Toon posts:

Vervanging medion moederbord advies gevraagd.

Pagina: 1
Acties:

• skymaster25
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 07-08-2022
Hallo allemaal,

Zoals in een ander topic beschreven heb ik de MSI R9 280 gekocht. Nu heb ik deze vandaag ontvangen en ingebouwd in mijn PC en hij wordt niet herkend door het Medion moederbord (MS 7728 V2.0). Nu had ik dit van te voren al gelezen dat er een kans aanwezig zou zijn dat de nieuwe videokaart niet zou werken i.c.m. het Medion moederbord. Ik heb de bios geupdate maar dit mocht helaas niet baten.
Ervan uitgaande en afgaande op wat ik met google gevonden heb, dat er geen andere oplossingen zijn zou ik graag een nieuw moederbord willen aanschaffen die overweg kan met de R9 280 en de rest van mijn componenten.

Dit is mijn PC:

En dit zijn de specs van mijn moederbord:
http://www.findlaptopdriv...s-7728-motherboard-specs/

En moet ik verder nog ergens opletten? Zoals bijvoorbeeld mijn W7 installatie zal die nog werken na de vervanging? Of zal ik die opnieuw moeten aanschaffen omdat dit ook OEM is?

Graag hoor ik wat de mogelijkheden zijn :)

Alvast bedankt en groet,

Wouter

[Voor 9% gewijzigd door skymaster25 op 15-03-2015 20:15]

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:04
windows zal je helaas opnieuw moeten kopen. en je zal een LGA/Socket 1155 moederboard moeten halen en het best is een micro-atx. dan weet je zeker dat het in je kast past.

.ps je kan proberen win7 via de telefoon te activeren. grote kans dat het alsnog lukt.

en wat is je budget? en voeding? niet alleen het aantal watt. maar ook het merk/type. grote kans dat het het beste is die ook meteen te vervangen.

[Voor 42% gewijzigd door loki504 op 15-03-2015 20:33]

Loki Gaming Mmo pvp channel

• Mounty_078
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-04-2022
Een Medion moederbord? Ik wist niet dat Medion moederborden verkocht. Maar je kan in principe gwn een H61 of Z77 keuze maakt in principe niet welke en hij zal moeten werken. Wees ook zeker dat je PSU genoeg Watt bezorgd. 500W zou genoeg zijn.

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:58
Mounty_078 schreef op zondag 15 maart 2015 @ 20:33:
Een Medion moederbord? Ik wist niet dat Medion moederborden verkocht. Maar je kan in principe gwn een H61 of Z77 keuze maakt in principe niet welke en hij zal moeten werken. Wees ook zeker dat je PSU genoeg Watt bezorgd. 500W zou genoeg zijn.
Medion maakt idd geen mobo's. Vaak gebruiken ze MSI moederborden (OEM) voor in hun PC's.

My favorite programming language is solder.

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22-03 21:42

TommieW

Numa numa.

Mounty_078 schreef op zondag 15 maart 2015 @ 20:33:
Let er overigens wel op dat het een beetje een fatsoenlijke voeding. Veel budget voedingen (en die in een Medion PC zal dus niet al te best zijn) kunnen niet voldoende vermogen leveren. Ookal staat dit wel op de sticker.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Raar.
Zit de graka wel goed in het slot?
Voedingskabels aangesloten? Is je voeding wel toereikend?

• skymaster25
De voeding is zo een FSP group:

Ik dacht zelf aan zo een 50-70 euro voor het moederbord volgens mij heb je daar wel een goede voor.

Windows is even afwachten dan of t wel of niet lukt.

En inderdaad zoals Puch-Maxi zegt is het moederbord niet van Medion zelf maar van MSI.

Groet Wouter

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Heb je wel beeld tijdens het opstarten? M.a.w. zie je bios tekst e.d.?

Aan het typen...

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Raaaawwwrrrr!

Het probleem van FSP's is niet zozeer het niet kunnen leveren wat op de sticker staat, maar ze willen wel eens matige onderdelen gebruiken waardoor de levensduur niet geweldig is.

Gezien de leeftijd van je pc kun je de pech hebben dat je voeding te instabiele spanning geeft waardoor je pc simpelweg het vertikt om echt op te starten.

Opzich wel vreemd, wat een GTX570 zuipt meer dan een 280.

EventueIle spelingsfautem zijn 100% ironisch bedoeldt.

• skymaster25
Reepje schreef op zondag 15 maart 2015 @ 20:39:
Raar.
Zit de graka wel goed in het slot?
Voedingskabels aangesloten? Is je voeding wel toereikend?
Ja zover ik kan nagaan wel, de fan's draaien en alles gaat gewoon aan, het beeld blijft alleen gewoon zwart. Wat een bekend probleem is met Medion moederborden als je daarop een nieuw videokaart wilt installeren.

En nee dus helemaal geen beeld alleen de standaard beeldscherm tekst HDMI Analog wat afwisselt.

En inderdaad vreemd nu heb ik m'n kapotte 570 erin en dan start het wel op.

Groet,

[Voor 6% gewijzigd door skymaster25 op 15-03-2015 20:43]

• Mick1990
  • Niet online
Gebruik je HDMI / DVI of VGA?

Aan het typen...

• skymaster25
Op dit moment gebruik ik een HDMI kabel tussen de videokaart en het beeldscherm.

• Mick1990
  • Niet online
Al geprobeerd om in je monitor menu HDMI te selecteren i.p.v. auto?

Aan het typen...

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Ik weet wel dat het een bekend probleem is dat als de 2 voedingskabels niet zijn aangesloten, of 1 van de (6 pins) kabels verkeerd is aangesloten, de fans gaan draaien, maar er geen beeld komt.
Hetzelfde als maar 1 voedingskabel is aangesloten (ik ga er nu vanuit dat jouw kaart 2x6 pins nodig heeft).

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:04
probeer eens een andere kabel(als je die bij de hand heb. ik had ook grote problemen met mijn r9 290 en hdmi. alleen windows gaf beeld. post/bios etc was gewoon zwart.

Loki Gaming Mmo pvp channel

• skymaster25
@Mick Nee nog niet geprobeerd ga ik later proberen.

@Reepje Er zit een 6pins en nog een 6+ losse 2 pins stekker in. Die kunnen er volgens mij maar op 1 manier in. Of ik moet iets over het hoofd zien.

@Loki504 ik zal het eens met de normale VGA kabel proberen op een later moment.

Bedankt voor de hulp zover :)

• Ted.van.es
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-03 11:25
om even antwoord te geven op de hooft vraag zou mijn eerste keus zijn om een asus moederbord te halen namelijk "http://tweakers.net/pricewatch/307375/asus-maximus-v-gene.html"
Dit is een erg degelijk moederbord en ook een goed merk, hier kun je wel beter Windows opnieuw voor moeten installeren. Een ander keuze is een goedkopere asus namelijk de "http://tweakers.net/pricewatch/334582/asus-p8h61-m-le-r20.html" hier bij hoef je Windows helemaal niet opnieuw te instaleren omdat hij de zelfde chippen heeft. Ook heeft hij de zelfde geluidskaart dus dat kan ook geen probleem zijn, enige verschil is dat deze een andere netwerk kaart heeft maar daar verwacht ik geen probleem mee omdat Windows die er zelf wel bij zet.

En het probleem met dit moederbord kan zijn dat je voeding te licht is volgens een psu calculator waardoor hij niet het vermogen kan leveren wat er nodig is. Een goed alternatief is een be quiet namelijk de "http://tweakers.net/pricewatch/289969/be-quiet!-pure-power-l8-730w-cm.html"

• skymaster25
Dankzij een kaartje wat helemaal onderop in de doos zat (dus niet de handleiding zelf) doet de videokaart het. Er bleek dus een klein knopje te zitten waarmee je danwel de videokaart op legacy mode of UEFI mode kunt zetten. Na deze geschwitched te hebben werkt het allemaal zoals het hoort.
In ieder geval een hele opluchting dat nu alles werkt.

Iedereen bedankt en een fijne avond verder.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee