[LCD/OLED] Sony 2017 line-up Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 38 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IReptile
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 16-01 14:46
Dat kan ik begrijpen. Ik heb nu een Samsung. Ik heb hem sinds 2010. Goed TV en zou zo de UE55KS7000 nemen. Alleen wil ik nu ook een Sony TV. Vanwege de bovenstaande reden + schijnen Samsung tv's reclame banners te hebben en Sony tv's niet. Ik vermoed dat ik de 10ms niet echt zal merken en missen ;) als ik de Sony XE9005 ga kopen.

Gelijk heb je dat je geinformeerd wilt worden op forums. Heb ik ook gedaan. In de winkels kunnen ze dat vaak niet ;)
Ik kijk ook zoveel mogelijk reviews en ervaringen op forums.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aufbakanleitung
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 28-12-2023
Ik wil graag een 49" tv en ik ben wel te spreken over het rustige beeld en mooie kleurweergave van de Sony televisies. Ik heb bij de Mediamarkt zitten kijken en mijn oog viel op de XD8077 voor €950. Maar als ik in de pricewatch kijk zie ik bijv. ook de XD7004 voor maar €600. Maar in de specificaties zie ik bijna geen verschil, behalve een beeldinterpolatieindex van 400 vs. 100. Ook wordt bij de XD7004 niet aangegeven of het een IPS paneel is.

Wat koop ik dan voor die extra €350? En is dat het waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 813685

Ik heb net de specificaties gelezen van de 65xd9305 en de nieuwe 65XE9005.

Ik dacht eerst te gaan voor de 65xd9305, echter na het lezen van het forum bij Sony zie ik daar toch vanaf.(Updates Android naar nieuwste versie niet mogelijk, geen HDR YouTube ondersteuning, paarse halo's, input lag , issues met PS4 etc..)

Als ik kijk naar de display verschillen tussen de xd9305 en de xe9005 (edge vs direct led) icm de verschillende processors (dual vs quad) en de verbeterde soc.... lijkt de keuze voor het 2017 model toch beter te zijn. De prijs ligt allebei rond de 2500,- . Kan iemand mij helpen of mijn conclusie juist is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shocked
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17:47
Anoniem: 813685 schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 15:24:
Ik heb net de specificaties gelezen van de 65xd9305 en de nieuwe 65XE9005.

Kan iemand mij helpen of mijn conclusie juist is?
Ja, ik zou ook voor de 65XE9005 gaan.
Volgens de reviews en meningen zit de XE9005 tussen de XD en XE in.
Dus beter dan de XD. Ook schijnt de uniformiteit van het scherm echt heel erg goed te zijn: geen banding en geen DSE. Dat betekent geen strepen bij voetbal e.d.
Ik zou absoluut dan kiezen voor de XE9005, ook al vanwege de betere SOC en de te verwachten Android updates.

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Jep, XE9005 is zeker de betere keus ... Edit: nou ik wilde deze posten in het Panasonic topic maar die kom ik niet meer tegen dus dan maar hier aangezien het ook wel relevantie heeft: de XE90 vs het 2017 Panasonic top LCD model, de EXW784 (met als conclusie dat de XE90 op beeldkwaliteit op alle vlakken beter is. Enkel de Firefox OS en lagere input lag zijn pluspunten voor de Panasonic. Oja en hij kan 3D maar niet echt top)

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Panasonic TX 65 EXW784 (EX780) im Test, Bildvergleich mit Sony XE90

Unboxing van de A1 8)

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Sony Bravia A1 Unboxing: Luxus-OLED-TV auspackt
aufbakanleitung schreef op maandag 3 april 2017 @ 12:40:
Ik wil graag een 49" tv en ik ben wel te spreken over het rustige beeld en mooie kleurweergave van de Sony televisies. Ik heb bij de Mediamarkt zitten kijken en mijn oog viel op de XD8077 voor €950. Maar als ik in de pricewatch kijk zie ik bijv. ook de XD7004 voor maar €600. Maar in de specificaties zie ik bijna geen verschil, behalve een beeldinterpolatieindex van 400 vs. 100. Ook wordt bij de XD7004 niet aangegeven of het een IPS paneel is.

Wat koop ik dan voor die extra €350? En is dat het waard?
Verschil zit in de bouw (aluminium frame vs plastic) en Triluminos op de XD80 (vergroot kleurbereik voor mooiere kleurweergave ... mits het beeldmateriaal er voor gemaakt is [HDR materiaal bijv.]). Oja en de afstandsbediening bij de XD70 heeft geen microfoon voor voice commands.

[ Voor 18% gewijzigd door apis29 op 05-04-2017 01:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 813685

Nu heb ik toch een andere vraag: lg65b6v, of de 65xe9005. Ik heb de teststraat MM bekeken en uitvoerig gepraat met personeel, echter de beelden die je ziet zijn allemaal demo beelden en erg geoptimaliseerd.

De ks8000 vond ik de minste, en de Lg sprong eruit vanwege contrast.

Hoe verhoud de LG zich met 'gewone' tv zenders? Verder heb ik een raspberry pi staan met Exodus. Hoe wordt ik zodadelijk afgestraft als ik hier content mee afspeel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Anoniem: 813685 schreef op woensdag 5 april 2017 @ 19:03:
Nu heb ik toch een andere vraag: lg65b6v, of de 65xe9005. Ik heb de teststraat MM bekeken en uitvoerig gepraat met personeel, echter de beelden die je ziet zijn allemaal demo beelden en erg geoptimaliseerd.

De ks8000 vond ik de minste, en de Lg sprong eruit vanwege contrast.

Hoe verhoud de LG zich met 'gewone' tv zenders? Verder heb ik een raspberry pi staan met Exodus. Hoe wordt ik zodadelijk afgestraft als ik hier content mee afspeel?
Meer een vraag voor het OLED topic natuurlijk maar daar al meerdere keren tegengekomen dat de werkelijkheid hard is bij de OLED :D

En dan nog één van de laatste reviews die normaal gesproken de moeite waard zijn (alleen die van AV Forums moet nog komen vlgns mij): de XE93 review van Flatpanels.

"Since X93E is an improvement over last year’s X93D in most of the areas that count, we hereby give it our Highly Recommended Award. The transition to a new year’s line-up always pushes up prices initially but X93E is priced on the same level as last year’s X93D that dropped significantly in price over the year."
"Sony’s picture processor is still one of the best on the market and it handles SD, HD, UHD and HDR exemplary. Motion reproduction is a core competency of Sony’s processor and the MotionFlow system did not disappoint on X93E. It manages to improve motion resolution without introducing widespread artefacts."

[ Voor 26% gewijzigd door apis29 op 05-04-2017 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte8
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-11-2022
Review vd A1 op flatpanelshd komt binnenkort online. Ben benieuwd ondanks het prijskaartje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Ik zie idd dat ze hem binnen hebben; duurde ook maar een maand ofzo voor die van de XE93 klaar was O-) (maar daar was nog een reden voor: veel [onder]weg)
Ik maak uit de comments al op dat wat Lesnumeriques ook al concludeerde: de BFI functie levert (te)veel flicker op ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau_P
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06-06 19:53
apis29 schreef op woensdag 5 april 2017 @ 23:00:
Ik zie idd dat ze hem binnen hebben; duurde ook maar een maand ofzo voor die van de XE93 klaar was O-) (maar daar was nog een reden voor: veel [onder]weg)
Ik maak uit de comments al op dat wat Lesnumeriques ook al concludeerde: de BFI functie levert (te)veel flicker op ...
Lijkt me sterk van die flicker. OLEDs zijn wat anders dan LEDs. Maar op RTINGS zijn het alleen Sony's die perfect scoren op Image flicker. Maar we zullen het zien. Ik verwacht en hoop dat de Sony de LGs verslaat op alles wat met de beeldverwerking te maken heeft... en dat zou ook zeker wel mogen gezien het prijsverschil. Als dat niet zo is, toch maar een LG overwegen wellicht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Lau_P schreef op woensdag 5 april 2017 @ 23:06:
[...]

Lijkt me sterk van die flicker. OLEDs zijn wat anders dan LEDs. Maar op RTINGS zijn het alleen Sony's die perfect scoren op Image flicker. Maar we zullen het zien. Ik verwacht en hoop dat de Sony de LGs verslaat op alles wat met de beeldverwerking te maken heeft... en dat zou ook zeker wel mogen gezien het prijsverschil. Als dat niet zo is, toch maar een LG overwegen wellicht...
Hij is hier al gereviewed (had ik al gepost): http://www.lesnumeriques....-kd-65a1-p38209/test.html Hier wordt het in genoemd, de reviewer van Flatpanels die em voor zn neus heeft staan noemt het en nog een Duitser die bij de modellenpresentatie was en de BFI in actie gezien heeft melde ook dat flicker zichtbaar was ...

Conclusie is wel dat ie een perfect plaatje neerzet (ook al is ie niet gecalibreerd daar dus die review van Flatpanels wordt in ieder geval interessanter) en die heeft ook de W7, Loewe, Philips en 2016 OLED's getest ...

Chinese prijzen: 3400 en 4900 euro omgerekend (in de commentaren bij de Franse review stond dat ie in Europa voor 4000 in de winkel te krijgen zou moeten zijn)

Afbeeldingslocatie: http://article.fd.zol-img.com.cn/t_s640x2000/g5/M00/02/08/ChMkJ1jY20uISD0gAAMBLcDyWDcAAbGYAEZe_0AAwFF292.jpg

Ook veel vergelijkende plaatjes tov een E6 http://tv.zol.com.cn/629/6297537_all.html#p6326745

[ Voor 26% gewijzigd door apis29 op 05-04-2017 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IReptile
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 16-01 14:46

Bekijk op YouTube
Sony X900E 2017 TV Review - Rtings.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3eia
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online

pa3eia

6370Wp ~ Elga 3.0 ~ Sony

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Filmpje met de A1 in een normalere omgeving ('Sony's Best OLED tv' :+ ):

Bekijk op YouTube
Sony Bravia A1 OLED TV - Sony's BEST OLED TV !

Dit is zo'n beetje de hoek tot waar je niks van de standaard achter de tv ziet (in uitgeklapte stand):

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/anMS3cK.jpg

65XE9005 in Duitsland al voor €2222 + een tegoedbon van €220 bij Saturn :X d:)b

[ Voor 17% gewijzigd door apis29 op 12-04-2017 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:30
Goeie prijs, maar het mooiste aan je foto's is die C-64.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Sjah schreef op donderdag 13 april 2017 @ 09:59:
Goeie prijs, maar het mooiste aan je foto's is die C-64.
:*) ja in het filmpje zie je een hele verzameling aan retro vintage consoles onder de tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aufbakanleitung
  • Laatst online: 28-12-2023
Shit. Ik heb net de Sony KD-49XD7004 (4K HDR) gekocht. Mooi ding, maar eerst zie ik al dat mijn pc 'm niet meer dan Full-HD wil geven; zal wel aan mijn aftandse Radeon HD 5800 videokaart liggen. En nu duw ik mijn smartcard er in, zegt ie dat mijn toestel niet geschikt is voor Ziggo digitale tv (CI+). Een gloednieuwe tv?!

Hoe ga ik dit oplossen? Ik heb al de nieuwste firmware er op volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3eia
  • Niet online

pa3eia

6370Wp ~ Elga 3.0 ~ Sony

Shit,
voor de Sony KD-49XD7004 zit je nu in het verkeerde topic: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1704935

CI+ module (1.3) verouderd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Nog twee reviews, eentje van weer de XE9305, nu van AV Forums, en de tweede review van de XE8505 maar nu in het engels en van Rtings:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:21

Bever!

3

Hopelijk is de productie net zo goed als de review sample :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silverdax
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 25-04 11:12
Dat ze die SoC nog steeds niet sneller hebben gemaakt voor een TV met zo'n prijs blijft echt zo'n grote tegenvaller imo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TLM
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-11-2020

TLM

The Laughing Man

Wou eerst de 55xe8505 kopen, maar neig nu naar de 55xe9005. Maar vraag me af of die 300 euro verschil de moeite waard is. De 9005 heeft local diming, en een 10bit scherm. Ga je dat met films/gamen merken tegenover de 8505?

Stand Alone Agent (GITS SAC)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Silverdax
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 25-04 11:12
TLM schreef op donderdag 20 april 2017 @ 12:23:
Wou eerst de 55xe8505 kopen, maar neig nu naar de 55xe9005. Maar vraag me af of die 300 euro verschil de moeite waard is. De 9005 heeft local diming, en een 10bit scherm. Ga je dat met films/gamen merken tegenover de 8505?
8bit tegenover 10bit is zeker een groot verschil en meer toekomstgericht.
In mijn ogen bijna een must als je een nieuwe tv wilt gaan halen tegenwoordig aangezien 10bit veel meer detail zal weergeven bij HDR content.

10bit = 1,024×1,024×1,024= 1,072,341,824 kleuren
8bit = 256x256x256=16,777,216 kleuren

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Eens met Silverdax, daarbij is de xe9005 een stuk sterker in helderheid.
Rtings.com heeft beide modellen beoordeeld en je kan die in het volgende overzicht met elkaar vergelijken: http://www.rtings.com/tv/tools/compare

Voor het prijsverschil zou ik 100% voor XE9005 gaan

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
De XE85 heeft ook de smooth gradation instelling, als het geen 10-bit paneel is (zal wel niet) dan zit er vast nog iig een 8-bit + FRC in ... maar idd er zijn nauwelijks (geen?) meldingen van XE90's met vertical banding en HDR zal er een stuk beter op uitzien dus dat lijkt me een kleine meerprijs wel de moeite. En de 65' versie verschillen van paneel (Samsung in de XE90 en waarschijnlijk AUO in de XE85; 55" XE85 is nog onbekend)
Wat mij betreft nu al de best buy van het jaar (na vorig jaar de KS7000 en het jaar daarvoor de Panasonic CX700; al moet je er na de prijzenoorlog vast ook de LG B6 in het rijtje zetten) ...

[ Voor 17% gewijzigd door apis29 op 20-04-2017 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vulliw
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik wil gaan voor de 49XD8305 100 hrz
Wat is het verschil tussen de 49xe9005 ???

Vulliw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
vulliw schreef op maandag 24 april 2017 @ 14:32:
Ik wil gaan voor de 49XD8305 100 hrz
Wat is het verschil tussen de 49xe9005 ???
VA paneel (mogelijk 10bit) in de XE9005 vs IPS in de XD8305, ledjes achter het paneel ipv onder langs de rand met dimfunctie wat weer helpt bij een veel beter HDR effect (samen met de veel hogere helderheid) en volgens de eerste berichten van eigenaren nog steeds zo goed als geen meldingen van vertical banding. Ook nog een nieuwe, betere, beeldprocessor in de XE9005 bijna vergelijkbaar met de X1 Extreme in de topmodellen waardoor je bijv. het posterization/colour banding effect kan wegwerken (voor zover ie het zelf al niet doet). Dit soort effecten dus (links)

Afbeeldingslocatie: http://www.avsforum.com/wordpress/wp-content/uploads/2016/07/Sony-Super-Bit-Mapping.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TLM

TLM

The Laughing Man

Sinds gister een trotse eigenaar van de 55xe9005. Eerst indruk: WAUW! Wat een mooi scherm. Van 40 inch nu naar 55 inch is al erg fijn. Maar ff paar 4K youtube filmpjes gekeken, man keek mijn ogen uit!

Oude tv ingeruild bij plattetv.nl, scheelde weer geld op het aankoopbedrag. Wou eerst een xe8505, en nu door de inruil heb ik een xe9005 voor bijna de zelfde prijs als de xe8505.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drvinnie
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14-06 11:13
TLM schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 11:22:
Sinds gister een trotse eigenaar van de 55xe9005. Eerst indruk: WAUW! Wat een mooi scherm. Van 40 inch nu naar 55 inch is al erg fijn. Maar ff paar 4K youtube filmpjes gekeken, man keek mijn ogen uit!

Oude tv ingeruild bij plattetv.nl, scheelde weer geld op het aankoopbedrag. Wou eerst een xe8505, en nu door de inruil heb ik een xe9005 voor bijna de zelfde prijs als de xe8505.
Gefeliciteerd! Mag ik vragen waarom jij voor deze LCD-tv hebt gekozen ipv bijvoorbeeld de LG b6v die velen in het OLED topic de afgelopen weken besteld hebben? Ik vind het zelf namelijk lastig dat de prijzen zo dicht bij elkaar liggen (Nou ja, niet bij Sony). De fabrikanten lijken hiermee ook aan te geven dat vinden dat LCD makkelijk met OLED concurreert. Tenminste, Sony en Samsung zetten zonder problemen LCDs in de markt voor OLED-prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TLM

TLM

The Laughing Man

drvinnie schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 11:45:
[...]

Gefeliciteerd! Mag ik vragen waarom jij voor deze LCD-tv hebt gekozen ipv bijvoorbeeld de LG b6v die velen in het OLED topic de afgelopen weken besteld hebben? Ik vind het zelf namelijk lastig dat de prijzen zo dicht bij elkaar liggen (Nou ja, niet bij Sony). De fabrikanten lijken hiermee ook aan te geven dat vinden dat LCD makkelijk met OLED concurreert. Tenminste, Sony en Samsung zetten zonder problemen LCDs in de markt voor OLED-prijzen.
Ik ben zelf groot fan van Sony. Van camera, playstation en tv. Sony is duurder, dat zijn ze vaak met alles. Maar beeld/bouw kwaliteit, design en goede ervaringen, al jaren. Ik durf het niet echt aan met een ander merk.

OLED is ook nog een relatief nieuwe techniek, en weinig keuze uit merken. Het is een persoonlijke keuze. Er zullen genoeg zijn met een goede ervaring met LG en OLED etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

TLM schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 11:55:
[...]

Ik ben zelf groot fan van Sony. Van camera, playstation en tv. Sony is duurder, dat zijn ze vaak met alles. Maar beeld/bouw kwaliteit, design en goede ervaringen, al jaren. Ik durf het niet echt aan met een ander merk.

OLED is ook nog een relatief nieuwe techniek, en weinig keuze uit merken. Het is een persoonlijke keuze. Er zullen genoeg zijn met een goede ervaring met LG en OLED etc.
De XE9005 en de 55B6V heb ik naast elkaar gezien en de verschillen zijn niet zo groot als dat mensen denken dat het is. Ja zwart is zwarter op de OLED, maar de LCD was ook prachtig en een genot om naar te kijken en een geweldige TV. Verder heb ik ook zoveel mogelijk van Sony, maar vond 350 euro extra voor alleen de naam net iets teveel. De volgende zal (hoogstwaarschijnlijk) wel weer Sony worden :P

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:49
Gisteren even bij de Media Markt geweest en naar de 55XE93 gekeken. Mooie TV en qua afwerking vond ik hem ook mooier dan de XD. Beeld is niet te beoordelen. Scherp ja, kleuren matig - erg blauw/koud. Sneeuw had soms zelfs een wat blauwige gloed. Maar de TV staat op een hoge tafel en enorm veel TL licht, dus niet representatief.

Zwarte beelden zagen er wel goed uit zo in de slechte omstandigheden, weinig blooming zo leek het.

De TV blijft voor mij op nr 1 staan op dit moment als alternatief voor de A1. Ding prachtig, maar te duur. De XE93 was dit weekend bij Hofma even 1999,- (showmodel wellicht?) dus hopelijk kruipt hij op aardig tempo richting een "vaste prijs" onder de € 2.000.

[ Voor 23% gewijzigd door m4yall op 26-04-2017 09:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

97133

Zomaar een vraagje :) Heb zojuist een nieuwe 55 XE85 sony tv gekocht, maar nou lijkt het ineens alsof alles wat ik ooit heb gedownload blokkerig is. Nou is me dat echt nooit opgevallen met mijn oude tv. Nou ben ik wel van plasma 46 inch naar 55 inch led gegaan, wellicht dat dat het is, maar toch ziet het er blokkeriger uit. Vooral de donkere stukken in de content zie je heel snel blokjes,

Nou heb ik ook even een blue ray bekeken, maar hier zie je geen zwarte blokjes.

Iemand hier ervaring wellicht mee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
m4yall schreef op woensdag 26 april 2017 @ 09:28:
Maar de TV staat op een hoge tafel en enorm veel TL licht, dus niet representatief.
Wat het licht ermee te maken heb snap ik, maar die hoge tafel.... :? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Verticale kijkhoek?
97133 schreef op woensdag 26 april 2017 @ 22:06:
Zomaar een vraagje :) Heb zojuist een nieuwe 55 XE85 sony tv gekocht, maar nou lijkt het ineens alsof alles wat ik ooit heb gedownload blokkerig is. Nou is me dat echt nooit opgevallen met mijn oude tv. Nou ben ik wel van plasma 46 inch naar 55 inch led gegaan, wellicht dat dat het is, maar toch ziet het er blokkeriger uit. Vooral de donkere stukken in de content zie je heel snel blokjes,

Nou heb ik ook even een blue ray bekeken, maar hier zie je geen zwarte blokjes.

Iemand hier ervaring wellicht mee ?
Blokjes in het donker is bijna altijd het gevolg van compressie (daar kan je het meest op besparen voor de bitrate omdat het het minst opvalt). Bij een Bluray is de bitrate stukken hoger dan een rip en hoeft ook 'niks' bespaard te worden ... Misschien kan je wat spelen met de Digital Noise Reduction (Digitaal Ruis Verminderen) optie onder het Clarity (Scherpte) submenu ... (of je algemene beeldinstellingen zijn wat te licht waardoor het meer opvalt tov de plasma)

[ Voor 4% gewijzigd door apis29 op 26-04-2017 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
Sjah schreef op woensdag 26 april 2017 @ 22:41:
[...]

Wat het licht ermee te maken heb snap ik, maar die hoge tafel.... :? :)
Je kijkt niet helemaal in de goede hoek in de tv. Denk dat de instellingen en licht veel meer invloed hebben maar helpen doet de hoek ook niet gezien het VA paneel en de kleinere kijkhoeken waar de reviews het ooknover hebben.

Verderop stond nog een 65" maar was nog niet aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kamikazejoel
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11-05 16:47
Ik heb een vraag naar aanleiding van het 43-inch model, de XE8003.

Iemand vroeg eerder al naar dit model, maar kreeg geen uitgebreid antwoord en volgens mij is het gros van de mensen geinteresseerd in de wat duurdere modellen, maar bij deze:

Ik ben aan het kijken naar een game tv voor mijn ps4 die 4k kan ondersteunen. Ik zoek geen groot formaat, want daar houd ik niet van. 43 inch is voor mij al groot en ik wil niet groter gaan.

Echter staat er bij specificaties dat dit model 50hz aan beeldverversing heeft. Dat lijkt mij ontzettend weinig in verhouding met andere tv's. Iemand die dit kan beamen en deze tv niet aanraadt voor gamen of zit ik er volledig naast, dan hoor ik het ook graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Kamikazejoel schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 15:25:

Iemand vroeg eerder al naar dit model, maar kreeg geen uitgebreid antwoord en volgens mij is het gros van de mensen geinteresseerd in de wat duurdere modellen, maar bij deze:

Ik ben aan het kijken naar een game tv voor mijn ps4 die 4k kan ondersteunen. Ik zoek geen groot formaat, want daar houd ik niet van. 43 inch is voor mij al groot en ik wil niet groter gaan.

Echter staat er bij specificaties dat dit model 50hz aan beeldverversing heeft. Dat lijkt mij ontzettend weinig in verhouding met andere tv's. Iemand die dit kan beamen en deze tv niet aanraadt voor gamen of zit ik er volledig naast, dan hoor ik het ook graag!
Dimens in "Aankoopadvies UHD TV"
Dimens in 'nieuws: GfK: verkoop uhdtv's in Nederland is bijna verviervoudigd ...

39

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rdjnl
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-06 22:40
Kamikazejoel schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 15:25:

50Hz beeldverversing hoeft geen probleem te zijn mits de responsetijd van de tv goed is, want je ps4 stuurt niet meer dan 50/60 frames per seconde en beeldinterpolatie wil je bij gamen niet gebruiken in verband met inputlag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vistajevski
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:02
Ik ben erg gecharmeerd van de 55XE90 nadat ik hem bij toeval in de winkel tegenkwam, naast de oleds waar ik op gefocust was. Dit is zo'n tv waar (voor mij) alles aan klopt. Ik zie hem bij de bekende webshops alleen overal voor de adviesprijs aangeboden worden. Valt daar nog wat prijsverval te verwachten, of is ie daarvoor nog te nieuw? Anders haal ik hem liever bij de lokale elektrozaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerrorJaap
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14-02 14:26
Vistajevski schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 18:57:
Ik ben erg gecharmeerd van de 55XE90 nadat ik hem bij toeval in de winkel tegenkwam, naast de oleds waar ik op gefocust was. Dit is zo'n tv waar (voor mij) alles aan klopt. Ik zie hem bij de bekende webshops alleen overal voor de adviesprijs aangeboden worden. Valt daar nog wat prijsverval te verwachten, of is ie daarvoor nog te nieuw? Anders haal ik hem liever bij de lokale elektrozaak.
100 euro terug via sony voor de 55xe9005. Toch weer 100 euro.
https://www.sony.nl/cashback/televisies
Helaas heb ik hem "te vroeg" gekocht :P

Edit adviesprijs was 2100 toen ik hem kocht dus die is ook al 100 lager

[ Voor 5% gewijzigd door TerrorJaap op 05-05-2017 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
Ik vermoed dat er zeker ondehandelingsruimte is naast de cashback. Kijk maar eens in het oled prijsdiscussie topic wat daar allemaal af gaat. Het is een ander merk over het algemeen maar ook de OLED's staan over het algemeen voor adviesprijzen op de site en een telefoontje doet wonderen.

Ik ben zelf aan het kijken naar de XE93 en die dipt bij sommige winkels in het weekend een paar honderd euro. Adviesprijs betalen zou ik niet zomaar doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Eigenlijk maar magere acties in NL tot nu toe. In Duitsland heb je al veel hogere kortingen bij de MM en Saturn gehad en in Engeland krijg je geloof ik de nieuwe soundbar bij een XE90 en de nieuwe UHD speler bij een XE93 ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
https://outlet.mediamarkt.../sony-kd-55xe9305-ID34235

Voor wie een betaalbare xe9305 zoekt, ja 'n teruggestuurde, maar wat wil je dan, voor die prijs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:52
Voor 1600 euro heb je een 4k oled uit 2016, dus je zou net gek zijn. Er kan trouwens altijd wel 20 procent van de adviesprijs af, dus geen 55 inch lcd kopen voor 2000 euro of meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJB88
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 17:31
Voor de geïnteresseerden, een paar weken geleden heb ik bij Smits in Arnhem de 55XE9005 gehaald voor 1599,-. Per mail navraag gedaan en vervolgens werd ik teruggebeld met dit aanbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivan4you
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-06 10:22
@BJB88.Zou je mij eens kunnen zeggen wat de hoogte is van de kas waar de tv op staat tot waar de onderkant van de tv begint (dus wanneer beeld begint).Dit zou ik willen weten voor wat de maximale hoogte van een soundbar mag zijn,zodat deze niet te hoog is en in het beeld komt.
Thanks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flowerp
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-05 21:31
De mediamarkt heeft nu de Sony A1 staan _/-\o_

Mooi dingetje, stond ook continu een mannetje of 8 omheen. Zodra er paar mensen wegliepen kwamen er al weer nieuwe bij staan, wel apart.

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJB88
  • Laatst online: 17:31
Ivan4you schreef op zondag 7 mei 2017 @ 14:02:
@BJB88.Zou je mij eens kunnen zeggen wat de hoogte is van de kas waar de tv op staat tot waar de onderkant van de tv begint (dus wanneer beeld begint).Dit zou ik willen weten voor wat de maximale hoogte van een soundbar mag zijn,zodat deze niet te hoog is en in het beeld komt.
Thanks.
Ik kom erachter dat het net geen rechte lijn is bij mij. Miss staat die iets scheef op de poot, maar het laagste punt is 6,6cm en dan heb je nog de rand van de tv die 0,9 cm is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Voorproefje op de (ooit) aankomende update naar Android 7 (Youtube HDR ondersteuning komt nog in een latere update voor iig de 2017 modellen samen met Dolby Vision waar van toepassing). Nu dus iig al Bluetooth audio ondersteuning, Picture-in-Picture en HLG ... In Amerika op 10 mei uitgebracht.
http://helpguide.sony.net/androidtv-update/tn/v1/en-142/

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ZUd483i.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door apis29 op 15-05-2017 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Review van de 43" XE80: http://www.rtings.com/tv/reviews/sony/x800e

Zoals verwacht ook de 43" nu een IPS paneel ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online

Bekijk op YouTube
Home Theater Geeks 353: Sony A1E OLED TV

http://www.avsforum.com/s...e-uhd-hdr-oled-tv-review/

En de laatste van de usual suspects heeft 'em ook eindelijk binnen dus de review zit er aan te komen ...

Bekijk op YouTube
Sony A1/ A1E OLED TV Unboxing + Picture Settings

[ Voor 12% gewijzigd door apis29 op 15-05-2017 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3eia
  • Niet online

pa3eia

6370Wp ~ Elga 3.0 ~ Sony

Verwacht deze maand nog: update naar ...........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Vanaf morgen dus ook in Europa(?) de update naar Android 7 beschikbaar, in eerste instantie voor de modellen met de MT5891 SoC:Ik zag toevallig in de MM een folder liggen dat Sony nu een cashback actie heeft op 4K HDR modellen: https://www.sony.nl/cashback/televisies
Dit in combinatie met een rondje langs de hier genoemde winkels kan al leuke prijzen opleveren voor de 2017 modellen (bijv. een 55XE9005 voor €1300 :9 )

[ Voor 38% gewijzigd door apis29 op 30-05-2017 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Zit Android O er nog in...aan te komen? Van mij mag die wegblijven voor mijn 2015 Tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Uit het artikel
A few weeks ago, Google announced the next major version of Android (version 8.0) that will introduce a revamped user interface. Follow the link to watch our first impressions video. When asked, Sony said that it had nothing to announce regarding Android 8.0 yet.
Maar aangezien er ergens stond dat de hardware eisen nog onveranderd zijn staat er niks(?) in de weg ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Behalve dan dat Sony zich op een moment niet meer verplicht voelt voor de 2015 serie nog wat te doen.
Maar dit topic is over de 17 series, en die zal vast O krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3eia
  • Niet online

pa3eia

6370Wp ~ Elga 3.0 ~ Sony

Android 7.0 (Nougat) update staat online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vistajevski
Ik heb vandaag de XE90 nog eens bekeken omdat ik afgelopen week toch wel schrok van de beperkte kijkhoeken op een Samsung KS7000. De XE90 is beter, maar ook daar viel wel op dat je eigenlijk alleen recht van voren het mooiste plaatje hebt. Onder een hoek van 45 graden (waaronder ik toch regelmatig kijk) kon ik bij zwarte passages zelfs vlekken van de local dimming backlight zien. Nu is dat allemaal niet onverwacht voor een VA-paneel, maar het viel me toch tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-06 12:52

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sideburn948
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:25
apis29 schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 23:15:
Vanaf morgen dus ook in Europa(?) de update naar Android 7 beschikbaar, in eerste instantie voor de modellen met de MT5891 SoC:Ik zag toevallig in de MM een folder liggen dat Sony nu een cashback actie heeft op 4K HDR modellen: https://www.sony.nl/cashback/televisies
Dit in combinatie met een rondje langs de hier genoemde winkels kan al leuke prijzen opleveren voor de 2017 modellen (bijv. een 55XE9005 voor €1300 :9 )
1300 Euro is wel een heel mooi bedrag, welke winkel bood dat aan? Zit aan de 49 Inch te denken.
Maar Goedkoper dan 1400 Euro heb ik nog niet gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
sideburn948 schreef op zondag 4 juni 2017 @ 20:55:
[...]

1300 Euro is wel een heel mooi bedrag, welke winkel bood dat aan? Zit aan de 49 Inch te denken.
Maar Goedkoper dan 1400 Euro heb ik nog niet gehoord.
Zag het toevallig een tijd terug in deze post voorbij komen: Joosie200 in "Keuze tussen OLED FullHD of LED 4K HDR"
Dus 1400 - 100 cashback van Sony (en eventueel nog 50 aan verzenden erbij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sideburn948
bedankt, zal eens met Smit bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Twee videoreviews van de A1 OLED:

Bekijk op YouTube
Sony A1/ A1E OLED TV Review

Bekijk op YouTube
Sony OLED 65 A1 im Test: Der neue Maßstab für Filmfans? Bildvergleich mit Samsung KS9590

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sideburn948
sideburn948 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 08:45:
bedankt, zal eens met Smit bellen.
Contact gehad met Smits, belde terug met een goed aanbod. Met Cashback komt de 49 inch onder de 1300 euro. Kan hem vrijdag ophalen.

Heel blij mee, bedankt voor de tip om contact met ze op te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vistajevski
sideburn948 schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 20:31:
[...]

Contact gehad met Smits, belde terug met een goed aanbod. Met Cashback komt de 49 inch onder de 1300 euro. Kan hem vrijdag ophalen.

Heel blij mee, bedankt voor de tip om contact met ze op te nemen.
Laat je hier ook nog even weten hoe hij bevalt? De 49 inch staat ook op mijn verlanglijstje, maar ik twijfel nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sideburn948
Vistajevski schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 08:32:
[...]

Laat je hier ook nog even weten hoe hij bevalt? De 49 inch staat ook op mijn verlanglijstje, maar ik twijfel nog.
Vandaag opgehaald bij Smits. Vriendelijke mensen. Weten waar ze het over hebben.
Mooie zaak met veel OLED achterin. Ze vertelde dat ze een Specialist op OLED gebied willen worden.
De Sony Line Up hangt er ook in alle maten. OLED is zeker mooi maar dan moet je minimaal na 55 inch
en 49 Inch was voor mij de juiste maat..

Televisie aangesloten en meteen update na Android 7.
Had hiervoor een Panasonic plasma TV, maar de Sony geeft een beter beeld Heel erg helder.
Zwart is echt Zwart. Televisie ingesteld op Bioscoop pro mode en dan krijg ik een goed resultaat..
Youtube en Netflix Ultra HD is echt mooi. Ziggo via Humax gewoon goed.

Enigste wat me een beetje tegenviel was de Kijkhoek. Wij zitten er recht voor dus het is niet echt een probleem. Maar als je van de zijkant kijkt dan kun je toch wel meer kleurverschil zien. Dus je zal dat echt zelf moeten bekijken.

Zeer tevreden met de aankoop. Nog even Spelen met Android TV maar SPMC werkt goed en snel.

[ Voor 16% gewijzigd door sideburn948 op 12-06-2017 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrneo87
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-01-2022
Beste mensen,

ik twijfel al een tijdje tussen een OLED tv en tussen de Sony X900E. De Sony krijgt veel goeie reviews. En de Sony is ook goedkoper. Je kan de tv met onderhandelen onder de 1300 euro (49 inch) krijgen heb ik begrepen. Ik zit maar 2,35 meter van de tv. Dus wat denken jullie? Is een Oled tv LG B6 die 350 euro meer waard? Of 700 euro zelfs voor de LG C7? Iets beter dan de B6.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Mrneo87 schreef op maandag 12 juni 2017 @ 20:49:
Beste mensen,

ik twijfel al een tijdje tussen een OLED tv en tussen de Sony X900E. De Sony krijgt veel goeie reviews. En de Sony is ook goedkoper. Je kan de tv met onderhandelen onder de 1300 euro (49 inch) krijgen heb ik begrepen. Ik zit maar 2,35 meter van de tv. Dus wat denken jullie? Is een Oled tv LG B6 die 350 euro meer waard? Of 700 euro zelfs voor de LG C7? Iets beter dan de B6.

Alvast bedankt!
De 55" kan je voor 1300 krijgen dus ik mag aannemen dat die 49" er op z'n minst 200 onder zat. Denk dat de eerste twee vragen zijn: aan welke maat je denkt en wat je er van plan bent op te kijken?

Die 350 euro zoals je die stelt is niet veel voor een maat groter en nog eens een OLED (maar ik verwacht dat het prijsverschil groter is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
tJa, ik denk dat de vraag moet zijn, hoe groot wil je de Tv, en als je daar niet uitkomt, is de vraag, hoe groot is je kamer, en hoe erg ben je bang dat de Tv gaat overheersen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrneo87
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-01-2022
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb nu een 40 inch tv, en ik moet een grotere tv hebben. Oled schijnt het beste te zijn, maar het is duur. Alhoewel de B6 kan je voor 1600 nu verkrijgen, maar de B6 is niet perfect. De C7 is weer 1999.

Dus ik ben bang dat de stap van 40 inch naar 55 inch te groot is. 2,4 meter van de tv af is niet heel groot.

De Sony is goedkoper, de Sony ziet er heel goed uit en schijnt gewoon een heel goed tv te zijn. Niet zo goed als de Oled, maar wel goedkoper dus. Al vind ik het jammer dat de Sony geen Dolby vision en Dolby Atmos support.

Ik gebruik de TV af en toe voor films/series op Netflix bijvoorbeeld. Af en toe potjes Fifa 17 op de Playstation. En natuurlijk voetbal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3eia
  • Niet online

pa3eia

6370Wp ~ Elga 3.0 ~ Sony

Is de Android 7.0 (Nougat) update nu zo goed?
Lees nergens dat er problemen voordoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Hier ook besproken (vlgns mij qua performance niet zoveel beter of slechter van wat ik ben tegengekomen in posts):

Bekijk op YouTube
Sony XE94/ X940E Non-Unboxing, Android TV 7.0 Update & Sky Q Setup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DummyXL
  • Laatst online: 12-06 08:30
Vraagje, ik ben aan het kijken naar een nieuwe tv en wil sowieso weer een Sony. Ik heb nu een 32ex700. En dit beeld vind ik nog steeds geweldig.

Nu wil ik graag de 43ex8005. Heb hem bekeken en beeld is prima (hoewel de 9 echt ook te gek is, maar 43' is voor mij de Max hier)

Nu mijn vraag, dat ding is maar 50hz. (eerder in deze prijsklasse niet) Mijn oude is 100hz nu weet ik dat het op een gegeven moment allemaal marketing was die nummers.. Maar hoe zit dit nu? Is deze beeld verversing nu echt minder dan mijn oude? Of zijn er vervangende technieken xr 200 ed die dat zelfde doen..

Lang verhaal kort ga ik er op vooruit of achteruit. P-)

Hier had een inspirerende tekst kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
DummyXL schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 22:19:
Vraagje, ik ben aan het kijken naar een nieuwe tv en wil sowieso weer een Sony. Ik heb nu een 32ex700. En dit beeld vind ik nog steeds geweldig.

Nu wil ik graag de 43ex8005. Heb hem bekeken en beeld is prima (hoewel de 9 echt ook te gek is, maar 43' is voor mij de Max hier)

Nu mijn vraag, dat ding is maar 50hz. (eerder in deze prijsklasse niet) Mijn oude is 100hz nu weet ik dat het op een gegeven moment allemaal marketing was die nummers.. Maar hoe zit dit nu? Is deze beeld verversing nu echt minder dan mijn oude? Of zijn er vervangende technieken xr 200 ed die dat zelfde doen..

Lang verhaal kort ga ik er op vooruit of achteruit. P-)
Ligt eraan of je de Motionflow hebt gebruikt of niet ;) . Zo niet dan werkt hij hetzelfde als een 50Hz met gewoon tv kijken ...
Overigens als ie nog te koop is: de 43XD8005 had een VA paneel terwijl de 43XE8005 een IPS paneel heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DummyXL
  • Laatst online: 12-06 08:30
Motionflow staat op hoog hier. :|
Maar motionflow zit ook op de nieuwe... staat dat niet los van de 50hz dan?

Ips is mooi, maar kijk er altijd recht in hier dan is va beter volgensmij, maar niet zo'n big deal.

Maar voor een prijs van 1099,- vind ik dit toch echt een tegenvaller zeg. En doet me twijfelen om toch weer voor Sony te kiezen. :/

----

Update:

Kreeg een reactie van Sony..

Bedankt voor uw contact met Sony Support.

Beide toestellen hebben een oorspronkelijk 50 Hz, de KD-43EX8005 heeft daarbij 200 Hz motionflow & de KDL-32EX700 heeft 100 Hz motionflow.

U gaat er dus zeker op vooruit!

Duidelijk antwoord denk ik zo.

---

Update2: op de site van Sony vind ik nog een model de xd8305 deze is wel 100hz en motionflow 800 vs de xe8005 van 50hz en motionflow 200. Maar is goedkoper 1000 (webshop nog minder) mis ik hier nu wat dit model zou dan toch duurder moeten zijn?

(ik heb een waardebon gekregen van bol.. Dus zal me moeten beperken tot hun niet zo grote assortiment)

[ Voor 72% gewijzigd door DummyXL op 21-06-2017 12:40 ]

Hier had een inspirerende tekst kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
De vraag is dan of de 32" EX700 wel een echte 100Hz is (soms waren de kleinere maten 50Hz ipv 100), het antwoord slaat sowieso nergens op want die getallen zeggen helemaal niks meer.
50Hz kunnen wel motion interpolatie maar niet bij input groter dan 30fps/Hz zoals een tv signaal.
Het gegeven antwoord mag dan wel duidelijk verwoord zijn maar een correct antwoord is het niet :+ (enige vooruitgang is dat er nu black frame insertion kan worden toegepast wat bij de EX700 nog niet kon. Op zich is het effectief om bewegingsonscherpte te verminderen maar soepeler wordt het beeld er niet van).

XD8305 is een iets ouder (2016) model en daarom goedkoper maar idd de betere keus (wel ook IPS nog). Heeft dezelfde SoC als de huidige 2017 modellen dus kan ook meteen naar Android 7 geupdate worden ...

[ Voor 13% gewijzigd door apis29 op 21-06-2017 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
XE9450 review 8) :

Bekijk op YouTube
Sony KD 75 XE9405 (XE94) im Test, Bildvergleich mit Samsung KS9590

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsca777
  • Registratie: Februari 2015
  • Niet online
Zijn er al echte vertical banding problemen vastgesteld bij de XE9005-lijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Astennu
  • Laatst online: 14:58
rsca777 schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 10:33:
Ik heb nu ervaring met 3 75" schermen
2x een 8505C en een 940E
En ook nog wel wat andere grote schermen elders gezien.

Tot nu toe heb ik bij ieder scherm wel iets van banding kunnen ontdekken.
Mijn huidige 940E heeft het een klein beetje maar als je er recht voor ziet en content kijkt zie je het niet (dat was bij mijn vanwege banding defect verklaarde 850C wel anders daar zag je het heel duidelijk tijdens films en series)
Onder een hoek kan ik het af en toe wel zien maar zo wil je toch niet naar een VA scherm kijken.

Hoe groter het scherm hoe meer problemen je hebt met uniformiteit van licht, banding enz. Alle merken hebben het. Alleen de ene gebruiker is er gevoeliger voor dan de ander. (ik ben er helaas gevoelig voor kleine inpefecties dat maakt het heel lastig om TV's nieuwe of 2e hands spullen te kopen.

Dus de beste manier is zelf naar een scherm gaan kijken. En eerst goed testen of bij de content die jij kijkt je er last van hebt.
Het is wel zo dat sommige types gevoeliger zijn voor banding dan andere. Over het algemeen geld voor LCD's hoe dunner hoe meer problemen.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
rsca777 schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 10:33:
Nope: http://www.avsforum.com/f...talk-94.html#post53994721 (dat is vlgns mij veruit het meest actieve topic over de X9005, al is die op het Duitse Hifi-forum ook aardig druk http://www.hifi-forum.de/...&forum_id=144&thread=9241)
I am aware, but I'm not asking about uniformity issues in general, I am asking specifically about banding as its my biggest annoyance with pretty much every flat panel tv I have ever had. I can find some mention of light DSE and corner clouding through research...but can't seem to find any mention of anyone having banding issues on the 900e anywhere.
Hier nog een van het Duitse forum van een paar weken geleden van iemand met een maandagochtend model (zie http://www.hifi-forum.de/...d=9241&postID=1554#1554):
wie sieht denn Fußball bei euch aus auf ARD ? ist das sauber, verpixelt der Rasen, wenn ihr ein Stück näher rangeht ?
Was mich auch wundert. Das Bild wird je länger der TV in Betrieb ist immer besser. Habt ihr das auch ? Mann liest eigentlich nur Gutes von dem Tv ( Bewertungen) und ich habe hier das letze Müllgerät.
Ton unsynchron, Artefakte, pixelmatsch. Banding habe ich auch. Hier hat außer mir keiner Banding . Da ist schon was faul bei mir , denke ich.
Wel zeggen er een paar dat je het kan zien als je schuin op de tv zit (waarbij die van hierboven altijd schuin naar z'n tv kijkt "drittens schaue ich nie frontal, sondern immer seitlich", wel zegt ie het bij die 49" van hem ook van voren te zien is)

[ Voor 47% gewijzigd door apis29 op 14-07-2017 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Laatst online: 14:58
Dit verschilt per scherm. Het is een loterij het ene scherm heeft het heel duidelijk de ander amper. Allemaal hebben ze wel iets van een imperfectie maar het gaat er om dat je het bij normaal gebruikt niet ziet.
Voor een niet IPS scherm wil je ook niet schuin naar je scherm kijken met VA raak je je kleuren helemaal kwijt. Kleine hoek kan wel maar niet te schuin.
Dus als het bij hem van voren te zien is maar andere het niet melden kan het zijn dat hij een pech gevalletje heeft.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Astennu schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 16:08:
Dit verschilt per scherm. Het is een loterij het ene scherm heeft het heel duidelijk de ander amper. Allemaal hebben ze wel iets van een imperfectie maar het gaat er om dat je het bij normaal gebruikt niet ziet.
Voor een niet IPS scherm wil je ook niet schuin naar je scherm kijken met VA raak je je kleuren helemaal kwijt. Kleine hoek kan wel maar niet te schuin.
Dus als het bij hem van voren te zien is maar andere het niet melden kan het zijn dat hij een pech gevalletje heeft.
Als je de link had bekeken kon je zien dat er wel meer mis was dan dat ie de vertical banding kon zien (daar klopt echt ergens iets niet).
En uiteraard is uniformiteit altijd wel iets van een loterij (zie alleen maar de Rtings oorzaak en oplossing voor de Q7) maar bij de XE9005 heb ik er nog niemand over horen klagen (over specifiek vertical banding) op dan die ene enkele hierboven. Vanuit een hoek worden idd probleem gebieden extra zichtbaar naast de gebruikelijke VA perikelen qua kijkhoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Review van de 55 inch XE7005: https://www.homecinemamag.../review-sony-kd-55xe7000/

Misschien nog wel verrassend dat het om een VA paneel gaat wat het een mooie, Android-vrije, budget 4K optie maakt ... (de 43 en 49" zouden wel IPS moeten zijn maar nog even kijken of ik daar wat pixel closeups van tegenkom). Maar het zal vergelijkbaar zijn met een Samsung MU6000/6100 neem ik aan ...

[ Voor 29% gewijzigd door apis29 op 31-07-2017 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-06 20:31
Weet iemand wat de verschillen zijn tussen de modellen in de XE80 serie (43 inch) zijn?

De prijzen lopen een klein beetje uit één, maar als ik op de site kijk van Sony dan tref ik nauwelijks verschillen in specificaties aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter36
  • Laatst online: 15-06 21:24
Kleuren van het frame en voet zijn verschillend per typenummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-06 20:31
Wouter36 schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 21:41:
Kleuren van het frame en voet zijn verschillend per typenummer.
Oké bedankt. Zou dat werkelijk het enige zijn? De prijzen verschillen soms meer dan €100,00!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter36
  • Laatst online: 15-06 21:24
Ik kon niks anders vinden. Maar als je bv bij mediamarkt kijkt. Veranderd het typenummer als je de kleur wijzigt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KapteinJonz
  • Laatst online: 05-06 15:51
Zijn er al eens aanbiedingen geweest op de 2017 serie, zoals de X90? Ik zie veel activiteit in de OLED topics, maar amper hier

Terwijl de Sony 2017 serie toch de beste prijs-kwaliteit verhouding biedt op het moment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vistajevski
JessicaVA schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 15:07:
Zijn er al eens aanbiedingen geweest op de 2017 serie, zoals de X90? Ik zie veel activiteit in de OLED topics, maar amper hier

Terwijl de Sony 2017 serie toch de beste prijs-kwaliteit verhouding biedt op het moment
Buiten de cashback van eerder dit jaar niet volgens mij, maar die is inmiddels ook al verwerkt in de adviesprijzen. Het viel me wel op dat de 55 inch XE90 veel harder in adviesprijs gezakt is dan de 49 inch. Het verschil was eerst 300 euro, nu nog maar 50. Overigens kun je voor de XE90 ook gewoon een persoonlijke aanbieding vragen bij de gebruikelijke adressen uit het OLED topic (Smits, Foka, etc.). met de geadverteerde prijzen wordt nauwelijks gestunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
daanNL schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 20:48:
[...]
Oké bedankt. Zou dat werkelijk het enige zijn? De prijzen verschillen soms meer dan €100,00!
De 88, 96 en 99 zien er hetzelfde uit als de 8005, alleen de 77 is zilver. Wel hebben die vier een hogere Motionflow rating maar in de basis blijven het 50(60)Hz tv's ... Voorheen zat er vaak ook nog wel een andere kleur voet op bijv. maar vlgns de specs zijn ze bij allemaal (op de 77 na) gunmetal grey van kleur. In principe is het om pricematching te verminderen maar aangezien ze tov elkaar geen meerwaarde bieden zou je gewoon voor de goedkoopste moeten gaan (soms wil zo'n hoger modelnummer ook wel goedkoper uitpakken met een aanbieding).

Viel me nu pas op: voorproefje op de HDTV Test review van de XE90: YouTube: Sony XE90 (X900E) 4K HDR TV Unboxing + Picture Settings

[ Voor 78% gewijzigd door apis29 op 17-08-2017 02:09 ]

• apis29
  • Niet online
'Excellent value for money'

Bekijk op YouTube
Sony XE90 (X900E) TV Review

Net als in de Duitse video review is de upgrade naar een XE93 eigenlijk alleen voor betere HDR en Dolby Vision ondersteuning het waard :) .

En nog wat tips mbt Android TV: YouTube: How To Speed Up Slow Sony Android TV & Disable Samba Interactive

[ Voor 20% gewijzigd door apis29 op 17-08-2017 02:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darks
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16:47
Vandaag de Sony KD-43XD8005 besteld als opvolger voor mijn 32" Panasonic LCD in mijn slaapkamer (gamen/films).

Volgens Rtings beter dan de nieuwe versie, en ben blij dat ik nog eentje kon bestellen bij Amazon de.

Best erg hoe de markt voor 'kleine' tv's zo veranderd is dat je niet zo heel veel goede keuzes meer hebt. Maar ik vermoed dat het voor mij een hele upgrade zal zijn, ervaring volgt.

Gamertag: I Darks I PSN: Sgt_Darks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Nou ik weet niet hoe blij je moet zijn met dat je er nog 1 kon bestellen, ik dacht toen ik dat las dat je voor 500 ofzo spekkoper was. Maar 700+, voor 699 had je de XD8305 vandaag/gister kunnen bestellen bij MediaMarkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
De 43" XD8005 heeft natuurlijk wel een VA paneel wat de XD8305 niet heeft. Maar is idd nog steeds aan de dure kant; vlgns de pricewatch zelfs nauwelijks goedkoper dan 700 geweest en dat was zo te zien bij de BTW dagen ... (nog een alternatief is bijv. een 43KU6400 maar die is bij Amazon vrijwel even duur; in NL bij de MM wel een stukje goedkoper maar nog lang niet zo goedkoop als tijdens de BTW dagen)

[ Voor 21% gewijzigd door apis29 op 22-08-2017 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ben je nou echt zo wild van die XE90? Zal vast enkel en alleen komen door FALD icm goeie prijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Dit zie ik idd als 'beste all-round koop' van dit tv seizoen. De nieuwe X1 processor die bijna evengoed presteert als de X1 Extreme (incl. Smooth Gradation), direct LED backlight en vrij van vertical banding voor voetbal en ijshockey kijken, iets wat voor HDR kan doorgaan en nog acceptabele input lag. Ten tijde van de (best forse) cashback actie was het icm de prijzen bij de prijsvechters al best snel een 'koopje' maar dat is voorlopig alweer voorbij.

Blijft altijd weer de vraag of er volgend jaar nog een soortgelijk model in de lineup is (en wat er dan weer aan OLED verbeterd is).

[ Voor 13% gewijzigd door apis29 op 26-08-2017 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordloeder
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-07-2024
apis29 schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 20:22:
Blijft altijd weer de vraag of er volgend jaar nog een soortgelijk model in de lineup is (en wat er dan weer aan OLED verbeterd is).
Dat kan elke keer weer gezegd worden... Een beter advies zou dan zijn: dit model is dit jaar niet goed vanwege blabla, indien je graag alleen dit merk wilt, wacht dan eens tot volgend jaar.

Persoonlijk ben ik aan het wachten op een actie en dan ga ik voor de 55xe9005.
Oude model is nog altijd een 40kw4210.
Dat zal dan gelijk ook tijd worden voor een nieuw tv meubel. d:)b
Pagina: 1 2 ... 38 Laatste