Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06 16:35
Ik heb de afgelopen twee jaar naar redelijke tevredenheid* gebruik gemaakt van een Samsung S4 Mini, maar helaas is deze dit weekend overleden. Toestel gaat niet meer aan en mogelijk is dit een probleem met de "Voltage Regulator Module" in het toestel. Misschien wil ik deze ooit nog wel eens laten vervangen door een kennis zodat ik er nog wat data kan afhalen. Gezien de leeftijd van het toestel lijkt voor nu een nieuw toestel ook een betere keuze

* Ik heb de telefoon voorzien van Cyanogenmod waardoor ik een kale Android experience had. En dit maakte het heel prettig om mee te werken.

Ik ben dus op zoek naar een alternatief toestel, alleen zie ik door de bomen het bos niet meer en weet eigenlijk niet zo goed waar ik op moet letten.

De wensen:

Klein formaatZelfde formaat als het oude toestel = 4"
LTE ondersteuning
NFC (Near Field Comminication)
Infrarood (De afstandsbediening is nogal eens kwijt, en je telefoon niet zo vaak
Android 6.x / 7.x Zo min mogelijk standaard apps, met de Samsung krijg je allerlei samsung spul erbij, maar ook de Google Apps komen mee als package deal. Ik heb gemerkt aan Cyanogenmod dat dit ook anders / beter kan.
Prijs Ik ben niet van de dure telefoons, de s4 mini zat rond de 250 euro. Zoiets verwacht ik nu weer te vinden

Opties tot nu toe:

Motorola G4 Dit lijkt een goed toestel als vervanger alleen is de afmeting iets groter, ontbreekt NFC en Infrarood

...

[ Voor 5% gewijzigd door raymonvdm op 20-02-2017 13:04 ]

Beste antwoord (via raymonvdm op 20-02-2017 15:52)

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:37

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
raymonvdm schreef op maandag 20 februari 2017 @ 13:33:
Ik was al bang dat de 5" de eerste compromis zou worden die ik moest doen. Maar hier is mogelijk nog wel mee te leven. Nu kijken of de rest van de eisen wel kan blijven.
Infrarood zal waarschijnlijk de tweede eis zijn die je moet laten vallen. 5" + infrarood komen er alleen een aantal Xiaomi toestellen uit, deze toestellen voldoen wel aan je budget. Maar de skin en apps is heel erg anders dan kaal Android, dus zullen daarom waarschijnlijk afvallen.

Zelf zit ik de te denken aan een Wileyfox Swift 2 of 2 Plus voor je. Deze toestellen worden geleverd met CyanogenOS (= CyanogenMod), dit gaat wel vervangen worden met een 'cleane' Android 7.1 versie. Aangezien CyanogenOS niet meer ondersteund wordt. Verder heeft het NFC, vingerafdruk scanner, 2 of 3GB ram en 16 of 32GB opslag.

[ Voor 9% gewijzigd door rens-br op 20-02-2017 15:55 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark22
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 22-08 23:17
Recente toestellen met een 4" scherm zijn nauwelijks te vinden. Ik zou naar een Sony Xperia Z5/X Compact kijken, vrijwel de enige kleine toestellen met een recente versie van android. Alleen weet ik niet of deze ook NFC/infrarood hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeToBe
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 17-07 13:08

BeToBe

Privacy jurist

Je hebt verder niks aangegeven over de prijs. In welke richting zoek je?

Wat betreft kleine telefoons; tja, zoveel opties zijn er niet meer zonder in het extreme budget segment te komen. Volgens mij is, zoals Mark hierboven aangeeft, alleen de Sony Xperia compact serie over. Zie bijvoorbeeld de Z5 Compact: pricewatch: Sony Xperia Z5 Compact Zwart

Heeft u een juridische vraag, stuur dan vrijblijvend een berichtje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
Ik dacht aan een prijs van rond de 250 euro en bij voorkeur Anrdoid 6 omdat naar mijn idee hier minder overbodige ruis in zit dan op een Samsung met 4.4. Misschien is mijn beeld wel vertroebelt door het gebruik van Cynogenmod. Ik weet nog niet hoeveel saus ze toegevoegd bedoel ik dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Een toestel met een 4" scherm is tegenwoordig echt heel lastig te vinden, als je in de pricewatch gaat kijken komen er 7 telefoons naar boven. Allemaal extreem low-budget telefoons, zonder update-garantie en lage specs en ik kan ze dan ook allemaal afraden.

Overigens had je S4 Mini een 4,3" scherm, niet dat je dan meer keus hebt overigens. Vanaf 4,6" zijn er iets meer telefoons beschikbaar. (De hier boven genoemde X / Z5 Compact). Maar wil je echt veel keus en hele interessante toestellen hebben zul je moeten switchen naar een 5" scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
Ik was al bang dat de 5" de eerste compromis zou worden die ik moest doen. Maar hier is mogelijk nog wel mee te leven. Nu kijken of de rest van de eisen wel kan blijven

Volgens Motorola heeft de Moto G4 Play wel Near Field Communication (NFC) maar volgens alle specificaties die ik elders vind niet

[ Voor 39% gewijzigd door raymonvdm op 20-02-2017 13:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KevinT
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:27
Een telefoon met IR blaster is er eigenlijk niet echt meer.
Dit was een feature die voor ongeveer 2/3 jaar in de telefoons heeft gezeten.
Volgens mij is de Note 4 die ik heb de laatste telefoon met een IR blaster aan boord

Eventueel zal je kunnen kijken naar een LG G4, die heeft nog wel een IR blaster.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

raymonvdm schreef op maandag 20 februari 2017 @ 13:33:
Ik was al bang dat de 5" de eerste compromis zou worden die ik moest doen. Maar hier is mogelijk nog wel mee te leven. Nu kijken of de rest van de eisen wel kan blijven.
Infrarood zal waarschijnlijk de tweede eis zijn die je moet laten vallen. 5" + infrarood komen er alleen een aantal Xiaomi toestellen uit, deze toestellen voldoen wel aan je budget. Maar de skin en apps is heel erg anders dan kaal Android, dus zullen daarom waarschijnlijk afvallen.

Zelf zit ik de te denken aan een Wileyfox Swift 2 of 2 Plus voor je. Deze toestellen worden geleverd met CyanogenOS (= CyanogenMod), dit gaat wel vervangen worden met een 'cleane' Android 7.1 versie. Aangezien CyanogenOS niet meer ondersteund wordt. Verder heeft het NFC, vingerafdruk scanner, 2 of 3GB ram en 16 of 32GB opslag.

[ Voor 9% gewijzigd door rens-br op 20-02-2017 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
Ik moet denk ik nog wel even wennen aan de naam WileyFox, maar hij ziet er opzich wel netjes uit. En heeft inderdaad NFC

Wat zou het verschil zijn tussen de Wileyfox Swift 2 X en de Wileyfox Swift 2

De 2 X heeft 32GB ram en doet FullHD maar heeft geen secundaire processor. Is dit iets wat nog uitmaakt?

[ Voor 44% gewijzigd door raymonvdm op 20-02-2017 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:22

P_Tingen

omdat het KAN

raymonvdm schreef op maandag 20 februari 2017 @ 14:12:
Ik moet denk ik nog wel even wennen aan de naam WileyFox, maar hij ziet er opzich wel netjes uit. En heeft inderdaad NFC

De 2 X heeft 32GB ram en doet FullHD maar heeft geen secundaire processor. Is dit iets wat nog uitmaakt?
Er is ook nog een Swift 2 Plus:
check

[ Voor 11% gewijzigd door P_Tingen op 20-02-2017 14:35 ]

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

raymonvdm schreef op maandag 20 februari 2017 @ 14:12:
Het enige verschil is het Full HD scherm en het formaat. maar als ik de ervaringen moet geloven voelt de Swift 2X een beetje stroperig aan. Waarschijnlijk door het Full HD scherm in combinatie met de Snapdragon 430. Dus je kan beter voor de Swift 2 of Swift 2 Plus gaan.
heeft geen secundaire processor. Is dit iets wat nog uitmaakt?
Wat bedoel je met secundaire processor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raymonvdm
Het is toch de Wileyfox Swift 2 plus geworden en zodra hij binnen is zal ik mijn bevindingen poste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

raymonvdm schreef op maandag 20 februari 2017 @ 15:52:
Het is toch de Wileyfox Swift 2 plus geworden en zodra hij binnen is zal ik mijn bevindingen poste
We hebben een mooi los topic voor de Swift 2 (Plus), die die informatie kan je kwijt in: [Wileyfox Swift 2 (Plus)] Ervaringen & Discussie.
Pagina: 1