CV ontploft, bureautje nat. Welke problemen te verwachten?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan1989
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-05 23:39
Vrijdagmiddag werd ik gebeld door mijn vrouw. "We hebben hier een probleem. Ook weer niet heel groot, maar niet zo grappig."
Hmhm?
"In de CV van de bovenbuurman is een leiding gebarsten en het water komt bij ons naar beneden plenzen.
En wel boven je bureau, boven je beeldscherm, toetsenbordsetje, harde schijven enz enz."

Nadat alles uit mijn hok was gehaald:
Afbeeldingslocatie: https://i1194.photobucket.com/albums/aa379/johan1989L/Tweakers/Bureau%20verzopen/WhatsApp%20Image%202017-02-10%20at%2020.16.25_zps2xundl5v.jpeg
Afbeeldingslocatie: https://i1194.photobucket.com/albums/aa379/johan1989L/Tweakers/Bureau%20verzopen/WhatsApp%20Image%202017-02-10%20at%2020.16.27_zpsdhacoh1y.jpeg

en voor de verwarming was gezet om te drogen:
Afbeeldingslocatie: https://i1194.photobucket.com/albums/aa379/johan1989L/Tweakers/Bureau%20verzopen/WhatsApp%20Image%202017-02-10%20at%2020.29.24_zpse31helmf.jpeg

Naar verluidt kwam er zoveel water uit het plafond als een hele heftige regenbui waarin je in korte tijd zijknat bent. Dat gaf niet veel hoop voor mijn stuff waar ik zo blij mee ben.
Ik was niet zo blij maar zou pas zaterdagavond thuis komen.

Eenmaal thuis gekomen de boel nog maar even een extra nacht laten drogen en vandaag foto's gemaakt en e.e.a. getest.
De Experiabox was overleden, dus een mooie Fritzbox opgehangen.

De Logitech MX5500 muis doet het nog, maar TB kapoet.
Afbeeldingslocatie: https://i1194.photobucket.com/albums/aa379/johan1989L/Tweakers/Bureau%20verzopen/WhatsApp%20Image%202017-02-12%20at%2018.49.45%205_zpspj2bqj1n.jpeg
Afbeeldingslocatie: https://i1194.photobucket.com/albums/aa379/johan1989L/Tweakers/Bureau%20verzopen/WhatsApp%20Image%202017-02-12%20at%2018.49.45_zpszrizopvr.jpeg
Afbeeldingslocatie: https://i1194.photobucket.com/albums/aa379/johan1989L/Tweakers/Bureau%20verzopen/WhatsApp%20Image%202017-02-12%20at%2018.49.45%204_zpsxbmxbdef.jpeg

De harde schijven zijn allemaal in de rijst gelegd en doen het ook allemaal nog.
Evenals de Sharkoon SATA drive bay, fast as always.
Afbeeldingslocatie: https://i1194.photobucket.com/albums/aa379/johan1989L/Tweakers/Bureau%20verzopen/WhatsApp%20Image%202017-02-12%20at%2018.49.45%206_zps6qyhu6mz.jpeg

De adapter in de muur steken was geen probleem, in mijn draaiende laptop pluggen ook niet, zelfs niet via de HP Quickdock:
Afbeeldingslocatie: https://i1194.photobucket.com/albums/aa379/johan1989L/Tweakers/Bureau%20verzopen/WhatsApp%20Image%202017-02-12%20at%2018.49.45%202_zpsrbdeclqz.jpeg

Zelfs mijn 24" iiyama LCD staat weer op volle kracht te shinen;
Afbeeldingslocatie: https://i1194.photobucket.com/albums/aa379/johan1989L/Tweakers/Bureau%20verzopen/WhatsApp%20Image%202017-02-12%20at%2018.49.45%208_zpsokjharvp.jpeg
Afbeeldingslocatie: https://i1194.photobucket.com/albums/aa379/johan1989L/Tweakers/Bureau%20verzopen/WhatsApp%20Image%202017-02-12%20at%2018.49.45%201_zpsn2nnmmsy.jpeg
Afbeeldingslocatie: https://i1194.photobucket.com/albums/aa379/johan1989L/Tweakers/Bureau%20verzopen/WhatsApp%20Image%202017-02-12%20at%2018.49.45%203_zpsua0bumi1.jpeg

De stekkerbox stond uit (daardoor alles zonder stroom gelukkig!!), maar durf ik nog niet te gebruiken en ik twijfel ook wat ik ermee moet doen. Beter weg flikkeren denk ik:
Afbeeldingslocatie: https://i1194.photobucket.com/albums/aa379/johan1989L/Tweakers/Bureau%20verzopen/WhatsApp%20Image%202017-02-12%20at%2018.49.45%207_zpsnakjjoxe.jpeg

Waarom dit hele verhaal?
De CV was al jaren niet meer gecontroleerd door de huisbaas en dus moest ik de huisbaas maar melden wat mijn schade is.
Het enige wat dus tot nu toe kapoety is, zijn het modem en het toetsenbord.
Maar als ik alles zo onder de bruine smurry zie, lijkt het toch alsof het er flink heeft geplenst en er echt wel printplaten nat zijn geworden. Toetsenbord bijv. kapot, niet bijster vies. Muis doet het dan weer wel.
LCD ook, water is sowieso door de roostergaten naar binnen gelopen aan de boven/achterkant.

Waar ik jullie mening graag over hoor: hoe groot achten jullie de kans op latere roestschade? Ik ben bang dat die moederbordjes nu allemaal nog prima werken maar door het water gaan corroderen in de komende tijd. Mijn LCD schermpje zou dan over een half jaar alsnog ineens stoppen.

De stroom was er dus af door die uitgeschakelde overspanningsbeveiligde stekkerdoos. Toen ik zojuist een andere (witte gamma) stekkerdoos optilde kwam er nog een straaltje water uit.

Ik zit dus te kijken wat nu kapot is, maar huiver voor wat NOG NIET kapot is en ik dus ook niet kan declareren.
Hoe zien jullie dat?

Acties:
  • +35 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:56
Hele hap claimen. Gaat langzaamaan stuk met vage klachten. En gelijk je data veiligstellen indien van toepassing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-06 17:56

BLACKfm

o_O

De CV was al jaren niet meer gecontroleerd door de huisbaas en dus moest ik de huisbaas maar melden wat mijn schade is.
Gewoon alles afschrijven onder de noemer 'ik durf het nu niet meer te gebruiken, water en elektra gaan niet samen'.

Er van uitgaande dat ergens een verzekering dit gaat betalen. Omdat iets nog werkt lijkt me dat geen reden om dat als 'onbeschadigd' te bestempelen. Zeker gezien het in de toekomst alsnog mis kan gaan of in ieder geval een verkorte levensduur heeft.

Maar als je geluk hebt werkt het nog net zo langs als dat het anders zou doen.

Niks staat je overigens in de weg om na schadeloos stelling de spullen te blijven gebruiken. Hetzij geheel op eigen risico.

Voorbeeld:
In een auto waar *iemand* een deuk in rijd kun je ook gewoon blijven rijden, maar het product wordt er niet beter op. Als de verzekering de kosten voor reparatie heeft betaald wil dat niet zeggen dat je dit ook moet laten doen.

[ Voor 23% gewijzigd door BLACKfm op 12-02-2017 19:30 ]

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Alles claimen is het eerste wat je kan proberen, de verzekeraar zal aansturen op reinigen en aan jou de keus om dat echt te doen of het bedrag te gebruiken voor nieuwe hardware. Moederborden, stekkerdozen en toetsenborden kunnen prima gereinigd worden, HDD's en andere onderdelen waar water in kan, maar niet meer uit, zijn definitief afgeschreven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• trebor.ed
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12-05 22:41
Ik zou in ieder geval toch ook proberen om je buurman aansprakelijk te stellen. Hij is daarvoor verzekerd als het goed is.

Los hiervan lees ik niets over de schade aan je woning, die komt er ook nog bij. vergeet dat niet !

Ik zou hier flink pissig van zijn geworden, dat weet ik wel ... sterkte !

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Anoniem: 58485

Water uit een CV installatie is eigenlijk geen water meer, maar een ontzettend smerige en stinkende drab. Ik zou ondanks de werking alles gewoon afschrijven. Je weet niet wat voor een schade dat op de langere termijn zal gaan doen. Erosie bijv. op connectoren, ik zou het niet vertrouwen in ieder geval.

Ik zat een keer bij iemand thuis, en had voor me een TFT en naast me (links) een 19 inch CRT staan. Ik zeg zo kerel ik voel waterspetters iedere keer op m'n hoofd... wat is dat toch joh? Hij zo nee er is niks aan de hand. Een uur later druppelt het gewoon rechtstreeks in de CRT met een hoop geknetter als gevolg.

Ook een leiding op de bovenverdieping gebroken, op waarop het gipsen plafond uiteindelijk in z'n geheel (een dag later) naar beneden kwam met bakken met water. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Zo'n standaard stekkerdoos is de moeite van het reinigen niet waard. Een toetsenbord, tja, als hij het doet kan je hem blijven gebruiken.

Een moederbord zou ik dus niet blijven gebruiken, er is altijd risico dat iets wat je eraan koppelt straks kapot is vanwege de huidige schade. HDDs enzo onafhankelijk of ze het nu doen, als er iets op staat wat je ook maar een beetje belangrijk vindt zou ik ze niet meer vertrouwen.

En pissig worden? Ja ik zou er niet blij mee zijn, maar op wie moet je pissig worden? Kan nou eenmaal gebeuren.

Anyway ik zou gewoon de hele handel claimen. Iets als een toetsenbord kan je nog best over discussiëren als hij het nog doet, maar ik zou een voeding, een moederbord, NAS, etc die nat zijn geregend niet meer vertrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Ooit op werk dit gehad, iemand had de kraan in het weekend aan laten staan (1 keuken boven) en de afvoer was verstopt en alles liep zo netjes naar beneden 3 verdiepingen, waterschade was enorm, kortsluiting ook nog gekregen in de stroomkasten (alles liep zo daarin). zondagochtend kregen we een melding dat de UPS aanging.

Toen we even gingen kijken bleek het hele pand onder water te staan, en moesten we een back up generator regelen om de servers veilig te stellen.

We hebben gewoon de hele hap geclaimed, alle laptops/computers moesten gewoon vervangen worden, water en computerspul gaan niet echt samen, (ook uit voorzorgsmaatregel).

Stel ook je data nu veilig, nu doet je pc het nog wel, maar voor hoe lang?

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-02 20:13

Ray

ben je er zelf ook voor verzekerd ? hoe vreemd het ook mag klinken aangezien het nieuw jou schuld is dient de schade daar namelijk gemeld te worden en zul je indien dekking schadeloos gesteld worden. Zij zullen zich dan weer wenden tot de veroorzaker.

Als de huisbaas dit namelijk rechtstreeks meld krijg je bovenstaande vraag toch. Bovendien zal hij het op een AVB melden (of zelf moeten betalen) en een avb zal altijd naar dagwaarde uitkeren en zal de huisbaas de rest bij moeten lappen.

dit ter info :)

oja om de primaire vraag te beantwoorden. de kans dat het allemaal eerder stuk gaat door dit water is echt aanzienlijk. bovendien ziet het er niet meer uit met die vieze watervlekken

@BlackFm, je stelling klopt niet helemaal volledig. Strikt formeel kan een verzekeraar na schadeloosstelling de goederen innemen. Dit gebeurd in de praktijk nog best veel. Juist bij een autoschade, en dan wel total loss, is dit heel duidelijk. De opbrengst van het wrak dat verkocht wordt door de verzekeraar gaat van de uitkering af. Dit kan omdat door de schadeloosstelling de verzekeraar eigenaar van het wrak wordt.

[ Voor 38% gewijzigd door Ray op 12-02-2017 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan1989
Jong getrouwd studenten stel :)
Dus nog ff weinig verzekerd, nog geen inboedel. Nog een paar weken en dan EINDELIJK klaar met die .... studie.
Maar mijn vrouw begreep van de verhuurder dat ik het bij hem kon melden wat er kapot was. Geen idee of daar een verzekering acher zit. Mede daarom ook mijn vertwijfeling over wat juist is m.b.t. claimen.
De loodgieter had gezegd dat de ketel al jaren niet was gecontroleerd. Dat is verzuim van de verhuurder. (Andere kant, tijdens een controle word er geen druktest gedaan natuurlijk)

Wat er allemaal verzopen is, is qua dagwaarde weinig waard maar nieuw juist wel!
Die sharkoon is niet zo heel duur. Doet het nog, sowieso water in geplenst.
Paar backup schijven (waarvan 1 Samsung 250gb SSD). Doen het nog, maar sowieso water opgekomen. Geen idee hoe slecht ze daar tegen kunnen.
Toetsenbordsetje kapoet, is 20 euro op marktplaats(MX5500), maar de nieuwe versie Logitech MX800 = 125.
Die iiyama doet het nu al 5 uur prima, maar ik weet zeker dat er een hele plens water in is gekomen. Tsjah, moet ik dan de nieuwprijs claimen door te liegen dat hij kapot is? Ik heb de schurft aan liegen en bedriegen namelijk.
Die oplader is duidelijk vies, maar doet het nog wel. Tsjah, hoe gevoelig is dat ding voor een regenbui? Hoe eerlijk is het om de volle mep te claimen?

Maar het gaat me een beetje om het principe. Ik wil niet de boel oplichten, maar ben uiteindelijk wel benadeeld omdat ik het spul niet meer vertrouw inderdaad. Daarnaast is het veelal oud spul (die harde schijfjes zijn gebruikte laptop schijven die alleen nog dienen ter backup)

Wat echt kapot is, is het tb setje en experiabox. Deze kregen beiden stroom op dat moment, de rest had dus ook kapot geweest als de stroom erop stond.
Mijn vrouw herinnerde zich ook nog dat het water uit het modem en de stekkerdozen kwam lopen...

Kortom, ik zie de meesten eigenlijk schrijven: 'ALLES wat nat is geworden claimen, ook alles wat het nog gewoon doet.', klopt dat?

[ Voor 6% gewijzigd door johan1989 op 12-02-2017 21:57 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04:08
Waarom zou jij voor de kosten op gaan draaien als binnen een jaar al je apparatuur dat nat is geworden kapot is? Het voelt nu misschien niet goed, maar over een jaar denk je daar wellicht anders over als je 500 of meer euro aan nieuwe spullen moet uitgeven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:06
Dat laatste kun je wel als uitgangspunt nemen. Als het kraanwater was geweest dan had je nog enigszins terughoudend kunnen zijn, maar water uit de CV installatie is echt pure troep: verontreinigingen in de vorm van metalen, drek en meer. Tevens heeft dat spul een niet neutrale zuurgraad.

Daarom zou ik voor alle gevallen waarbij het water fijne elektrische circuits of plaatsen die niet goed gereinigd kunnen worden (stekkerblok bv) heeft bereikt afschrijven.

Wat je dan overhoudt is mogelijk de harde schrijven omdat die in principe dicht zijn. Doekje langs de connectoren en dan kun je verder. (onder voorwaarde dat ze niet ondergedompeld hebben gelegen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Je hoeft niet alle schade direct te claimen. Alles wat op een gegeven moment kapot gaat kun je op dat moment nog claimen, mits dat kapotgaan door de waterschade verklaard kan worden. Het zal de verzekering zijn die liever eenmalig een afkoopsom betaalt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:22
GlowMouse schreef op zondag 12 februari 2017 @ 22:16:
Je hoeft niet alle schade direct te claimen. Alles wat op een gegeven moment kapot gaat kun je op dat moment nog claimen, mits dat kapotgaan door de waterschade verklaard kan worden. Het zal de verzekering zijn die liever eenmalig een afkoopsom betaalt.
En dan moet hij bij elk kapot item elke keer naar de buurman en die weer naar zijn verzekering? De verzekering opent 1 zaak, handelt af en sluit, die gedaan echt niet elke keer iets nieuws openen.

Daarnaast voor de TS, de kosten van een inboedel verzekering zijn echt niet hoog. Check je verzekeringen even want anders sta je met lege handen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ray

Ray

ik zou je ten zeerste aanraden toch wel de basic verzekeringen zoals een avp (voor het geval je die ook niet hebt) en inboedel te nemen. Dat kan voor een paar euro per maand en kan een boel ellende schelen.

zoals hier al staat is het geen normaal water maar cv water. de kans dat alles wat nat is geweest en waar het doorgedrongen kan zijn tot de elektronica eerder stuk gaat is gewoon erg groot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
Alles claimen, zoals gezegd zijn veel dingen tijdbommen geworden. Dat iets gedroogd is en nog werkt zegt niets over oxidatie en de voortschrijding daarvan.
En niet zelf beginnen over aanschafprijzen. Daar begint de verzekering wel over, zelden meegemaakt dat een verzekering nieuwwaarde uitkeert, die gaan uit van een dagwaarde.
Van wat je uitgekeerd krijgt kun je meestal niet de boel gelijkwaardig vervangen omdat nieuw nu eenmaal duurder is dan gebruikt.
Zelfde met waterschade aan het pand, je krijgt waarschijnlijk een emmer latex.

Bij grotere schade (+900) stuurt de verzekering een expert, die komt er voor hen, om zo min mogelijk uit te hoeven keren.

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:40

sus

is druk :+

Vocht heeft zijn tijd nodig om de boel om zeep te helpen. Alleen als het aan staan is het direct einde verhaal, omdat je dan sluiting krijgt. In dit geval kan het zo maar zijn dat je volgende maand je laptop ineens niet meer aankrijgt ofzo.

Mooi alles afschrijven, heel rap de data van je HDD's veilig stellen en claim bij de verzekering van je buurman indienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:09

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

Teijgetje schreef op maandag 13 februari 2017 @ 09:00:
Alles claimen, zoals gezegd zijn veel dingen tijdbommen geworden. Dat iets gedroogd is en nog werkt zegt niets over oxidatie en de voortschrijding daarvan.
Tijdbommen zijn het inderdaad geworden. Waterschade (en zeker deze bruine troep) is berucht, dat het nu nog werkt is meegenomen, maar de schade begint nu pas te ontstaan (oxidatie). Ik zou mijn PC/monitor liever niet meer onbeheerd aan laten staan. Grote kans dat het stukgaat en extra risico op brand wil je niet.
Dat is mogelijk het openingsbod, maar daar hoef je natuurlijk niet mee akkoord te gaan.

Als er een expert aan te pas komt, dan ben je redelijk overgeleverd aan deze persoon. Heb eens meegemaakt dat een expert alle elektrische apparatuur na een (indirecte) blikseminslag ruimhartig vergoedde (want grote kans dat wat nog niet stuk is, wel stuk gaat). Het kan ook dat je moet praten als brugman, om nog een redelijke waarde terug te krijgen.

O ja: alles al gebackupt??

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 01-06 11:46

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Het is dus wat Jism net zei, het is niet alleen maar water. Nu heb je apparatuur die intern ook vies is geworden. Voor je het weet heb je een brand door drab je op en in je apparatuur lag.

Trein?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:54

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

1. Melden bij je eigen inboedelverzekeraar.
2. De huurder en de verhuurder aanspreken voor jouw schade.

In beide gevallen zal er naar verwachting een expert langskomen om de schade op te nemen. Hierbij zou ik (ik ben schade expert) afhankelijk van de waarde de boel door een reconditioneringsbedrijf laten ophalen of, als de totale waarde onder de 2500 blijft, de dagwaarde bepalen.

Het voordeel voor jou als je de schade door jouw eigen verzekeraar laat behandelen is dat (afhankelijk van de precieze inhoud van jouw inboedelverzekering) je de nieuwwaarde terug kan krijgen. Als je het claimt bij een aansprakelijke derde dan heb je nooit recht op meer dan de dagwaarde van dergelijke apparatuur. En zeker met computeronderdelen kan de afschrijving vrij hard gaan.
Teijgetje schreef op maandag 13 februari 2017 @ 09:00:
Bij grotere schade (+900) stuurt de verzekering een expert, die komt er voor hen, om zo min mogelijk uit te hoeven keren.
Ik weet niet waar jij die wijsheid vandaan haalt, maar ik heb er geen belang bij of de schade 1 euro is of een miljoen. Ik krijg per uur betaald. Ons bestaansrecht hangt af van onze objectiviteit en de juistheid van onze bevindingen.

Er zullen vast experts zijn die op pad gaan om de schade zo laag mogelijk vast te stellen, maar dat is zeker niet de norm! En mocht je die twijfel hebben, dan kan je altijd zelf een contra-expert inschakelen. Op eigen verzekeringen is dat vaak vergoed vanuit de polis. Of via een rechtsbijstandverzekering. Of je maakt afspraken met de andere verzekeraar daarover.
Afhankelijk van de aard van de schade kan dat ook genoeg zijn. Alleen moet je er natuurlijk wel ook de handjes bij vergoed krijgen die de latex op de muur / plafonds aanbrengen ;) En vochtplekken moeten eerst geïsoleerd worden.

[ Voor 44% gewijzigd door AllSeeyinEye op 13-02-2017 09:35 ]

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online
Na een poosje gaan je spullen pas kapot. Door corossie bijvoorbeeld.

Voorbeeld, wij hebben hier vocht problemen in huis, boven. In een hoek waar toevallig ook een oudere LCD tv staat. Kwamen we later pas achter dat het daar zo vochtig kon worden. Laatst zat ik snachts rechtop in bed was de tv midden in de nacht keihard aan het brommen gegaan. Ik sliep toen en de tv stond uit. Nou ik weet niet wat voor geluiden dat ding allemaal maakte. Heb direct de stekker eruit getrokken. En ookal doet ie het nog ik vertrouw dat ding niet meer en om 1 of andere reden reageert ie nu ook niet meer op de afstandsbediening. Dat is wat vocht doet het was nog een prima tv eerst, nooit problemen mee gehad tot we hem daar plaatste.

[ Voor 11% gewijzigd door CrystalViriS op 13-02-2017 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mAiden88
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 06-06 15:46
Zoals vele voor mij al hebben gemeld, de hele boel opgeven bij je inboedelverzekering..
Durf met zekerheid wel te zeggen wat nu nog niet kapot is, dat dat in de verloop van tijd nog wel kapot gaat!

Mocht je verzekeraar gemotiveerd aangeven dat je zelf niet verzekerd bent tegen deze vorm van waterschade dan kan je alsnog de buren aansprakelijk stellen voor het ontstaan van de schade. Dit kan door middel van een kort schrijven waarin je omschrijft wat er is gebeurt, welke schade er is ontstaan en dat je de buren hiervoor aansprakelijk stelt. Je buren kunnen hierop hun aansprakelijkheidsverzekeraar inschakelen. Indien de lekkage is veroorzaakt doordat je buren een en ander hebben laten verbouwen en bij deze verbouwing niet alles correct is aangesloten dan bestaat voor jou ook de mogelijkheid de persoon die verbouwde aansprakelijk te stellen.

Hebben de buren onverhoopt geen aansprakelijkheidsverzekering of willen zij de schade hier niet indienen omdat zij menen dat zij niet aansprakelijk zijn voor de schade die je heb opgelopen, dan is het verstandig je rechtsbijstandverzekering in te schakelen. Mocht je geen rechtsbijstandverzekering hebben dan kan wellicht het juridisch loket nog bijstand verlenen of je in ieder geval raden in de nader te ondernemen stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Leest als een vrij eenvoudig 'op-de-WA-van-bovenburen-verhalen" verhaal.
En idd alle eletronica die nat is claimen, alsook de schade aan het huis zelf (kromgetrokken parket of laminaat, nieuw behang/verf, plafond vervangen, etc.)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Backpacker
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Het meeste is al gezegd maar dit wil ik nog even benadrukken:

Ga als de donder een inboedelverzekering regelen! En ook je aansprakelijkheidsverzekering! Die paar euro per maand scheelt een hoop gedonder als er iets mis gaat (zoals nu) en dan zijn er zelfs nog speciale studententarieven....

Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• erwin26
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-04 13:15
Alles claimen als schade. Waterschade hoeft niet meteen op te treden, maar kan ook over half jaartje gebeuren. Toch zonde als het dan kapot gaat en je kan de reden niet achterhalen. Waterschade kans soms heel moeilijk te zien zijn.

En gooi die stekkerdoos aub weg. Stroom en water gaan niet samen. Beter paar euro uitgeven dan iets ergs.

Je schijven in rijst leggen werkt niet. Rijst doet helemaal niks bij waterschade dit is een fabeltje die mensen vaak gebruiken. Als je nieuwe schoenen koopt of een PC etc. krijg je meestal een klein zakje met bolletjes erin. Die bolletjes die je niet kan eten en vaak meteen weggooit. (weet de naam niet). Deze moet je bewaren en gebruiken bij waterschade. Die dingen werken echter wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:57
Eerst zorgen nu je spullen nog enigsinds werken dat je een backup maakt van al je bestanden! Want die drap die erin zit gaat roesten en coroderen enndan gaat alsnog alles stuk.

Daarna alles claimen bij de verhuurder. Dat de verhuurder geen of weinig onderhoud heeft gedaan is niet jouw probleem natuurlijk en is aan de verzekering van hem om te bepalen of de verzekeraar betaald of dat de verhuurder uit eigen zak mag gaan betalen.

Denk ook aan de kosten van verfen/gordijnen/vloer enz enz dat is allemaal claimbaar als het beschadigd is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bvanham
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 13-06 22:35
erwin26 schreef op maandag 13 februari 2017 @ 09:50:
Alles claimen als schade. Waterschade hoeft niet meteen op te treden, maar kan ook over half jaartje gebeuren. Toch zonde als het dan kapot gaat en je kan de reden niet achterhalen. Waterschade kans soms heel moeilijk te zien zijn.

En gooi die stekkerdoos aub weg. Stroom en water gaan niet samen. Beter paar euro uitgeven dan iets ergs.

Je schijven in rijst leggen werkt niet. Rijst doet helemaal niks bij waterschade dit is een fabeltje die mensen vaak gebruiken. Als je nieuwe schoenen koopt of een PC etc. krijg je meestal een klein zakje met bolletjes erin. Die bolletjes die je niet kan eten en vaak meteen weggooit. (weet de naam niet). Deze moet je bewaren en gebruiken bij waterschade. Die dingen werken echter wel.
Rijst werkt prima, is nl. een hygroscopisch product en nog natuurlijk ook. De silicagel en andere bolletjes werken natuurlijk prima maar die heeft niet iedereen in de kast liggen. Rijst is dan een heel goedkoop, volumineus product wat je prima kunt gebruiken. Wel natuurlijk alles in een grote afgesloten zak stoppen en niet in een open bakje want dan werkt het nog niet.

Maar on-topic. alles claimen bij de verzekering en hopen dat dat goed uitpakt.

apparaten als muizen en toetsenborden zette ik vroeger nog wel eens in de vaatwasser als de cursusmachines heel erg vies werden. daarna een paar dagen rechtopstaand laten drogen bij de verwarming en nooit problemen ermee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seriph
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-06 23:05
Allereerste. Je zegt dat je de schijven als back-up schijven gebruikt. Ik zou de data die er nu op staat ook nog ergens anders gaan opslaan. Ik zou die schijven niet meer vertrouwen. Draaiende elektronica en water gaat niet samen. Als je de andere apparaten bekijkt zie je ook ook allemaal watervlekken en zo. Dat krijg je ook je draaiende delen. Die zijn niet bedrijfszeker meer. Die zou ik dan ook op de claim zetten.

Voor de rest. Ik zou wel alle apparatuur die in aanraking is geweest met het water op de claim zetten. Maar ik denk niet dat je mag verwachten dat je van alles nieuwwaarde krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
AllSeeyinEye schreef op maandag 13 februari 2017 @ 09:29:

Ik weet niet waar jij die wijsheid vandaan haalt, maar ik heb er geen belang bij of de schade 1 euro is of een miljoen. Ik krijg per uur betaald. Ons bestaansrecht hangt af van onze objectiviteit en de juistheid van onze bevindingen.

Er zullen vast experts zijn die op pad gaan om de schade zo laag mogelijk vast te stellen, maar dat is zeker niet de norm! En mocht je die twijfel hebben, dan kan je altijd zelf een contra-expert inschakelen. Op eigen verzekeringen is dat vaak vergoed vanuit de polis. Of via een rechtsbijstandverzekering. Of je maakt afspraken met de andere verzekeraar daarover.
Blij te horen dat ze er zijn, schade-experts die gestuurd worden door de verzekering en alleen denken in het belang van de gedupeerde.
Mijn ervaringen met schade-experts leert me echter anders, meestal kwam ik er bekaaid af.
Het meest schrijnend was misschien wel een brandschade tijdens mijn jonge jaren, één kamer met wat summiere inboedel en kleding, verzekerd tot fl 100.000 en de expert wist uit te rekenen dat mijn inboedel 150.000 waard was, ik dus zwaar onderverzekerd was en daardoor na boeteclausule maar 25% van de schade kreeg: fl2000,- 8)7
Zal vast een uitzondering geweest zijn. ;)

Goed dat het tegenwoordig allemaal beter is geregeld.
Een contra expertise blijkt vaak nodig,,
helaas......

[ Voor 21% gewijzigd door Teijgetje op 13-02-2017 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patoer
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-03 12:17
Silica korrels moet je eigelijk in huis hebben op voorraad. Het spul koop je voor plusminus €15 per kilo. Het is niet giftig en je kan het voor allerlei doeleinden gebruiken zoals een natte telefoon harde schijven en noem maar op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Teijgetje schreef op maandag 13 februari 2017 @ 10:38:
[...]

Blij te horen dat ze er zijn, schade-experts die gestuurd worden door de verzekering en alleen denken in het belang van de gedupeerde.
Mijn ervaringen met schade-experts leert me echter anders, meestal kwam ik er bekaaid af.
Het meest schrijnend was misschien wel een brandschade tijdens mijn jonge jaren, één kamer met wat summiere inboedel en kleding, verzekerd tot fl 100.000 en de expert wist uit te rekenen dat mijn inboedel 150.000 waard was, ik dus zwaar onderverzekerd was en daardoor na boeteclausule maar 25% van de schade kreeg: fl2000,- 8)7
Zal vast een uitzondering geweest zijn. ;)

Goed dat het tegenwoordig allemaal beter is geregeld.
Een contra-expert is helaas vaak nodig.
offtopic:
Ik denk en handel niet per definitie in het belang van de gedupeerde. Ik ga op pad om in kaart te brengen wat er aan de hand is en de meest economische wijze van herstel/vervanging te bepalen. Hierbij houd je rekening met belangen van verzekeraars, makelaars, verzekerden en tegenpartijen.

Ik ken de artikelen waar je naar linkt. Daar zit vast een deel waarheid in, maar is gelukkig meer uitzondering dan regel. Heeft mijns inziens deels te maken met tenders vanuit verzekeraars waardoor de experts die erop inschrijven hun verlies (ze schrijven onder de marktprijs in) goed moeten maken door in te weinig tijd een zaak te behandelen, alsmede het 'gevoel' van de betreffende expert om in een goed blaadje te moeten komen bij hun opdrachtgever, de verzekeraar.

Ik/wij werken zo niet. Maar wij bedienen dan ook de bovenkant van de markt, dus extreme druk op onze tarieven en kosten is er niet.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-05 13:44
Alles claimen dit komt de apparaten niet ten goede zowel technisch als optisch niet.

Daarnaast bestaan voor dit soort ongelukkige zaken verzekeringen, voor de verhuurder.
Je hebt recht op vervangingswaarde of gelijkwaardig product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osmosis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-06 07:08
Lijkt me een geval WA verzekering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osmosis
  • Laatst online: 11-06 07:08
Patoer schreef op maandag 13 februari 2017 @ 10:44:
Silica korrels moet je eigelijk in huis hebben op voorraad. Het spul koop je voor plusminus €15 per kilo. Het is niet giftig en je kan het voor allerlei doeleinden gebruiken zoals een natte telefoon harde schijven en noem maar op.
Rijst, zout, zand werkt ook? Kost aanzienlijk minder dan 15EUR per KG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

TRAXION schreef op maandag 13 februari 2017 @ 10:53:
Alles claimen dit komt de apparaten niet ten goede zowel technisch als optisch niet.

Daarnaast bestaan voor dit soort ongelukkige zaken verzekeringen, voor de verhuurder.
Je hebt recht op vervangingswaarde of gelijkwaardig product.
Je hebt recht op de dagwaarde van de zaken in geval van WA claims.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:25

D4NG3R

kiwi

:)

osmosis schreef op maandag 13 februari 2017 @ 11:24:
[...]

Rijst, zout, zand werkt ook? Kost aanzienlijk minder dan 15EUR per KG
Silica korrels zijn erg licht, en nemen aanzienlijk meer water op dan bovenstaande producten zonder residue achter te laten.

[ Voor 3% gewijzigd door D4NG3R op 13-02-2017 11:35 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-05 13:44
AllSeeyinEye schreef op maandag 13 februari 2017 @ 11:25:
[...]

Je hebt recht op de dagwaarde van de zaken in geval van WA claims.
Dit is geen WA claim dit is een claim op de verhuurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 07-06 01:39
erwin26 schreef op maandag 13 februari 2017 @ 09:50:

Dat heet Silica gel of wel vochtvreters.

PSN: plexforce (ps4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Deze schade is een beetje vergelijkbaar met rookschade. Recent nog aan de hand gehad. Een pand ernaast die brand had, maar de rook wel doortrok. De kassasystemen zaten er vol mee. Deze rook van brand bevat allerlei giftige stoffen en zuren. De tijd doet de rest, waardoor alles afgeschreven is.
WeHoDo schreef op maandag 13 februari 2017 @ 11:38:
[...]

Dat heet Silica gel of wel vochtvreters.
Het gros van de mensen heeft dat niet standaard in huis. Een pak rijst vaak wel. Dan is dat beter dan niets. Er schijnen toch al heel veel telefoons 'revived' te zijn na een korte duik.

[ Voor 37% gewijzigd door Fairy op 13-02-2017 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Die verhalen over silica of rijst zijn allemaal leuk en aardig, maar eigenlijk alleen relevant bij 'schoon' water waar het neerkomt op drogen. CV-water, cola of WC-eend vallen daar niet onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

TRAXION schreef op maandag 13 februari 2017 @ 11:32:
[...]

Dit is geen WA claim dit is een claim op de verhuurder.
De verhuurder is een derde. Er is dus sprake van een WA (Wettelijke Aansprakelijkheid) claim. De verhuurder zal namelijk geen verzekering hebben afgesloten voor inboedel van huurders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
Is de huurder verantwoordelijk voor slecht onderhoud van de verhuurder waar hij geen weet van kon hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Teijgetje schreef op maandag 13 februari 2017 @ 14:32:
Is de huurder verantwoordelijk voor slecht onderhoud van de verhuurder waar hij geen weet van kon hebben?
Doorgaans niet. Maar ik kan me voorstellen dat de huurder zelf een CV installatie aan heeft laten leggen, of wijzigingen aangebracht heeft aan de installatie. Of misschien heeft de huurder wel per ongeluk een CV leiding beschadigd. Tot dat uitgesloten is, kan de huurder ook succesvol aan te spreken zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan1989
De bovenburen zijn bevriende bovenburen waarvoor we veel minder op onze strepen zouden gaan staan.
De verhuurder is een reformatorische investeerder die elke maand hele flinke inkomsten heeft uit dit pand.
Er blijkt geen verzekering in het spel te zijn.
De huurder sloot na het vullen van de ketel het kraantje, slang eraf, water spoot, kraantje kon niet verder dicht, water blijft spuiten. Kwestie van slecht onderhoud en een oude ketel.
Verhuurder verzoekt mij om eerlijk te melden wat er kapot is en daarvan een prijsvoorstel te doen om daar op z'n dorps uit te komen.
Ik declareer gewoon het meeste van wat nat is geworden en de harde schijven een fair price.
We gaan het beleven of hij akkoord gaat :)

Dank allen voor het meedenken.
Daardoor meer durven declareren m.b.t. printplaatjes die het nu nóg wel doen.

[ Voor 9% gewijzigd door johan1989 op 13-02-2017 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakesushi
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 08-08-2020
Ik zou alles werkelijk tot op de cent declareren.
Niet jouw fout dat die CV in slechte conditie was en nu ga je als een braaf hondje een deel van de schade op jezelf nemen? slecht hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miciel
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 13-06 15:30
het lijkt erop dat hier het oude type vulkraan heeft gezeten.
welke geen kogelkraan is maar een ander type.
welke bedient wordt door middel van de slang eraan te koppelen.
als men de slang er bij de wasmachine kraan afhaalt dan loopt de cv weer leeg.
optie slang dubbelvouwen of de slang van de vulkraan afhalen en hopen dat de vulkraan weer zich weer sluit.
het kan zijn dat men vergeten is dat de slang er volledig van af moet in de paniek die is ontstaan.
of dat de vulkraan niet meer functioneerde. en dan ben je echt de klos.
en ook daarvan hebben is er bij die ouderwetse type wel de kans dat het is gebeurd.
en niks is vervelender dan als het leegspuit de slang er weer op te moeten zetten. prettige wedstrijd. :P
een normale vulkraan kan je altijd wel enigszins dicht krijgen. zodat men het dopje erop kan draaien.
desnoods met een waterpomptang/bacho.

cv water laat echt rot sporen na die bruine kleur krijg je eigenlijk zelden ergens nog uit/van af
hiernaast zitten er ijzerdeeltjes/roest in welke geleiden.
dus echt alles gaat kapot wat in aanraking is geweest
onderhoudsmonteurs kijken altijd wel de cv-leidingen bij de ketel na op grote roestplekken.
roestplekken duiden op lekkage en kunnen op den duur doorroesten en springen.
maar de rest van de leidingen word eigenlijk nooit nagekeken.
een knelfitting kan kapot gaan als de cv leiding er niet vergenoeg inzit.

[ Voor 4% gewijzigd door miciel op 13-02-2017 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
johan1989 schreef op maandag 13 februari 2017 @ 15:19:
Ik declareer gewoon het meeste van wat nat is geworden en de harde schijven een fair price.
We gaan het beleven of hij akkoord gaat :)
Niet het meeste maar alles meenemen in je opgave.
Wil je fair dan kun je dingen die je tweedehands hebt aangeschaft calculeren op basis van wat een tweedehands vervanger nu zou kosten.
Maar sommige dingen schaf je nu eenmaal niet tweedehands aan.
Daar zullen ze best begrip voor hebben dan.

Succes.
miciel schreef op maandag 13 februari 2017 @ 16:34:
het lijkt erop dat hier het oude type vulkraan heeft gezeten.
welke geen kogelkraan is maar een ander type.
welke bedient wordt door middel van de slang eraan te koppelen.
als men de slang er bij de wasmachine kraan afhaalt dan loopt de cv weer leeg.
optie slang dubbelvouwen of de slang van de vulkraan afhalen en hopen dat de vulkraan weer zich weer sluit.
het kan zijn dat men vergeten is dat de slang er volledig van af moet in de paniek die is ontstaan.
of dat de vulkraan niet meer functioneerde. en dan ben je echt de klos.
Ik ben wel benieuwd wat voor oude vulkraan dat is? Ik ken ze niet.

Bovendien wordt aangegeven dat de buurman na vullen de kraan dichtgedraaid heeft.
Persoonlijk denk ik dat er inderdaad een "oud" type vulkraan op zat, en wel deze.
Probleem met deze kranen is dat ze geen vaste open en dicht hebben zoals huidige kranen, hij kan beide kanten doordraaien.
Het streepje dwars op de leiding is dicht, draai je hem iets te ver dan gaat hij weer open, probeer je hem daarna nog "dichter" te draaien dan is hij weer helemaal open.
Als je dat niet weet dan krijg je de kraan slecht dicht........

[ Voor 60% gewijzigd door Teijgetje op 13-02-2017 17:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Sakesushi schreef op maandag 13 februari 2017 @ 16:04:
Ik zou alles werkelijk tot op de cent declareren.
Niet jouw fout dat die CV in slechte conditie was en nu ga je als een braaf hondje een deel van de schade op jezelf nemen? slecht hoor.
Je neemt niet een deel van de schade voor jezelf, de ander is simpelweg niet voor meer dan de dagwaarde aansprakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolbvrobin
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-05 15:06
wauw balen .
Alles declareren .!!!!
En alle data veilig stellen wat je niet kwijt wilt omdat de schijven zo kapot kunnen gaan
En kwa de rest van electronica. zou het niet al te lang gebruiken als ik jou was. (liever niet zelf)
Dit kan snel brand veroorzaken nu.
Hoop dat je alles vergoed krijgt van hem
Maar laat dit ook een les zijn.
Ook al zijn jullie een beginnende studente stel.
Altijd een inboedelverzekering nemen! als er bij voorbeeld brand is krijg je alle schade vergoed (en je overnachting in een hotel)
Kan snel genoeg gebeuren hoor
Met 4.50 Pm heb je al een inboedelverzekering. !
Zeker doen dus!
Nogmaals zwaar klote wat er gebeurt is. hoop dat je genoeg geld terug krijg van je spullen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje112
  • Laatst online: 13-06 20:24
Alles wat nat is geworden zal waarschijnlijk op korte termijn alsnog kapot gaan. Dus zoals iedereen al benoemd, bel je inboedelverzekering, declareer alles en laat hun het lekker uitzoeken met de bovenburen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Ik zou idd ook gewoon alles aangeven wat aangetast is. Denk ook aan vloerbedekking, ondervloer, losgebladderd behang etc. Je hoort vanzelf wel wat de verzekeraar allemaal wil vergoeden en of je daarmee akkoord gaat. Van bepaalde apparaten kun je zelf misschien ook wel inschatten wat de overlevingskans is. Als je bijv die monitor van buiten droog hebt gemaakt en er komt daarna vanuit de binnenkant ook geen water meer dan is er misschien niet eens water aan de binnenkant geweest. Als de verzekeraar die dan niet helemaal wil vergoeden zou je voor jezelf kunnen beoordelen of dat een groot risico vormt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan1989
Ach, voor een hotel hoef ik het niet te doen ;)
Ik kan zou bij mijn ouders op m'n oude kamer terecht.
Ik begrijp het belang van verzekeren. Gaat in de nabije toekomst ook zeker gebeuren.

De schijven waren al voor back-up, dus hele belangrijke data stond er niet meer op. Nu wel zaak om zsm te regelen dat er nieuwe backup komt.

Qua dagwaarde of volledige waarde. Nu heb ik het zo gedaan dat dingen waar ik écht van baal de nieuwprijs voor heb gevraagd en een ruime edoch nette prijs voor harde schijven.
Daarnaast voor een aantal dingen niets zoals docking, dashcam en adapters. Dit omdat ik het idee heb dat de schade hiervan wel meevalt of dat ik verwacht ze niet heel lang meer te hoeven gebruiken. En dus net zo eerlijk is om daar niet perse geld voor te hoeven.
Wanneer het verzekeringskwestie was geweest had ik blijkbaar de dagwaarde gehad, maar dan had ik ook gewoon alles waar vieze vlekken op zaten of wat in de regen heeft moeten staan qua locatie, bam op de lijst tegen alle geld.
Dan had ik zeer waarschijnlijk rond hetzelfde bedrag gekomen. Dus ik ben tevreden.

Ik wacht in spanning af of de verhuurder akkoord gaat met mijn voorstel.
Als niet, gaan we nog wel even een robbertje verbaal vechten :) Met dank aan jullie support.
Ik zal de afloop vermelden als ik het niet vergeet. (PB me dan gerust)

[ Voor 32% gewijzigd door johan1989 op 13-02-2017 20:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gri77ie
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 14-05 16:00

Gri77ie

Ok.... het zal gerust....

Gewoon lekker je WA verzekering inschakelen. ALLES declareren en je WA verzekering lekker de zaken laten regelen. Daar betaal je namelijk elke maand je verzekeringsgeld voor.

Asus Rog B350-F, Ryzen 3700X, 16 Gb, Asus ROG 2070 Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
jantje112 schreef op maandag 13 februari 2017 @ 20:45:
Alles wat nat is geworden zal waarschijnlijk op korte termijn alsnog kapot gaan. Dus zoals iedereen al benoemd, bel je inboedelverzekering, declareer alles en laat hun het lekker uitzoeken met de bovenburen :)
Hij heeft geen inboedelverzekering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-06 13:59

weebl

YARR!

Waarom maak je onderscheid tussen dingen die je belangrijk en minder belangrijk vind voor het vragen van de nieuwprijs of dagprijs?

Jij hebt er niet om gevraagd dat de CV-ketel van de bovenbuurman stuk ging en daarmee ook al jouw apparatuur. Je zal alles vroeg of laat moeten vervangen, dus gewoon voor alles de nieuwprijs claimen, kan je gewoon al het spul vervangen.

Dit is gewoon verzekeringswerk voor de verhuurder. Die claimt gewoon jouw hele bedrag als "schade onderburen" oid. Je benadeeld er in principe niemand mee, dit is waar verzekeringen voor bedoeld zijn. Ook de buurman gaat dit niet in z'n portemonnee voelen. Hooguit de verhuurder, maar dat is dan het ondernemersrisico van geen onderhoud uit laten voeren dat hem in z'n staart bijt...

[ Voor 5% gewijzigd door weebl op 13-02-2017 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josefien
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-05 13:28
Schade kan best meevallen zolang er geen spanning staat op de apparatuur op het moment dat ze nat werden.

Ik heb jaren geleden wel een PC en 2 monitoren gehad die door een lekkage helemaal nat waren geworden, ook de binnenkant. Meteen alles gedemonteerd en afgespoeld onder de kraan en op de verwarming een weekje laten drogen. En zo goed als alles werkt nu 8 jaar later nog steeds. Beide monitoren (waarvan eentje wel een vochtvlek heeft), een speakerset en een complete PC die incl. de voeding helemaal nat was geweest, werken nu nog steeds prima. Een optische muis was het enige wat gestorven was.

[ Voor 4% gewijzigd door Josefien op 13-02-2017 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06 18:32

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Het duidelijkst is volgens mij om precies op te schrijven wat er kapot/nat geworden is, wanneer je het hebt aangeschaft en tegen welk bedrag. De verzekering van je huisbaas of bovenbuurman (afhankelijk van wie aansprakelijk is), heeft vast hele lange tabellen of berekeningen voor afschrijving. Jij hoeft daar helemaal niet over na te denken. Mocht je het uiteindelijke bedrag oneerlijk laag vinden dan kan je nog een expert inschakelen via je eigen verzekering.
Meestal schiet je er zelf behoorlijk bij in bij dit soort dingen. Ik zou dus niet zo gauw proberen minder te claimen dan wat mogelijk is. Je krijgt waarschijnlijk nog genoeg kosten om alles te vervangen wat nat is geworden, dus zet zo hoog mogelijk in zonder onrealistisch te worden.

Wat Josefien hierboven zegt helpt misschien ook. Je kan een paar liter demiwater (= gedemineraliseerd water, dus zonder geleidende zouten) halen, en daarmee wat dingen schoonmaken/afspoelen. Als je geluk hebt heeft er geen spanning op gestaan en werkt het na goed drogen nog/weer.

[ Voor 15% gewijzigd door gwystyl op 13-02-2017 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blankinho
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-06-2024
Balen zeg van deze situatie!

Zoals 100% van de reacties aangeven zeg ik ook alles declareren om dezelfde redenen vwb waterschade en de ongetwijfeld tzt stukgaande componenten.

Ik ben erg benieuwd hoe dit gaat aflopen, ik begrijp echt niet waarom je niet je basisverzekeringen geregeld hebt voor o.a. dit soort dingen. Gevalletje van verkeerde zuinigheid! Nu moet je maar hopen dat je de dagwaarde van alles minimaal krijgt terwijl je met je eigen verzekering de aanschafwaarde krijgt...

Keep us posted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

Gri77ie schreef op maandag 13 februari 2017 @ 20:55:
Gewoon lekker je WA verzekering inschakelen. ALLES declareren en je WA verzekering lekker de zaken laten regelen. Daar betaal je namelijk elke maand je verzekeringsgeld voor.
Wat heeft de TS zijn wa verzekering hier mee te maken ? (overigens als je had gelezen dan had je gezien dat hij deze en een inboedel verzekering niet heeft)

overigens bestaat er strikt genomen ook geen WA verzekering en heet dat ding een AVP of AVB. Er is maar 1 wettelijk verplichte WA verzekering en dat is de WAM. verder is een ieder vrij zich te verzekeren voor schade toegebracht aan anderen vallend onder de wettelijke aansprakelijkheid (wet! en geen verzekering)

[ Voor 25% gewijzigd door Ray op 13-02-2017 21:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Is degene uit dit topic je bovenbuurman ? ;)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gri77ie
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 14-05 16:00

Gri77ie

Ok.... het zal gerust....

Ray schreef op maandag 13 februari 2017 @ 21:18:
[...]

Wat heeft de TS zijn wa verzekering hier mee te maken ? (overigens als je had gelezen dan had je gezien dat hij deze en een inboedel verzekering niet heeft)

overigens bestaat er strikt genomen ook geen WA verzekering en heet dat ding een AVP of AVB. Er is maar 1 wettelijk verplichte WA verzekering en dat is de WAM. verder is een ieder vrij zich te verzekeren voor schade toegebracht aan anderen vallend onder de wettelijke aansprakelijkheid (wet! en geen verzekering)
Gut gut, excuses moi. Dat van de inboedelverzekering had ik gelezen. Dat van de WA heb ik overheen gelezen. My bad...

Overigens of het een avp of avp heet zal mij aan mijn bips oxideren. Het feit is dat ik mijn verzekeringen bij een assurantiekantoor heb lopen en dat ik een soortgelijk geval heb gehad in mijn flat. Daarbij hoefde ik mijn tussenpersoon maar te bellen en de volgende (werkdag) had ik een expert over de vloer. Het enige wat ik de TS wilde meegeven is dat hij alles moet declareren en de andere partij aansprakelijk moet stellen voor de geleden schade. Niet alleen dat waar hij van baalt dat het defect is...

Dat de benamingen niet zo zijn zoals ze horen te zijn. Excuus. Een iets andere toonzetting van uw kant had mooi gestaan.

Asus Rog B350-F, Ryzen 3700X, 16 Gb, Asus ROG 2070 Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje112
  • Laatst online: 13-06 20:24
Megamind schreef op maandag 13 februari 2017 @ 20:59:
[...]

Hij heeft geen inboedelverzekering.
Zo goed had ik het dus niet gelezen..

Desondanks, claim alles, want elke euro die je claimt zal de bovenbuurman toch als teveel beschouwen.. Daarbij is het gewoon je recht en heb je niet om die schade gevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan1989
Dat verwacht ik zeer zeker niet. Het is niet zo'n forumboy.
jantje112 schreef op maandag 13 februari 2017 @ 21:47:
[...]
Zo goed had ik het dus niet gelezen..

Desondanks, claim alles, want elke euro die je claimt zal de bovenbuurman toch als teveel beschouwen.. Daarbij is het gewoon je recht en heb je niet om die schade gevraagd.
Verder heb je nog steeds niet goed gelezen.
Ik claim namelijk helemaal niks bij de bovenbuurman.
Het valt me op dat er zeer veel reacties zijn. Supergaaf.
Het valt me ook op dat er heel veel reacties zijn waaruit blijkt dat er niet goed word gelezen. Jammer.
Zoveel over WA verzekering en aansprakelijkheid en inboedel bladiebla, terwijl er volgens mij vrij duidelijk e.e.a. over word gezegd.

Affijn, de verhuurder heeft het bedrag goedgekeurd, maar wil van alle aanschaf een bon. Daar heb ik zojuist nog tegen geprotesteerd. Hij moet mij gewoon schadeloos stellen. Al koop ik een gouden afwasborstel van die 630 euro >:)
Heeft hij niks mee van doen.
Afwachten op de pinkels. Dan ben ik tevree.

[ Voor 12% gewijzigd door johan1989 op 14-02-2017 00:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miciel
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 13-06 15:30
Teijgetje schreef op maandag 13 februari 2017 @ 16:39:

Ik ben wel benieuwd wat voor oude vulkraan dat is? Ik ken ze niet.

Bovendien wordt aangegeven dat de buurman na vullen de kraan dichtgedraaid heeft.
Persoonlijk denk ik dat er inderdaad een "oud" type vulkraan op zat, en wel deze.
Probleem met deze kranen is dat ze geen vaste open en dicht hebben zoals huidige kranen, hij kan beide kanten doordraaien.
Het streepje dwars op de leiding is dicht, draai je hem iets te ver dan gaat hij weer open, probeer je hem daarna nog "dichter" te draaien dan is hij weer helemaal open.
Als je dat niet weet dan krijg je de kraan slecht dicht........
wat jij zegt is logischer.
ik heb niet helemaal goed gelezen.

ik dacht dat hij de wasmachinekraan bedoelde (er staat namelijk niet welke kraan)
type vulkraan [url]https://http://www.klusidee.nl/Forum/cv-ketel-bijvullen-hoe-open-ik-vulkraan-t91279.html[/url]
scrol even naar onderen voor de plaatjes en uitleg.
en helemaal stuk/gesrongen heb ik nog niet meegemaakt maar ik kan me er wel iets bij voorstellen.
dat het systeem op den duur niet meer werkt.
als je bij dit type vulkraan na het vullen de wasmachine kraan dichtdraait en de slang er enkel bij de wasmachinekraan eraf haalt loopt hij weer leeg.
het enige wat dan kan doen is de slang dubbel vouwen en hem alsnog van het vul punt afhalen.
maar dit moet je wel weten. het is namelijk niet helemaal logisch.

[ Voor 29% gewijzigd door miciel op 14-02-2017 05:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koos2009
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-12-2021
johan1989 schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 00:14:
[...]

Dat verwacht ik zeer zeker niet. Het is niet zo'n forumboy.

[...]

Verder heb je nog steeds niet goed gelezen.
Ik claim namelijk helemaal niks bij de bovenbuurman.
Het valt me op dat er zeer veel reacties zijn. Supergaaf.
Het valt me ook op dat er heel veel reacties zijn waaruit blijkt dat er niet goed word gelezen. Jammer.
Zoveel over WA verzekering en aansprakelijkheid en inboedel bladiebla, terwijl er volgens mij vrij duidelijk e.e.a. over word gezegd.

Affijn, de verhuurder heeft het bedrag goedgekeurd, maar wil van alle aanschaf een bon. Daar heb ik zojuist nog tegen geprotesteerd. Hij moet mij gewoon schadeloos stellen. Al koop ik een gouden afwasborstel van die 630 euro >:)
Heeft hij niks mee van doen.
Afwachten op de pinkels. Dan ben ik tevree.
toon volledige bericht
En juist daarom is het erg fijn om een verzekering te hebben. Die kan dan mooi bakkelijen om dingen als bonnetjes en dergelijke bullshit om maar minder/niks uit te hoeven keren.

Je huisbaas is gewoon een huisjesmelker die zich zo eronder uit probeert te lullen.
HIJ veroorzaakt bij jou schade door achterstallig onderhoudt, niet jij omdat je een bonnetje na een half jaar weggooit.

PSN: DucttapeGuyXXL Profitec pro 500 pid eureka mignon specialita

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09-06 13:49
De huisbaas mag in zijn handen knijpen met een huurder zoals jij. Ik denk dat deze afhandeling hem thuis stiekem ook wel een natte (ha ha) droom oplevert.

[ Voor 4% gewijzigd door Divak op 14-02-2017 08:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Divak schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 08:14:
De huisbaas mag in zijn handen knijpen met een huurder zoals jij. Ik denk dat deze afhandeling hem thuis stiekem ook wel een natte (ha ha) droom oplevert.
Waarom? Omdat er iemand gewoon netjes en volgens de richtlijnen zijn schade opgeeft? Dus als je schade hebt zou je volgens jou er beter van moeten worden? Daar is in de wet zelfs iets over geregeld. Google maar op 'indemniteitsprincipe' ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
Koos2009 schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 06:37:
[...]

En juist daarom is het erg fijn om een verzekering te hebben. Die kan dan mooi bakkelijen om dingen als bonnetjes en dergelijke bullshit om maar minder/niks uit te hoeven keren.

Je huisbaas is gewoon een huisjesmelker die zich zo eronder uit probeert te lullen.
HIJ veroorzaakt bij jou schade door achterstallig onderhoudt, niet jij omdat je een bonnetje na een half jaar weggooit.
Waar haal je die wijsheid vandaan?
De huisbaas heeft direct zijn verantwoordelijkheid genomen en om een schadebedrag gevraagd.
Een verzekering is fijn als je er niet uitkomt maar ik heb van TS begrepen dat ze er onder elkaar wel uitkomen.
De verhuurder heeft dan ook het schadebedrag geaccepteerd.
Ligt misschien ook aan de christelijke inslag van de verhuurder....... ;)

Beide partijen stellen zich coulant op, iets waar velen een voorbeeld aan kunnen nemen.
Dan heb je geen bemiddeling nodig. ;)
Met die bonnetjes zal het dan ook wel loslopen, imo had hij die hooguit vooraf kunnen vragen.

[ Voor 7% gewijzigd door Teijgetje op 14-02-2017 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koos2009
Mwa, ik weet niet hoe het bij jou gaat, maar al meerdere jaren geen onderhoud ofcheck aan de CV-installatie vind ik best "huisjesmelker-achtig".

En vragen om bonnetjes van spullen van enkele jaren oud?
Ik heb dan het bonnetje van mijn TV en koelkast nog, maar van bijvoorbeeld mijn printer niet.
Het gaat om €630 volgens TS.Dat is in mijn ogen erg laag, maar TS heeft de prijzen bepaalt en dat zal verder ook wel kloppen, maar om dan om bonnetjes te vragen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teijgetje
Koos2009 schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 09:47:
Mwa, ik weet niet hoe het bij jou gaat, maar al meerdere jaren geen onderhoud ofcheck aan de CV-installatie vind ik best "huisjesmelker-achtig".

En vragen om bonnetjes van spullen van enkele jaren oud?
Ik heb dan het bonnetje van mijn TV en koelkast nog, maar van bijvoorbeeld mijn printer niet.
Het gaat om €630 volgens TS.Dat is in mijn ogen erg laag, maar TS heeft de prijzen bepaalt en dat zal verder ook wel kloppen, maar om dan om bonnetjes te vragen?
Ik kom vaker installaties tegen waar alleen hoogst noodzakelijk onderhoud aan gepleegd wordt, werkt het dan werkt het en een kraantje kan natuurlijk gewoon stuk gaan. Was de installatie op voldoende druk dan was deze ook niet bijgevuld (en opgemerkt) door een monteur, check = OK, en tijd is geld.

Moeilijk doen om de schade is huisjesmelken, dat is niet aan de orde, en de huurder heeft natuurlijk gewoon de mogelijkheid om dingen aan te kaarten, zoals onderhoud aan de verwarmingsinstallatie of andere gebreken.
Mij komt niet over als dat verhuurder overal niet op reageert en alleen teveel huur incasseert.
Maar misschien heeft dat met lezen te maken........

Zo vraagt de huisbaas niet om oude bonnetjes maar om aanschaf bonnetjes van het herstel/vervanging.
Hij betaalt dit namelijk uit eigen zak en zal in de boekhouding toch iets moeten verantwoorden.
De belastingdienst kan lastig doen over ongefundeerde posten " uitgekeerde schade", met bonnetjes wordt dit makkelijker te bewijzen.
Lijkt me geen vreemde vraag en hij had eerder de bewijslast ook om kunnen draaien door inderdaad zoals jij schrijft bonnetje te vragen van de defect geraakte apparaten en schade. ;)

Of dat redelijk is laat ik maar in het midden, maar met behulp van vrienden en familie heb je natuurlijk vrij snel voor 630 aan " voor de belasting" geloofwaardige bonnetjes...........

[ Voor 19% gewijzigd door Teijgetje op 14-02-2017 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koos2009
Gezien hij om bonnetjes vraagt lijkt het me niet zomaar willekeurige bonnetjes.
Waarom zou hij die anders vragen? Dan kan hij ook zelf van vrienden en kennissen bonnetjes bij elkaar zoeken om aan dat bedrag te komen.
johan1989 schreef op maandag 13 februari 2017 @ 15:19:
[...]
De verhuurder is een reformatorische investeerder die elke maand hele flinke inkomsten heeft uit dit pand.
Er blijkt geen verzekering in het spel te zijn.
[...]
johan1989 schreef op zondag 12 februari 2017 @ 19:21:
Ik weet niet hoe jij het ziet, maar voor mij is dit toch echt (een vorm van) huisjesmelken.

Misschien komt het ook wel omdat mijn ouders in een huis wonen waar ook eigenlijk weinig tot niks aan gedaan wordt.

Ik zeg niet dat de verhuurder slecht bezig is, maar ik vind het gewoon een beetje vreemd gaan, maar dat is mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
Koos2009 schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 10:24:
Gezien hij om bonnetjes vraagt lijkt het me niet zomaar willekeurige bonnetjes.
Waarom zou hij die anders vragen? Dan kan hij ook zelf van vrienden en kennissen bonnetjes bij elkaar zoeken om aan dat bedrag te komen.
Iets met dat de huurder die schade heeft en wil herstellen?
Zelf bonnetjes bij elkaar verzinnen en als post opvoeren heet fraude....... ;)
En zoals ik het begrijp is het een normale maatschappij, met een kantoor en normale faire bedrijfsvoering.
Ik weet niet hoe jij het ziet, maar voor mij is dit toch echt (een vorm van) huisjesmelken.

Misschien komt het ook wel omdat mijn ouders in een huis wonen waar ook eigenlijk weinig tot niks aan gedaan wordt.

Ik zeg niet dat de verhuurder slecht bezig is, maar ik vind het gewoon een beetje vreemd gaan, maar dat is mijn mening.
Alle woningbouwverenigingen doen alleen noodzakelijk onderhoud.
De boel laten verrotten is iets anders, vervelend voor jouw ouders.
Doel is toch op een gegeven moment de bouw/investering er uit te krijgen en iets winst te maken, welkom in de normale zakenwereld die niet kan leven van het uitdelen van geld.
Maar misschien is de huur van je ouders daar naar? Van 500 per maand kan je niet elk jaar de boel opknappen.

Zoals ik het zie wordt het allemaal netjes opgelost en is er niets vreemds aan.
Ik weet niet hoe jij denkt maar nog geen vier(!) dagen geleden is dit gebeurd en het is in principe gisteren opgelost.
Kom daar eens voor met verzekeringsmaatschappijen, experts, contra-expertises e.d.

Dus eerder Chapeau voor de huisbaas die het snel en netjes afhandelt. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelnaha
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-05 00:46
Fairy schreef op maandag 13 februari 2017 @ 11:38:
Deze schade is een beetje vergelijkbaar met rookschade. Recent nog aan de hand gehad. Een pand ernaast die brand had, maar de rook wel doortrok. De kassasystemen zaten er vol mee. Deze rook van brand bevat allerlei giftige stoffen en zuren. De tijd doet de rest, waardoor alles afgeschreven is.

[...]

Het gros van de mensen heeft dat niet standaard in huis. Een pak rijst vaak wel. Dan is dat beter dan niets. Er schijnen toch al heel veel telefoons 'revived' te zijn na een korte duik.
Veel mensen hebben wel kattebak grit in huis, en veel van deze korrels zijn silica gel. Ik gebruik bv kattebak grit (silicagel) als ontvochter a 5E per 5 kilo :) en als het nat is, ff in de magnetron of de oven en het werkt weer als een tierelier ;)

(wel oppassen met grote plassen water, aangezien silicagel kan exploderen hierdoor......)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-06 17:49
johan1989 schreef op maandag 13 februari 2017 @ 20:54:
Ach, voor een hotel hoef ik het niet te doen ;)
Ik kan zou bij mijn ouders op m'n oude kamer terecht.
Ik begrijp het belang van verzekeren. Gaat in de nabije toekomst ook zeker gebeuren.

De schijven waren al voor back-up, dus hele belangrijke data stond er niet meer op. Nu wel zaak om zsm te regelen dat er nieuwe backup komt.

Qua dagwaarde of volledige waarde. Nu heb ik het zo gedaan dat dingen waar ik écht van baal de nieuwprijs voor heb gevraagd en een ruime edoch nette prijs voor harde schijven.
Daarnaast voor een aantal dingen niets zoals docking, dashcam en adapters. Dit omdat ik het idee heb dat de schade hiervan wel meevalt of dat ik verwacht ze niet heel lang meer te hoeven gebruiken. En dus net zo eerlijk is om daar niet perse geld voor te hoeven.
Wanneer het verzekeringskwestie was geweest had ik blijkbaar de dagwaarde gehad, maar dan had ik ook gewoon alles waar vieze vlekken op zaten of wat in de regen heeft moeten staan qua locatie, bam op de lijst tegen alle geld.
Dan had ik zeer waarschijnlijk rond hetzelfde bedrag gekomen. Dus ik ben tevreden.

Ik wacht in spanning af of de verhuurder akkoord gaat met mijn voorstel.
Als niet, gaan we nog wel even een robbertje verbaal vechten :) Met dank aan jullie support.
Ik zal de afloop vermelden als ik het niet vergeet. (PB me dan gerust)
toon volledige bericht
"De schijven waren al voor back-up, dus hele belangrijke data stond er niet meer op"
Tip: maak backups van data welke wel belangrijk is, heb je veel meer aan.

Mocht hij niet akkoord gaan met het verhaal zonder nieuwe bonnetjes, dan denk ik dat hij jou om aanschafbewijzen van je oude spullen zal gaan vragen. Pas daarvoor op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koos2009
Teijgetje schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 10:42:
Alle woningbouwverenigingen doen alleen noodzakelijk onderhoud.
De boel laten verrotten is iets anders, vervelend voor jouw ouders.
Doel is toch op een gegeven moment de bouw/investering er uit te krijgen en iets winst te maken, welkom in de normale zakenwereld die niet kan leven van het uitdelen van geld.
Maar misschien is de huur van je ouders daar naar? Van 500 per maand kan je niet elk jaar de boel opknappen.

Zoals ik het zie wordt het allemaal netjes opgelost en is er niets vreemds aan.
Ik weet niet hoe jij denkt maar nog geen vier(!) dagen geleden is dit gebeurd en het is in principe gisteren opgelost.
Kom daar eens voor met verzekeringsmaatschappijen, experts, contra-expertises e.d.

Dus eerder Chapeau voor de huisbaas die het snel en netjes afhandelt. _/-\o_
offtopic:
De huur is er naar omdat ze al jaren ieder jaar weer via de huurcommissie hun gelijk moeten halen omdat de huisbaas gewoon geen moer doet.
van 500 pm kan je zeker wel onderhoud plegen als je het gewoon netjes houd.
Voor mijn woning betaal ik gemm. 490 (gestart voor 455 en nu 530 in 8 jaar tijd) en die is gewoon netjes.
Mijn huis is ook nog eens nieuwer dan dat van hun met dubbel glas, cv en dergelijke "moderne" dingen.
Het is dan wel vian een woningbouwvereniging ipv een huisbaas, maar in wezen zou dat niet veel uit moeten maken daar zij veel meer woningen onder beheer hebben tegen "lagere huur".

Als je het zo bekijkt lijkt het inderdaad wel netjes inderdaad.

Wat bonnetjes betreft: De kennissen/familie van TS die bonnetjes levert is toch net zo goed "tegen de regels" ook al is het logisch omdat TS natuurlijk niet overal (meer) bonnetjes van heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• johan1989
Zojuist belde de huisbaas.
Het bedrag zal worden overgemaakt. Hij begreep mijn bezwaar dat ik niet dezelfde spullen terug ga kopen voor hetzelfde bedrag. En dat ik schade heb geleden waar ik niet om heb gevraagd en gewoon fair deal heb gespeeld met claimen en allemaal foto's heb gestuurd van de schade voor zijn verslaglegging.
Kortom, dikke prima.

De huisbaas is een familie die eigenaar is van een groot pand wat verdeeld is in appartementen en 2 bedrijfshallen.
Ze melken daarmee het pand uit. Dat is opzich prima. Maar dan moet je wel zorgen dat de koe niet lijdt onder het melken. Dat vergeten de meeste huiseigenaren.
In deze heeft de huisbaas dat wel gedaan. Blijkbaar heeftie daarvan geleerd, want alle CV installaties gaan gecontroleerd worden (niet vervangen helaas).
Gadgeteer schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 11:30:
[...]
"De schijven waren al voor back-up, dus hele belangrijke data stond er niet meer op"
Tip: maak backups van data welke wel belangrijk is, heb je veel meer aan.

Mocht hij niet akkoord gaan met het verhaal zonder nieuwe bonnetjes, dan denk ik dat hij jou om aanschafbewijzen van je oude spullen zal gaan vragen. Pas daarvoor op.
Een backup is geen belangrijke data, als je de huidige data nog hebt en prima in staat bent om een backup te maken. Volgens mij was dit zelfs een tweede backup. (Eens is mijn laptop gejat, daar leer je van)

Aangaande bonnetjes, het zou een rattenstreek zijn om die te vragen van aanschaf. Sommige dingen heb ik namelijk ook gewoon tweedehands overgenomen. Daar heeft echter de huisbaas niets mee te maken welke dealtjes ik heb kunnen sluiten. Ik heb iets voor een bepaalde waarde in huis staan, waarvan ik de waarde nu kwijt ben. Dat dient hij te vergoeden. Dat hebben we nu in goed overleg gedaan, dus helemaal mooi.

Aangaande de hele grid/rijst/silica discussie. Silica heb ik niet in huis en ik hekel katten. Rijst heb ik wel in huis. Volgende keer dus wel in een afgesloten zak doen. Dat heb ik dan weer geleerd van dit ellenlange topic.

Ik dank u allen voor het meedenken. Volgens mij is verder reageren niet echt van belang :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-06 13:58

Croga

The Unreasonable Man

johan1989 schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 11:41:
Aangaande de hele grid/rijst/silica discussie. Silica heb ik niet in huis en ik hekel katten. Rijst heb ik wel in huis. Volgende keer dus wel in een afgesloten zak doen. Dat heb ik dan weer geleerd van dit ellenlange topic.
Aangaande de hele grid/rijst/silica discussie; Alle drie zijn de grootste "urban myth" ever en zijn bewezen onzin.

Electronische apparatuur droogt niet door Rijst, niet door Silica, niet door kattengrit. Het droogt vooral door lucht en waar je je apparatuur ook in stopt; het zorgt er voor dat er minder lucht bij kan en dus slechter droogt.

Ofwel: NEE, stop je apparatuur NIET in een bak rijst, een bak kattenkorrels, een bak silica (en al helemaal niet in een afgesloten zak). Stop het vooral nergens in maar zorg dat de lucht er goed bij kan. Dat is de beste manier om het zo snel mogelijk droog te krijgen.

https://www.gazelle.com/t...h-rice-galaxy-everything/

Overigens heeft rijst nog één heel groot nadeel;
Water beschadigt je apparatuur niet, zo lang er geen stroom op staat. De vervuiling in water, en dan met name mineralen, beschadigen je apparatuur. Laat rijst nou verrijkt zijn met..... tromgeroffel.... vitaminen en mineralen.... Proberen je apparatuur met rijst te drogen zal dus over het algemeen juist meer schade toebrengen.

[ Voor 17% gewijzigd door Croga op 14-02-2017 12:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carpento
  • Laatst online: 11:21
Croga schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 12:00:
[...]

Aangaande de hele grid/rijst/silica discussie; Alle drie zijn de grootste "urban myth" ever en zijn bewezen onzin.
Bedoel je dat op de link die je noemt dat bewijs geleverd wordt ? Zo nee, waar vind ik dan een bron voor deze stelling ? :)
Electronische apparatuur droogt niet door Rijst, niet door Silica, niet door kattengrit. Het droogt vooral door lucht en waar je je apparatuur ook in stopt; het zorgt er voor dat er minder lucht bij kan en dus slechter droogt.
Een nat geworden apparaat droogt niet door lucht. Het water in nat geworden apparaat verdwijnt door verdamping. Wat zou het anders moeten zijn ?

Verdamping kun je bespoedigen door een aantal factoren. Een hogere temperatuur versnelt het proces (net als bij wel meer natuur- en scheikundige processen), voor verdamping is immers energie nodig en die kun je toevoegen in de vorm van warmte. Een andere factor die meespeelt is de luchtvochtigheid van de lucht waarin het natte apparaat zich bevindt. Verdamping is een dynamisch evenwicht wat je kunt beinvloeden door vocht uit te lucht te halen (dan verdampt er weer meer vocht). Het kan ook helpen om veel 'verse' (ja, liefst warm en droge) lucht aan te voeren. (Ziedaar, het concept van een föhn :) )
Ofwel: NEE, stop je apparatuur NIET in een bak rijst, een bak kattenkorrels, een bak silica (en al helemaal niet in een afgesloten zak). Stop het vooral nergens in maar zorg dat de lucht er goed bij kan. Dat is de beste manier om het zo snel mogelijk droog te krijgen.

https://www.gazelle.com/t...h-rice-galaxy-everything/
Misschien in deze testopstelling wel maar dan moet je maar toevallig net zulke (optimale) omstandigheden hebben als zij tijdens die test. En wat is dan optimaal ? Nou, lekker warm , met een lage luchtvochtigheid en liefst veel luchtstroom. Hoe krijgt de gemiddelde Tweaker die hoge temperatuur makkelijk voor elkaar ? Met een bakje op de verwarming, waar de warmte lekker vastgehouden wordt. En die lage luchtvochtigheid ? Door in dat bakje iets te stoppen wat het vocht opneemt en vasthoudt. Een vochtvreter bijvoorbeeld. Een welbekende: silicagel. Bij gebrek daaraan: een huis-tuin-en-keukenmiddeltje: droge rijst. Gebroken werkt beter -want meer oppervlak- en sowieso geen zilvervliesrijst nemen :+
Overigens heeft rijst nog één heel groot nadeel;
Water beschadigt je apparatuur niet, zo lang er geen stroom op staat. De vervuiling in water, en dan met name mineralen, beschadigen je apparatuur. Laat rijst nou verrijkt zijn met..... tromgeroffel.... vitaminen en mineralen.... Proberen je apparatuur met rijst te drogen zal dus over het algemeen juist meer schade toebrengen.
Heb je hier een bron voor ? Zover ik begrepen heb zijn met name de zouten in het water funest voor elektronica omdat deze corrosie veroorzaken. Die mineralen in rijst komen nooit in aanraking met de elektronica. Als wij als mensen rijst opeten krijgen we wel mineralen binnen maar die natte telefoon gaat geen rijst eten hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

625164

Misschien overbodige info omdat het al gezegd is. Je kunt er niet van uit gaan dat electronica die het nu nog doet het ook straks nog goed doet. Als het nat is geweest > claimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

625164 schreef op maandag 20 februari 2017 @ 09:32:
Misschien overbodige info omdat het al gezegd is. Je kunt er niet van uit gaan dat electronica die het nu nog doet het ook straks nog goed doet. Als het nat is geweest > claimen.
Dat is onzin, want dan zou de volledige reconditionerings-branche nu overbodig / werkeloos zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdfoto
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-06 14:50

Sjoerdfoto

Fotografeert en klust.

johan1989 schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 11:41:
Zojuist belde de huisbaas.
Het bedrag zal worden overgemaakt. Hij begreep mijn bezwaar dat ik niet dezelfde spullen terug ga kopen voor hetzelfde bedrag. En dat ik schade heb geleden waar ik niet om heb gevraagd en gewoon fair deal heb gespeeld met claimen en allemaal foto's heb gestuurd van de schade voor zijn verslaglegging.
Kortom, dikke prima.

De huisbaas is een familie die eigenaar is van een groot pand wat verdeeld is in appartementen en 2 bedrijfshallen.
Ze melken daarmee het pand uit. Dat is opzich prima. Maar dan moet je wel zorgen dat de koe niet lijdt onder het melken. Dat vergeten de meeste huiseigenaren.
In deze heeft de huisbaas dat wel gedaan. Blijkbaar heeftie daarvan geleerd, want alle CV installaties gaan gecontroleerd worden (niet vervangen helaas).

[...]

Een backup is geen belangrijke data, als je de huidige data nog hebt en prima in staat bent om een backup te maken. Volgens mij was dit zelfs een tweede backup. (Eens is mijn laptop gejat, daar leer je van)

Aangaande bonnetjes, het zou een rattenstreek zijn om die te vragen van aanschaf. Sommige dingen heb ik namelijk ook gewoon tweedehands overgenomen. Daar heeft echter de huisbaas niets mee te maken welke dealtjes ik heb kunnen sluiten. Ik heb iets voor een bepaalde waarde in huis staan, waarvan ik de waarde nu kwijt ben. Dat dient hij te vergoeden. Dat hebben we nu in goed overleg gedaan, dus helemaal mooi.

Ik dank u allen voor het meedenken. Volgens mij is verder reageren niet echt van belang :+
toon volledige bericht
Goed te lezen dat je er qua apparatuur onderling bent uitgekomen. Lijkt mij dat je voor die 630 euro prima het spul kan terugkopen mocht het t.z.t. nodig zijn.

Hoe is het met de schade aan je woning? Hij herstelt dit volledig mag ik aannemen?

Nikon Z6II + glas, licht en pootjes | MacBook Pro 14" | www.foto-sjoerd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-06 13:58

Croga

The Unreasonable Man

Carpento schreef op maandag 20 februari 2017 @ 09:27:
Bedoel je dat op de link die je noemt dat bewijs geleverd wordt ? Zo nee, waar vind ik dan een bron voor deze stelling ? :)
<en de rest>
Even kijken.... We hebben nu dus één uitgebreide test die bewijst dat Rijst (en alle andere dingen) niet werkt, en één set aan beweringen die beweren dat het wel werkt. Conclusie: Ik heb bewijs geleverd. Kun jij bewijs leveren dat het wel werkt?
Heb je hier een bron voor ? Zover ik begrepen heb zijn met name de zouten in het water funest voor elektronica omdat deze corrosie veroorzaken. Die mineralen in rijst komen nooit in aanraking met de elektronica. Als wij als mensen rijst opeten krijgen we wel mineralen binnen maar die natte telefoon gaat geen rijst eten hoor ;)
En rare politiepet, wat is Zout? Jawel, een mineraal!
Let daarbij ook op dat Rijst verrijkt wordt met mineralen. Die plakken aan de buitenkant van de korrel. Ja, die komen dus wel degelijk bij de electronica.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carpento
  • Laatst online: 11:21
Croga schreef op maandag 20 februari 2017 @ 10:00:
[...]

Even kijken.... We hebben nu dus één uitgebreide test die bewijst dat Rijst (en alle andere dingen) niet werkt, en één set aan beweringen die beweren dat het wel werkt. Conclusie: Ik heb bewijs geleverd. Kun jij bewijs leveren dat het wel werkt?
Nuja, de theorie over hygroscopische stoffen zal je dan bekend zijn:

http://www.foodlog.nl/artikel/vakkennis_rijst1/
Rijst is hygroscopisch (= vochtgevoelig).
http://www.technischwerke...et-hygroscopisch-bedoelt/
Wanneer dit niet gebeurd klontert zout samen. Daarom wordt vaak in keukenzoutvaatjes rijst toegevoegd. Rijst is ook hygroscopisch en neemt zeer veel water op.
Tot zover de theorie. Dat je met een bakje rijst toestellen kunt drogen is niet zómaar een wijdverspreide werkwijze: het werkt ook wel maar het is niet de beste methode. Waarom wordt het dan wel vaak gebruikt ? Omdat het zo makkelijk en bereikbaar is. Je kunt direct naar je voorraadkast rennen en een pak rijst open trekken.

Om dan nu op basis van één test in één testomgeving (van een website die zoals alle websites gebaat is bij discussie, niet bij nuance) het hele principe als 'de grootste urban myth ever' en 'bewezen onzin' weg te zetten vind ik behoorlijk stellig.
Croga schreef op maandag 20 februari 2017 @ 10:00:[...]

En rare politiepet, wat is Zout? Jawel, een mineraal!
Let daarbij ook op dat Rijst verrijkt wordt met mineralen. Die plakken aan de buitenkant van de korrel. Ja, die komen dus wel degelijk bij de electronica.
De semantische discussie of zout een mineraal is hoeven we niet te voeren. Dat zijn we wel met elkaar eens.

Het punt is dat ik bedoel dat het zout in het water zit en dus diep ín het toestel. Die aangeplakte mineralen bereiken hooguit de buitenkant van het toestel. (Ik ben er gemakshalve wel even van uitgegaan dat de 'complete' telefoon in het bakje met rijst gelegd werd, niet de losse printplaten). En anders zou je de telefoon op een kartonnetje kunnen leggen zodat er geen contact is met de rijst. De rijst verlaagt namelijk alleen de luchtvochtigheid, er is geen fysiek contact tussen telefoon en rijst nodig.

offtopic:
En gewoon de goedkoopste rijst kopen die je maar kan vinden, dan is de kans op toevoegingen kleiner :P

[ Voor 9% gewijzigd door Carpento op 20-02-2017 10:31 ]

Pagina: 1