Home cinema set op windows 10

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Mijn pc is aangesloten op mijn HT receiver en de output van mijn HT receiver gaat naar mijn TV. Alles is via hdmi aangesloten. Mijn vraag is waarom ik niet alle HD formaten krijg in dit scherm zoals dts-hd, true hd enz. maar alleen dts audio en dolby digital ?

mijn specs

TV: Samsung LEC750
HT: Samsung HT-D5500

pc moederbord: msi z77a g-45
videokaart gtx 980 ti

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/e9j39ynbhehx1.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Farabi op 22-02-2017 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-05 14:02
Wanneer er DTS Audio staat en bij de bit depths 24 bits en sample range 96 kHz, weet ik niet hoeveel meer HD de audio kan worden bij DTS om heel eerlijk te zijn. Ik heb me nooit in die standaarden verdiept, maar dit lijkt me toch best prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
PageFault schreef op zondag 19 februari 2017 @ 10:50:
Wanneer er DTS Audio staat en bij de bit depths 24 bits en sample range 96 kHz, weet ik niet hoeveel meer HD de audio kan worden bij DTS om heel eerlijk te zijn. Ik heb me nooit in die standaarden verdiept, maar dit lijkt me toch best prima.
Bij een mede tweaker zie die opties wel;

PC games over 5.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Priest-NL
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-05 15:01
Vermoedelijk ziet de HDMI passthrue/driver niet de mogelijkheden van je versterker, er wordt in dat overzicht namelijk weergegeven wat er wordt ondersteund door het apparaat dat is aangesloten op je HDMI poort.

Zou dus ook nog een setting op je versterker kunnen zijn.

•Geocaching•Security, Media & OSINT Junkie•Opinions are my own and not those of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
The-Priest-NL schreef op zondag 19 februari 2017 @ 12:16:
Vermoedelijk ziet de HDMI passthrue/driver niet de mogelijkheden van je versterker, er wordt in dat overzicht namelijk weergegeven wat er wordt ondersteund door het apparaat dat is aangesloten op je HDMI poort.

Zou dus ook nog een setting op je versterker kunnen zijn.
heb ik ook al mee gespeeld, maar dat is hem ook niet..ik heb hem ook in mijn laptop geprikt, krijg dezelfde instellingen te zien.

[ Voor 7% gewijzigd door Farabi op 19-02-2017 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oosterhofjf
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 00:39
http://www.avsforum.com/f.../1357375?page=1&_k=gf5orz

Dat gebruik ik thuis. Werkt prima! Zelf alleen audio daarin aangepast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
oosterhofjf schreef op zondag 19 februari 2017 @ 12:56:

wordt mijn set dan wel optimaal benut ?

ik heb deze opties op mijn receiver:

https://www.mupload.nl/img/aiixrfnun9uue.jpg

https://www.mupload.nl/img/rqzqzlqxdhedz.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door FeaR op 20-02-2017 08:52 . Reden: De rode banner om te grote foto's staat er niet voor niets ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oosterhofjf
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 00:39
Ik liep tegen het zelfde probleem aan als jou. Ik had een aantal films met dts (10gb+) als ik het afspeelde met vlc kwam er alleen stereo geluid uit. Programma's als nero geprobeerd maar uiteindelijk mpc geprobeerd. Audio setting veranderd en voila! Staat netjes dts, dts-x, dts-x etc op mijn versterker. Ik ben er geen expert in, maar ik zit nu midden in het geluid en krijg een hoop complimenten erover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
oosterhofjf schreef op zondag 19 februari 2017 @ 12:56:

ik heb dit al gedaan met mijn mpc, daarin krijg ik super goed geluid. maar is het normaal dat de windows geluid alleen dts-audio en dolby digital weergeeft ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
ik heb toch in principe al die hd audio formaten als ik ze aanvink bij mpc ? dts-hd & dolby true hd enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
ff omhoog schoppen.

zolang ik bij mpc: dts-hd, true-hd aanvink, maakt het toch niet uit dat windows alleen dts-audio en dolby digital laat zien ? als ik films met mpc laat afspelen heb ik toch gewoon hd geluid ?

dit krijg ik te zien met powerdvd 16

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/e9qeolug0bljg.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door Farabi op 21-02-2017 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equazor_
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-05 20:02
Op je receiver moet ook netjes DTS-HD of DD True-HD komen te staan in het display.
Staat hier gewoon DTS of DD dan pakt hij dus niet de HD variant.

Op mijn PC GTX970 icm met een Denon X6200W krijg ik windows ook netjes de DTS-HD en TrueHD varianten te zien bij het overzicht.

Probeer ook eens "Bitstream zonder omzetting" i.p.v. PCM

Wat ook nog zou kunnen is dat de HDMI handshake niet goed gaat je dit probleem krijgt.
Doe je eerst je pc aan en dan pas de receiver? of andersom?
Als ik mijn PC eerder aan zet dan mijn receiver heb ik soms hetzelfde probleem.

[ Voor 84% gewijzigd door Equazor_ op 22-02-2017 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werkenslaap
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-04 21:10
Hier ook een tijd mee zitten kloten op mijn HTPC. Wat bij mij uiteindelijk werkte was nieuwe audiodrivers installeren en vervolgens alle overige bronnen uitschakelen.
Daarna moest ik in Kodi onder systemsettings nog even de HD audio-opties aanvinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Equazor_ schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 11:27:
Op je receiver moet ook netjes DTS-HD of DD True-HD komen te staan in het display.
Staat hier gewoon DTS of DD dan pakt hij dus niet de HD variant.

Op mijn PC GTX970 icm met een Denon X6200W krijg ik windows ook netjes de DTS-HD en TrueHD varianten te zien bij het overzicht.

Probeer ook eens "Bitstream zonder omzetting" i.p.v. PCM

Wat ook nog zou kunnen is dat de HDMI handshake niet goed gaat je dit probleem krijgt.
Doe je eerst je pc aan en dan pas de receiver? of andersom?
Als ik mijn PC eerder aan zet dan mijn receiver heb ik soms hetzelfde probleem.
bij de display van mijn receiver kan je niet zien welke audio formaat er afgespeeld wordt op dat moment. ik denk toch dat het een driver issue is van nvidia, dat ben ik ook op andere forums ook tegengekomen. ik ben van plan om een xtreamer sidewinder 3 mediaplayer aan te schaffen. krijg ik dan meteen hdmi passthrough als ik hem aan mijn ht receiver hang ? met alle hd audioformaten ?

dit staat er bij de specs van de xtreamer 3:

Audio Output Supported
Stereo
Dolby Digital AC3 5.1 (passthrough & downmix to stereo)
Dolby Digital Plus 7.1 (passthrough)
Dolby TrueHD 7.1 (passthrough & downmix to stereo)
DTS Digital Surround 5.1 (passthrough & downmix to stereo)
AAC 7.1 (passthrough & downmix to stereo)
FLAC

werkt de hdmi passthrough dan meteen goed ?

ik zal even naar de handshake issue kijken thuis. ik heb met mpc alle hd audio formaten aangevinkt en als audio renderer directsound: samsung ht receiver geselecteerd, ik krijg wel bombastische geluid uit mijn alle boxen maar ik weet niet of de hd audio wel werkt ?

[ Voor 28% gewijzigd door Farabi op 22-02-2017 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-05 14:58
lennox-06 schreef op zondag 19 februari 2017 @ 11:40:
[...]

Bij een mede tweaker zie die opties wel;

PC games over 5.1
Je hebt die formaten niet nodig omdat setup al 8-kanaals 24-bit 96KHz LPCM ondersteund. Alle formaten in dat lijstje zijn van mindere kwaliteit omdat er compressie wordt toegepast

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Gamebuster schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 19:30:
[...]

Je hebt die formaten niet nodig omdat setup al 8-kanaals 24-bit 96KHz LPCM ondersteund. Alle formaten in dat lijstje zijn van mindere kwaliteit omdat er compressie wordt toegepast
dus mijn setup werkt 100% ? ik heb gewoon hd geluid ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
lennox-06 schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 19:45:
[...]

dus mijn setup werkt 100% ? ik heb gewoon hd geluid ?
Ik zou zeggen, als je geluid uit 5(.1) kanelen hebt, dan heb je gewoon HD geluid. Als je een audiobron afspeelt dat een bitstream heeft (zeg maar, DTS 5.1 of Dolby Digital 5.1), dan wordt die bitstream 1:1 zonder manipulaties doorgegeven. Beter geluid zal je niet uit je stream kunnen halen.

Alternatief is dat je PC de audiostream gaat "decoden" en converteren naar Linear PCM (zonder compressie) en dat resultaat doorstuurt naar je receiver: Ook prima, er gaat bij deze conversie geen detail verloren.

Als je een game speelt, krijg je Linear PCM (zonder compressie) 5.1 kanaals geluid als het goed is.

Het verschil tussen Dolby Digital en LPCM ga je niet horen. Enige wat je naar mijn idee zou moeten testen is of het geluid echt 5.1 is. Dit kan je testen door in windows dat testje te doen dat je op een speakertje kan klikken om te horen of er geluid uit komt.

[ Voor 28% gewijzigd door Gamebuster op 22-02-2017 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Gamebuster schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 20:01:
[...]

Ik zou zeggen, als je geluid uit 5(.1) kanelen hebt, dan heb je gewoon HD geluid. Als je een audiobron afspeelt dat een bitstream heeft (zeg maar, DTS 5.1 of Dolby Digital 5.1), dan wordt die bitstream 1:1 zonder manipulaties doorgegeven. Beter geluid zal je niet uit je stream kunnen halen.

Alternatief is dat je PC de audiostream gaat "decoden" en converteren naar Linear PCM (zonder compressie) en dat resultaat doorstuurt naar je receiver: Ook prima, er gaat bij deze conversie geen detail verloren.

Als je een game speelt, krijg je Linear PCM (zonder compressie) 5.1 kanaals geluid als het goed is.

Het verschil tussen Dolby Digital en LPCM ga je niet horen. Enige wat je naar mijn idee zou moeten testen is of het geluid echt 5.1 is. Dit kan je testen door in windows dat testje te doen dat je op een speakertje kan klikken om te horen of er geluid uit komt.
Ik krijg wel gewoon bombastische geluid uit al mijn boxen. Jouw verhaaltje ben ik niet eerder tegengekomen. Dus de reden dat er alleen dts-audio en dolby digital staat en geen dts-hd of true-hd is dat alles werkt met pcm ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
lennox-06 schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 20:09:
[...]

Ik krijg wel gewoon bombastische geluid uit al mijn boxen. Jouw verhaaltje ben ik niet eerder tegengekomen. Dus de reden dat er alleen dts-audio en dolby digital staat en geen dts-hd of true-hd is dat alles werkt met pcm ?
Niet per-se alles, maar de computer kan ervoor kiezen om dat te doen afhankelijk van de configuratie. Het eindresultaat is in ieder geval altijd hetzelfde: Of de computer doet er niets mee, of de computer "decode" het naar een lossless formaat en stuurt deze zonder kwaliteit-verlies lossless naar de receiver. In het 2e geval zie je geen coole termen op je display, maar het klinkt echt net zo mooi

Niet druk om maken allemaal, gewoon lekker genieten van je geluid

[ Voor 4% gewijzigd door Gamebuster op 22-02-2017 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Gamebuster schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 20:11:
[...]

Niet per-se alles, maar de computer kan ervoor kiezen om dat te doen afhankelijk van de configuratie. Het eindresultaat is in ieder geval altijd hetzelfde: Of de computer doet er niets mee, of de computer "decode" het naar een lossless formaat en stuurt deze zonder kwaliteit-verlies lossless naar de receiver. In het 2e geval zie je geen coole termen op je display, maar het klinkt echt net zo mooi

Niet druk om maken allemaal, gewoon lekker genieten van je geluid
k heb even de output veranderd bij powerdvd deze stond op de pcm van powerdvd zelf, ik heb hem op non-decoded dts enz gezet, nadat ik dit heb gedaan heb ik gedaan kreeg ik de volgende informatie tijdens het afspelen van een film:

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/0wywmviljwtzq.jpg
https://www.mupload.nl/img/aweknugioqc3k.jpg

het lijkt hierop dat ik alleen dts geluid doorkrijg ?

• willemd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Als hij daadwerkelijk een bitrate van 4668 kbps heeft, heb je de DTS HD-stream te pakken. Een gewone DTS-corestream heeft max 1509 kbps. Er is ook niks op tegen om het programma de stream te laten decoden naar PCM; de digitaal-naar-digitaal-omzetten geeft geen verlies, dus in beide gevallen moet het klinken zoals het hoort.

• desjaak909
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 05-05 17:20
Heb je de Windows 10's default Windows Media Player al geprobeerd? Die deed bij mij direct HD audio

Movies: letterboxd

• Farabi
  • Niet online
ik heb even mijn xtreamer 3 mediaplayer aangesloten op mijn ht receiver om te kijken wat het met geluid doet. Ik krijg alleen goed geluid als ik hem op 2ch PCM zet bij bit-stream en multi-ch PCM krijg ik irritante geruis en dus geen goed geluid. bij de 2e foto gebeurt er niks geks als ik de opties verwissel. wat houd dit in ?

ik krijg trouwens veel harder,voller,bombastischer geluid als ik een film op mijn pc afspeel. Van de mediaspeler krijg ik maar zachte geluid in vergelijking met het geluid via mijn pc.

https://www.mupload.nl/img/1szpmk6gjcklf.jpg

https://www.mupload.nl/img/pzta3lbsnuo9o.jpg

[ Voor 1% gewijzigd door FeaR op 24-02-2017 07:52 . Reden: De rode banner om te grote foto's staat er niet voor niets ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steelo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-03 22:29

Steelo

040 - Ole Ole Ole

Ik heb in het verleden ook gehad dat DTS-HD en etc. niet in de ondersteunde indelingen window werden weergegeven (kwam ik dus achteraf achter) en als ik dan een dts-hd track afspeelde alleen dts of pcm geluid hoorde. Ik ben toen als een gek codecs opnieuw gaan installeren, settings lopen aanpassen, maar kreeg het niet voor elkaar om het werkend te krijgen....totdat ik dus toen in de ondersteunde iwindow tot m'n verbazing zag dat alleen DTS Audio en Dolby D beschikbaar waren.

Mijn oplossing?

Ik heb een clean install van m'n nvidia drivers gedaan en ja hoor, DTS-HD, MA en etc werden weer weergegeven.

Overigens kan een brakke hdmi kabel ook een mogelijke boosdoener zijn...

[ Voor 5% gewijzigd door Steelo op 24-02-2017 00:17 ]

Ltrz,....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Steelo schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 00:13:
Ik heb in het verleden ook gehad dat DTS-HD en etc. niet in de ondersteunde indelingen window werden weergegeven (kwam ik dus achteraf achter) en als ik dan een dts-hd track afspeelde alleen dts of pcm geluid hoorde. Ik ben toen als een gek codecs opnieuw gaan installeren, settings lopen aanpassen, maar kreeg het niet voor elkaar om het werkend te krijgen....totdat ik dus toen in de ondersteunde iwindow tot m'n verbazing zag dat alleen DTS Audio en Dolby D beschikbaar waren.

Mijn oplossing?

Ik heb een clean install van m'n nvidia drivers gedaan en ja hoor, DTS-HD, MA en etc werden weer weergegeven.

Overigens kan een brakke hdmi kabel ook een mogelijke boosdoener zijn...
ik heb de drivers 2x verwijderd en opnieuw geinstalleerd, dat hielp ook niet helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steelo

Steelo

040 - Ole Ole Ole

lennox-06 schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 08:49:
[...]

ik heb de drivers 2x verwijderd en opnieuw geinstalleerd, dat hielp ook niet helaas...
Al een andere hdmi kabel geprobeerd?

Ltrz,....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-03 19:32

Mikayu

.srt

Ik gok dat de Samsung HT-D5500 simpelweg geen HD audio ondersteund. Als hij al niet aangeeft welk soort signaal er binnen komt, dan weet je het nooit zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

lennox-06 schreef op zondag 19 februari 2017 @ 02:09:
Mijn vraag is waarom ik niet alle HD formaten krijg in dit scherm zoals dts-hd, true hd enz. maar alleen dts audio en dolby digital ?
Dat kan je vergeten, je kan je pc aansluiten op de Samsung HT-D5500 d.m.v een optical TOSLINK kabel. Die kabel is gelimiteerd tot Dolby Digital en DTS

HD-audio formaten DTS-HD en Dolby True HD heb je apparaten nodig die minimaal ondersteuning bieden voor HDMI 1.3 spec of hoger.

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Lip schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 21:49:
[...]

Dat kan je vergeten, je kan je pc aansluiten op de Samsung HT-D5500 d.m.v een optical TOSLINK kabel. Die kabel is gelimiteerd tot Dolby Digital en DTS

HD-audio formaten DTS-HD en Dolby True HD heb je apparaten nodig die minimaal ondersteuning bieden voor HDMI 1.3 spec of hoger.
mijn pc is direct aangesloten op mijn ht receiver met een hdmi 1.4 kabel.
Mikayu schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 17:42:
Ik gok dat de Samsung HT-D5500 simpelweg geen HD audio ondersteund. Als hij al niet aangeeft welk soort signaal er binnen komt, dan weet je het nooit zeker.
dat doet het wel.

[ Voor 23% gewijzigd door Farabi op 24-02-2017 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

moninfo al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
foto 1 is realtime

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/wx0uccmygswwm.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/b7g0fxcrbmfue.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/3vrbyxq9stnui.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Lijkt mij een duidelijk verhaal. Ik ga morgen kijken wat moninfo bij mij zegt, voordat ik je het advies geef om naar een andere receiver te zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Lip schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 00:20:
Lijkt mij een duidelijk verhaal. Ik ga morgen kijken wat moninfo bij mij zegt, voordat ik je het advies geef om naar een andere receiver te zoeken
wat heb je in gedachte als je dit ziet ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Geen ondersteuning van HD-audio door de Samsung AIO receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Lip schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 00:48:
Geen ondersteuning van HD-audio door de Samsung AIO receiver.
overal op internet is te vinden dat deze true-hd en dts-hd ondersteund.

Ik heb net mijn mediaplayer direct aan mijn tv aangesloten met hdmi en als audio mijn ht geselecteerd die ook met hdmi is verbonden met mijn TV overigens. Hij laat films met dts-hd, true-hd en lpcm afspelen.. ik moet wel de optische uitgang kiezen om geluid te krijgen via mijn HT. Ik krijg 'd.ini' te zien op mijn display. Krijg ik nou geluid door de hdmi kabel of optische uitgang? Optische uitgang speelt geen hd audio af zover ik weet. Maar ik kan wel alle audioformaten kiezen en laten afspelen bij een film.

[ Voor 52% gewijzigd door Farabi op 25-02-2017 02:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-03 19:32

Mikayu

.srt

Niet alles wat op internet is te vinden is waar en specs kunnen liegen Het gaat alleen om het integrated gedeelte (hoewel ook twijfelachtig), dus niet via HDMI. Een veel voorkomende beperking bij dergelijke AIO's

Het feit dat je krakend en piepend geluid krijgt bij elke andere output setting dan 2ch PCM zegt al genoeg over de ondersteuning.

Wanneer je de optische uitgang kiest komt het geluid vanzelfsprekend via de optische verbinding... Dit bevat echter alleen de 'core' van DTS-MA of Dolby TrueHD en dat is precies wat je al die tijd al hebt gehoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Mikayu schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 05:28:
Niet alles wat op internet is te vinden is waar en specs kunnen liegen Het gaat alleen om het integrated gedeelte (hoewel ook twijfelachtig), dus niet via HDMI. Een veel voorkomende beperking bij dergelijke AIO's

Het feit dat je krakend en piepend geluid krijgt bij elke andere output setting dan 2ch PCM zegt al genoeg over de ondersteuning.

Wanneer je de optische uitgang kiest komt het geluid vanzelfsprekend via de optische verbinding... Dit bevat echter alleen de 'core' van DTS-MA of Dolby TrueHD en dat is precies wat je al die tijd al hebt gehoord
Als ik rechtstreeks mijn mediaplayer aan mijn ht receiver verbind, dan hoor ik alleen krakend geluid in het menu als ik uit de film stap. Zodra ik de film weer aanzet is het krakend geluid weer weg, en dan kan ik alle audioformat kiezen zonder problemen, (behalve lpcm dan begint het gekraak weer)

Ik dacht gisteren laat ik het anders doen. Ik prikte mijn mediaspeler in mijn tv en vanuit daar heb ik extern geluid aan (dus geluid naar ht).
Opeens kon ik wel alle audio uitgangen kiezen en laten werken zonder gekraak (ook niet in het menu). En ik kon gewoon alle hd audio kiezen en afspelen incl lpcm.

UPDATE: ik krijg veel dikker, bombastischer geluid als ik mijn mediaspeler (en pc) direct met mijn ht receiver verbind in vergelijking met mijn tv. Ik merk dat uit optisch toch geen echt hd geluid komt.

[ Voor 7% gewijzigd door Farabi op 25-02-2017 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steelo

Steelo

040 - Ole Ole Ole

lennox-06 schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 10:29:
[...]

Als ik rechtstreeks mijn mediaplayer aan mijn ht receiver verbind, dan hoor ik alleen krakend geluid in het menu als ik uit de film stap. Zodra ik de film weer aanzet is het krakend geluid weer weg, en dan kan ik alle audioformat kiezen zonder problemen, (behalve lpcm dan begint het gekraak weer)

Ik dacht gisteren laat ik het anders doen. Ik prikte mijn mediaspeler in mijn tv en vanuit daar heb ik extern geluid aan (dus geluid naar ht).
Opeens kon ik wel alle audio uitgangen kiezen en laten werken zonder gekraak (ook niet in het menu). En ik kon gewoon alle hd audio kiezen en afspelen incl lpcm.

UPDATE: ik krijg veel dikker, bombastischer geluid als ik mijn mediaspeler (en pc) direct met mijn ht receiver verbind in vergelijking met mijn tv. Ik merk dat uit optisch toch geen echt hd geluid komt.
zoals eerder al is gemeld is optisch/optical gebonden tot DTS en Dolby D. Voor de 'hogere' kwaliteiten heb je een hdmi kabel nodig. En kan deze receiver niet het beeld van je pc/mediaspeler 'pass thru'en naar je tv via de receiver en dat het geluid van je mediaspeler/pc uit de receiver komt? Zorg dan wel dat je je optical kabel niet hebt aangesloten en kijken wat ie dan doet?

Ltrz,....

Pagina: 1