Faillissement Typhone.nl

Pagina: 1
Acties:
  • 1.580 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphylee
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-09-2023

murphylee

MurphyLee#2626

Topicstarter
Ik heb een maand geleden een bestelling geplaatst op de website van Typhone.nl
Netjes betaald waarna ik bericht kreeg dat de order in behandeling was.
Na een paar dagen niets meer vernomen te hebben ben ik toch maar eens gaan bellen.
Na een x aantal telefoontjes (hele slechte service) hebben ze uiteindelijk mijn bestelling geannuleerd omdat er moeite was met levering van het product..

Terwijl ze toch echt reclame maakten met "vandaag bestellen, morgen in huis"!

Netjes mijn gegevens door gegeven zodat ze het bedrag zouden terug storten.
De mevrouw aan de telefoon verzekerde mij dat het volledige bedrag binnen 14 werkdagen terug gestort zou worden! Een mail met bevestiging dat de order geannuleerd zou worden + bevestiging dat het bedrag terug gestort zou worden!

Nu heeft Typhone.nl een paar dagen later faillissement aangevraagd!

Nu komt mijn vraag:

Kan ik nu fluiten naar mijn geld?
Was toch een riant bedrag wat ik nu nog altijd niet op mijn rekening terug gestort heb gekregen. :(

I bad beat my meat by busting my nuts!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
TPL → SF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Nu online
Of je definitief kan fluiten naar je geld zal denk ik nog niet gezegd kunnen worden dat zal na het onderzoek van de curator en de afhandeling van het faillissement moeten blijken, echter lijkt de kans daarop helaas wel aanwezig daar in de regel bij dit soort faillissementen er in de regel niets tot zeer weinig over zal blijven voor de concurrente schuldeisers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:49
Vordering in ieder geval ter verificatie aanmelden bij de curator. Mocht er dan wat over blijven, wat doorgaans niet het geval is, dan krijg je een deel van je vordering.

Bedenk echter wel dat je als concurrente schuldeiser vrijwel achteraan staat.

Nonsensical line goes here <---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Ik zie dat je nog steeds kunt bestellen; zijn ze al failliet verklaard?

Anders toch om levering vragen, desnoods van een ander toestel...

Nevermind, niet verder gekeken dan mijn neus lang is, excuus.

Succes aan de TS gewenst; zal lastig worden...

Smerige praktijken wanneer bedrijven toch nog even je geld innen, terwijl ze al weten dat het gaat ophouden.

Zou wat mij betreft bij de baasjes persoonlijk teruggehaald mogen worden, want 'de klant' komt als allerlaatste en dan is er gek genoeg nooit meer iets over...

[ Voor 58% gewijzigd door albino71 op 21-02-2017 21:24 ]

Te koop....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:41
albino71 schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 21:13:
Ik zie dat je nog steeds kunt bestellen; zijn ze al failliet verklaard?

Anders toch om levering vragen, desnoods van een ander toestel...
Typhone E-concepts B.V. heeft op maandag 13 februari 2017 een faillissementsaanvraag ingediend bij de rechtbank. Daarom is het momenteel niet mogelijk om bestellingen te plaatsen in de webshop van Typhone. Nadere informatie over Typhone en eventuele bestellingen leest u de komende dagen op deze website. Wij adviseren u deze dus goed in de gaten te houden. Vanzelfsprekend streven wij ernaar uw vragen zo spoedig als mogelijk te beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mila1994
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 15:53
Dat is het gemene van faillissementen: Mensen 'in the know' zien ze vaak al aankomen, maar als je de zaak staakt op dat moment krijg je als eigenaar van de zaak later het verwijt van de rechtbank dat je er niet alles aan hebt gedaan om het faillissement te voorkomen. Hierdoor blijven winkels doorverkopen terwijl consumenten de dupe worden van dit soort faillissementen. Ik heb deze situatie ook een keer gehad bij een online kledingzaak, met behulp van een voorbeeldbrief van de Consumentenbond heb ik me toen bij de curator gemeld en uiteindelijk mijn geld terug gekregen. Ik kan je dus alleen aanraden om een goede brief te sturen naar de curator, aangetekend, en dan afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

nieuws: Telecomketen The Phone House vraagt faillissement aan

Wordt helaas een kwestie van "achteraan in de rij aansluiten als schuldeiser" voor je, vrees ik.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Ik zet hier een slotje op, zodat we verder kunnen in Faillissement Typhone.nl. In dat topic gelden de standaard spelregels bij een faillissements-topic.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.