Ps4 poorten open zetten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09:30
Goedendag,

We hebben vandaag een 2e headset gekocht zodat mn partner en ik on een party met andere vrienden kunnen gamen en praten. Echter doet nu het volgende probleem voor:

Player 2 hoort niets door zijn headset. Er word aangegeven dat het een internet NAT type probleem zou kunnen zijn. Om dit uit te sluiten moet ik poorten openen las ik p internet.

In de instellingen van de ps4 word Nat type 2 aangegeven met een snelheid van 132 mb/s

Ik heb zelf een Cisco EPC3928AD. de ps4 is dmv een switch aangesloten op de modem. Aan deze modem zit ook nog een router die alleen voor wifi word gebruikt (met een eigen lan ip).

Terug naar de poorten:
Ik ben dus naar prt-range forwarding gegaan in de cisco en heb de poorten 90.443.1935, 3478-3480 met als IP-address het ip van mijn ps4.

Nu doe ik een poortcheck en volgens deze check zijn deze poorten niet geopend. Iemand idee?

edit:
De router(ASUS RT-N66U) staat in AP modus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-10 19:21
Die portcheck gaat niet werken en de meeste poorten hoef je ook niet te forwarden.

Die portcheck gaat alleen werken als er op die PS4 een service draait die die poort gebruikt. En dat is voor weinig tot geen poorten zo.
Daarnaast zijn een deel van de poorten alleen uitgaand nodig 80/443 dan heb je geen forwarding nodig.

Het aller makkelijkste is om UPnP aan te zetten, het IP door DHCP laten te verzorgen en alle netwerkinstellingen op de PS4 op automatisch.
Als je per se een "vast IP" op je PS4 wilt kan je een DHCP Binding of Reservation gebruiken.

Daarnaast is Type 2 het hoogst haalbare. Tenzij je PS4 direct op het internet hangt. Verschillende spellen kunnen wel "Open" aangeven maar dat is niet helemaal waar.

Werkt je headset zelf wel? Player 2, is dat iemand op dezelfde PS4 of zit die op een andere locatie?

Als je 2 headsets aan 1 PS4 hebt en één doet het wel dan is het géén NAT probleem.

[ Voor 24% gewijzigd door RobinF op 12-02-2017 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09:30
RobinF schreef op zondag 12 februari 2017 @ 20:14:
Die portcheck gaat niet werken en de meeste poorten hoef je ook niet te forwarden.

Die portcheck gaat alleen werken als er op die PS4 een service draait die die poort gebruikt. En dat is voor weinig tot geen poorten zo.
Daarnaast zijn een deel van de poorten alleen uitgaand nodig 80/443 dan heb je geen forwarding nodig.

Het aller makkelijkste is om UPnP aan te zetten, het IP door DHCP laten te verzorgen en alle netwerkinstellingen op de PS4 op automatisch.
Als je per se een "vast IP" op je PS4 wilt kan je een DHCP Binding of Reservation gebruiken.

Daarnaast is Type 2 het hoogst haalbare. Tenzij je PS4 direct op het internet hangt. Verschillende spellen kunnen wel "Open" aangeven maar dat is niet helemaal waar.

Werkt je headset zelf wel? Player 2, is dat iemand op dezelfde PS4 of zit die op een andere locatie?

Als je 2 headsets aan 1 PS4 hebt en één doet het wel dan is het géén NAT probleem.
Omdat ik niet weet of het door de poorten komt heb ik voor de zekerheid een topic over het headset gedeelte geopend in de games categorie

[ps4] Party met 2 mics