Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 00:04
Ik heb in een enthousiaste beweging een verkeerde adapter gebruikt voor mijn 4TB My Book van Western Digital, met als gevolg dat er iets op het printplaatje is uitgebrand.

Een nieuwe behuizing kost zo'n 40 euro, wat iets teveel van het goede is. Ik denk dat moet goedkoper kunnen.

Nu heb ik het apparaat even open geschroefd, en zie dat de printplaat vermeld: Elec-8 E3330BM. Dit in combinatie met een sata/12v/micro usb zoekopdracht in Google levert helaas niets op. Ik wil graag dit losse onderdeel ergens bestellen maar zou niet weten waar/hoe het printplaatje uberhaupt precies heet.

Weet iemand waar ik dit zou kunnen bestellen?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/rIicKQb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/rvPXYd6.jpg

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11-09 21:52
Dat gaat niet werken.
Je plaatjes zie ik trouwens niet. En het is een beetje summiere topicstart.

Ik neem aan dat het je niet om de data gaat op de harddisk, maar om het opnieuw kunnen gebruiken van de harddisk.
Er zijn twee mogelijheden:
- de harddisk kan je rechtstreeks in een PC aansluiten en dan werkt hij nog. Dan zou ik meteen een nieuwe behuizing kopen, waarmee je waarschijnlijk weer een betrouwbaar opslagmedium terug hebt.
- de harddisk kan je niet rechtstreeks in een PC aansluiten en/of hij werkt daarna niet. In dit geval is de aansluiting anders en/of op het defecte printje vindt een vertaalslag plaats naar een ander bestandssysteem. In dit geval is het einde oefening: met allerlei geknutsel maak je geen betrouwbaar opslagmedium.

Of wil je toch de data terughebben én je hebt geen backup gemaakt?
Dan kom je terecht bij Thematopic: Datarecovery, i.c.m. defecte hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Dat printje ziet er uit als een USB3 naar sata convertor. Die staan in de pricewatch vanaf €8.86.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
Renault schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 07:54:
Dat gaat niet werken.
Je plaatjes zie ik trouwens niet. En het is een beetje summiere topicstart.

Ik neem aan dat het je niet om de data gaat op de harddisk, maar om het opnieuw kunnen gebruiken van de harddisk.
Er zijn twee mogelijheden:
- de harddisk kan je rechtstreeks in een PC aansluiten en dan werkt hij nog. Dan zou ik meteen een nieuwe behuizing kopen, waarmee je waarschijnlijk weer een betrouwbaar opslagmedium terug hebt.
- de harddisk kan je niet rechtstreeks in een PC aansluiten en/of hij werkt daarna niet. In dit geval is de aansluiting anders en/of op het defecte printje vindt een vertaalslag plaats naar een ander bestandssysteem. In dit geval is het einde oefening: met allerlei geknutsel maak je geen betrouwbaar opslagmedium.

Of wil je toch de data terughebben én je hebt geen backup gemaakt?
Dan kom je terecht bij Thematopic: Datarecovery, i.c.m. defecte hardware.
Het gaat mij inderdaad niet om de data op de disk gelukkig. Ik gebruik de schijf als externe HDD voor de Xbox One games.

Ik ben inderdaad ook bang dat ik niet zomaar de schijf kan aansluiten op de PC aangezien het een WD externe harddisk is. Deze zijn meestal beveiligd met encryptie zodat ze niet gebruikt kunnen worden als interne opslag. Maar dan zou een vergelijkbare behuizing van WD wel of niet werken. Voor 40 euro is die gok helaas wat groot.
Mijzelf schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 11:03:
Dat printje ziet er uit als een USB3 naar sata convertor. Die staan in de pricewatch vanaf €8.86.
Ja, alleen gaat dat werken? Ik kan wel een behuizing kopen, maar volgens mij heb je zonder de beveiliging van WD er niet zoveel aan. Voor €8,- kan ik uiteraard wel een poging wagen, maar wellicht is er hier iemand die tegen hetzelfde probleem aanloopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Volgens mij is deze gewoon aan windows te koppelen, ik zou zeggen probeer het eens. Dan weet je gauw genoeg of je 8 euro aan een USB naar sata behuizing kunt spenderen :)

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
rikadoo schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 13:11:
Volgens mij is deze gewoon aan windows te koppelen, ik zou zeggen probeer het eens. Dan weet je gauw genoeg of je 8 euro aan een USB naar sata behuizing kunt spenderen :)
Warempel, dit lukt gewoon. Ik heb helaas tijdens het openmaken de behuizing beschadigt, dus deze schijf houd ik nu wel voor intern. Ik had ergens gelezen dat WD haar externe schijven beveiligde. Heb nu maar een andere WD (3TB) schijf gekocht, en zal die dan gebruiken voor m'n xbox. Was maar 69,- op de website (outlet, re-certified/refurb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11-09 21:52
Refurbished.
Kan ook, maar hou dan i.v.m. je datazekerheid wel met periodieke intervallen de SMART parameters in de gaten. Je doet dat met Crystaldiskinfo en let dan op "Current pending sectors" e.d.

En zo'n Dymo letterprinter kost bijna niets (om de juiste adapter te stikkeren) ... :+
Pagina: 1