Voordeligste oplossing beamer kleine, donkere ruimte

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:29

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Topicstarter
Ik zoek een?
Niet al te dure beamer om af en toe films op te kijken en op te kunnen gamen (PS4)

Wat is je budget?
Liefst niet meer dan €500

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Af en toe een film te kijken met m'n vriendin en voor de rest om er op te gamen met m'n PS4.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb echt 0 verstand van beamers. De projectie-afstand is minder dan 3 meter, in een ruimte die voor het doel (film kijken/gamen) altijd verduisterd zal worden. Grote lichtopbrengst is dus denk ik niet nodig. De muur waarop geprojecteerd zal worden is minder dan 2 meter breed. Omdat het een kleine ruimte is wordt er gekozen voor een beamer en niet voor een LED tv.

Welke vragen heb je hier nog over?
Projectie is dus niet al te groot (1m80 in de breedte). Afstand is minder dan 3 meter. Ruimte zal verduisterd zijn. Maar ik wil wel graag vloeiende beelden, scherpe ondertiteling en detail, zonder een overkill aan lichtopbrengst. 3D hoef ik op zich ook niet.

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:34

Mystikal

It never hurts to help!

Heb je al een sortering gedaan op prijs en lumen? Kijk eens naar de Epson TW reeks.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-09 14:06
Als jij je eisen in de pricewatch invult komt je eigenlijk gelijk op deze beamer uit: pricewatch: BenQ TH670
(<€500 & FullHD)

Volgens projection calculator heb je op een afstand van 2,7 meter een beeld van 1,80m. Precies goed dus!

Lees even een paar reviews door om te kijken of het iets is.

don't mind me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:29

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Topicstarter
JeroenF schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 13:29:
Als jij je eisen in de pricewatch invult komt je eigenlijk gelijk op deze beamer uit: pricewatch: BenQ TH670
(<€500 & FullHD)

Volgens projection calculator heb je op een afstand van 2,7 meter een beeld van 1,80m. Precies goed dus!

Lees even een paar reviews door om te kijken of het iets is.
Thanks! Ga deze zeker even op de shortlist zetten. Ben wel erg benieuwd waar al die prijsverschillen 'm nou in zitten. Wat zou een beamer van 750, 1000 of 1500 euro nou beter kunnen of meer doen dan deze*? Dat is me bij beamers totaal niet duidelijk. :?

*voldoenend aan mijn eisen

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-09 14:06
De verschillen tussen beamers zit in meerdere dingen natuurlijk. De techniek die de beamer gebruikt met alle bijbehorende voor/nadelen. Geluidsniveau maar bovenal de beeldkwaliteit.

Zelf doe ik het thuis ook gewoon met een redelijk goedkope (tweedehands) FullHD beamer. Bevalt tot nu toe meer dan prima. Waarschijnlijk als ik een duurdere beamer er naast zet zijn de verschillen goed merkbaar. Maar dat doe ik toch niet en ik vind de beeldkwaliteit tot nu toe helemaal toppie.

don't mind me