Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liselotte111
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 31-05 19:08
Sinds enkele dagen ben ik in het bezit van een linksys wrt-AC1900, die momenteel op de stock firmware draait.
Mijn XPS 15 9550 weigert echter te verbinden met snelheden hoger dan 6mbit/s. Ik heb de settings in mijn driver al doorgelopen, maar niks gevonden wat dit probleem zou kunnen verklaren. In mijn XPS zit de standaard broadcom 1830 3x3 kaart.

In Acrylic vind ik ook alleen band 36. De overige banden (40, 44, 48) vind ik wel op een andere laptop met een Intel AC 7260 (pricewatch: Intel Dual Band Wireless-AC 7260 Plus Bluetooth. Op deze laptop kan ik ook met makkelijk 40MB/s van de NAS downloaden, terwijl dit op de XPS vrij dramatisch gaat.

Ik heb al de nieuwste drivers geïnstalleerd, maar dit lijkt het probleem alleen maar erger te hebben gemaakt.

Verder stond er op de router bij aankoop DDWRT, toen verbond de XPS met 1,3gbit/s. Ik ga echter niks met al deze settings doen, dus heb besloten de originele firmware terug te zetten.

Heeft iemand (naast iets als DDWRT) een idee hoe ik dit kan verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennyz
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-08 20:08
- Andere wifi kanalen.
- Andere router firmware.

Dat zijn de twee dingen die je kan proberen. Eigenlijk weet je het antwoord al, want we weten dat het aan de firmware van de router ligt. Probeer dus even een andere firmware versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

valentijn12 schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 16:29:
Sinds enkele dagen ben ik in het bezit van een linksys wrt-AC1900, die momenteel op de stock firmware draait.
Mijn XPS 15 9550 weigert echter te verbinden met snelheden hoger dan 6mbit/s. Ik heb de settings in mijn driver al doorgelopen, maar niks gevonden wat dit probleem zou kunnen verklaren. In mijn XPS zit de standaard broadcom 1830 3x3 kaart.

In Acrylic vind ik ook alleen band 36. De overige banden (40, 44, 48) vind ik wel op een andere laptop met een Intel AC 7260 (pricewatch: Intel Dual Band Wireless-AC 7260 Plus Bluetooth. Op deze laptop kan ik ook met makkelijk 40MB/s van de NAS downloaden, terwijl dit op de XPS vrij dramatisch gaat.

Ik heb al de nieuwste drivers geïnstalleerd, maar dit lijkt het probleem alleen maar erger te hebben gemaakt.

Verder stond er op de router bij aankoop DDWRT, toen verbond de XPS met 1,3gbit/s. Ik ga echter niks met al deze settings doen, dus heb besloten de originele firmware terug te zetten.

Heeft iemand (naast iets als DDWRT) een idee hoe ik dit kan verhelpen?
Het probleem zit in de wireless netwerkkaart (kwalitatief ondermaats), en deze is reeds sterk verouderd (releasedatum: 26 okt 2015).

Als je de mogelijkheid (nog) hebt, dan zou ik de Dell omruilen voor een HP of Asus laptop, maar dat is hetgeen ik zou doen.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 15:19
Verwijderd schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 18:06:
[...]
Het probleem zit in de wireless netwerkkaart (kwalitatief ondermaats), en deze is reeds sterk verouderd (releasedatum: 26 okt 2015).
Sterk verouderd? Dat lijkt me redelijk overdreven voor een kaartje van 1,5 jaar oud 8)7 Mijn Dell laptop komt uit 2010 en de netwerkkaart die daar in zit komt ook echt nog wel boven de 6mbit/s uit hoor.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die kaart vertoont gewoon kwalitatieve problemen Rupie. Daarop zei ik dus sterk verouderd omdat Dell dit bestaande 'probleem' blijkbaar negeert.

De intel 8260 M.2 802.11ac en killer wireless kaarten zijn en blijven momenteel het beste, voor elke laptop. Valentijn heeft zijn laptop sinds een paar dagen, hoe is het dan mogelijk dat Dell (nog steeds) een wireless kaart gebruikt die momenteel anderhalf jaar oud is? Tegenwoordig kunnen wireless snelheden gehaald worden tot 867Mbps. Wat is de hoogst haalbare snelheid van de broadcom 1830 3x3 kaart?

Als je na gaat dat de XPS 15 9550 niet goedkoop is, dan is het gewoon schandalig dat Dell zo'n slechte wireless kaart gebruikt.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2017 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liselotte111
Iets beter lezen, ik (zij) heb de router sinds een paar dagen, de laptop heb ik sinds eind 2015. De kaart zou 1,3gbit moeten halen, maar momenteel zou 300mbit al leuk zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

valentijn12 schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 19:08:
Iets beter lezen, ik (zij) heb de router sinds een paar dagen, de laptop heb ik sinds eind 2015. De kaart zou 1,3gbit moeten halen, maar momenteel zou 300mbit al leuk zijn
Kun je de router nog omruilen? Als dat mogelijk is dan zou ik eens hiernaar kijken:

pricewatch: Asus RT-AC87U Zwart

pricewatch: Asus RT-AC88U

Asus doet het altijd goed....en overal...lees de reviews er maar eens op na.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2017 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liselotte111
Hmm is niet echt een erg constructieve oplossing. Hij werkt prima op mijn andere apparaten, daarnaast deze komt ook zeer goed uit de test, lees de reviews maar ;).

Deze combinatie zou prima moeten werken, ook al is die broadcom chip inderdaad vrij triest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-09-2024
valentijn12 schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 22:25:
Hmm is niet echt een erg constructieve oplossing. Hij werkt prima op mijn andere apparaten, daarnaast deze komt ook zeer goed uit de test, lees de reviews maar ;).

Deze combinatie zou prima moeten werken, ook al is die broadcom chip inderdaad vrij triest.
Ik zou de volgende zaken een bekijken:
  • Je netwerk, zet je kanaal voor 5Ghz eens vast op kanaal 36 met een bandbreedte van 40Mhz of 80Mhz.
  • Zet je bluetooth eens uit.
  • Kijk eens hoe die connect op de router 2G of 5G
Als laatste optie:

[ Voor 7% gewijzigd door Shaggie_NB op 22-02-2017 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liselotte111
Ik ga het eens proberen. Grootste nadeel van een nieuwe kaart (naast de prijs) is toch wel dat er eigenlijk geen aftermarket kaarten met 3x3 zijn

Verwijderd

valentijn12 schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 23:12:
Ik ga het eens proberen. Grootste nadeel van een nieuwe kaart (naast de prijs) is toch wel dat er eigenlijk geen aftermarket kaarten met 3x3 zijn
Bekijk dit eens, want je hebt geen 3x3 nodig:

https://www.paradigit.nl/...s&utm_medium=pricecompare

of dit: pricewatch: Intel Dual Band Wireless-AC 8265

Tevens zou je Paradigit eens kunnen bellen en vragen of zij hem willen en/of kunnen plaatsen, of dat zij anders een zaak kennen die dit voor je kan doen. Ik weet natuurlijk niet of er een Paradigit winkel in jouw buurt zit, maar bellen lijkt me in ieder geval geen overbodige luxe. Zij kunnen je ongetwijfeld verder helpen.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2017 07:41 ]

• Liselotte111
Bedankt voor de tip, ik ga het eens bekijken. Ik zou zelf prima die kaart plaatsen hoor, geen probleem

Verwijderd

valentijn12 schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 16:59:
Bedankt voor de tip, ik ga het eens bekijken. Ik zou zelf prima die kaart plaatsen hoor, geen probleem
Het belangrijkste is dus wel dat je even uit moet zoeken of de bevestiging van je huidige kaart met 1 of 2 schroefjes is....zoals dus ook zichtbaar is bij de kaarten die ik heb geplaatst in de post hiervoor.

Succes meid! ;)

• Liselotte111
Mijn laptop heeft een m2 aansluiting (1 schroefje in het geval van de twee kaarten die je noemt dus).
Ik hoop uiteraard nog steeds het probleem met mijn huidige kaart op te lossen. Ook al levert een verdere zoektocht op Google maar 1 antwoord op, kaart vervangen. Ik ga dit weekend nog maar eens DDWRT flashen, en anders zit er niks anders op

[ Voor 17% gewijzigd door Liselotte111 op 23-02-2017 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennyz
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-08 20:08
valentijn12 schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 21:51:
Mijn laptop heeft een m2 aansluiting (1 schroefje in het geval van de twee kaarten die je noemt dus).
Ik hoop uiteraard nog steeds het probleem met mijn huidige kaart op te lossen. Ook al levert een verdere zoektocht op Google maar 1 antwoord op, kaart vervangen. Ik ga dit weekend nog maar eens DDWRT flashen, en anders zit er niks anders op
Je kunt ook even naar Lede kijken. Dat is gebaseerd op Openwrt en werkt hard aan de weg om de standaard te worden.

https://lede-project.org/docs/guide-quick-start/start

Je kunt ook nog proberen een andere officiele firmware versie te flashen. Zoals je zelf al aangaf was het met DDWRT wel mogelijk om de normale snelheden te halen, dus wellicht zit er in jouw huidige firmware een bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liselotte111
Even een kleine update. Momenteel staat er de laatste versie van DDWRT op de router. Met band 36 en 80MHz ben ik nu met 1.3Gbit verbonden volgens Windows. Ik haal echter volgens speedtest zo'n 90mbit van mijn 150mbit abonnement. Ook up/down van de NAS is max zo'n 8MB.
Op de andere laptop haal ik gewoon 150mbit en zo'n 40MB/s up/down van de NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
Bluetooth uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Colossus83
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10:26
Ik had ook alleen maar problemen met wireless op mijn xps 13. Random wegvallen van verbinding. Traag op verschillende wireless netwerken.

Ik heb daar de kaart vervangen zoals hierboven is voorgesteld.
Kaart is een paar tientjes en vervangen was zelf zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
Ik heb pas ook mijn broadcom wifi vervangen voor een intel.. Wat een verademing, veel stabieler en bij mij ook sneller.
(Moest wel een alternatieve bios update doen om dat deze card anders niet ondersteund werd...)
Pagina: 1