Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Bij mijn net aangeschafte canon 5D SR krijg ik na het nemen van 200 foto's in een keer vertikale lijnen op mijn ruwe bestanden. Nu las ik op internet dat dit vroeger ook vaak voorkwam bij de canon 20d. Heeft iemand er ervaring mee en weet iemand of dit aan de sensor ligt of aan iets anders. Canon Nederland gebeld en die kende het probleem niet. Toch grappig dat het op internet wel te vinden is.

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Camera ligt bij TechRepair

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:57

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Wil je dat niet gewoon afwachten? :? Als je je camera niet bij de hand hebt kunnen we wel van alles gaan roepen maar dat kun je toch niet proberen.:) Als je je camera terug hebt en het probleem nog steeds hebt neem dan nogmaals contact op met TechRepair of plaats je vraag in het Canon EOS 5DS (R) topic om snel antwoord te krijgen.

Overigens als je lijnen krijgt ben ik erg benieuwd of je dit ook achter op de camera ziet ;) Anders zou het goed je CF/SD kaart kunnen zijn die kuren vertoont of je card reader.

Ik heb je topic titel aangepast om verwarring te voorkomen, tenminste ik neem aan dat je het daadwerkelijk over een 5Ds R hebt ;)

[ Voor 29% gewijzigd door Ventieldopje op 21-02-2017 17:10 ]

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mennovanw
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 28-09 20:29

mennovanw

Canon? You can!

Verwijderd schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 16:57:
Mijn vraag
Bij mijn net aangeschafte canon 5D SR krijg ik na het nemen van 200 foto's in een keer vertikale lijnen op mijn ruwe bestanden.

[..]

Kan een corrupte CF kaart zijn. Als dat het niet is (kruistestje uitvoeren) zou die wat mij betreft lekker DOA zijn gegaan (met gelijk een nieuwe mee). Heb je de camera nieuw in een NL winkel gekocht?

EF: 1DX2, 17-TSE, 20-35L, 28-80L, 35LII, 50L F1, 50 Planar, 80-200L, 85L F1.2, 100-300L, MR14-EX, 470EX-AI, 600EX-II RT
RF: R5, 15-35L, 24-70L, 28, 70-200L F2.8, 100L, 100-500L
CV: 20, 40, 50 F1, 90
Én veel klassiek Canon spul in alle mounts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reactie. Meerdere nieuwe kaartjes gebruikt. Terug naar fabrieksinstellingen etc. Was benieuwd of iemand anders dit euvel ook heeft ondervonden met een 5d SR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Verwijderd schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 18:08:
Bedankt voor jullie reactie. Meerdere nieuwe kaartjes gebruikt. Terug naar fabrieksinstellingen etc. Was benieuwd of iemand anders dit euvel ook heeft ondervonden met een 5d SR.
Maar heb je ook een andere cardreader gebruikt en zie je de strepen ook achter op je schermpje? Heb het ook wel eens gehad dat het mijn cardreader was namelijk.

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJRB
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-07 23:42
Vreemd dat de camera naar Techrepair is gegaan en dat de winkel hem niet gewoon heeft omgeruild voor een andere.
Is die winkel dat niet gewoon verplicht bij een nagenoeg nieuw product?

Leica MM + Sony A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelboon82
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 28-09 08:06
Ventieldopje schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 18:53:
[...]

Maar heb je ook een andere cardreader gebruikt en zie je de strepen ook achter op je schermpje? Heb het ook wel eens gehad dat het mijn cardreader was namelijk.
Als je geen strepen ziet op het schermpje op je camera kan het toch liggen aan een corrupt kaartje of het verkeerd wegschrijven door de camera.

De foto die je op het schermpje ziet is een kleine jpg versie die in een RAW bestand verwerkt wordt. Oftewel de RAW gegevens kunnen corrupt raken maar de kleine preview kan ok zijn. Als je een RAW bestand ontleedt staan er zelfs 2 of 3 kleine jpg voorbeelden in bedoeld voor weergave op je camera scherm of dergelijke.

TS zal het nodige moeten gaan uitsluiten voor we er iets zinnigs over kunnen zeggen. Of Techrepair het probleem kan reproduceren is volgens mij ook maar de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

michaelboon82 schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 23:37:
[...]

Als je geen strepen ziet op het schermpje op je camera kan het toch liggen aan een corrupt kaartje of het verkeerd wegschrijven door de camera.

De foto die je op het schermpje ziet is een kleine jpg versie die in een RAW bestand verwerkt wordt. Oftewel de RAW gegevens kunnen corrupt raken maar de kleine preview kan ok zijn. Als je een RAW bestand ontleedt staan er zelfs 2 of 3 kleine jpg voorbeelden in bedoeld voor weergave op je camera scherm of dergelijke.

TS zal het nodige moeten gaan uitsluiten voor we er iets zinnigs over kunnen zeggen. Of Techrepair het probleem kan reproduceren is volgens mij ook maar de vraag.
Vandaar dat ik ook vragen stel over de cardreader ;) De kans dat de jpg wel goed is naar de raw niet is vrij klein maar wel aanwezig. Echter wel handig om te weten aangezien we nu niks weten.

www.maartendeboer.net

Pagina: 1