Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shreddy
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 10-03-2017
Beste mede-tweakers,

Omdat ik in mijn huis geen enkele kabel aansluiting heb, heb ik een 4g LTE router van TP-LINK (Archer MR200) aangeschaft samen met een t-mobile unlimited abonnement. Het systeem werkt naar behoren alleen zit er op die simkaart een mobiel nummer. De vraag is, is het mogelijk om dat mobiele nummer aan een smartphone te koppelen? Ik vind het namelijk zonde om ongelimiteerd te kunnen bellen maar het niet kunnen gebruiken. :/

Beste antwoord (via Shreddy op 10-03-2017 17:11)

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online

Sorbo

Uw hulp in huis!

T-Mobile heeft een MB Verdeler, basically een data-only simkaart (met een 09- nummer). Deze wordt helaas niet ondersteund bij het Go Unlimited abonnement. Vermoedelijk om misbruik te voorkomen. Voor nu lijkt er geen dual-sim optie voor dit abonnement te zijn.

Er zijn 4G routers die voice-features ondersteunen, maar volgens mij alleen voor VoLTE (waarvan ik niet weet of T-Mobile dit inmiddels voor alle toestellen ondersteunt). Dat zou betekenen dat je (in de nabije toekomst) een nieuwe router zou kunnen kopen om via wifi gebruik te maken van je onbeperkt bellen. Niet helemaal wat je zoekt, misschien wel een optie.

Je gebruik is trouwens ook niet in overeenkomst met de voorwaarden van T-Mobile voor dit abonnement (" De T-Mobile Go abonnementen zijn specifiek bedoeld voor individueel mobiel gebruik op smartphones en tablets.")

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:22

Bob

Ik heb een gelijkaardige router/modem en denk niet dat dit mogelijk is. In de specs vind ik ook niets terug ivm voice via de simkaart. Mijn router kan smsen sturen en ontvangen als ik me het goed herinner, daar stopt het.

Misschien iets met een kopie van de simkaart? Zoals soms in een carkit gebruikt werd, de simkaart van de auto neemt dan over wanneer de gebruiker in de auto zit. Steeds maar 1 kaart tegelijk natuurlijk.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online

Sorbo

Uw hulp in huis!

T-Mobile heeft een MB Verdeler, basically een data-only simkaart (met een 09- nummer). Deze wordt helaas niet ondersteund bij het Go Unlimited abonnement. Vermoedelijk om misbruik te voorkomen. Voor nu lijkt er geen dual-sim optie voor dit abonnement te zijn.

Er zijn 4G routers die voice-features ondersteunen, maar volgens mij alleen voor VoLTE (waarvan ik niet weet of T-Mobile dit inmiddels voor alle toestellen ondersteunt). Dat zou betekenen dat je (in de nabije toekomst) een nieuwe router zou kunnen kopen om via wifi gebruik te maken van je onbeperkt bellen. Niet helemaal wat je zoekt, misschien wel een optie.

Je gebruik is trouwens ook niet in overeenkomst met de voorwaarden van T-Mobile voor dit abonnement (" De T-Mobile Go abonnementen zijn specifiek bedoeld voor individueel mobiel gebruik op smartphones en tablets.")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Ja dat kan met een andere 4g router

Zie dit topic voor antwoord op je vraag
4g router - mobiel bellen?

CISSP! Drop your encryption keys!