Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hellup!

Ik heb internet + TV van Vodafone thuis, en wil ook tv kijken in de slaapkamer. Daarom heb ik een Devolo dLAN 500 Wifi gekocht.
Momenteel is het zo: in poort 4 (3+4 zenden een tv signaal) van het Vodafone modem zit een ethernet kabel, deze gaat rechtstreeks in de TV-ontvanger, dit werkt goed.

Nu wil ik testen of de ontvanger ook op de slaapkamer werkt (voordat ik een 2e ontvanger bestel).
De Devolo “zender” zit in het stopcontact naast het Vodafone modem, deze zijn bekabeld verbonden d.m.v. een ethernet kabel, in poort 4 (3+4 zenden een tv signaal) van het Vodafone modem.
In de slaapkamer is de Devolo “ontvanger” in het stopcontact gestoken, hierin zit een ethernet kabel die verbonden is het de TV-ontvanger.

De TV-ontvanger komt echter niet verder dan een “installation complete” boodschap, en het ENTONE logo. Verder dan dit komt het scherm niet.
Ik heb ook geprobeerd een ethernet kabel vanuit poort 1 (1+2 zenden een internet signaal) op de Devolo “zender” aan te sluiten, de Wi-Fi ontvangst op de Devolo is dan zeer goed. (dit geeft mij het vermoeden dat ik de boel wel goed heb aangesloten) 

Kan iemand mij hierbij helpen?

Bedankt!

Beste antwoord (via rens-br op 24-02-2017 09:36)

Verwijderd

Topicstarter
nou, net toen devolo mij per e-mail mededeelde dat het niet werkt om tv&internet signaal tegelijk door te zenden, probeerde ik alles nog eens opnieuw aan te sluiten en opeens werkte het vlekkenloos :D

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:51

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Verwijderd schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 09:37:
Ik heb ook geprobeerd een ethernet kabel vanuit poort 1 (1+2 zenden een internet signaal) op de Devolo “zender” aan te sluiten, de Wi-Fi ontvangst op de Devolo is dan zeer goed. (dit geeft mij het vermoeden dat ik de boel wel goed heb aangesloten) 
Is dan alleen de ontvangst goed of ook de snelheid?

Ik verwacht namelijk dat alles wel goed aangesloten is, maar dat de snelheid simpelweg te laag is.

[ Voor 10% gewijzigd door rens-br op 21-02-2017 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
rens-br schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 10:20:
[...]

Is dan alleen de ontvangst goed of ook de snelheid?

Ik verwacht namelijk dat alles wel goed aangesloten is, maar dat de snelheid simpelweg te laag is.
De snelheid is ook goed, speedtest.net geeft dezelfde snelheid aan als in de woonkamer (de snelheid direct op het modem).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoutV
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:42
Vond bij toeval topic waar dit ook al besproken is:
Devolo dLan 500 duo i.c.m. internet en TV ( glasvezel )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Samengevat: Ik wil graag tv kijken in een andere kamer, en hiervoor de dLAN 500 gebruiken.
Als ik de devolo zender aansluit op de tv-signaal-poort op het modem, en de devolo ontvanger in de andere kamer aansluit op de tv-ontvanger, start de ontvanger niet op/ik krijg geen zenders te zien.

Weet iemand wat ik fout doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:51

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Hoeft die Devolo niet ingesteld te worden, of pakt die het automatisch op?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nou, net toen devolo mij per e-mail mededeelde dat het niet werkt om tv&internet signaal tegelijk door te zenden, probeerde ik alles nog eens opnieuw aan te sluiten en opeens werkte het vlekkenloos :D
Pagina: 1