Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Basissysteem

Pagina: 1
Acties:

• Sisyphos
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 24-11 17:16
Om te beginnen wil ik met het basissysteem een prettige werkervaring ervaren waarop ik ook minder zware (goed geoptimaliseerde) spellen zoals League of Legends kan spelen. Later, afhankelijk van mijn toekomstige interesses en financiële situatie, zal ik een grafische kaart en eventueel een gamemonitor (144hz) toevoegen. Ik wil niet meer dan rond de 650 euro uitgeven voor de desktop, en niet meer dan 500 euro voor de monitor. Een muis, keyboard, en headset, neem ik mee.
Hoe minder herrie het systeem maakt, des te beter, maar het is geen harde eis. Overklokken is niet nodig.

Dit is mijn derde topic omdat ik maar geen knopen kon doorhakken, wat ik nu eindelijk wel gedaan heb. Op basis van mijn eerdere topics en die van andere ben ik tot de volgende lijst gekomen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-7500 Boxed€ 218,95€ 218,95
1ASRock B250M-HDV€ 76,25€ 76,25
1Cooler Master Silencio 352€ 59,95€ 59,95
1Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM€ 18,95€ 18,95
2Crucial CT8G4DFS824A€ 39,49€ 78,98
1Corsair CX450M€ 55,95€ 55,95
1Crucial MX300 2,5" 275GB€ 91,95€ 91,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 600,98

+ 4Launch Hardware installatie desktop (assemblage) € 59,95

Ik heb, en dat is de reden van dit topic, nog enige vragen over deze samenstelling.

1. In dit systeem zit een Intel HD 630 waarop ik schijnbaar redelijk hoge FPS op lol/CS: GO kan halen. Daartoe schijnt (veel) RAM wel nodig te zijn. Heb ik genoeg en/of is 'Dual channel RAM' een noodzakelijkheid?
2. Hoe zit het met de USB ingangen (6x USB 2.0, 6x USB 3.1) i.c.m. mijn kast en moederboord? Waar komen welke versies te zitten (voor en achter)?
3. Is er spraken van een bottleneck voor een eventueel later toe te voegen Nvidia 1070 (of 1080) waarmee ik games eventueel op 144hz op 1440p of 60hz op 4k zal willen spelen?
4. Ik twijfel er over om de volgende monitor er bij aan te schaffen:

#ProductPrijsSubtotaal
1LG 27UD68-P Zwart€ 458,59€ 458,59
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 458,59

Binnen mijn budget lijkt mij dit 27 Inch 4k scherm de beste keuze met een wens voor ruimte om te multi-tasken. Ook omdat hij erg mooi zal staan in mijn huiskamer en ik van 4k content zal kunnen genieten.

Maar:

a) ik vraag mij af, als ik later besluit meer/serieuzer te willen gamen (144hz) en daarvoor naast een grafische kaart en gamemonitor zal aanschaffen, of een 4K scherm problemen kan opleveren i.c.m. een 1440p of een 1080p scherm (van ofwel 24 of 27 inch) in een dual monitor setup.

en

b) Of games als league en cs;go op 1080 af te spelen zijn op een 4K scherm.

5. Gaat er iets anders mis met mijn systeem? Past het een of ander niet?

Bij voorbaat wederom hartelijk bedankt voor de hulp.

[ Voor 4% gewijzigd door Sisyphos op 13-02-2017 16:15 ]

• lactaxative
  • Laatst online: 03-11 00:25
Als je wilt gamen op de HD 630 is dual-channel ram wel aan te raden. Het is zonde om hier een bottleneck te hebben, aangezien het in principe niet zoveel geld kost. Persoonlijk zou ik ervoor kiezen om meteen 2 van die goedkope staafjes bij Alternate te kopen, i.p.v. een moederbord met 4 slots en bijbehorend duurder 2x4. Volgens mij ben je met de tweede optie net zoveel geld kwijt. Ook is 16 gb ram voor multitasken natuurlijk fijn, maar dat hangt van je gebruik af.

Overigens heeft een intel network controller een lichte voorkeur, waardoor ik persoonlijk voor pricewatch: ASRock B250M-HDV zou kiezen.

Usb uitgangen achter kun je op foto's van het moederbord bekijken. USB voor staan duidelijk op de specificaties van de kast.

In principe geen bottleneck bij toevoegen van grafische kaart later, behalve de 8 gb ram mogelijk.

Gamen op lagere resoluties dan de monitor kan weergeven geeft geen problemen. Dual monitors ook niet.

Persoonlijk vind ik 27" wel aan de kleine kant voor 4k, mogelijk moet je met scaling werken, al is dat in principe geen probleem.

[ Voor 31% gewijzigd door lactaxative op 13-02-2017 15:57 ]

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 29-11 16:48

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Je kan zelf ook een pc in elkaar zetten, zie mijn (vaker genoemde) uitspraak:
Als je netjes de handleiding volgt, niet gek wordt van een onbekend draadje of stekkertje en zeker in het begin de tijd neemt, kan iedereen een pc assembleren. Als je er niet uit komt, helpen we je graag. Misschien heb je wel een vriend die er wel verstand van heeft, als dat zo is kan je die €60 aan iets beters besteden.
Dit moet je zelf beslissen, maar ik bespaar dit. Een pc in elkaar zetten is een avondje werk, het installeren van de drivers kan wat langer duren. Maar ook hier kom je vast wel uit. ;) ;)

[ Voor 18% gewijzigd door T.Kreeftmeijer op 13-02-2017 16:06 ]

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

• Sisyphos
lactaxative schreef op maandag 13 februari 2017 @ 15:52:
Als je wilt gamen op de HD 630 is dual-channel ram wel aan te raden. Het is zonde om hier een bottleneck te hebben, aangezien het in principe niet zoveel geld kost. Persoonlijk zou ik ervoor kiezen om meteen 2 van die goedkope staafjes bij Alternate te kopen, i.p.v. een moederbord met 4 slots en bijbehorend duurder 2x4. Volgens mij ben je met de tweede optie net zoveel geld kwijt. Ook is 16 gb ram voor multitasken natuurlijk fijn, maar dat hangt van je gebruik af.

Overigens heeft een intel network controller een lichte voorkeur, waardoor ik persoonlijk voor pricewatch: ASRock B250M-HDV zou kiezen.

Usb uitgangen achter kun je op foto's van het moederbord bekijken. USB voor staan duidelijk op de specificaties van de kast.

In principe geen bottleneck bij toevoegen van grafische kaart later, behalve de 8 gb ram mogelijk.

Gamen op lagere resoluties dan de monitor kan weergeven geeft geen problemen. Dual monitors ook niet.

Persoonlijk vind ik 27" wel aan de kleine kant voor 4k, mogelijk moet je met scaling werken, al is dat in principe geen probleem.
Mobo aangepast! Aan welke staafjes moet ik denken? Twee van pricewatch: Crucial CT8G4DFS824A bijvoorbeeld?

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Sisyphos schreef op maandag 13 februari 2017 @ 16:05:
[...]

Mobo aangepast! Aan welke staafjes moet ik denken? Twee van pricewatch: Crucial CT8G4DFS824A bijvoorbeeld?
Ja, bijvoorbeeld. Dit is wel een van de goedkoopste.

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

• Sisyphos
T.Kreeftmeijer schreef op maandag 13 februari 2017 @ 15:59:
Je kan zelf ook een pc in elkaar zetten, zie mijn (vaker genoemde) uitspraak:

[...]

Dit moet je zelf beslissen, maar ik bespaar dit. Een pc in elkaar zetten is een avondje werk, het installeren van de drivers kan wat langer duren. Maar ook hier kom je vast wel uit. ;) ;)
Klopt, en ik was ook bijna van plan het zelf te doen vanwege jouw advies in het andere topic, maar toen kwam ik 4Launch tegen die het voor aanzienlijk minder doet dan Azerty. Het scheelt ook veel gedoe met bestellen, want als je zelf gaat bouwen, bestel je de onderdelen ook weer goedkoper, wat weer mogelijk heisa (en verzendkosten) met zich meebrengt. Via 4Launch was ik wat onderdelen betreft maar 30 euro meer kwijt en dus 60 voor de assemblage. Installeren van drivers zal ik sowieso zelf moeten doen, denk ik.

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Sisyphos schreef op maandag 13 februari 2017 @ 16:12:
[...]

Klopt, en ik was ook bijna van plan het zelf te doen vanwege jouw advies in het andere topic, maar toen kwam ik 4Launch tegen die het voor aanzienlijk minder doet dan Azerty. Het scheelt ook veel gedoe met bestellen, want als je zelf gaat bouwen, bestel je de onderdelen ook weer goedkoper, wat weer mogelijk heisa (en verzendkosten) met zich meebrengt. Via 4Launch was ik wat onderdelen betreft maar 30 euro meer kwijt en dus 60 voor de assemblage. Installeren van drivers zal ik sowieso zelf moeten doen, denk ik.
Verzend kosten maken weinig meer uit, zeker omdat het om honderden euro's gaat. Natuurlijk is het makkelijker. Als je bij je wenslijst zit, kan je zo zien waar je spullen het goedkoopst zijn, je kan dan ook het maximale aantal winkels uitkiezen enzo. Mijn pc: https://tweakers.net/pricewatch/bestelkosten/939995

[ Voor 3% gewijzigd door T.Kreeftmeijer op 13-02-2017 16:19 ]

• Sisyphos
lactaxative schreef op maandag 13 februari 2017 @ 15:52:

Had de edit nog niet gezien. Ik zal de mobo en kast specificaties dan nog even goed nalezen.

De mogelijke 8gb bottleneck is bij deze opgelost dankzij jouw advies; 2x8gb (voor de 360) .

Mooi om te horen dat monitorkeuzes geen conflicten opleveren.

Ik heb het -in de winkel- geprobeerd. Stond waarschijnlijk op 125% scaling en vond het prima. Heb goede ogen en vind het fijn om vrij dicht op de monitor te zitten.

• Sisyphos
T.Kreeftmeijer schreef op maandag 13 februari 2017 @ 16:18:
[...]

Verzend kosten maken weinig meer uit, zeker omdat het om honderden euro's gaat. Natuurlijk is het makkelijker. Als je bij je wenslijst zit, kan je zo zien waar je spullen het goedkoopst zijn, je kan dan ook het maximale aantal winkels uitkiezen enzo. Mijn pc: https://tweakers.net/pricewatch/bestelkosten/939995
Zie ik het goed dat elke winkel maar max 6 van al jouw componenten heeft? Dan moet je het iig zo verdelen dat je bij elke winkel genoeg besteld om zonder verzendkosten te kunnen betalen en nog steeds het goedkoopst mogelijk uit bent, toch?

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Sisyphos schreef op maandag 13 februari 2017 @ 16:23:
[...]

Zie ik het goed dat elke winkel maar max 6 van al jouw componenten heeft? Dan moet je het iig zo verdelen dat je bij elke winkel genoeg besteld om zonder verzendkosten te kunnen betalen en nog steeds het goedkoopst mogelijk uit bent, toch?
Klopt, daarom kan je het max aantal winkels instellen.

Die pc is trouwens al een paar jaar oud, dus daarom is niet alles meer evengoed leverbaar.
Sisyphos schreef op maandag 13 februari 2017 @ 16:12:
Klopt, en ik was ook bijna van plan het zelf te doen vanwege jouw advies in het andere topic.
Ik zie net dat jij ook dat andere topic had gemaakt. Daarom kwam mij de naam al zo bekend voor. ;) ;)
Sisyphos schreef op maandag 13 februari 2017 @ 15:36:
Dit is mijn derde topic omdat ik maar geen knopen kon doorhakken, wat ik nu eindelijk wel gedaan heb. Op basis van mijn eerdere topics en die van andere ben ik tot de volgende lijst gekomen:
Dan wordt het toch maar een tijd... Anders heb je over een jaar nog niets. :| :| :/ :/ :Y :Y
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-7500 Boxed€ 218,95€ 218,95
1ASRock B250M-HDV€ 76,25€ 76,25
1Cooler Master Silencio 352€ 59,95€ 59,95
1Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM€ 18,95€ 18,95
2Crucial CT8G4DFS824A€ 39,49€ 78,98
1Corsair CX450M€ 55,95€ 55,95
1Crucial MX300 2,5" 275GB€ 91,95€ 91,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 600,98
Dat ziet er best prima uit, moet ik zeggen. Geen videokaar? :?
+ 4Launch Hardware installatie desktop (assemblage) € 59,95
Zelf beslissen :) :)
Ik heb, en dat is de reden van dit topic, nog enige vragen over deze samenstelling.

1. In dit systeem zit een Intel HD 630 waarop ik schijnbaar redelijk hoge FPS op lol/CS: GO kan halen. Daartoe schijnt (veel) RAM wel nodig te zijn. Heb ik genoeg en/of is 'Dual channel RAM' een noodzakelijkheid?
8GB DDR4 ram is meestal genoeg, en 16GB is eigenlijk altijd wel genoeg, in extreme gevallen niet, maar upgraden kan altijd nog.
2. Hoe zit het met de USB ingangen (6x USB 2.0, 6x USB 3.1) i.c.m. mijn kast en moederboord? Waar komen welke versies te zitten (voor en achter)?
Die met de USB A aansluiting al op het mobo zitten komen achter, (dus ook even tellen op het plaatje). De andere (die met pinheaders) komen voor (afhankelijk hoeveel aansluitingen je kast heeft natuurlijk).
3. Is er spraken van een bottleneck voor een eventueel later toe te voegen Nvidia 1070 (of 1080) waarmee ik games eventueel op 144hz op 1440p of 60hz op 4k zal willen spelen?
4. Ik twijfel er over om de volgende monitor er bij aan te schaffen:
Nee hoor, ook een 1080 past prima, wanneer je in SLI gaat draaien, heb je een krachtigere voeding nodig. (Misschien ook al bij de 1080, dat weet ik zo niet). :)
#ProductPrijsSubtotaal
1LG 27UD68-P Zwart€ 458,59€ 458,59
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 458,59

Binnen mijn budget lijkt mij dit 27 Inch 4k scherm de beste keuze met een wens voor ruimte om te multi-tasken. Ook omdat hij erg mooi zal staan in mijn huiskamer en ik van 4k content zal kunnen genieten.
Monitoren, tja. Daar weet ik weinig van, behalve dat je het beste ze zelf kan gaan bekijken. Je kijkt er immers de hele tijd naar.
Maar:

a) ik vraag mij af, als ik later besluit meer/serieuzer te willen gamen (144hz) en daarvoor naast een grafische kaart en gamemonitor zal aanschaffen, of een 4K scherm problemen kan opleveren i.c.m. een 1440p of een 1080p scherm (van ofwel 24 of 27 inch) in een dual monitor setup.
Ja en nee, Windows schaalt niet goed meer met een andere DPI waarde, ik heb zelf zo'n zelfde opstelling, maar ik game niet en heb er verder weinig last van.
b) Of games als league en cs;go op 1080 af te spelen zijn op een 4K scherm.
Vast wel, dat moet je dan wel in je game instellen.
5. Gaat er iets anders mis met mijn systeem? Past het een of ander niet?
Als het goed is past alles, ik zie niet iets dat niet zou passen. Dat kunnen andere vast nog wel even dubbelchecken.
Bij voorbaat wederom hartelijk bedankt voor de hulp.
Dat is standaard op https://tweakers.net. :Y :Y
Sisyphos schreef op maandag 13 februari 2017 @ 16:36:
[...]

Even geprobeerd; https://tweakers.net/pric...cts=7&maxshops=5#shoplist

Windows even 'buiten gebruik gezet', schrok opeens van het kaartje van 750 :D. Zou dus in principe alles kunnen bestellen bij Alternate of gekko (als ik geen zin heb om 12 dagen te wachten op RAM). Viel me op dat 4Launch er niet bij zat dus even gekeken waarom. Ze hebben blijkbaar deze mobo niet. Mocht ik er toch voor kiezen om hen het te laten assembleren moet ik dus een andere uitkiezen.
Voor een mobo kan je natuurlijk ook gewoon even kijken wat ze bij jouw favouriete winkel hebben, zolang het maar @micro;ATX is natuurlijk. ;)

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

[ Voor 88% gewijzigd door T.Kreeftmeijer op 13-02-2017 16:45 ]

• Sisyphos
T.Kreeftmeijer schreef op maandag 13 februari 2017 @ 16:24:
[...]

Klopt, daarom kan je het max aantal winkels instellen.

Die pc is trouwens al een paar jaar oud, dus daarom is niet alles meer evengoed leverbaar.

Windows even 'buiten gebruik gezet', schrok opeens van het kaartje van 750 :D. Zou dus in principe alles kunnen bestellen bij Alternate of gekko (als ik geen zin heb om 12 dagen te wachten op RAM). Viel me op dat 4Launch er niet bij zat dus even gekeken waarom. Ze hebben blijkbaar deze mobo niet. Mocht ik er toch voor kiezen om hen het te laten assembleren moet ik dus een andere uitkiezen.

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Sisyphos schreef op maandag 13 februari 2017 @ 16:36:
[...]

Zie even mijn vorige lange bericht.

• Sisyphos
T.Kreeftmeijer schreef op maandag 13 februari 2017 @ 16:43:
[...]

Zie even mijn vorige lange bericht.
Top! Ik was en ben nog even druk vanavond dus ik reageer wat later. Toch wil ik je alvast nog even nadrukkelijk bedanken, ondanks dat je zegt dat het bij tweakers hoort ;).

• Sisyphos
T.Kreeftmeijer schreef op maandag 13 februari 2017 @ 16:24:
Dan wordt het toch maar een tijd... Anders heb je over een jaar nog niets. :| :| :/ :/ :Y :Y
Exact, vandaar dat ik maar wat knopen heb doorgehakt en....
Dat ziet er best prima uit, moet ik zeggen. Geen videokaar? :?
er voor gekozen heb om de videokaart uit te stellen en in ieder geval weer een degelijk systeem heb voor dagelijks gebruikt met een mooi (prachtig) beeldscherm.
Ik speel al jaren league op een veel slechtere Intel HD en toen ik er achter kwam dat de nieuwere processor een (veel) betere heeft, besloot ik dat ik daar voorlopig dan genoegen mee kan nemen zodat ik geld overhoud voor een beter beeldscherm EN later, met weer wat geld opgespaard, gelijk een heel goede kaart kan kopen, i.p.v. een middelmatige nu. Mocht de behoefte er zijn.
8GB DDR4 ram is meestal genoeg, en 16GB is eigenlijk altijd wel genoeg, in extreme gevallen niet, maar upgraden kan altijd nog.
Glijk voor de 16GB gegaan vanwege de opmerking van lactaxative - het schijnt veel te helpen met de intel HD, en het kan ook geen kwaad voor algemeen gebruik.
Voor een mobo kan je natuurlijk ook gewoon even kijken wat ze bij jouw favouriete winkel hebben, zolang het maar @micro;ATX is natuurlijk. ;)
Dus ik moet voor een andere mobo, als ik de pc laat samenstellen, op 4Launch kijken. Tot zover begrijp ik dat ik moet zoeken op:

microATX (mATX)
Socket 1151

Maar ik begrijp niet wat de zoektermen/specificaties zijn die ik moet gebruiken om er voor te zorgen dat de rest aansluit: zodat ik 2x8gb staafjes kan aansluiten en dat de processor er op past. Als ik op de 1151 types zoek krijg ik deze lijst te zien; https://www.4launch.nl/subcategorie/13/Moederborden. Een enorme lijst dus, ook als je 'm uitdunt op mATX.

Dit zei lactaxative:
Persoonlijk zou ik ervoor kiezen om meteen 2 van die goedkope staafjes bij Alternate te kopen, [n]i.p.v. een moederbord met 4 slots en bijbehorend duurder 2x4. [/n]

Overigens heeft een [n]intel network controller een lichte voorkeur, waardoor ik persoonlijk voor pricewatch[/b] ASRock B250M-HDV zou kiezen.
Waar staat dat getal B250M voor?
Die met de USB A aansluiting al op het mobo zitten komen achter, (dus ook even tellen op het plaatje). De andere (die met pinheaders) komen voor (afhankelijk hoeveel aansluitingen je kast heeft natuurlijk).
Duidelijk. Ik weet nu waar ze terecht komen.
Nee hoor, ook een 1080 past prima, wanneer je in SLI gaat draaien, heb je een krachtigere voeding nodig. (Misschien ook al bij de 1080, dat weet ik zo niet). :)
Ik ga er dan maar vanuit. Tegen de tijd dat ik er een ga bestellen zal ik voor de zekerheid nog even een check doen of ik de voeding moet veranderen.
Ja en nee, Windows schaalt niet goed meer met een andere DPI waarde, ik heb zelf zo'n zelfde opstelling, maar ik game niet en heb er verder weinig last van.
Top!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Sisyphos schreef op maandag 13 februari 2017 @ 19:56:
er voor gekozen heb om de videokaart uit te stellen en in ieder geval weer een degelijk systeem heb voor dagelijks gebruikt met een mooi (prachtig) beeldscherm.
Ik speel al jaren league op een veel slechtere Intel HD en toen ik er achter kwam dat de nieuwere processor een (veel) betere heeft, besloot ik dat ik daar voorlopig dan genoegen mee kan nemen zodat ik geld overhoud voor een beter beeldscherm EN later, met weer wat geld opgespaard, gelijk een heel goede kaart kan kopen, i.p.v. een middelmatige nu. Mocht de behoefte er zijn.
Duidelijk, verstandig :)
Glijk voor de 16GB gegaan vanwege de opmerking van lactaxative - het schijnt veel te helpen met de intel HD, en het kan ook geen kwaad voor algemeen gebruik.
Precies :)
Dus ik moet voor een andere mobo, als ik de pc laat samenstellen, op 4Launch kijken. Tot zover begrijp ik dat ik moet zoeken op:

microATX (mATX)
Socket 1151
Dat en B250
Maar ik begrijp niet wat de zoektermen/specificaties zijn die ik moet gebruiken om er voor te zorgen dat de rest aansluit: zodat ik 2x8gb staafjes kan aansluiten en dat de processor er op past. Als ik op de 1151 types zoek krijg ik deze lijst te zien; https://www.4launch.nl/subcategorie/13/Moederborden. Een enorme lijst dus, ook als je 'm uitdunt op mATX.

Waar staat dat getal B250M voor?
Dat is de chipset samen met het model.
Duidelijk. Ik weet nu waar ze terecht komen.
Ik ga er dan maar vanuit. Tegen de tijd dat ik er een ga bestellen zal ik voor de zekerheid nog even een check doen of ik de voeding moet veranderen.
Top!
Verder heb je al wat extra computer kennis opgenomen, zie ik. Super :Y :Y :Y _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

• Trygve
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:57

Trygve

Redacteur
Sisyphos schreef op maandag 13 februari 2017 @ 19:56:
[...]

[...]
Veel RAM is natuurlijk altijd handig, maar het zal niet 'extra' helpen voor de iGPU, die heeft juist meer profijt van sneller RAM ;)

• Sisyphos
T.Kreeftmeijer schreef op maandag 13 februari 2017 @ 20:02:

Dat en B250

Dat is de chipset samen met het model.
Helder, ik moet er zo wel uit kunnen komen :*)
Verder heb je al wat extra computer kennis opgenomen, zie ik. Super :Y :Y :Y _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Dat viel mij ook al op. Langzaam pik je steeds meer dingetjes op. Jij denkt waarschijnlijk; zet er dan ook gelijk een in elkaar :D, maar daar ben ik nog niet over uit. Mocht ik besluiten het wel te doen, zou ik je dan aan je vaak aangehaalde quote erbij mogen slepen, mocht ik vastlopen? En anders zal achteraf nog even laten weten waar ik voor gekozen heb _/-\o_ .

• Sisyphos
r100 schreef op maandag 13 februari 2017 @ 20:06:
[...]

Veel RAM is natuurlijk altijd handig, maar het zal niet 'extra' helpen voor de iGPU, die heeft juist meer profijt van sneller RAM ;)
Excuses, zo bedoelde ik het niet. Ik neem twee keer 8 (16GB) omdat ik dan 'dual-channel RAM' heb, wat sneller schijnt te zijn en dus helpt voor de iGPU.

• UltiemePCNerd
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 15:12

UltiemePCNerd

Banaan.

Sisyphos schreef op maandag 13 februari 2017 @ 20:32:
[...]

Excuses, zo bedoelde ik het niet. Ik neem twee keer 8 (16GB) omdat ik dan 'dual-channel RAM' heb, wat sneller schijnt te zijn en dus helpt voor de iGPU.
Waar woon je eigenlijk? Misschien kan ik het wel voor je in elkaar flansen.. betaal je maar 18 euro voor een windows licentie ipv de normale 130 ook.

• Trygve
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:57

Trygve

Redacteur
Sisyphos schreef op maandag 13 februari 2017 @ 20:32:
[...]

Daar heb je helemaal gelijk in! :)
GTA5 benchmark Single Channel vs Dual Channel on Intel® HD Graphics 530

• Sisyphos
UltiemePCNerd schreef op maandag 13 februari 2017 @ 20:37:
[...]

Waar woon je eigenlijk? Misschien kan ik het wel voor je in elkaar flansen.. betaal je maar 18 euro voor een windows licentie ipv de normale 130 ook.
Windows ga ik zelf installeren (via de manier die T.Kreeftmeijer aandroeg in mijn vorige topc). Dus ik kan gewoon een licentie kopen. Dat lag nogal lastig bij Azerty, wat die verkopen alleen volledige pakketten met assemblage+Windows installatie+1 of 3 jaar garantie, waarvoor je dan ook nog eens de normale Windows van 130 zou 'moeten' kopen. Totaal zou je bij hen dus 130 (windows) + 100 (assemblage + installatie) = 230 euro kwijt zijn.

Daarom was ik blij verrast met 4Launch die 'm gewoon voor 60 in elkaar zet. Ik woon in Haarlem en als jij bereid bent mij te helpen dan zeg ik daar geen nee tegen! Zal er natuurlijk ook wat tegenover zetten. Eerst even kijken of je een beetje in de buurt zit ;).

[ Voor 3% gewijzigd door Sisyphos op 13-02-2017 20:50 ]

• Sisyphos
Ja, ik zag gisteren een filmpje van een deskundige (' '), die dezelfde tests deed met de 630. Liep soms zelfs uit tot 40% verschil. En in dit filmpje zelfs 50% zie ik :D

[ Voor 28% gewijzigd door Sisyphos op 13-02-2017 20:54 ]

• UltiemePCNerd

UltiemePCNerd

Banaan.

Sisyphos schreef op maandag 13 februari 2017 @ 20:48:
[...]

Windows ga ik zelf installeren (via de manier die T.Kreeftmeijer aandroeg in mijn vorige topc). Dus ik kan gewoon een licentie kopen. Dat lag nogal lastig bij Azerty, wat die verkopen alleen volledige pakketten met assemblage+Windows installatie+1 of 3 jaar garantie, waarvoor je dan ook nog eens de normale Windows van 130 zou 'moeten' kopen. Totaal zou je bij hen dus 130 (windows) + 100 (assemblage + installatie) = 230 euro kwijt zijn.

Daarom was ik blij verrast met 4Launch die 'm gewoon voor 60 in elkaar zet. Ik woon in Haarlem en als jij bereid bent mij te helpen dan zeg ik daar geen nee tegen! Zal er natuurlijk ook wat tegenover zetten. Eerst even kijken of je een beetje in de buurt zit ;).
Ik woon in Maarssen. Is een uurtje met de trein, prima te doen. Ben ook al eens voor iemand naar Den Haag geweest.
Daarbij reis ik met studentenOV.

• Sisyphos
UltiemePCNerd schreef op maandag 13 februari 2017 @ 23:44:
[...]

Ik woon in Maarssen. Is een uurtje met de trein, prima te doen. Ben ook al eens voor iemand naar Den Haag geweest.
Daarbij reis ik met studentenOV.
Ik wil je nog even bedanken voor het aanbod. Ik had een paar dagen geleden besloten om de pc geassembleerd te bestellen. Voelde me te bezwaard jou heen en weer te laten reizen en kon niet langer wachten.
En ook jij nogmaals bedankt. Heb de pc gisteravond ontvangen en kan niet blijer zijn! Ik ben wel tegen een probleempje opgelopen met windows 10 die ik via gamecard had besteld. Ze hebben mij blijkbaar een code verkocht die al gebruikt is. Enig idee wat ik daar mee kan doen? Nieuwe poging bij een andere wagen?

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Sisyphos schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 06:41:
En ook jij nogmaals bedankt. Heb de pc gisteravond ontvangen en kan niet blijer zijn! Ik ben wel tegen een probleempje opgelopen met windows 10 die ik via gamecard had besteld. Ze hebben mij blijkbaar een code verkocht die al gebruikt is. Enig idee wat ik daar mee kan doen? Nieuwe poging bij een andere wagen?
Dat is jammer, wel een slechte review achterlaten. Verder weet ik niet wat je nu daaraan kan doen.
edit:

Ik zie dat het vaker zo gaat: https://tweakers.net/shop...ard-punt-net/shopreviews/
Dus even contact opnemen.

[ Voor 12% gewijzigd door T.Kreeftmeijer op 22-02-2017 06:47 ]

• UltiemePCNerd

UltiemePCNerd

Banaan.

[...]

Ik wil je nog even bedanken voor het aanbod. Ik had een paar dagen geleden besloten om de pc geassembleerd te bestellen. Voelde me te bezwaard jou heen en weer te laten reizen en kon niet langer wachten.

[...]

Jammer, vind het leuk om pc's te bouwen. Ben ook al eens naar den haag geweest voor iemand, dus het zou helemaal geen probleem zijn

Verwijderd

Ik ben wel tegen een probleempje opgelopen met windows 10 die ik via gamecard had besteld. Ze hebben mij blijkbaar een code verkocht die al gebruikt is. Enig idee wat ik daar mee kan doen? Nieuwe poging bij een andere wagen?
Reclameren bij gamecard. Als ze een beetje fatsoen hebben krijg je een nieuwe code.
Pagina: 1