Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Dit jaar ga ik op reis naar de Verenigde Staten en ik ben van plan wat mooie foto’s te gaan maken van bijvoorbeeld de parken die we gaan bezoeken. Aangezien ik een leek ben wat betreft fotocamera’s, waarmee kan ik beginnen? Had al even gegoogled, spiegelreflexcamera, compactcamera, ik werd er niet veel wijzer van. Ik zoek eigenlijk gewoon een foto waar ik vooral erg mooie foto's mee kan maken, die ik gerust op het scherm van mijn tv kan laten zien. Wat is een goede camera om mee te starten? (En ook niet meteen de hoofdprijs voor te betalen)

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Ik zou eerst een budget bepalen.
Dan bepalen hoeveel ruimte je over hebt voor de camera:
En als dat ruimte genoeg is voor een Spiegelreflex of Systeemcamera daar kijken.
[starters] Ik wil een dSLR / ILC, wat nu? Deel 6

Op basis van de gegevens nu is het moeilijk adviseren zonder concreet budget, of wel of geen voorkeur voor dslr/irc. Bijna elke moderne camera is dmv hdmi aan te sluiten op een tv.

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor je antwoord, ik zet te denken aan een camera om en nabij de 500 euro. Hoop dat ik hiermee redelijk inzet en ik niet meteen bij het laagste segment zit te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Als beginner beperk je dan tot het hogere segment in de compact camera's kies niet voor heel veel zoom want dat gaat ten koste van scherpte, kleur en contrast. Zoek een camera die goed in vol automaat presteerd en verder weinig extra's heeft. De sony RX100 serie is gewoon top of zoek iets vergelijkbaars Panasonic LX7 of LX100. Camera's met veel zoom bieden eigenlijk altijd minder scherpte en contrast je landschappen worden vlak en missen iets. Systeem camera ge jij niet blij van worden teveel mogelijkheden zonder dat je weet wat je waarvoor moet gebruiken (voordat je het weet vergeet je hem).

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Top, dankjewel! :)