Toon posts:

Backlight bleed LG 32mp58hq hoeveel is acceptabel?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Sinds gister nieuwe monitor in gebruik. De LG 32MP58HQ. Echter heeft deze last van backlight bleed en niet zon beetje ook. Wil graag weten hoe slecht het is en of het reden genoeg is voor retour. Hieronder heb ik 3 foto's. Eerste twee op redelijke afstand en de laatste dichtbij met de brightness op hoogst.

https://imgur.com/a/SiagA

Neem aan dat ze bij coolblue wel kunnen inzien dat het een defect is toch? Ja het is niet het duurste van het duurste maar zelfs dan verwacht ik wel iets meer kwaliteit. Wat denken jullie? Wil graag weten ook wat mijn opties zijn hier. Wanneer is BLB een bijkomstigheid en wanneer een defect?

...

Het is een LG 32MP58HQ met IPS paneel. 5 ms. €249
...

Vooralsnog heb ik niet echt gekeken naar eigen fixes.
...

Alle reacties

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:37
Het ziet er wel heel extreem uit. Je kan hem altijd nog terugsturen op WKA. Wet koop op afstand. 14 dagen.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-01 13:45
Heb je er in dagelijks gebruik ook last van? Want ja in een donkere kamer met een zwart beeld en de helderheid maximaal ga je met iedere LCD-TV backlight-bleeding zien.

Verwijderd

Topicstarter
Ik merk het meestal s'avonds in een onderbelichte ruimte tijdens donkere scenes in games en films ja. Dagelijks gebruik overdag wel beduidend minder. Deels zal het ook wel IPS glow zijn. Als het scherm zwart wordt om te laden dan is het helemaal op te merken natuurlijk. Ene kant is het niet zo heel storend want je staart niet vaak naar een zwart scherm. En voor de rest zijn de kleuren en alles perfect. Toch heb ik het idee dat die van mij het erger heeft dan normaal

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-01 16:32
Verwijderd schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 10:57:
Toch heb ik het idee dat die van mij het erger heeft dan normaal
Het is soms lastig te beoordelen via foto's maar dit is idd wel heel erg. Ik heb ervaring met Koreaanse IPS schermen en die zijn berucht vanwege backlight bleeding. Maar zelfs bij die schermen heb ik het nog nooit zo erg gezien als bij jou.
Ik persoonlijk vind dit niet kunnen.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640