erop draait :9 . Andere voorkeur qua merk is er niet, alleen wil ik wel dat het een premium look en feel moet hebben.

Mocht er meer informatie nodig zijn dan hoor ik het graag.

Gr,
Tom

Verwijderd

Hallo Tom,

welk soort spellen wil je spelen? Waarom persé een 4K scherm op een 15 inch laptop? 4K is namelijk pas echt merkbaar vanaf een veel groter scherm. Tevens heb je dan een minimaal een GTX1070 grafische kaart nodig en 32 GB geheugen, anders storten je FPS dan totaal in wanneer je een spel speelt welke toch wel wat grafische eisen heeft. Dan kom ga je ver boven de €2000,00 uitkomen.

Ik zou de Dell links laten liggen, simpelweg omdat het merk niet echt betrouwbaar is, maar dat geef je ook al aan. 13 inch i.c.m. met 4K bestaat niet. Je zou kunnenl kiezen voor:

https://www.megekko.nl/pr...I-NB-Gaming-GS30-2M-018NL

Daar kun je van tijd tot tijd ook lekker op gamen, met uitzondering van hele zware games, en de moederborden die MSI gebruikt zijn van hoogwaardige kwaliteit. Dat geldt overigens ook voor de moederborden die Asus in haar ROG serie gebruikt. Ook de behuizing voelt stevig aan en heeft een premium look en voelt ook zo aan. Zelf zou ik in jouw geval kiezen voor:

https://www.megekko.nl/pr...2160Pixels-Zwart-notebook

En voor de vrouw zou ik dan een tablet halen met een luxe sleeve, aangezien zij het in haar tas wil vervoeren. Als laatste wil ik nogmaals benadrukken dat alles boven een HD resolutie van 1920x1080 niet echt zichtbaar is op een laptop.

Groet,
Tusa

• Metaalhoofd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-11 15:25
Verwijderd schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 15:06:

https://www.megekko.nl/pr...I-NB-Gaming-GS30-2M-018NL

Daar kun je van tijd tot tijd ook lekker op gamen, met uitzondering van hele zware games, en de moederborden die MSI gebruikt zijn van hoogwaardige kwaliteit. Dat geldt overigens ook voor de moederborden die Asus in haar ROG serie gebruikt. Ook de behuizing voelt stevig aan en heeft een premium look en voelt ook zo aan. Zelf zou ik in jouw geval kiezen voor:
Beetje erg gedateerde specs niet?

Die 2e laptop is ook verre van optimaal. voor dat bedrag kan je al een recentere laptop met GTX 1070 vinden, dus waarom zou je 1800 betalen voor een laptop met slechts 970m. Daarnaast heeft die ook een 4K scherm, terwijl je eerst zegt dat zijn keuze voor een 4K scherm geen goed idee is

[ Voor 19% gewijzigd door Metaalhoofd op 22-02-2017 15:15 ]

Star Citizen Referral Code

Verwijderd

Metaalhoofd schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 15:13:
[...]

Mee eens, maar de eisen van Tom, en de prijs die hij uit wil geven zijn niet eenvoudig te combineren. Hij wil betrouwbaarheid, een stevige behuizing en af en toe een spel willen spelen. Welke suggesties zou jij voor hem hebben?

Zelf kwam ik ook nog de:

https://www.megekko.nl/pr...636/MSI-NB-GS60-6QE-279NL

tegen.

Verwijderd

Metaalhoofd schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 15:13:
[...]

Die 2e laptop is ook verre van optimaal. voor dat bedrag kan je al een recentere laptop met GTX 1070 vinden, dus waarom zou je 1800 betalen voor een laptop met slechts 970m. Daarnaast heeft die ook een 4K scherm, terwijl je eerst zegt dat zijn keuze voor een 4K scherm geen goed idee is
Ik weet uit ervaring dat de FPS in elkaar storten bij een 4K scherm tijdens een spel als je de grafische instellingen een beetje 'normaal' wilt spelen. Wil je dan echt op hoge of ultra instellingen spelen, dan heb je minimaal GTX1080 nodig en 32 GB geheugen, maar dan kom je niet onder de €2000,00 uit. Ik zeg dit omdat ik er ervaring mee heb.

4K is in mijn opinie dus weggegooid geld op een laptop. Dat heeft ermee te maken dat je vrij kort op het scherm zit en daardoor de meerwaarde van deze resolutie niet voldoende zichtbaar is ten opzichte van de meerprijs. Ik speel mijn games op Ultra instellingen bij een resolutie van 1920x1080. Dat is echt haarscherp...

Zelf heb ik de MSI laptop GT73VR 7RE-412NL notebook.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2017 15:31 ]

• Metaalhoofd
Dit lijkt mee en veel betere keuze qua specs dan die jij noemt van megekko:
pricewatch: MSI GS43VR 7RE-059NL (Phantom Pro)

Maar GTX 1060 is misschien ook overkill voor iemand die maar af en toe een spelletje wil spelen

uberhaupt is de combinatie scherm < 14" met game-waardig GPU een slecht vindbare combinatie, dus TS mag wat mij betreft duidelijker aangeven wat hij nou precies zoekt.

[ Voor 38% gewijzigd door Metaalhoofd op 22-02-2017 15:33 ]

Verwijderd

Metaalhoofd schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 15:30:
Dit lijkt mee en veel betere keuze qua specs dan die jij noemt van megekko:
pricewatch: MSI GS43VR 7RE-059NL (Phantom Pro)

Maar GTX 1060 is misschien ook overkill voor iemand die maar af en toe een spelletje wil spelen
Inderdaad een goede keuze. Edoch is de GTX 1060 vergelijkbaar met de GTX 980, maar dat maakt niet uit. Het zou inderdaad een goede keuze zijn voor hetgeen Tom ermee wil doen, en ook deze heeft een resolutie van 1920x1080...hetgeen echt meer dan voldoende is.

• wicked_fool
Bedankt voor de reacties tot nu toe. Momenteel speel ik geen spellen op de pc, dus hou hier niet te veel rekening mee.

Een 4k (of QHD zoals de Dell XPS heeft) ziet er wel net iets scherper uit dan een FHD scherm, daarom die wens. Windows zal dan gewoon gescaled worden.

Een andere wens welke ik me bedenk is dat de vrouw een touch screen wil.

Verwijderd

Metaalhoofd schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 15:30:

uberhaupt is de combinatie scherm < 14" met game-waardig GPU een slecht vindbare combinatie, dus TS mag wat mij betreft duidelijker aangeven wat hij nou precies zoekt.
Mee eens. Tom zal wat specifieker zijn eisen moeten beschrijven en vooral hetgeen hij de laptop voornamelijk voor wil gebruiken....

Verwijderd

wicked_fool schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 15:35:
Bedankt voor de reacties tot nu toe. Momenteel speel ik geen spellen op de pc, dus hou hier niet te veel rekening mee.

Een 4k (of QHD zoals de Dell XPS heeft) ziet er wel net iets scherper uit dan een FHD scherm, daarom die wens. Windows zal dan gewoon gescaled worden.

Een andere wens welke ik me bedenk is dat de vrouw een touch screen wil.
Touchscreen zou ik niet doen. Simpelweg omdat binnen een paar uur tijd je hele scherm vol vingervlekken zit. Gaat ze echt spijt van krijgen.....

• wicked_fool
Verwijderd schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 15:35:
[...]
Mee eens. Tom zal wat specifieker zijn eisen moeten beschrijven en vooral hetgeen hij de laptop voornamelijk voor wil gebruiken....
Zojuist gedaan, het is een pré als er op de laptop games gespeeld kunnen worden. Als ik kijk naar de Dell XPS 15 daarop kan je redelijk gamen, maar ik zou ook een een XPS 13 uit de voeten kunnen.

Verwijderd

wicked_fool schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 15:38:
[...]

Zojuist gedaan, het is een pré als er op de laptop games gespeeld kunnen worden. Als ik kijk naar de Dell XPS 15 daarop kan je redelijk gamen, maar ik zou ook een een XPS 13 uit de voeten kunnen.
Aan welk type games moeten we denken? Iets in de trend van Battlefield....Call Of Duty of GTA?

• atvokado
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 26-11-2023
ik zou gewoon lekker voor de dell gaan

• wicked_fool
Verwijderd schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 15:40:
[...]
Aan welk type games moeten we denken? Iets in de trend van Battlefield....Call Of Duty of GTA?
Laat het hele game stuk maar zitten, er ligt nu te veel focus op terwijl dit niet het belangrijkste is.
atvokado schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 15:43:
ik zou gewoon lekker voor de dell gaan
Reden van deze opmerking?

Verwijderd

wicked_fool schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 15:50:
[...]

Laat het hele game stuk maar zitten, er ligt nu te veel focus op terwijl dit niet het belangrijkste is.

[...]

Reden van deze opmerking?
Wellicht omdat jij je keuze min of meer al gemaakt hebt? ;)
wicked_fool schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 15:38:
[...]

Ik zou persoonlijk niet voor een Dell gaan omdat de moederborden niet van hoogwaardige kwaliteit zijn, maar dat is mijn keuze... :P

• wicked_fool
Verwijderd schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 16:00:
[...]
Wellicht omdat jij je keuze min of meer al gemaakt hebt? ;)

[...]

Ik zou persoonlijk niet voor een Dell gaan omdat de moederborden niet van hoogwaardige kwaliteit zijn, maar dat is mijn keuze... :P
Ik heb mijn keuze nog niet gemaakt. Ik wilde eerst voor de XPS gaan, maar nu sta ik open voor alternatieven (als die er zijn).

Verwijderd

wicked_fool schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 16:10:
[...]

Ik heb mijn keuze nog niet gemaakt. Ik wilde eerst voor de XPS gaan, maar nu sta ik open voor alternatieven (als die er zijn).
Als ik jou eisen lees, dan kom ik dus hier uit. Ook zeer goede bouwkwaliteit aangezien je deze ook buitenshuis wilt gebruiken.

https://www.laptopshop.nl...book-1030-g1-x2f07ea.html

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2017 16:18 ]

• Metaalhoofd
lijstje laptops met touchscreen <= 15,6" en 4K scherm:
categorie: Laptops

lijstje laptops met touchscreen <= 15,6" en 3K-4K scherm:

[ Voor 37% gewijzigd door Metaalhoofd op 22-02-2017 16:21 ]

Verwijderd

Metaalhoofd schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 16:19:
lijstje laptops met touchscreen <= 15,6" en 4K scherm:

lijstje laptops met touchscreen <= 15,6" en 3K-4K scherm:
Tot €2000,00 deze:

En 12,5 inch:

;)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2017 16:27 ]

Verwijderd

@Tom:

Misschien interessant om te weten betreffende Dell en wifi verbinding?

XPS 15 9550 wifi verbindingsproblemen

• BeToBe
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 17-07 13:08

BeToBe

Privacy jurist

Misschien eens een kijkje nemen naar de HP Spectre serie, zoals deze: pricewatch: HP Spectre x360 13-W011NB.

Niet geschikt voor gamen (behalve een casual spelletje), maar voldoet wel aan de rest van je vereisten en is zeker van hoogwaardige kwaliteit.

Heeft u een juridische vraag, stuur dan vrijblijvend een berichtje!

• Twardt
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 25-11 17:07
BeToBe schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 16:53:
Misschien eens een kijkje nemen naar de HP Spectre serie, zoals deze: pricewatch: HP Spectre x360 13-W011NB.

Niet geschikt voor gamen (behalve een casual spelletje), maar voldoet wel aan de rest van je vereisten en is zeker van hoogwaardige kwaliteit.
Deze heeft wel een AZERTY toetsenbord. Wil TS geen QWERTY?

• wicked_fool
Twardt schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 18:57:
[...]

Qwerty is wel wenselijk

Verwijderd

Laat in ieder geval even weten welke keuze je gemaakt hebt. Je hebt nu informatie genoeg vergaard lijkt me... ;)

• BeToBe
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 17-07 13:08

BeToBe

Privacy jurist

Twardt schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 18:57:
[...]

Ah, scherp van je! Deze laptop is er in veel uitvoeringen, waaronder ook qwerty. Had er even in alle haast eentje uit de pricewatch gekopieerd.

Neemt verder niet weg dat het een uitstekende ultrabook is

Heeft u een juridische vraag, stuur dan vrijblijvend een berichtje!

Pagina: 1