Om te beginnen wil ik met het basissysteem een prettige werkervaring ervaren waarop ik ook minder zware (goed geoptimaliseerde) spellen zoals League of Legends kan spelen. Later, afhankelijk van mijn toekomstige interesses en financiële situatie, zal ik een grafische kaart en eventueel een gamemonitor (144hz) toevoegen. Ik wil niet meer dan rond de 650 euro uitgeven voor de desktop, en niet meer dan 500 euro voor de monitor. Een muis, keyboard, en headset, neem ik mee.
Hoe minder herrie het systeem maakt, des te beter, maar het is geen harde eis. Overklokken is niet nodig.
Dit is mijn derde topic omdat ik maar geen knopen kon doorhakken, wat ik nu eindelijk wel gedaan heb. Op basis van mijn eerdere topics en die van andere ben ik tot de volgende lijst gekomen:
+ 4Launch Hardware installatie desktop (assemblage) € 59,95
Ik heb, en dat is de reden van dit topic, nog enige vragen over deze samenstelling.
1. In dit systeem zit een Intel HD 630 waarop ik schijnbaar redelijk hoge FPS op lol/CS: GO kan halen. Daartoe schijnt (veel) RAM wel nodig te zijn. Heb ik genoeg en/of is 'Dual channel RAM' een noodzakelijkheid?
2. Hoe zit het met de USB ingangen (6x USB 2.0, 6x USB 3.1) i.c.m. mijn kast en moederboord? Waar komen welke versies te zitten (voor en achter)?
3. Is er spraken van een bottleneck voor een eventueel later toe te voegen Nvidia 1070 (of 1080) waarmee ik games eventueel op 144hz op 1440p of 60hz op 4k zal willen spelen?
4. Ik twijfel er over om de volgende monitor er bij aan te schaffen:
Binnen mijn budget lijkt mij dit 27 Inch 4k scherm de beste keuze met een wens voor ruimte om te multi-tasken. Ook omdat hij erg mooi zal staan in mijn huiskamer en ik van 4k content zal kunnen genieten.
Maar:
a) ik vraag mij af, als ik later besluit meer/serieuzer te willen gamen (144hz) en daarvoor naast een grafische kaart en gamemonitor zal aanschaffen, of een 4K scherm problemen kan opleveren i.c.m. een 1440p of een 1080p scherm (van ofwel 24 of 27 inch) in een dual monitor setup.
en
b) Of games als league en cs;go op 1080 af te spelen zijn op een 4K scherm.
5. Gaat er iets anders mis met mijn systeem? Past het een of ander niet?
Bij voorbaat wederom hartelijk bedankt voor de hulp.
Hoe minder herrie het systeem maakt, des te beter, maar het is geen harde eis. Overklokken is niet nodig.
Dit is mijn derde topic omdat ik maar geen knopen kon doorhakken, wat ik nu eindelijk wel gedaan heb. Op basis van mijn eerdere topics en die van andere ben ik tot de volgende lijst gekomen:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-7500 Boxed | € 218,95 | € 218,95 |
| 1 | ASRock B250M-HDV | € 76,25 | € 76,25 |
| 1 | Cooler Master Silencio 352 | € 59,95 | € 59,95 |
| 1 | Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM | € 18,95 | € 18,95 |
| 2 | Crucial CT8G4DFS824A | € 39,49 | € 78,98 |
| 1 | Corsair CX450M | € 55,95 | € 55,95 |
| 1 | Crucial MX300 2,5" 275GB | € 91,95 | € 91,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 600,98 | |
+ 4Launch Hardware installatie desktop (assemblage) € 59,95
Ik heb, en dat is de reden van dit topic, nog enige vragen over deze samenstelling.
1. In dit systeem zit een Intel HD 630 waarop ik schijnbaar redelijk hoge FPS op lol/CS: GO kan halen. Daartoe schijnt (veel) RAM wel nodig te zijn. Heb ik genoeg en/of is 'Dual channel RAM' een noodzakelijkheid?
2. Hoe zit het met de USB ingangen (6x USB 2.0, 6x USB 3.1) i.c.m. mijn kast en moederboord? Waar komen welke versies te zitten (voor en achter)?
3. Is er spraken van een bottleneck voor een eventueel later toe te voegen Nvidia 1070 (of 1080) waarmee ik games eventueel op 144hz op 1440p of 60hz op 4k zal willen spelen?
4. Ik twijfel er over om de volgende monitor er bij aan te schaffen:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | LG 27UD68-P Zwart | € 458,59 | € 458,59 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 458,59 | |
Binnen mijn budget lijkt mij dit 27 Inch 4k scherm de beste keuze met een wens voor ruimte om te multi-tasken. Ook omdat hij erg mooi zal staan in mijn huiskamer en ik van 4k content zal kunnen genieten.
Maar:
a) ik vraag mij af, als ik later besluit meer/serieuzer te willen gamen (144hz) en daarvoor naast een grafische kaart en gamemonitor zal aanschaffen, of een 4K scherm problemen kan opleveren i.c.m. een 1440p of een 1080p scherm (van ofwel 24 of 27 inch) in een dual monitor setup.
en
b) Of games als league en cs;go op 1080 af te spelen zijn op een 4K scherm.
5. Gaat er iets anders mis met mijn systeem? Past het een of ander niet?
Bij voorbaat wederom hartelijk bedankt voor de hulp.
[ Voor 4% gewijzigd door Sisyphos op 13-02-2017 16:15 ]