WD MyCloud LED brandt rood

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Even hulp gevraagd, Google hielp me niet echt verder...

Vanavond was ik even bezig in de meterkast waar de WD MyCloud stond, helaas kon ik niet voorkomen dat de NAS op de vloer viel vanaf 2 meter.

Het enige wat ik nu nog krijg na het opstarten is een witte LED (op zich goed, dat hoort), maar daarna een rode LED. Het verdwijnt niet.

Als ik de case er af haal zie ik absoluut niets geks. Zou de HDD gemold kunnen zijn door het vallen? Zo bijzonder hard viel het ding niet eens.

Wat kan ik doen? Er staan best belangrijke bestanden op en zou er toch echt veel voor over hebben om het apparaat weer werkend te krijgen. Help!

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Beste antwoord (via THE_BASE op 11-02-2017 22:36)

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 01:16
De rode led betekend:
- Disk smart failure
- Data volume does not exist
- System volume does not exist
- System thermal shutdown

De temperatuur sluit ik uit. Dan blijft over dat je hdd niet meer werkt. Hardde schijven kunnen ongeveer net zo goed tegen vallen als glazen/keramisch/porseleinen boorden. Het gaat nogal gauw stuk!

Zelf proberen kan herstel onmogelijk maken voor de professionele bedrijven!

Indien je het zelf probeert: Let op of de hdd geen rare (bijvoorbeeld tikkende) geluiden maakt. In dat geval direct uitzetten en als je je gegevens terug wil moet je een professioneel bedrijf inschakelen.
Probeer hdd zo min mogelijk te belasten, zolang je niet weet of en ja welke er schade is! Zorg dat je dus alles wat je probeert GOED voorbereid! Als je hardde schijf nog herkenbaar is door een PC:
Voorkom dat naar die schijf wordt geschreven en maak zo snel mogelijk een kopie van de belangrijkste gegevens.
Is hij niet herkenbaar, dan kom je al snel weer uit bij professionele bedrijven hiervoor.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008

Fiber

Beaches are for storming.

Als de bestanden echt belangrijk zijn niet zelf gaan prutsen maar direct wegbrengen/opsturen naar een professioneel bedrijf voor data herstel...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:46

br00ky

Moderator Harde Waren
Tja, genoeg te vinden op het net van mensen die bij een val van 30 cm al een kapotte disk hebben. Die dingen zijn niet gemaakt om klappen op te vangen.

Redelijk Captain Hindsight, maar als het belangrijke zaken waren geweest had je back-ups moeten maken...

[ Voor 5% gewijzigd door br00ky op 11-02-2017 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05-05 16:43
Probeer hem eens te testen met Crystaldiskinfo.
Goede kans dat de schijf niet helemaal lekker meer is

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Is er een manier om hem aan een Mac te hangen, heb verder geen Windows PC. Dat de schijf kapot is, daar ben ik bang voor. Maar ik zoek een manier om de bestanden terug te halen. Volgens diverse sites zou het mogelijk moeten zijn.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19:50
Thematopic: Datarecovery

Begin daar maar eens te lezen. Belangrijkste is niets meer naar de schijf te schrijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• da_PSI
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:33
Mocht je het zelf niet kunnen, of aan de professionals over willen laten (Wat ik je aanraad) (je gaat er wel voor moeten betalen)

http://www.seagate.com/gb/en/services-software/recover/

Video van Tweakers over data recovery van Seagate
video: De complexiteit van dataherstel - Op bezoek in Seagates Data Recovery Lab

Edit 1: Seagate heeft "no cure no pay"
Edit 2: Zelf ook twee keer Seagate moeten gebruiken (ivm een klant), de data was netjes recovered (hardware failure), de tweede helaas niet, maar ook niks hoeven te betalen

[ Voor 21% gewijzigd door da_PSI op 11-02-2017 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
da_PSI schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 21:55:
Mocht je het zelf niet kunnen, of aan de professionals over willen laten (Wat ik je aanraad) (je gaat er wel voor moeten betalen)

http://www.seagate.com/gb/en/services-software/recover/

Video van Tweakers over data recovery van Seagate
video: De complexiteit van dataherstel - Op bezoek in Seagates Data Recovery Lab
Hier ook een aantal goede ervaringen met Seagate voor klanten. No-cure no-pay, dus je betaalt niets als recovery niet mogelijk is. Je stuurt de schijf op en krijgt een lijst met bestanden die terug te halen zijn. Dan maak je de keuze of je wel of niet wil betalen. Daarna krijg je de data terug op een nieuwe externe schijf. Kosten waren een paar jaar terug 750 euro all-in.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
De rode led betekend:
- Disk smart failure
- Data volume does not exist
- System volume does not exist
- System thermal shutdown

De temperatuur sluit ik uit. Dan blijft over dat je hdd niet meer werkt. Hardde schijven kunnen ongeveer net zo goed tegen vallen als glazen/keramisch/porseleinen boorden. Het gaat nogal gauw stuk!

Zelf proberen kan herstel onmogelijk maken voor de professionele bedrijven!

Indien je het zelf probeert: Let op of de hdd geen rare (bijvoorbeeld tikkende) geluiden maakt. In dat geval direct uitzetten en als je je gegevens terug wil moet je een professioneel bedrijf inschakelen.
Probeer hdd zo min mogelijk te belasten, zolang je niet weet of en ja welke er schade is! Zorg dat je dus alles wat je probeert GOED voorbereid! Als je hardde schijf nog herkenbaar is door een PC:
Voorkom dat naar die schijf wordt geschreven en maak zo snel mogelijk een kopie van de belangrijkste gegevens.
Is hij niet herkenbaar, dan kom je al snel weer uit bij professionele bedrijven hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Bedankt voor alle antwoorden. De bestanden zijn helaas niet meer terug te halen door mijzelf, daar ga ik ook niet aan beginnen. De schijf heb ik sinds oktober (ik dacht langer) en daarvoor had ik alles op een externe USB-schijf. Daar staat gelukkig nog een en ander op.

Ik ga weer ouderwets naar een minder gevoelige SSD-USB-schijf. Bedankt nogmaals mensen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:46

br00ky

Moderator Harde Waren
THE_BASE schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 22:36:
Ik ga weer ouderwets naar een minder gevoelige SSD-USB-schijf.
Betekent dit nou dat je niks van dit voorval hebt geleerd ;)? Eén woord: back-up. Je data is zo veilig als je back-up. Je kunt nog net zo veilig denken te zijn met wat voor oplossing dan ook, alles kan kapot en zonder back-up ben je nergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
THE_BASE schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 22:36:
Bedankt voor alle antwoorden. De bestanden zijn helaas niet meer terug te halen door mijzelf, daar ga ik ook niet aan beginnen. De schijf heb ik sinds oktober (ik dacht langer) en daarvoor had ik alles op een externe USB-schijf. Daar staat gelukkig nog een en ander op.

Ik ga weer ouderwets naar een minder gevoelige SSD-USB-schijf. Bedankt nogmaals mensen!
Zorg gewoon voor minimaal een dubbele backup. Ik heb zelf 2 externe SSD's die ik iedere 2 weken afwissel en waarvan er 1tje op een andere locatie ligt. Als mijn PC kapot gaat of 1 van de externe SSD's is er niets aan de hand. Zelfs als de PC crashed en 1 van de SSD's is kapot is er niets aan de hand. Zelfde met als het huis afbrand.

Een externe HDD kost relatief gezien helemaal niets. Zorg gewoon dat je alles op 2 externe SSD's of HDD's hebt staan en wissel die constant af, dan is er nooit iets aan de hand. Die paar tientjes van een externe HDD zijn het altijd waard tegenover een recovery van 700 euro of meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Die NAS back-up was voor Time Machine. Maar toen ben ik die NAS ook gaan gebruiken voor losse bestanden. Dat was niet zo handig.

Vanaf nu weer gewoon op een externe schijf. Wellicht is die NAS nog te formatteren, maar dat is niets meer voor mij, ik hou het bij bekabeling.

Pagina: 1