Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serge375
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-11-2024
Goedenavond mede-tweakers,

Zoals in de beschrijving te zien is ervaar ik problemen met het installeren van een GTX 1060. Ik heb deze GTX 1060 een paar dagen geleden gekocht via een mede-werker. Enthousiast na het ontvangen van de 1060 en het weten te verkopen van mijn 750 Ti begon ik met de installatie (Drivers waren verwijderd). Ik plaatste de kaart in het PCIe-x16 slot en sloot de 6-pin voedingsconnector aan op de kaart. Ik startte de desktop op en zag de medion-splashart, vervolgens volgde er best veel BIOS Beeps en geeft vervolgens een No-Signal op mijn beeldscherm via HDMI (DVI-naar-HDMI ook al geprobeerd) via mijn hoofdtelefoon is wel te horen dat er een Windows Opstartgeluid wordt afgespeeld en dus bij het aanmeldingsscherm is aangekomen.. Op mijn vorige kaart kreeg ik deze BIOS beeps ook, maar toen startte het systeem wel door na 4 beeps en was er niets aan de hand. Wetende dat dat een UEFI-only kaart was, verwachtte ik ook hetzelfde bij mijn GTX 1060, maar dit is dus niet het geval ;w .

Met de GTX 750 Ti en de 1060 is de BIOS-setup niet meer zichtbaar te krijgen.
Het moederbord is een MS-7728 v2 beschikkend over een H61 chipset, ik durf niet te zeggen of het een BIOS of UEFI bord is, de SSD is met een GPT-indeling geformatteerd en bij het opstarten kan er gekozen worden voor de UEFI Boot manager, maar de setup heeft het uiterlijk van een traditionele BIOS.

Mijn specificaties zijn:
Mobo: MSI MS-7728 v2 (Medion OEM)
RAM: Hynix 2x4GB 1333mhz DDR3
PSU: XFX 550W 80+ Gold
SSD: Crucial BX100 250GB
HDD: Seagate Green 1,5TB
GPU: MSI GTX 1060 6GT OC

Alvast hartelijk dank en excuses voor de vage vraagstelling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-09 13:58

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Het eerste wat in mij opkomt is een vendor lock.

Dat zie je vaker bij pre-made systemen, die alleen maar videokaarten van Medion zelf slikken. In dat geval ben je zogezegd "de zak", want bij pascal videokaarten is er nog geen enkele manier om dit te omzeilen en de vbios te modden.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• holl
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 16-09 16:49
Deze gelezen? Weet niet of de knop op de videokaart of moederbord zat.

Vervanging medion moederbord advies gevraagd.

Maar waarschijnlijk nieuw moederbord nodig
http://www.tomshardware.c...t-gtx-770-stuck-bios.html

Unlock bios kan je proberen, moet je de maker mailen voor download. Wel een risico op een brick
https://www.bios-mods.com...MS-7728-2-0-OEM-Medion-PC

[ Voor 56% gewijzigd door holl op 14-02-2017 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serge375
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-11-2024
Heb die topic gelezen ja, zo'n knop was soms te vinden bij de Nvidia 700 series met een legacy of UEFI bios stand. De 750Ti van EVGA had dit niet en runde alleen in UEFI-modus net als de 1060 die ik heb gekocht. Een venderlock zou ik niet weten, want de originele kaart ooit was een MSI (medion) 550 Ti, maar installeerde later wel een EVGA 750 Ti SuperClocked, weliswaar met beeps maar startte wel volledig op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rexorbrave
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 05-08 14:25
Hoe is het afgelopen? Zit zelf met hetzelfde moederbord van een ooit gekochte Medion P5385D, ik wil hiervan ook de gpu vervangen aangezien het erop lijkt dat die van mij zijn laatste adem uitblaast. Ik had ook van de vendor lock bij sommige moederboards gehoord en dacht daarom ff checken :).