Mediaspeler HD audio passthrough

Pagina: 1
Acties:
  • 312 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Ik heb een probleem met mijn HTPC opstelling, HD audio formaten worden niet herkend. ik heb er alles eraan gedaan om het op te lossen maar waarschijnlijk ligt het aan de drivers van nvidia.

Nu wil ik als oplossing een mediaspeler aanschaffen. Mijn vraag is: krijg ik dan wel de hd audio formaten direct weergegeven en afgespeeld ? dit het model waar ik aan zit te denken, andere zijn ook welkom.

http://www.xtreamer.net/xtreamer-sidewinder3-se.aspx

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/6naeepewjnqoo.6naeepewjnqoog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23:24
Kun je niet je audio op de pc decoderen en het niet als HD audio naar de tv sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
jopie schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 11:10:
Kun je niet je audio op de pc decoderen en het niet als HD audio naar de tv sturen?
Ik heb met mpc dts-hd, true-hd enz aangevinkt. Als output heb ik mijn samsung ht geselecteerd. Maar ik weet niet of dat wel echt werkt? Want bij windows geluid staat alleen dts-hd en dolby digital. Dus het lijkt erop dat hij de hd audio kanalen niet herkend. Correct me of i am wrong?

Maar met xtreamer 3 wordt het problemen meteen opgelost neem ik aan zodra ik hem met hdmi aan mijn ht receiver verbindt ?

[ Voor 37% gewijzigd door Farabi op 22-02-2017 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Dit topic dreigt in mijn ogen een herhaling van zetten te worden van je eerdere topic Home cinema set op windows 10. Zeker door de irrelevante screenshots die je nu geplaatst hebt. Beperkt het in dit topic tot aankoopadvies rondom de mediaspeler en val niet in herhaling.

Uit de link die je plaatst is op te maken dat de bewuste Xstreamer HD audioformaten ondersteund dus zie ik eerlijk gezegd niet wat dan nog het probleem zou moeten zijn.

Aangezien je aankoopadvies vraagt, krijgt dit topic een verhuizing naar CEA.

[ Voor 18% gewijzigd door S1NN3D op 22-02-2017 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
lennox-06 schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 11:06:
Ik heb een probleem met mijn HTPC opstelling, HD audio formaten worden niet herkend. ik heb er alles eraan gedaan om het op te lossen maar waarschijnlijk ligt het aan de drivers van nvidia.

Nu wil ik als oplossing een mediaspeler aanschaffen. Mijn vraag is: krijg ik dan wel de hd audio formaten direct weergegeven en afgespeeld ? dit het model waar ik aan zit te denken, andere zijn ook welkom.

http://www.xtreamer.net/xtreamer-sidewinder3-se.aspx

[afbeelding]
Xstreamer Sidewinder 3 is een model van ruim 5 jaar oud, als je een beetje op google zoekt kun je lezen dat er veel mensen niet blij mee zijn.
Zoek je een moderne mediaspeler dan kan ik je de HiMedia Q5 Pro aanraden, die speelt alle (moderne) HD audioformaten af.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
HereIsTom schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 22:16:
[...]

Xstreamer Sidewinder 3 is een model van ruim 5 jaar oud, als je een beetje op google zoekt kun je lezen dat er veel mensen niet blij mee zijn.
Zoek je een moderne mediaspeler dan kan ik je de HiMedia Q5 Pro aanraden, die speelt alle (moderne) HD audioformaten af.
Ik heb de sidewinder voor 3 tientjes bemachtigd. Is toch wel fijn als ik naar de prijs van himedia kijk. Het gaat er mij om dat ie zn werk doet, de rest interesseert me niet zo.

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
lennox-06 schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 22:51:
[...]

Ik heb de sidewinder voor 3 tientjes bemachtigd. Is toch wel fijn als ik naar de prijs van himedia kijk. Het gaat er mij om dat ie zn werk doet, de rest interesseert me niet zo.
Tja waarom vraag je dan advies?
En je snapt toch wel dat een mediaspeler van 3 tientjes niet echt iets voor kan stellen, maar veel plezier ermee :+

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

• Farabi
  • Niet online
HereIsTom schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 00:49:
[...]

Tja waarom vraag je dan advies?
En je snapt toch wel dat een mediaspeler van 3 tientjes niet echt iets voor kan stellen, maar veel plezier ermee :+
Ik hoor graag advies, maar mijn budget is niet toereikend voor die himedia. Dingen zoals gebruiksgemak vind ik niet zo belangrijk. Als hij
Gewoon hetzelfde doet zoals die himedia met hd audio herkennen en passtrough toepassen ben ik allang tevreden.

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
lennox-06 schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 22:51:
[...]

Oké, je bent dus geslaagd. Dan gaat dit topic dicht om te voorkomen dat in dit topic verder gepraat wordt over de audioproblemen met je htpc. Dat kan door blijven gaan in Home cinema set op windows 10.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.