Sterke actie om gelijk de OP ook maar even te onderzoeken. Is al gezegd natuurlijk, maar is deze houding, die van als door een wesp gestoken, nu echt nodig?
Je bent 15 uur eerder dan mij, maar ik citeer het toch maar eventjes nogmaals.
Snap je punt wel. Hier heb je het mismodtopic immers voor, notabene in hetzelfde forum:
Het kleine-mismoderatietopic deel XXVIIIJe hebt gelijk, waarom wordt er nog gepoogd objectief te reageren? Laten we dat hele systeem maar afschaffen, levert toch niks op natuurlijk
Het is inderdaad wat kleinzerig, maar dat betekent niet dat het niet minder valide is.
Je reageert wel in dit topic met een ergernis waarom mensen zich hierover druk maken. En het boeide jou helemaal niets zei je?

govie schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 16:37:
[...]
Nee hoor. Als tweakers zo graag een moderatiesystematiek wil hanteren, gebruik dan een botje. Als je mij de optie geeft om mensen een +je toe te wijzen, dan doe ik dat zoals mij dat blieft, op de dag onder invloed van weer, gemoedstoestand en wat ik die avond heb gegeten. Zo simpel is het.
Die systematiek dat introduceert mij helemaal niets!

Mensen moeten eens leren dat je niet modereert op basis van ''wat mij blieft'', oftewel ''wat ik vind'', maar dat men objectief modereert op basis van nuttigheid en waarde.
Teveel modders die hun maximaale +3 inzetten wegens ''mee eens'' of omdat de sterke mening die wordt gespuid als ''de waarheid'' wordt gezien, of als een soort verkapt protest wordt gebruikt om aan te tonen wat er mis is met het moderatiesysteem.
Ik denk dat het inmiddels wel duidelijk is wat er mis mee is. Nergens voor nodig dus om massaal +3 te geven op mening. Zolang mensen dat nog steeds niet begrijpen blijft dat deel van het probleem bestaan.
Je kan prima binnen de marges modereren, iets +1 geven terwijl het 0 is of terwijl het +2 is, maar overduidelijke shitposts beoordelen met +3 is onzin en daar moet vanaf worden gestapt.
Niks bot, gewoon een stukje nadenken. Dat is, even in het algemeen prekend, iets wat node wordt gemist in de huidige maatschappij

govie schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 17:32:
[...]
Als dat echt zo is, dan is tweakers beter af met een botje. maar ik denk dat het tweakers meer is te doen over de feedback op de comments. Dit zodat men kan voelen wat er speelt en hoe men er op in kan spelen om de sitebeleving te verbeteren.
Ironisch genoeg heeft Tweakers al eens een bot gehad, de ModBot. Deze zou alle moderaties ''normaliseren''. Het vervelende was (en daarom ging de ModBot ook weg) is dat iedereen die teveel afweek van wat de ModBot als ''redelijk'' beschouwde, zijn modrechten ontnomen werden. En vaak was het zo dat wat de ModBot ''redelijk'' vond, helemaal niet redelijk was, maar strict.