Boete uit Duitsland met foto, maakt het uit wie er betaalt?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-04 01:46
We zijn een paar weken terug met een groep van 7 man in 2 auto's een weekendje naar Duitsland gegaan. Een van de auto's heeft ergens te hard gereden, 16 km/u overschrijding.

Op dat moment zat persoon A achter het stuur (zie je ook duidelijk op de flitsfoto), maar de auto staat op naam van persoon B die dus ook de boete heeft ontvangen.
We hadden reeds vóórdat we vertrokken al afgesproken dat we eventuele boetes gewoon door 7 zouden delen.

In de brief van de Duitse boete-meneertjes word informatie gevraagd wie er op dat moment achter het stuur zat. Wat Googlen heeft me geleerd dat het hier om een Verwarnung gaat, dus een redelijk onschuldige 'gewoon op tijd betalen en niks aan't handje' boete.

Maar mijn vraag is nu dus, aangezien we de boete toch door 7 gaan delen en er verder geen consequenties aanzitten, maakt het dan uit of je de daadwerkelijke bestuurder (persoon A) invult of kan je dan in principe ook gewoon jezelf (persoon B ) invullen?

Beste antwoord (via Daffie op 20-02-2017 13:19)

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 01-05 15:12
Gewoon aangeven wie gereden heeft en de rekening betalen, het zou ze weinig kunnen schelen van welke rekening dat komt. En verder niet te druk over maken.

Dat jullie onderling afspreken om de zaak te verdelen maakt voor de wetgever niet uit, voor de wetgever blijft de bestuurder aansprakelijk voor de overtredingen.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 01-05 15:12
Gewoon aangeven wie gereden heeft en de rekening betalen, het zou ze weinig kunnen schelen van welke rekening dat komt. En verder niet te druk over maken.

Dat jullie onderling afspreken om de zaak te verdelen maakt voor de wetgever niet uit, voor de wetgever blijft de bestuurder aansprakelijk voor de overtredingen.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
Duitsland heeft een puntenrijbewijs voor volwassenen.

Kan me voorstellen dat ze willen weten wie de bestuurder was zodat die een soort van aantekening krijgt op zijn naam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Het maakt niet uit wie er betaalt, als er maar wordt betaald!
Het maakt wel uit op wiens naam de overtreding gemaakt wordt en geregistreerd!

Besef ook dat fraude nu, in een later stadium tegen je kan werken... :|

Want op diens naam wordt bijgehouden dat er al eens een overtreding is vastgelegd. En dat kan meetellen voor een (toekomstig) puntentotaal in Flensburg.
http://www.bussgeld-info.de/punkte-flensburg/
https://www.bussgeldkatalog.org/

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Daffie schreef op maandag 20 februari 2017 @ 10:47:
We zijn een paar weken terug met een groep van 7 man in 2 auto's een weekendje naar Duitsland gegaan. Een van de auto's heeft ergens te hard gereden, 16 km/u overschrijding.

Op dat moment zat persoon A achter het stuur (zie je ook duidelijk op de flitsfoto), maar de auto staat op naam van persoon B die dus ook de boete heeft ontvangen.
We hadden reeds vóórdat we vertrokken al afgesproken dat we eventuele boetes gewoon door 7 zouden delen.

In de brief van de Duitse boete-meneertjes word informatie gevraagd wie er op dat moment achter het stuur zat. Wat Googlen heeft me geleerd dat het hier om een Verwarnung gaat, dus een redelijk onschuldige 'gewoon op tijd betalen en niks aan't handje' boete.

Maar mijn vraag is nu dus, aangezien we de boete toch door 7 gaan delen en er verder geen consequenties aanzitten, maakt het dan uit of je de daadwerkelijke bestuurder (persoon A) invult of kan je dan in principe ook gewoon jezelf (persoon B ) invullen?
Degene wie de boete ontvangt betaald. jullie regelen dat zelf onderling, dus geen probleem toch ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:31

Rannasha

Does not compute.

Iblies schreef op maandag 20 februari 2017 @ 10:54:

Kan me voorstellen dat ze willen weten wie de bestuurder was zodat die een soort van aantekening krijgt op zijn naam.
Strafpunten krijg je alleen als je minstens 21 km/h te hard rijdt. In dat geval is het redelijk om de naam van de bestuurder door te geven, zodat de persoon die de boete ontvangen heeft niet het strafpunt op zijn naam krijgt.

Als het een minder zware overtreding is en er dus geen strafpunt wordt uitgedeeld, dan maakt het helemaal niets uit. Gewoon betalen en daarna onderling regelen.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-04 01:46
Bedankt voor de reacties, om onenigheid te voorkomen zullen we wel gewoon de daadwerkelijke chauffeur opgeven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 23-04 18:52
Zijn ze streng dan qua betalen van boete's in Duitsland als Nederlander?
Kan me wel herinneren dat ik boetes wel eens vergat die uit Duitsland afkomstig waren. Soms krijg je dan nog een waarschuwing om opnieuw je gegevens in te sturen. Maar soms kreeg ik ook niks en dan is t toch weer mooi meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:19
Verwarnung is niet zo erg alleen de tijd om te betalen is redelijk kort. Doe dat overigens wel op tijd want in het nieuwe systeem ga je gewoon punten krijgen volgens mij. Als je punten in Flensburg krijgt gewoon even een cursusje volgen in Duitsland. Je hoeft er geen woord Duits voor te kennen als je maar aanwezig bent en je handtekening zet. Krijg je een duf lesje voorgeschoteld en that's it.

Toekomstige tips:
- NOOIT te hard rijden in een Baustelle (ik heb minstens 30 landgenoten de *lul* zien zijn op de A3 tussen Duisburg en Krz. Hilden in een jaar tijd)
- Flitsers staan zeer vaak vlak na een snelheidsbeperking. Op B-wegen vaak ook ervoor
- V-max + 20km/h is geen probleem maar ga het lot niet tarten ;)
- Door rood rijden is een absolute NO GO in Duitsland. Telefoon = ook 1 of 2 punten in Flensburg.

Bij 8 punten heb je een groot probleem. Van mijn collega's (sales) kon iedereen wel iemand die een dure rechtszaak is moeten beginnen om het rijbewijs terug te krijgen. Als onnozele hals denken dat je overal gas kunt geven in Duitsland is er niet bij ;). Volgens mij kun je achterop dat formulier ook gewoon aangeven dat jij het niet was trouwens.

Ik ben er ook bekend mee met 11x raak in het afgelopen jaar ^^:
Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/16865120_1265687580177024_826312341438691540_n.jpg?oh=c1fc86a34eccac6cb68766124e60edad&oe=59282F56

[ Voor 13% gewijzigd door Typhone op 20-02-2017 15:39 ]

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 01-05 15:51
Typhone schreef op maandag 20 februari 2017 @ 15:33:

Ik ben er ook bekend mee met 11x raak in het afgelopen jaar ^^:
Hoe krijg je het voor elkaar... :P Een paar tips:
- NOOIT te hard rijden in een Baustelle (ik heb minstens 30 landgenoten de *lul* zien zijn op de A3 tussen Duisburg en Krz. Hilden in een jaar tijd)
- Flitsers staan zeer vaak vlak na een snelheidsbeperking. Op B-wegen vaak ook ervoor
- V-max + 20km/h is geen probleem maar ga het lot niet tarten ;)
- Door rood rijden is een absolute NO GO in Duitsland. Telefoon = ook 1 of 2 punten in Flensburg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
Ja er werken om te beginnen doet wonderen ;).
Op zo'n weg richting Krefeld toe (sluiproute) rij ik standaard 90 waar je 70 mag (inmiddels niet meer) daar kwam in december vorig jaar een nieuwe paal te staan. Dinsdag was ie er niet, donderdag wel. Flits.
Vrijdag zelfde stuk, ohja zometeen komt die paal. Ik zie iets in de berm rechts en boem, oranje flits.
Terugweg: 300m na die paal en ik had haast. Vol gas erop staan ze NA die paal vlak voor de brug (in hoog gras). Zo kom je snel aan de 11. Twee keer ook gepakt doordat ik, handsfree dat wel, aan het bellen was met 100 langs de vaste flitspaal reed op de A42 boven Duisburg bij Kamp Lintfort. For some reason had ik even in m'n hoofd dat je 100 mocht maar het was toch echt 80.... Al met al is de schade nog geen 200 euro maar belangrijker nog... geen punten in Flensburg :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Iblies schreef op maandag 20 februari 2017 @ 10:54:

Voor duitsers ja,niet voor rauslanders.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Niet online
Op de persoon spelen is niet nodig

[ Voor 95% gewijzigd door deepbass909 op 24-02-2017 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-04 10:02

Spacecowboy

XBL: Biggmans

't is inderdaad gewoon een betalen-enklaar-verhaal lijkt me.

Mocht het een overtreding zijn waarbij punten gemoeid zijn willen ze dat je je rijbewijs opstuurt: Dit moet je nooit doen. Bel of mail ze en maak een afspraak bij het Landkreis (of de instantie die de boete uitschrijft) om even langs te gaan, dan zijn ze best toeschietelijk (en wees beschaafd). Zij maken dan de aantekening in hun systeem, jij krijgt een rij-ontzegging mee in Duitsland die ingaat vanaf het moment dat jij wilt (als je bijvoorbeeld eerst naar NL wil rijden), en je krijgt gelijk je rijbewijs weer mee terug.

[ Voor 15% gewijzigd door Spacecowboy op 21-02-2017 05:57 ]

HENG HENG

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 58485

Boetes? :P

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/BiZQ5ghCcAAQZHE.jpg:large

In duitsland is het zo dat de staat moet aan kunnen tonen wie de bestuurder was. Dus de bestuurder is aansprakelijk. In NL is het zo dat de houder van het kentekenbewijs aansprakelijk is, tenzij aannemelijk kan worden gemaakt dat iemand de schuld op zich neemt.

Wees blij, 16kmph stelt qua kosten helemaal niets voor. Een ontzegging krijg je pas als je meerdere boetes in een bepaald tijdsbestek hebt gereden of het echt te bont hebt gemaakt met 50kmph te hard.

Het rijbewijs opsturen is niet verplicht. Met een ontzegging mag je het land eigenlijk ook niet meer in. En je kenteken staat geregistreerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone
Knip

[ Voor 98% gewijzigd door deepbass909 op 24-02-2017 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
Anoniem: 58485 schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 06:08:
Boetes? :P

[afbeelding]

In duitsland is het zo dat de staat moet aan kunnen tonen wie de bestuurder was. Dus de bestuurder is aansprakelijk. In NL is het zo dat de houder van het kentekenbewijs aansprakelijk is, tenzij aannemelijk kan worden gemaakt dat iemand de schuld op zich neemt.

Wees blij, 16kmph stelt qua kosten helemaal niets voor. Een ontzegging krijg je pas als je meerdere boetes in een bepaald tijdsbestek hebt gereden of het echt te bont hebt gemaakt met 50kmph te hard.

Het rijbewijs opsturen is niet verplicht. Met een ontzegging mag je het land eigenlijk ook niet meer in. En je kenteken staat geregistreerd.
TV functie laten coderen bij rijden? >:)
Ik heb dat in de M6 zitten maar dat lijdt vaak godsgruwelijk af. Ik zet altijd display uit en luister dan en dat gaat gucci. Voorheen deed ik het op maandagochtend altijd met mn telefoon in een iOttie (magneethouder) met Studio Voetbal en wegmisbruikers. _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Typhone schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 07:22:
[...]

TV functie laten coderen bij rijden? >:)
Ik heb dat in de M6 zitten maar dat lijdt vaak godsgruwelijk af. Ik zet altijd display uit en luister dan en dat gaat gucci. Voorheen deed ik het op maandagochtend altijd met mn telefoon in een iOttie (magneethouder) met Studio Voetbal en wegmisbruikers. _/-\o_
Ik ben een keer gesnapt door de duitse wegmisbruikers. :) Dat zijn beelden dat ze mij volgde in mijn vorige auto, een rode A3.

Ik moest direct een boete betalen, a € 110. Net zoals dat buitenlanders hier in NL ook direct moeten betalen. Ik was me van geen kwaad bewust dat dat stuk 130 was en ik 160 reed. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
Epic! Jij reed een RS4 toch? Du hast jetzt aber Punkte in Flensburg, aufpassen ab sofort ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-04 14:04
Purehz schreef op maandag 20 februari 2017 @ 14:12:
Zijn ze streng dan qua betalen van boete's in Duitsland als Nederlander?
Kan me wel herinneren dat ik boetes wel eens vergat die uit Duitsland afkomstig waren. Soms krijg je dan nog een waarschuwing om opnieuw je gegevens in te sturen. Maar soms kreeg ik ook niks en dan is t toch weer mooi meegenomen.
Wacht maar tot je een keer in Duitsland wordt staande gehouden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 23-04 18:52
frickY schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 08:40:
[...]

Wacht maar tot je een keer in Duitsland wordt staande gehouden ;)
Tot nu toe nooit staande gehouden in Duitsland, wel een keer beetje geschrokken van onze vrienden.
Rij je achter een BMW E61 met 180km/h die maar niet naar rechts wou vanaf de linkerrijstrook. Probeerde ik het hem effe duidelijk te maken dat ik er langs wou. Wat denk je? Klapt er ineens een bordje naar beneden met: Stop Polizei :F
Van t gas af en die politie jaagt zelf vrolijk verder.. Dus nog nooit aangehouden O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Typhone schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 08:37:
Epic! Jij reed een RS4 toch? Du hast jetzt aber Punkte in Flensburg, aufpassen ab sofort ^^
Dit was m'n vorige auto, een A3 2.0 TDI. Wist ik veel, iedereen braaf rijden op dat stuk. Dacht gaat best lekker zo met 170. Vond de volgende BMW wat raar en ineens polizei :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:28
Sowieso als Duitsers zich ALLEMAAL aan de snelheid houden is dat meestal wel een signaal om dat ook maar even te doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfPi
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-04 12:43
sugarlee89 schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 04:44:
[...]
Je kan als buitenlander zonder duits rijbewijs net zo goed punten verzamelen en een rijverbod voor Duitsland opgelegd krijgen.

Sterker nog, zelfs als je geen rijbewijs hebt kan je punten verzamelen. Ze kunnen in principe ook aan voetgangers of fietsers uitgedeeld worden.

Nog een tip: bij sommige kruizingen met verkeerslicht staat er een groene pijl naar rechts. Daar mag je ook bij rood licht naar rechts afslaan. Zorg er dan wel voor dat je eerst voor de streep een volledige stop maakt. Als je voorbij de streep stopt of geheel niet stopt kun je eveneens een flinke boete + punten krijgen; staat gelijk aan door-rood-rijden.

[ Voor 29% gewijzigd door ProfPi op 21-02-2017 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Niet online
ProfPi schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 11:21:
[...]

Je kan als buitenlander zonder duits rijbewijs net zo goed punten verzamelen en een rijverbod voor Duitsland opgelegd krijgen.

Sterker nog, zelfs als je geen rijbewijs hebt kan je punten verzamelen. Ze kunnen in principe ook aan voetgangers of fietsers uitgedeeld worden.

Nog een tip: bij sommige kruizingen met verkeerslicht staat er een groene pijl naar rechts. Daar mag je ook bij rood licht naar rechts afslaan. Zorg er dan wel voor dat je eerst voor de streep een volledige stop maakt. Als je voorbij de streep stopt of geheel niet stopt kun je eveneens een flinke boete + punten krijgen; staat gelijk aan door-rood-rijden.
Ja je rijbewijs kunnen ze ja afnemen, maar geen punten in flensburg. Systeem is alleen voor duitsers. Mijn bron is mijn duitse oom die alweer 35 jaar bij de autobahnpolizei werkt.

In nl kennen we ook alweer sinds 2002 een puntenrijbewiis, geldt ooo niet voor auslanders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

sugarlee89 schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 04:44:
Ook voor buitenlanders.
Duitsland kent een strafpuntensysteem dat ook geldt voor buitenlanders.
De beruchte “Flensburger Punkte” zijn ook bij Nederlandse transportondernemers en beroepschauffeurs geen onbekende.
En aangezien discriminatie daar ook niet mag... ;)

[ Voor 48% gewijzigd door CH4OS op 21-02-2017 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mashell
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-11-2019
sugarlee89 schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 16:28:
[...]
Ja je rijbewijs kunnen ze ja afnemen, maar geen punten in flensburg. Systeem is alleen voor duitsers. Mijn bron is mijn duitse oom die alweer 35 jaar bij de autobahnpolizei werkt.

In nl kennen we ook alweer sinds 2002 een puntenrijbewiis, geldt ooo niet voor auslanders.
De registratie kan op een Duits rijbewijs maar ook gewoon op een naam. Ik heb op mijn naam helaas punten in Flensburg. Zoveel zelfs dat ik het rustig aan moet doen. Bij een kleinere overtreding komt het intrekken van de geldigheid van mijn rijbewijs in Duitsland weer dichterbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97348

mashell schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 18:33:
[...]

De registratie kan op een Duits rijbewijs maar ook gewoon op een naam. Ik heb op mijn naam helaas punten in Flensburg. Zoveel zelfs dat ik het rustig aan moet doen. Bij een kleinere overtreding komt het intrekken van de geldigheid van mijn rijbewijs in Duitsland weer dichterbij.
Intrekken van geldigheid ja, innemen van rijbewijs nee.
Het Nederlands Rijbewijs is een overheidsdocument en mag bij deze niet ingenomen worden door Franse, Engels, Duits, etc politie.
Ze kunnen enkel een melding maken bij de Nederlandse politie en die kan je vragen op bureau te komen.

Ben blij dat ik in Duitsland Woon/Werk maar nog steeds mijn roze pasje heb 8)
Spaar punten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mashell
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-11-2019
Anoniem: 97348 schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 19:03:
[...]
Ik ook. Maar pas wel op, als de Zoll of Polizei je eens aan de kant zet en een controle uitvoert kan het wel vervelend worden. Sinds ik in 2012 dat stapeltje punten kreeg ben ik een stuk rustiger gaan rijden, ik kan me niets meer veroorloven. Of de consequenties nou echt zo hard komen als voorgespiegeld maakt me niet uit, kunnen autorijden in Duitsland is essentieel voor mij dus ik doe moeite om dat recht te behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-05 14:04

Croga

The Unreasonable Man

Het Nederlands Rijbewijs is een overheidsdocument en mag bij deze niet ingenomen worden door Franse, Engels, Duits, etc politie.
Ze kunnen enkel een melding maken bij de Nederlandse politie en die kan je vragen op bureau te komen.

Klopt. Ze mogen het niet innemen. Ze mogen je wel de rijvaardigheid in het land ontzeggen. Gevolg: Als je alsnog in een auto rijd wordt je zonder pardon opgesloten vanwege het plegen van een misdrijf.

Ga rustig door met punten sparen. Maar als ze je aanhouden zorg dan dat je schoon ondergoed bij je hebt......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97348

Croga schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 19:15:
[...]

Klopt. Ze mogen het niet innemen. Ze mogen je wel de rijvaardigheid in het land ontzeggen. Gevolg: Als je alsnog in een auto rijd wordt je zonder pardon opgesloten vanwege het plegen van een misdrijf.

Ga rustig door met punten sparen. Maar als ze je aanhouden zorg dan dat je schoon ondergoed bij je hebt......
ik draag geen ondergoed :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
sugarlee89 schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 16:28:
[...]

Loop niet zo dom te zwetsen uit je nek man. Dat systeem is er ook voor buitenlanders NIET alleen voor Duitsers. Dat is niet de eerste keer dat je onzin verkondigt in dit topic en in the end hou je de illusie voor anderen onterecht in stand wat niet de bedoeling kan zijn.
Meer informatie BussgeldKatalog

Wat betreft puntenrijbewijs: nogal wiedes want dat geldt alleen voor beginnende bestuurders die een rijbewijs halen in Nederland. En ook niet meer voor mij als Nederlander.

[ Voor 10% gewijzigd door Typhone op 22-02-2017 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

[...]
Tja dat is de theorie inderdaad. Het rijbewijs is van de staat en wordt ongeldig als er ongeoorloofd wijzigingen op aangebracht worden. Alleen als je de instanties hier vraagt wat je moet doen als ze in Duitsland je rijbewijs willen hebben word je van het kastje naar de muur gestuurd omdat niemand het weet/een uitspraak daarover wil doen.
Uiteindelijk hebben ze in Duitsland je rijbewijs niet fysiek nodig, en hebben ze ook niks met de Nederlandse politie te maken. Je krijgt gewoon een rijverbod voor een bepaalde tijd in Duitsland. Als je dan gepakt wordt ben je de lul, ook al heb je je roze papiertje nog fijn kontzak zitten.
mashell schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 19:08:
[...]

Ik ook. Maar pas wel op, als de Zoll of Polizei je eens aan de kant zet en een controle uitvoert kan het wel vervelend worden. Sinds ik in 2012 dat stapeltje punten kreeg ben ik een stuk rustiger gaan rijden, ik kan me niets meer veroorloven. Of de consequenties nou echt zo hard komen als voorgespiegeld maakt me niet uit, kunnen autorijden in Duitsland is essentieel voor mij dus ik doe moeite om dat recht te behouden.
Weet je zeker dat die punten inmiddels niet verlopen zijn? Niet dat ik het erg vind dat je je netjes aan de verkeersregels houdt hoor :p

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
fsfikke schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 10:26:
[...]
[...]

Weet je zeker dat die punten inmiddels niet verlopen zijn? Niet dat ik het erg vind dat je je netjes aan de verkeersregels houdt hoor :p
Die gaan in 2018 verlopen als hij 2 punten verzameld heeft ;). Zijn het elke keer (per stuk dus) 1 punts dan zijn ze verlopen inmiddels.

Zie hier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Typhone schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 11:15:
[...]

Die gaan in 2018 verlopen als hij 2 punten verzameld heeft ;). Zijn het elke keer (per stuk dus) 1 punts dan zijn ze verlopen inmiddels.

Zie hier
Hangt er vanaf hoeveel punten hij gekregen heeft in 2012 en daarna. De Punktereform van 2014 kan al een hoop wegnemen. Maw. moeilijk iets te zeggen over een specefiek geval, ook als ervaringsdeskundige. De Überliegefrist is ook niet zo belangrijk, aangezien dit alleen een historie is van punten die mogelijk ook al vervallen zijn. Zie hier inderdaad :p

[ Voor 16% gewijzigd door fsfikke op 22-02-2017 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
fsfikke schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 11:18:
[...]

Hangt er vanaf hoeveel punten hij gekregen heeft in 2012 en daarna. De Punktereform van 2014 kan al een hoop wegnemen. Maw. moeilijk iets te zeggen over een specefiek geval, ook als ervaringsdeskundige.
Ik zie het inderdaad ja als ik de actuele zaken er eens bijpak.
Ein besonderes Thema in puncto „Wann verfallen die Punkte in Flensburg?“ ist die Überliegefrist. Dies ist eine einjährige Verlängerung der Tilgung. Die Punkte in Flensburg löschen sich also nicht nach 2,5, fünf oder zehn Jahren, sondern immer ein Jahr danach. Befindet sich ein Punkt in der Überliegefrist, ist er in der Regel nicht mehr für die Behörde einsehbar, sondern lediglich für den Bürger und seinen Anwalt.
Prachtige jongens toch die Duitsers, alles tot in de puntjes geregeld ook als het zo vaag als maar wat wordt. TS kan blij zijn onder de 21km/h te zijn gebleven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Typhone schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 11:22:
[...]

Ik zie het inderdaad ja als ik de actuele zaken er eens bijpak.

[...]

Prachtige jongens toch die Duitsers, alles tot in de puntjes geregeld ook als het zo vaag als maar wat wordt. TS kan blij zijn onder de 21km/h te zijn gebleven :)
Het is inderdaad een reglementaire draak, maar zoals ook in dit topic te zien heeft het wel effect. Als in Nederland de focus eens zou verschuiven van automobilisten abkassieren naar verkeersveiligheid zou het een mooi systeem zijn om in te voeren... [/OT]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfPi
[...]

Zoals al door velen gemeld, je verzamelt ook punten in Flensburg als je geen D-rijbewijs hebt. Het FAER Register is gekoppeld aan je identiteit, niet aan je rijbewijs.

Het is niet zo dat ze de geldigheid van je rijbewijs intrekken; je mag buiten D gewoon blijven rijden. Ze kunnen je wel een ontzegging van de rijbevoegdheid in D opleggen.

Hoe lang woon je al in Duitsland? In de regel moet je binnen zes maanden je NL rijbewijs omwisselen voor een duitse. Als je aangehouden wordt door een boze agent kan je behoorlijk veel erger krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauritio
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-04 17:01
ProfPi schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 13:18:
[...]

Hoe lang woon je al in Duitsland? In de regel moet je binnen zes maanden je NL rijbewijs omwisselen voor een duitse. Als je aangehouden wordt door een boze agent kan je behoorlijk veel erger krijgen.
Ben het er niet helemaal mee eens:
http://duitsland.nlambass...jbewijs-in-duitsland.html

Je hoeft pas een nieuw rijbewijs als je oude verloopt, dan moet je inderdaad wel een Duitse hebben.
Woon zelf nu een jaar in Duitsland en een Nederlands rijbewijs is tot nu geen probleem.

Verder mik ik altijd op 10km/h te hard op de teller, dan zit je in principe altijd safe (en de boetes laag), zie je een bord met snelheidsverlaging van bijvoorbeeld geen begrenzing naar 80km/h dan moet je dus wel vol op de rem staan want ze staan dikwijls een meter of 60 achter het bordje.

Wat ook veel mensen vergeten die uit Nederland komen zijn de befaamde "milieu stickers", heb je zo 40 euro boete aan je broek hangen.

p.s. hier nog geen puntjes verzameld. Woon in DU maar ben vertegenwoordiger voor NL/BE dus veel KM's :+

[ Voor 19% gewijzigd door Mauritio op 22-02-2017 15:53 ]

• ProfPi
Je hebt inderdaad gelijk. Ik heb nog eens op de website van het Bundesministerium gekeken, en de 6 maanden regel geldt slechts voor rijbewijzen van buiten Europa.

Het inwisselen naar een D-Rijbewijs was overigens een fluitje van een cent. Hopen dat terugwisselen net zo makkelijk gaat, indien dat ooit aan de orde komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hastasiempre74
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22-04 22:17
Ik heb ook een boete uit Duitsland ontvangen van oktober 2016 jl. Opgelopen in Koln-BAB 3 waar 60 mocht heb ik 90 gereden.Ik heb altijd navigatie aan.Ik hou me aan de regels,dit is voor me 15 keer dat ik die route reed.maar het doet me zo pijn .Wel of niet betalen? Juni werd ik geflitst.Waar 80 mocht ivm aanbouw nieuwe wegdek heb ik 90 gereden.Ik zag die flits ook.Maar daarvan heb ik niets van vernomen. Wat gebeurt er als je het niet betaalt? Boete is 80 euro en nog 28 euro administratiekosten of zo ...Ik heb brief laat ontvangen het is inmiddels 2 maanden geleden dat ze me brief hebben gestuurd. Of moet ik een omweg maken wanneer ik richting oost Europa ga rijden.?
Pagina: 1