Ik ben momenteel een pc aan het samenstellen (Basissysteem) zonder een externe grafische kaart. Die koop ik later. Wel wil ik al op 4k met 60Hz kunnen werken (algemeen desktop gebruik).
Ik ben van plan om de volgende processor: pricewatch: Intel Core i5-7500 Boxed te kopen i.c.m. mobo: pricewatch: MSI B250M Mortar
Het moederbord heeft een DisplayPort uitgang, dus daar zou geen probleem moeten liggen. Maar ik twijfel over de processor. Ik heb op de site van intel (http://ark.intel.com/prod...r-6M-Cache-up-to-3_80-GHz) gekeken maar geheel duidelijk wordt het mij niet.
Er staat: 4K Support Yes, at 60Hz
Maar ik weet niet of dat via HDMI of DP gaat.
Daaronder staat: Max Resolution (DP)‡ 4096x2304@60Hz
Maar DP betekent daar, wanneer je op het vraagteken klikt, 'device display' en niet displayport.
Daarnaast staat er nog;
Max Resolution (HDMI 1.4)‡ 4096x2304@24Hz
Max Resolution (eDP - Integrated Flat Panel)‡ 4096x2304@60Hz
Heeft iemand wellicht een idee over wat het geval is?
Ik heb gelezen dat mensen er achterkwamen dat ze met hun systeem een nieuw gekocht beeldscherm niet goed en alleen op een lagere resolutie konden gebruiken. Dat hoop ik met dit topic te voorkomen. Alvast wederom hartelijk bedankt Tweakers
Ik ben van plan om de volgende processor: pricewatch: Intel Core i5-7500 Boxed te kopen i.c.m. mobo: pricewatch: MSI B250M Mortar
Het moederbord heeft een DisplayPort uitgang, dus daar zou geen probleem moeten liggen. Maar ik twijfel over de processor. Ik heb op de site van intel (http://ark.intel.com/prod...r-6M-Cache-up-to-3_80-GHz) gekeken maar geheel duidelijk wordt het mij niet.
Er staat: 4K Support Yes, at 60Hz
Maar ik weet niet of dat via HDMI of DP gaat.
Daaronder staat: Max Resolution (DP)‡ 4096x2304@60Hz
Maar DP betekent daar, wanneer je op het vraagteken klikt, 'device display' en niet displayport.
Daarnaast staat er nog;
Max Resolution (HDMI 1.4)‡ 4096x2304@24Hz
Max Resolution (eDP - Integrated Flat Panel)‡ 4096x2304@60Hz
Heeft iemand wellicht een idee over wat het geval is?
Ik heb gelezen dat mensen er achterkwamen dat ze met hun systeem een nieuw gekocht beeldscherm niet goed en alleen op een lagere resolutie konden gebruiken. Dat hoop ik met dit topic te voorkomen. Alvast wederom hartelijk bedankt Tweakers