Vraag

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-01 23:26
Er zijn steeds meer routers met 4G support, waar je een SIM kaart in schuift. Een ding als deze bv: pricewatch: Asus 4G-AC55U

Mijn vraag nu: zijn er ook 4G-routers waar je vervolgens ook een vaste telefoon in kan pluggen en via het bijbehorende mobiele nummer kan bellen en gebeld worden? Ik zie wat voice opties hier en daar, maar dat lijkt om VOIP/SIP te gaan, ik bedoel dus bellen via het mobiele abonnement/bundel zelf.

Edit: om er maar even een vaste start post van te maken, er zijn op het moment (Juni 2021) vijf routers in de Pricewatch die dit kunnen:

4G routers

Oude meuk:
Huawei B316 (niet in Pricewatch)
pricewatch: Huawei B525s-23a 4G+ Router Wit (Cat 4 LTE)
Huawei B528s-23a
pricewatch: Huawei B618 (Cat 6 LTE)
Huawei B715s-23c

Relatief recent spul:
Huawei 4G LTE B535-235 (Cat 7 LTE, opgelet: het -232 model heeft geen telefonie)
pricewatch: Huawei 4G CPE Pro 2 B628 (opvolger van de B618)
pricewatch: Huawei B818-263 (Cat 19 LTE)
pricewatch: ZyXEL LTE3316-M604 (v1) (Cat 6 LTE)
pricewatch: ZyXEL LTE5366-M608 4G LTE-A Indoor IAD (Cat 6 LTE)

5G routers

Huawei 5G CPE Pro (H112-370 heeft telefonie, de H112-372 uit de Pricewatch niet!)
Huawei 5G CPE Pro 2 (sommige modellen hebben telefonie, andere niet)

[Voor 76% gewijzigd door Dreamvoid op 22-01-2022 00:41]

specs

Beste antwoord (via rens-br op 10-01-2017 10:44)

• Dreamvoid
Om mijn eigen vraag te beantwoorden (ik heb inmiddels met een brainwave wat betere Google skills gekregen). De magische woorden in Google zijn "lte router rj11 csfb". Het antwoord is:

Ja dit bestaat.

De feature te kunnen bellen via het mobiele nummer van de SIM kaart in router heet CSFB ("circuit switched fallback") of "CS Voice" in specs lijstjes.

Tot nu toe vier modellen gevonden die dit kunnen. Twee ervan staan in de Pricewatch:
pricewatch: Huawei B315s-22 (Cat4 LTE, 2.4 GHz WiFi-n versie)
pricewatch: Huawei E5186s-22a (Cat6 LTE, 5 GHz WiFi-ac versie)

Dan is er nog de ZTE MF286, grotendeels vergelijkbaar met die Huawei E5186, maar dan met 3000 mAh accu erin zodat hij ook zonder netstroom werkt. Een kleiner broertje zonder accu is de ZTE MF25D, al kan ik daarvan geen officiele productpagina van ZTE vinden.

Als laatste de Netgear MVBR1517, dat lijkt een spookproduct te zijn. De produktpagina's die nog hier en daar Google-baar zijn lijken uit 2013 te komen, maar zijn allemaal dead links - het lijkt erop dat dit produkt ooit is gepresenteerd maar nooit is uitgebracht.

[Voor 10% gewijzigd door Dreamvoid op 10-01-2017 10:41]

specs

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +4Henk 'm!

• Dreamvoid
Om mijn eigen vraag te beantwoorden (ik heb inmiddels met een brainwave wat betere Google skills gekregen). De magische woorden in Google zijn "lte router rj11 csfb". Het antwoord is:

Ja dit bestaat.

De feature te kunnen bellen via het mobiele nummer van de SIM kaart in router heet CSFB ("circuit switched fallback") of "CS Voice" in specs lijstjes.

Tot nu toe vier modellen gevonden die dit kunnen. Twee ervan staan in de Pricewatch:
pricewatch: Huawei B315s-22 (Cat4 LTE, 2.4 GHz WiFi-n versie)
pricewatch: Huawei E5186s-22a (Cat6 LTE, 5 GHz WiFi-ac versie)

Dan is er nog de ZTE MF286, grotendeels vergelijkbaar met die Huawei E5186, maar dan met 3000 mAh accu erin zodat hij ook zonder netstroom werkt. Een kleiner broertje zonder accu is de ZTE MF25D, al kan ik daarvan geen officiele productpagina van ZTE vinden.

Als laatste de Netgear MVBR1517, dat lijkt een spookproduct te zijn. De produktpagina's die nog hier en daar Google-baar zijn lijken uit 2013 te komen, maar zijn allemaal dead links - het lijkt erop dat dit produkt ooit is gepresenteerd maar nooit is uitgebracht.

[Voor 10% gewijzigd door Dreamvoid op 10-01-2017 10:41]

specs

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:19

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Aangezien dit internet hardware betreft, lijkt me dit beter thuis horen in Netwerken. Dus TPL > NT.

• Ward Vr
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-10-2022
Ik ben op zoek naar het zelfde. Ik had ongeveer dezelfde info gevonden als jou, maar er is ook nog dit:
De B315 valt terug op 3G tijdens bellen omdat die geen gelijktijdig surfen op 4G en bellen ondersteunt:
http://forum.huawei.com/enterprise/thread-329333-1-1.html

Met VOLTE zou dit opgelost zijn, de E5186 ondersteunt dit volgens sommige productpagina's. In de datasheet/manual staat er echter niets over:
http://www.4gltemall.com/...asheet_Specifications.pdf

Let ook op de verschillende subversies van de E5186, de ondersteunde LTE-frequenties zijn anders zo te zien:
https://mybroadband.co.za...6-LTE-A-discussion-thread

• Dreamvoid
VoLTE wordt nu nog mondjesmaat ondersteund door providers (en alleen op heel specifieke toestellen, vaak enkel iPhones 6/7 en Galaxy S6/7), als providers de VoLTE "carrier package" niet uitrollen naar non-telefoons is het nog maar de vraag of het ooit zal werken op routers, ook al kunnen ze het technisch wel.

Ik zag dat VoLTE support aangekondigd is, maar nog niet beschikbaar op de huidige E5186 firmware.

Terugvallen naar 3G/2G voor bellen is normaal, dat is hoe alle huidige 4G telefoons nu ook omgaan met telefonie. Ik weet alleen sinds gisteren dat dit een specifieke naam heeft: CSFB :)

Wacht ik zit verkeerd, de meeste 4G telefoons ondersteunen SVLTE (simultaneous voice & LTE), waar het toestel parallel aan de LTE verbinding een 2G/3G circuit-switched voice verbinding opzet, dat doen deze routers niet.
Ward Vr schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 14:20:
Ik ben op zoek naar het zelfde. Ik had ongeveer dezelfde info gevonden als jou, maar er is ook nog dit:
De B315 valt terug op 3G tijdens bellen omdat die geen gelijktijdig surfen op 4G en bellen ondersteunt:
http://forum.huawei.com/enterprise/thread-329333-1-1.html
Overigens, gaat die link niet over de Huawei B593, de voorganger van de B315?

[Voor 86% gewijzigd door Dreamvoid op 10-01-2017 15:01]

specs

• Ward Vr
Dus als het goed begrijp heeft VoLTE geen simultane connectie nodig, maar loopt die gewoon over de 4G data connectie.

Waar vind je die info over de E5186 firmware? Zou hetzelfde gelden voor de B315s-22? In België is men ook VoLTE aan het uitrollen, hoe snel dit zal gaan is mij een raadsel. :?

Inderdaad een foute link, had erover gekeken.

[Voor 15% gewijzigd door Ward Vr op 10-01-2017 15:13]

• Dreamvoid
Ward Vr schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 15:12:
Dus als het goed begrijp heeft VoLTE geen simultane connectie nodig, maar loopt die gewoon over de 4G data connectie.
Inderdaad. Bij VoLTE gaat de spraakverbinding als IP-stream over de LTE dataverbinding en is daarmee een soort carrier-grade VOIP, het gaat niet over een klassiek voice-only "circuit switched" netwerk zoals bij 2G/3G.
Waar vind je die info over de E5186 firmware? Zou hetzelfde gelden voor de B315s-22? In België is men ook VoLTE aan het uitrollen, hoe snel dit zal gaan is mij een raadsel. :?
Ik zat fout, het is de B315 die nog geen VoLTE heeft: http://www.4gltemall.com/blog/huawei-b315-4g-lte-cpe-review/ De E5186 zou het standaard al moeten kunnen. Maar:

De situatie met VoLTE is dat elk device een klein configuratie bestandje gepushed moet krijgen van de provider met daarin oa de certificaten voor de (encrypted) voice verbinding. Dat klinkt erg simpel, maar de praktijk is dat de providers dit enkel doen met een beperkt aantal telefoontoestellen die uitvoerig zijn getest (iPhones, Samsung Galaxy's). Sommige providers in het buitenland 'ondersteunen' op die manier zelfs enkel VoLTE op toestellen die bij hen gekocht zijn, waardoor VoLTE een soort van bonusfeature voor provider klanten wordt.

Dat is natuurlijk totaal onwenselijk, maar dat is wel wat er nu gebeurt, dus ik zou als router-gebruiker weinig illusies hebben over hoe snel providers VoLTE op eigen-gekochte routers gaan ondersteunen.

specs

• iMars
  • Laatst online: 14:47
Toevallig zit ik momenteel naar hetzelfde te zoeken. Maar wat mij nog niet helemaal duidelijk is, is het volgende:

Stel ik heb een sim met data, sms en belminuten (telefoonsim). Bel je dan uit met je nummer wat gekoppeld is aan de simkaart? En als je gebeld wordt op dat nummer, gaat dan de telefoon over? Analoge telefoon?

Koop hier mijn P1 reader :)

• Dreamvoid
Ja precies, dat is exact wat dit is :)

specs

• Ward Vr
Ik heb een B315s-22 gekocht op Ebay. Vrij rampzalige interface, zeker in vergelijking met de Asus 4G-N12.
Bovendien blijkt de mijne geen voice-functionaliteit te hebben, of de interface biedt het toch niet aan (laatste firmware):

Zo zou het moeten zijn:

Als klap op de vuurpijl zegt de manual dat de Telephone port (RJ11) 'not connected' is ;w
https://www.spark.co.nz/c...s%20-%20User%20Manual.pdf

[Voor 18% gewijzigd door Ward Vr op 14-01-2017 18:49]

• haik01
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-06-2018
Leuk.... Huawei router in het Deens.... in die manual staat over die RJ11 telefoon: "not connected".

• Dreamvoid
Das inderdaad een tegenvaller - die kan dan van mijn lijstje af. Lekker dan van Huawei, wel 'CS Voice' op hun specs lijstje zetten, en dan de poort niet aansluiten.

specs

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07:08

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Mijn vraag nu: zijn er ook 4G-routers waar je vervolgens ook een vaste telefoon in kan pluggen en via het bijbehorende mobiele nummer kan bellen en gebeld worden? Ik zie wat voice opties hier en daar, maar dat lijkt om VOIP/SIP te gaan, ik bedoel dus bellen via het mobiele abonnement/bundel zelf.
Een recente FRITZ!Box, bijvoorbeeld de 7390, kan dat, als je een USB dongle plaatst.

De functie heet CSV, „Circuit Switched Voice”: je kunt binnenkomende en uitgaande gesprekken voeren via het 06-nummer dat in de dongel zit via alle toestellen die je op de FRITZ!Box hebt aangesloten. Telefoneren via de dongle is ook mogelijk als internet via het vaste net loopt. Ik kende deze functie niet, maar het bleek gewoon te werken toen ik een dongle aangesloten had.

Er schijnen ook MiFi's te bestaan die het 06-nummer presenteren via een ingebouwde SIP server, maar die waren duurder.

老厮是麂

• Dreamvoid
Nice, goed om te weten. Voordeel van die Fritz!boxen is in elk geval dat er een beetje fatsoenlijke firmware in zit.

Nadeel van een USB dongle in je router duwen blijft wel dat je er geen externe antenne aan kan hangen voor betere 4G ontvangst.

specs

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Of er al dan niet externe antennes aan kunnen hangt natuurlijk van de dongel af, maar met een USB verlengkabeltje kan je in elk geval al de dongel zelf op een plaats met betere ontvangst hangen.

老厮是麂

• Dreamvoid
Das waar. Ik zie trouwens dat de Fritz!box 6840 ingebouwd 4G heeft (dus geen gedoe met dongles), maar ik zie nergens of hij dan ook circuit switched voice doet.

Overigens lijken SMSjes bij de Fritz!boxes ook in het niets te verdwijnen, dat klinkt toch vrij slordig.

[Voor 25% gewijzigd door Dreamvoid op 15-01-2017 00:49]

specs

• Ward Vr
Mijn ervaring met dongles in routers is dat usb niet gemaakt is voor een permanente aansluiting. Warmte/koude/trillingen of gewoon te weinig stroom op de poort hebben mij menig experiment met 4G dongles doen opgeven. Die dingen vragen dikwijls meer dan de 500mA spec. En zelfs bij een RPi die meer kan leveren had ik het ene probleem na het andere. Ik zou voor interne sim gaan, je kan daarop sorteren hier in de pricewatch.

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Ik zie trouwens dat de Fritz!box 6840 ingebouwd 4G heeft (dus geen gedoe met dongles), maar ik zie nergens of hij dan ook circuit switched voice doet.
Bij de 73xx FRITZ!Box had ik dat ook nergens gezien, maar toch werkte het. Dus misschien zijn er nog veel meer routers die dit wel ondersteunen, maar het niet in de documentatie zetten.

老厮是麂

• Dreamvoid
Helaas heeft de Pricewatch geen sorteerbaar veld op RJ11 poort of circuit-switched voice, ik heb daarvoor een suggestie gedaan.

Bij de 7xxx staat het wel in de 'knowledge base' op de website van de fabrikant, maar idd nogal cryptisch. Ik zal ze eens een mailtje sturen over de 6840 LTE.

Voorlopig zie ik enkel over die Huawei B593 veel gebruikerservaringen, blijkbaar zijn die dingen razend populair in landen als Zuid-Afrika.

specs

• Ward Vr
Dreamvoid schreef op zondag 15 januari 2017 @ 10:16:
Helaas heeft de Pricewatch geen sorteerbaar veld op RJ11 poort of circuit-switched voice, ik heb daarvoor een suggestie gedaan.
Je kan alvast sorteren op VOIP, deze toestellen hebben bijna altijd een RJ11.

• D3LTA
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:59
Iemand die hier inmiddels duidelijkheid over heeft?

Welke router dit ondersteund ?

• Dreamvoid
Er is inmiddels deze bijgekomen:
pricewatch: Huawei B525s-23a 4G+ Router Zwart

Op Amazon zie ik enkele positieve ervaringen met telefonie, dus dit is denk ik een aardige optie.

Ander nieuw model is deze pricewatch: AVM FRITZ!Box Box 6890 LTE Edition International

Je moet wel opletten dat je provider je wel een werkend telefoonnummer geeft - bij T-Mobile 4G Thuis zie ik in diverse postings dat je wel een 097-nummer krijgt op de SIM kaart, maar dat voice is uitgeschakeld op dat nummer. Blijkbaar weten ze bij T-Mobile nog niet dat een 4G-router ook gebruikt kan worden voor telefoneren.

[Voor 71% gewijzigd door Dreamvoid op 16-02-2018 16:55]

specs

• hans petrie
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 03-01 15:19
Over de B315s lees ik dat je er wel mee kan bellen de connector is aangesloten.
https://www.mediawinkel.e...15s-22-4g-lte-router.html

• Dreamvoid
Uit deze Duitse test blijkt dat de Fritzbox 6890 toch geen voice ondersteund op de SIM kaart, alleen VOIP:
https://www.connect.de/te...890-lte-test-3198131.html
Die kan dus weer van het lijstje af, en zo is er maar 1 merk dat het serieus lijkt te nemen, Huawei.

specs

• job.meurs
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09-12-2018
Ik heb het uitgetest met mijn Huawei B525S 23A router en een simkaart van Lebara want dat was op het moment van kiezen de voor mij voordeligste aanbieding. €20 per maand onbeperkt data en bellen.
Heb een ouderwets POTS toestel aan de router gehangen en kan hiermee bellen en gebeld worden.
Werkt tot nu toe prima.
Had eerst een VOIP account in het apparaat geconfigureerd dan ik heb weggehaald door het apparaat terug te zetten in de fabrieksinstellingen.

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:27

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Dreamvoid schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 10:40:
Je moet wel opletten dat je provider je wel een werkend telefoonnummer geeft - bij T-Mobile 4G Thuis zie ik in diverse postings dat je wel een 097-nummer krijgt op de SIM kaart, maar dat voice is uitgeschakeld op dat nummer. Blijkbaar weten ze bij T-Mobile nog niet dat een 4G-router ook gebruikt kan worden voor telefoneren.
Da's op zich vrij logisch; 4G voor Thuis is een data-only product en 097-nummers zijn specifiek data-only.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

• Dreamvoid
Nee hoor, je kan 097-nummers gewoon bellen als de telco de voice optie niet disabled.

Tis meer dat T-Mobile de use case van een 4G router met voice niet overweegt, en aannneemt dat voor thuisgebruik voice niet nodig is. Er zijn op zich genoeg manieren om te voorkomen dat gebruikers die SIM in een mobiele telefoon duwen, zo limiteren de providers in Frankrijk de SIM op enkel de 4G masten in de buurt van het huisadres.

specs

• DiamondKoos
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 27-01 17:16
aawe mwan schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 23:50:
[...]

Een recente FRITZ!Box, bijvoorbeeld de 7390, kan dat, als je een USB dongle plaatst.

De functie heet CSV, „Circuit Switched Voice”: je kunt binnenkomende en uitgaande gesprekken voeren via het 06-nummer dat in de dongel zit via alle toestellen die je op de FRITZ!Box hebt aangesloten. Telefoneren via de dongle is ook mogelijk als internet via het vaste net loopt. Ik kende deze functie niet, maar het bleek gewoon te werken toen ik een dongle aangesloten had.

Er schijnen ook MiFi's te bestaan die het 06-nummer presenteren via een ingebouwde SIP server, maar die waren duurder.
Volgens de AVM handleiding moet de dongle ook CSV ondersteunen. Met welke dongle werkt het bij jou?

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

De Fritz!Box herkent hem als een "E153", Huawei dus, maar het is de dongel die jaren en jaren geleden geleverd werd in het mobiel internet pakket van Albert Heijn.

- update 16 april -
Ineens werkt het niet meer met deze dongle. De Fritz!Box geeft nog wel aan hij stand-by staat, maar het telefoonnummer verschijnt niet meer in de lijst van telefoonnummers (na een reboot). Jammer maar helaas. Op 9 maart heb ik de laatste SMS ontvangen via de Fritz!Box. De SIM leeft nog wel.

[Voor 34% gewijzigd door aawe mwan op 16-04-2019 20:31]

老厮是麂

• Dreamvoid
Twee nieuwe kandidaten aan het front van ZyXEL, eentje met USB en eentje zonder USB:
pricewatch: ZyXEL LTE3316-M604 (v1)
pricewatch: ZyXEL LTE5366-M608 4G LTE-A Indoor IAD
Op de productpagina wordt iig uitgebreid de circuit switched voice en VoLTE feature aangeprezen.

Verder de Huawei B618, het snellere (Cat 6 LTE) model boven de B525 (Cat 4) en feitelijk de opvolger van de E5186 (Cat 6) die zoals het lijkt na drie jaar met pensioen gestuurd is:
pricewatch: Huawei B618

[Voor 78% gewijzigd door Dreamvoid op 25-06-2019 23:00]

specs

• Dreamvoid
Ik heb inmiddels de pricewatch: ZyXEL LTE3316-M604 (v1)

In zijn algemeenheid goede ervaringen voor zover, al lijkt de WiFi implementatie nog een beetje buggy: mijn Epson printer/scanner verbindt wel netjes via WiFi en wordt herkend door mijn Macs maar ik kan niet scannen (error 9923), een probleem wat verdwijnt als ik de printer via ethernet in de ZyXEL prik. Verder klagen de kids dat Minecraft (iOS) multiplayer over LAN niet werkt, en wel via de twee andere routers die ik heb. Er lijkt dus iets mis met multicasts ofzo.

Telefonie werkt precies zoals je zou verwachten: je kan bellen en gebeld worden over het mobiele nummer van de SIM kaart. De router interface heeft een inbox voor SMSjes, en je kan ontelbare details over de mobiele verbinding instellen. Verder doet de router ook fallback-to-ethernet: als het mobiele netwerk eruit ligt, kan hij overstappen naar een tweede WAN verbinding via ethernet. Da's leuk aangezien de meeste 4G routers alleen het omgekeerde doen (4G als fallback voor een vaste lijn verbinding).

specs

• xSNAKEX
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-01 16:19
Dreamvoid schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 12:59:
Ik heb inmiddels de pricewatch: ZyXEL LTE3316-M604 (v1)
Telefonie werkt precies zoals je zou verwachten: je kan bellen en gebeld worden over het mobiele nummer van de SIM kaart.
Hey Dreamvoid, kan je misschien bevestigen of het bellen ook echt over 4G (VoLTE) gebeurt en niet over 2G? En kan je misschien ook vertellen op welk netwerk je dit hebt getest?

• Dreamvoid
xSNAKEX schreef op maandag 15 maart 2021 @ 21:23:
[...]

Hey Dreamvoid, kan je misschien bevestigen of het bellen ook echt over 4G (VoLTE) gebeurt en niet over 2G? En kan je misschien ook vertellen op welk netwerk je dit hebt getest?
Bellen gaat over 3G bij mij, dat is normaal bij "circuit-switched fallback", je gaat alleen terug naar 2G als er ook geen 3G netwerk is.

Deze router ondersteunt zelf wel VoLTE, maar om ook daadwerkelijk VoLTE te gebruiken moet de mobiele telco dit per type telefoon/router goedkeuren/aanzetten. De vraag is of er uberhaupt ergens in Europa een telco te vinden is die VoLTE op dit soort routers aan wil zetten, ik heb in elk geval nog geen berichten gelezen dat het lukt.

Ik heb het overigens met simkaarten van Swisscom (Zwitserland), Free (Frankrijk) en Orange (Frankrijk) geprobeerd, geen van allen doet VoLTE icm deze router helaas.

specs

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Dreamvoid
Nog maar eens een update: mijn mobiele provider is inmiddels over naar IPv6, in eerste instantie dus gejuich van mijn kant maar de treurige realiteit is dat dit een nieuw stel bugs aan het licht heeft gebracht. In de afgelopen 2 jaar ook geen enkele firmware update of bugfix gezien van Zyxel, ik kan deze LTE3316 ook niet bepaald meer aanraden. Geen VoLTE bij de Europese providers is ook een pijnlijk minpuntje, ook al is dat niet de schuld van Zyxel.

Tijd om uit te kijken naar een nieuwe router, eentje met 5G en fatsoenlijke IPv6 support.

specs

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee