KPN Glasvezel eigen router iptv werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DioNZB
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 29-10-2021
Ik heb glasvezel van kpn 500 mbit

En heb nu een probleem
Ik heb op netwerkje en een paar andere site gelezen dat je een eigen router kan gebruiken door een managed switch te gebruiken met VLAN

VLAN 4 voor iptv
Vlan 6 internet
Vlan 7 telefoon

Setup

NTU - poort 1 switch gs108v3 - poort 2 asus RT-AC3200 (vlan 6) - poort 3 experia box v10 (vlan 4 en 7)

Deze link gebruikt http://www.ceesoskam.nl/2...ruiken-bij-kpn-glasvezel/

En heb ook gekeken op netwerkje

Het probleem:
IPTV werkt niet
Krijg foutmelding 11 volgensmij dat ik geen verbinding met het modem krijg

En als ik het wil laten werken dan moet ik eerst de NTU rechtstreeks op de EB aansluiten en daarna ff de tv ontvanger aanzetten en laten laden en daarna weer me eigen setup ertussen en dan NIET meer de stekker van de ontvanger eruit trekken
Dan werkt het maar dan werkt meertv en netflix niet meer wat ik heel handig vind

Dus had al wat gelezen over router iptv maar wist niet zeker of dan meertv en netflix het dan zouden doen

Dus vroeg mij af of ik iptv niet over mijn eigen router kon laten lopen en dat het dan werkt

Graag hoop ik dat iemand een oplossing heeft
Alvast bedankt

Beste antwoord (via rens-br op 02-10-2017 09:48)

• DioNZB
Bedankt allemaal het is al gelukt
Om.meer mensen met hetzelfde probleem te helpen heb ik het zo gedaan
NTU > managed switch > vlan 4 en 6 naar asus rt ac3200 met merlin met een hoop instellingen > en vlan 7 naar EB

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSpud
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 04-05 10:49
Als je de instellingen van ceesoskam volgt heb je volgens mij alsnog bridged IPTV en geen routed IPTV. Met de instellingen van die site zou tv op zijn minst wel gewoon moeten werken. Heb je wellicht een fout gemaakt bij het instellen van de VLANs op je switch? Heb je gezien dat ceesoskam.nl drie poorten op de switch als trunk heeft ingesteld en de experiabox aansluit op een trunk die alleen VLANs 4 en 7 (IPTV en Telefonie) als member hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-09 21:21
Foutcode 11 betekent dat de iTV ontvanger geen "link" heeft. Dat betekent dus dat de ontvanger geen verbinding heeft met de switch (of ander apparaat) waar de ontvanger op aangesloten is. Bijvoorbeeld omdat de poorten stuk zijn of omdat de kabel niet helemaal goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
De instellingen zoals getoond op die website zorgen voor bridged IPTV. Wat ik zo snel kan zien zou het wel moeten werken, de configuratie is in ieder geval correct. Met bridged heb je geen "meer TV", hiervoor moet je routed gebruiken. Dat kan met jouw router als je de Merlin firmware gebruikt, zie hiervoor de verschillende topics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DioNZB
Hoi Ik heb de vlans goed ingesteld ja
Heb hier verder gelezen op het fora
En ben nu bezig met router iptv
Met de Asus merlin software
Want wil netflix en meer tv werkend hebben
Ik ga het nu testen ik zet hier zo het resulaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DioNZB
routed iptv werktniet bij mij
laat nu IPTV over me eigen router lopen met de instellingen van die ik hier gevonden heb
Robocfg configuratie voor KPN IPTV op ASUS RT-AC66U

en iptv werkt niet

Heeft iemand een oplossing

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• DioNZB
Bedankt allemaal het is al gelukt
Om.meer mensen met hetzelfde probleem te helpen heb ik het zo gedaan
NTU > managed switch > vlan 4 en 6 naar asus rt ac3200 met merlin met een hoop instellingen > en vlan 7 naar EB

• jumjum
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-09 12:57
Kun je aangeven hoe ja VLAN 4 en 6 splits van VLAN7 op de managed switch, zodat 4 en 6 naar je eigen router gaat en 7 naar de KPN router kan. Welke switch gebruik je Netgear 105v2 ?
Heb een Draytek 2132ac rechtstreeks op de NTU zitten en routed IPTV en Internet werken al maanden perfect.
(Kan het IPTV kastje gewoon uit en aan zetten en hij vindt dan de juiste paden, updates gaan ook gewoon naar de IPTV kastje toe)
Alleen nu nog even geen vaste telefonie met VLAN7, zogauw ik de managed switch ertussen hang krijg ik problemen met IPTV (kan hem niet meer aan en uit zetten, krijg dan fout meldingen), lukt mij niet dit transperant door te geven van NTU naar eigen Router.
Is er iemand die mij daarin op weg kan helpen.
Dank voor jullie hulp.

grt Jan

[ Voor 5% gewijzigd door jumjum op 30-09-2017 17:54 ]

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-09 21:21
Je zet die switch gewoon op 4,6,7 Tagged aan de zijde naar het NT/FTU toe en op 4,6 Tagged naar je router en op 7 Tagged naar de EB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jumjum
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-09 12:57
Hi RobinF,

Dank voor je reactie
Dat heb ik gedaan alleen dan gaat het met VLAN4 niet goed. VLAN6 Internet en VLAN7 telefonie gaan goed. Als je de IPTv box uit en aan zet wil hij niet meer starten met een opmerking dat er problemen zijn mogelijk met een router in het netwerk. Hij lijkt de routing naar KPN niet te kunnen vinden. Deze staan wel in mijn router ingesteld. Net zoals "Enable IGMP snooping" staat aan in mijn router

Er is ook nog een menu in de netgear 105v2 switch nm. "IGMP Snooping Status"
5 instel opties:
-IGMP Snooping status -> Aan/Uit
-VLAN ID enabled for IGMP Snooping -> (1-4096)
-Validate IGMOv3 IP header -> Aan/uit
-Block Unknown Multicast Adress -> Aan/Uit
-IGMP Snooping Static Router Port -> 1, 2, 3, 4, 5 of any

Ik weet niet wat hiervan nodig is om de switch gewoon "dom" te laten zijn en alleen de VLANs door te verwijzen.

grt Jan
Pagina: 1