• maxkranendijk
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01:12
Ik zoek een?
Vul hier in welk apparaat je zoekt.
Een wearable/smartwatch om kilometers/hoogte bij te houden tijdens het hiken (5-7 dagen tocht) en sporten.

Wat is je budget?
[i]Hoeveel wil je ongeveer uitgeven?
50-200e. Ik wil vooral prijs/kwaliteit,

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Voor mijn vriendin (kleine dunne pols) Met name kilometers, hoogte en stappen bijhouden. Hartslagmeter is optioneel. Belangrijk is dat de tijd altijd wordt weergegeven (dus horloge functie). Daarnaast is batterijduur belangrijk (meerdere dagen op 1 batterij). Wearable zal worden gebruikt met zowel iOs (iPhone 6) als Android (moto g en HTC m9)

Wat heb je zelf al gevonden?
Zelf zat ik te denken aan een Fitbit Charge HR Small, maar ik ben totaal niet bekend in deze markt. Of dat ik beter een Garmin (kwaliteit?) of een Xiaomi (goedkoop?) moet nemen.

Welke vragen heb je hier nog over?
Prijs/kwaliteit is belangrijk.

Alvast bedankt!

[ Voor 4% gewijzigd door maxkranendijk op 12-02-2017 18:19 ]

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:15
Ik kan je over de Fitbit Charge (zonder HR) vertellen dat de kwaliteit van de bandjes niet super is. Een afdeling van ons heeft en masse die gekocht om een onderlinge competitie te doen. Geen elke heeft niet binnen de garantie periode een of 2 keer aanspraak moeten maken op de garantie.

Verder zou ik waterdichtheid meenemen in je eisen pakket, ten minste als het gebruik serieus is en ook naar buiten wordt gegaan als het regent.

• maxkranendijk
swhnld schreef op zondag 12 februari 2017 @ 22:19:
Ik kan je over de Fitbit Charge (zonder HR) vertellen dat de kwaliteit van de bandjes niet super is. Een afdeling van ons heeft en masse die gekocht om een onderlinge competitie te doen. Geen elke heeft niet binnen de garantie periode een of 2 keer aanspraak moeten maken op de garantie.

Verder zou ik waterdichtheid meenemen in je eisen pakket, ten minste als het gebruik serieus is en ook naar buiten wordt gegaan als het regent.
Heb je tips welke ik wel zou 'moeten' nemen?

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:15
Helaas, dit is de enige ervaring die ik kan inbrengen.

• Roytoch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-11 18:42

Roytoch

Nietes

Ik heb een Fitbit Charge HR. KM-tracking gebeurt op basis van stappen (inaccuraat) of verbinding met je telefoon (batterij na 1/1,5 dag op). Bovendien kan ik wel trappen bijhouden, maar hoogteverschil niet. Is voor je use case volgens mij te simpel.

Ik heb ook een Polar M400. Deze heeft GPS en doet hoogtemeting, maar is na een uur of 8 tracken via GPS (ikzelf red zo'n 6-7 uur, icm de heart rate strap) ook wel klaar. Vergelijkbare sporthorloges als de Tomtom runner of garmins hebben dezelfde issues.

Ik heb geen ervaring met andere oplossingen, maar dus met zowel een stappenteller als een sporthorloge met GPS. Beiden lijken niet te voldoen voor je 5-7dagen+hoogte-wens.

[ Voor 31% gewijzigd door Roytoch op 13-02-2017 01:07 ]

Welles

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Roozzz

Plus ultra

Wat Roytoch zegt. Een smartwatch kan je vergeten ivm batterij, accuratesse en gebrek aan hoogtemeters.

Er zijn wel mooie sporthorloges te koop welke mbv gps en een barometer goede resultaten geven (inclusief koppeling naar mobiel). Wel is dan 5-7 dagen lopen (hoe lang zonder opladen?) een uitdaging. De meer op outdoor gerichte horloges kunnen dan wel weer vaak het gps interval vertragen zodat de batterij aanzienlijk langer meegaat, maar de nauwkeurigheid afneemt. De serieuze(re) horloges doen het zo'n 24 uur op een 1 sec interval en zo'n 50 uur op een lagere frequentie. Als gps geen must is, is de batterijduur wel eenvoudig te halen met de meeste outdoor horloges. Dan heb je dus alleen de afstand (&route) niet scherp.

Je zou natuurlijk gewoon een battery pack mee kunnen nemen en om de dag even bij laden. Ik zelf heb een oude Suunto Ambit, die houdt het nog steeds 20 uur vol op de meest nauwkeurige setting (+ hartslag).

Ik vermoed dat je hier wat meer respons zal krijgen: Het grote Sporthorloge met GPS topic

If you can see, look. If you can look, observe

• maxkranendijk
Roozzz schreef op maandag 13 februari 2017 @ 16:58:
Wat Roytoch zegt. Een smartwatch kan je vergeten ivm batterij, accuratesse en gebrek aan hoogtemeters.

Er zijn wel mooie sporthorloges te koop welke mbv gps en een barometer goede resultaten geven (inclusief koppeling naar mobiel). Wel is dan 5-7 dagen lopen (hoe lang zonder opladen?) een uitdaging. De meer op outdoor gerichte horloges kunnen dan wel weer vaak het gps interval vertragen zodat de batterij aanzienlijk langer meegaat, maar de nauwkeurigheid afneemt. De serieuze(re) horloges doen het zo'n 24 uur op een 1 sec interval en zo'n 50 uur op een lagere frequentie. Als gps geen must is, is de batterijduur wel eenvoudig te halen met de meeste outdoor horloges. Dan heb je dus alleen de afstand (&route) niet scherp.

Je zou natuurlijk gewoon een battery pack mee kunnen nemen en om de dag even bij laden. Ik zelf heb een oude Suunto Ambit, die houdt het nog steeds 20 uur vol op de meest nauwkeurige setting (+ hartslag).

Ik vermoed dat je hier wat meer respons zal krijgen: Het grote Sporthorloge met GPS topic
Dank voor je info. 5-7 dagen lopen met waarschijnlijk een mogelijkheid om (2-3x) op te laden (of via powerbank?)

Al een tip welke horloges aanraders zijn voor mijn budget/gebruik?
Pagina: 1