Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Render machine

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De computer heeft als hoofddoel foto- en videobewerking. Er zal een Windows boot opkomen met software van Adobe Creative Cloud: Photoshop, Premiere en encoder. Ook draait er een programma op waarmee je VHS materiaal kan upscalen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Het systeem bij elkaar, exclusief monitor en randapparatuur mag 2150 euro gaan kosten exclusief btw.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
N.v.t , dit is de eerste keer dat ik mijn eigen computer in elkaar sleutel.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Het punt waar ik het meeste over in zit is het renderen van materiaal. Ik verwacht een GPU nodig te hebben die de juiste drivers heeft voor het renderen van materiaal (Nvidia Quadro kaarten?). En een krachtige CPU.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik sta open voor veel merken, alleen CPU moet bij mij echt wel van Intel zijn en de GPU van Nvidia.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het moet beschikken over de nieuwste generaties van bepaalde series.

Ga je overklokken?
Ik ben absoluut niet van plan om het te overklokken.

Wat verwacht je van ons?
Ik hoop dat jullie eventueel fouten ontdekken in mijn configuratie die ik zelf over het hoofd heb gezien.
Het punt waar ik het minst zeker over ben is de videokaart. Ik zit te twijfelen tussen deze twee types:

GeForce GTX 1080 of de Quadro M4000

Hieronder de configuratie die aan mijn wensen moet gaan voldoen:
"
Cooler Master HAF XB EVO (mesh version)
Noctua NF-S12A PWM, 120mm | 17,8dB, bij maximaal 1.200rpm
Noctua NF-A8 PWM, 80mm | 17,7dB, bij maximaal 2.200rpm
Noctua NF-A8 PWM, 80mm | 17,7dB, bij maximaal 2.200rpm
Corsair HX1000i | 1.000W (80 Plus Platinum), volledig modulair

ASRock Z170 Extreme7+
Intel Core i7-7700K Boxed | Quad Core | 4,2GHz - 4,5GHz | PC4-17000 64GB
Noctua NH-D15 | 140mm diameter met 24,6dB geluidsproductie bij maximaal 1.500rpm
Arctic Silver 5 - 3,5 gram

Samsung 960 Pro 512GB | 512GB M.2 (PCI-e 3.0 x4) @ 3.500/2.100MB/s
Corsair Vengeance LED CMU32GX4M4C3200C16R | 32GB DDR4 (kit van 4) @ 3.200MHz
Nvidia Quadro M4000
TP-Link Archer T9E | WiFi-AC (5GHz) max. 1,9Gbps met PCI-e x1

Multi-kaartlezer, houd rekening met +/- 25 euro [EXTERN]
Optische drive, houd rekening met +/- 25 euro [EXTERN]
"

Met al deze componenten kom ik uit op een kleine 2100 euro exclusief btw.
Hopelijk kunnen jullie mij helpen met de keuze of het een GeForce GTX 1080 of de Quadro M4000 moet worden, prijsklasse is hetzelfde.

Alvast bedankt,
Groet Youri :)

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:47
Waarom een k processor als je niet gaat overklokken? Hetzelfde voor een z bord - wat ook nog eens van de vorige generatie is. Hetzelfde met je RAM trouwens..

Kan je misschien je lijstje even in een wenslijst gooien en posten? Dat kijkt makkelijker.

Enne, ga je 2 computers aansturen met die voeding? 1000W, goeiemorgen..

[ Voor 18% gewijzigd door Nat-Water op 11-02-2017 18:35 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Verwijderd

Topicstarter
Nat-Water schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 18:33:
Waarom een k processor als je niet gaat overklokken? Hetzelfde voor een z bord - wat ook nog eens van de vorige generatie is. Hetzelfde met je RAM trouwens..

Kan je misschien je lijstje even in een wenslijst gooien en posten? Dat kijkt makkelijker.

Enne, ga je 2 computers aansturen met die voeding? 1000W, goeiemorgen..
Momenteel ben ik absoluut nog niet van plan om te overklokken, maar mocht ik in die situatie terecht komen dat ik dit wel wil/moet doen dan ben ik hier liever op voorbereid. Dat ik een oudere Z bord had uitgekozen heb ik even over het hoofd gezien, ik zal zomenteen kijken naar de nieuwere generatie. Bedoel je dat mijn RAM ook een oudere generatie is of waarom ik voor 32GB DDR4 3.200Mhz gekozen heb?

Momenteel type ik via mijn mobiel, als ik thuis ben zal ik een wensenlijst maken via mijn laptop.

Ik heb gekozen voor de 1000W voeding omdat ik er rekening mee wil houden dat wanneer de zaken goed gaan en ik bijvoorbeeld een extra GPU neem in SLI dat ik dan geen zorgen hoef te maken om mijn voeding.

Thanks voor je reactie, je hebt me op punten gewezen waar ik nog niet over na heb gedacht en/of niet opgelet.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Quadro's leveren per euro erg weinig "compute" power (kracht) dus die neem je alleen om speciale redenen.

Een gtx is dus prima. Een 1080 zou alleen in speciale gevallen nuttig zijn want hij is zo sterk dat hij grotendeels moet wachten op de cpu. Denk meer aan een gtx 1050 ti of 1060 icm een 6 core cpu. Mogelijk zijn de AMD's die er aan komen een goede deal.

Maar het helpt als je wat meer informatie geeft over hoe jouw timelines in premiere pro er uit zien, wat voor footage (res, fps & codecs) je gebruikt en wat je exporteert. Wat voor monitors hangen er aan?

En wat voor programma is dat, die VHS upscaler?

specs

Verwijderd

Topicstarter
maratropa schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 19:08:
[...]

Quadro's leveren per euro erg weinig "compute" power (kracht) dus die neem je alleen om speciale redenen.

Een gtx is dus prima. Een 1080 zou alleen in speciale gevallen nuttig zijn want hij is zo sterk dat hij grotendeels moet wachten op de cpu. Denk meer aan een gtx 1050 ti of 1060 icm een 6 core cpu. Mogelijk zijn de AMD's die er aan komen een goede deal.

Maar het helpt als je wat meer informatie geeft over hoe jouw timelines in premiere pro er uit zien, wat voor footage (res, fps & codecs) je gebruikt en wat je exporteert. Wat voor monitors hangen er aan?

En wat voor programma is dat, die VHS upscaler?
Monitoren:
1x 4K monitor (i.v.m. 4K photoshoppen)
1x HD monitor

Ik ben gekomen op de Quadro's aangezien voor mijn werk ( Broadcast Engineer ) maken wij alleen maar gebruik van Quadro's (M4000, M5000 en de P6000). Hierdoor heb ik een beetje weinig vertrouwen in GTX kaarten voor "broadcast" achtige operaties thuis.

De resolutie is momenteel nog 1920x1080 op 25fps.
Codecs zijn H.264, OP1a en MXF. Ik sluit niet uit dat ik binnen nu en 3 jaar 4K wil gaan monteren.
De leverancier van de VHS upscaler is Magix.

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:47
Verwijderd schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 18:54:
[...]

Momenteel ben ik absoluut nog niet van plan om te overklokken, maar mocht ik in die situatie terecht komen dat ik dit wel wil/moet doen dan ben ik hier liever op voorbereid. Dat ik een oudere Z bord had uitgekozen heb ik even over het hoofd gezien, ik zal zomenteen kijken naar de nieuwere generatie. Bedoel je dat mijn RAM ook een oudere generatie is of waarom ik voor 32GB DDR4 3.200Mhz gekozen heb?

Momenteel type ik via mijn mobiel, als ik thuis ben zal ik een wensenlijst maken via mijn laptop.

Ik heb gekozen voor de 1000W voeding omdat ik er rekening mee wil houden dat wanneer de zaken goed gaan en ik bijvoorbeeld een extra GPU neem in SLI dat ik dan geen zorgen hoef te maken om mijn voeding.

Thanks voor je reactie, je hebt me op punten gewezen waar ik nog niet over na heb gedacht en/of niet opgelet.
Nee, dat je RAM 3200Mhz is. Zonder een passend bord doet het maar 2400Mhz. Gecombineerd met je orginele niet overklokken verhaal is dat niet handig.

Wbt het overklokverhaal. Over het algemeen betekent ' ik ben niet van plan direct te overklokken' uiteindelijk 'ik ga niet overklokken' . Je kan voor de grap eens een kopie van je huidige build pakken, maar dan met een B250 bord ipv Z270, 2400mhz ram ipv je huidige 3200, en een 7700 processor ipv 7700k. Zie je meteen hoeveel het scheelt (en of je dat het geld wel of niet waard vindt)

1000W vind ik zelfs veel voor SLI en overklokte CPU. Hoeveel je daadwerkelijk nodig zal hebben met overklok en evt 2e GPU durf ik niet te zeggen, dat moet je hier even vragen. Daar zitten de slimme mensen :P.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Simpel:
GTX 1080 om te gamen.
Quadro voor 3D render.

En inderdaad voor Intel en Nvidia gaan, Adobe werkt beter met Cuda cores.

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 19:17:
[...]

Monitoren:
1x 4K monitor (i.v.m. 4K photoshoppen)
1x HD monitor

Ik ben gekomen op de Quadro's aangezien voor mijn werk ( Broadcast Engineer ) maken wij alleen maar gebruik van Quadro's (M4000, M5000 en de P6000). Hierdoor heb ik een beetje weinig vertrouwen in GTX kaarten voor "broadcast" achtige operaties thuis.

De resolutie is momenteel nog 1920x1080 op 25fps.
Codecs zijn H.264, OP1a en MXF. Ik sluit niet uit dat ik binnen nu en 3 jaar 4K wil gaan monteren.
De leverancier van de VHS upscaler is Magix.
Waarschijnlijk zijn op jouw werk gewoon OEM workstations van dell/hp/lenovo aangeschaft waar ze standaard in zitten of zijn er bepaalde eisen icm met bepaalde software? Bijv. 10 bits output oid, software die alleen supported is op pro gpu's, SDI uitgangen etc. Voor een P6000 moet je wel een goede reden hebben gezien de prijs. En hardwarekosten zijn maar een deel van de uitgaven natuurlijk..

Als jij met premiere werkt en niet specifiek dingen wil waar je een pro gpu voor nodig hebt dan is er niet echt reden op een pro gpu te willen. Adobe ondersteund gewoon gtx gpu's. Massa's mensen editen op "gamekaarten" zonder problemen. De prijs/snelheid verhouding is veel beter bij gamekaarten.

En daarbij is de verhouding tussen cpu en gpu belangrijk; een 1080 rendert effecten veel sneller dan dat een 7700k h264 of vooral hevc kan encoden, bijv. Over het algemeen zou ik zeggen, ga socket 2011-3 met een 6 core. Dan heb je ook later nog heel veel upgradeopties. (al is een 7700k door de hoge cores ook wel eens sneller in bepaalde dingen)

Moet ik qua magix vhs prog aan zoiets denken? http://www.magix.com/nl/red-uw-videos/detail/
Gebruikt het de gpu voor het upscalen?

Sli is hier sowieso niet relevant (want compute), en je moet het wel gek maken wil je 2 gpu's nodig hebben. Bijv. voor zwaar werk met resolve kan het leuk zijn.
GoT schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 20:09:
Simpel:
GTX 1080 om te gamen.
Quadro voor 3D render.
En inderdaad voor Intel en Nvidia gaan, Adobe werkt beter met Cuda cores.
Adobe werkt prima op OpenCL tegenwoordig. Hij wil geen 3D renderen, maar video effecten. Een cuda core is een cuda core dus een quadro is niet beter. Een 1080 is voor hetzelfde geld veel sneller. (met het renderen van effecten en 3D) Maar hier dus waarschijnlijk overkill.

[ Voor 24% gewijzigd door maratropa op 11-02-2017 20:36 ]

specs

Verwijderd

Topicstarter
maratropa schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 20:10:
[...]

Waarschijnlijk zijn op jouw werk gewoon OEM workstations van dell/hp/lenovo aangeschaft waar ze standaard in zitten of zijn er bepaalde eisen icm met bepaalde software? Bijv. 10 bits output oid, software die alleen supported is op pro gpu's, SDI uitgangen etc. Voor een P6000 moet je wel een goede reden hebben gezien de prijs. En hardwarekosten zijn maar een deel van de uitgaven natuurlijk..

Als jij met premiere werkt en niet specifiek dingen wil waar je een pro gpu voor nodig hebt dan is er niet echt reden op een pro gpu te willen. Adobe ondersteund gewoon gtx gpu's. Massa's mensen editen op "gamekaarten" zonder problemen. De prijs/snelheid verhouding is veel beter bij gamekaarten.

En daarbij is de verhouding tussen cpu en gpu belangrijk; een 1080 rendert effecten veel sneller dan dat een 7700k h264 of vooral hevc kan encoden, bijv. Over het algemeen zou ik zeggen, ga socket 2011-3 met een 6 core. Dan heb je ook later nog heel veel upgradeopties. (al is een 7700k door de hoge cores ook wel eens sneller in bepaalde dingen)

Moet ik qua magix vhs prog aan zoiets denken? http://www.magix.com/nl/red-uw-videos/detail/
Gebruikt het de gpu voor het upscalen?

Sli is hier sowieso niet relevant (want compute), en je moet het wel gek maken wil je 2 gpu's nodig hebben. Bijv. voor zwaar werk met resolve kan het leuk zijn.

[...]

Adobe werkt prima op OpenCL tegenwoordig. Hij wil geen 3D renderen, maar video effecten. Een cuda core is een cuda core dus een quadro is niet beter. Een 1080 is voor hetzelfde geld veel sneller. (met het renderen van effecten en 3D) Maar hier dus waarschijnlijk overkill.
Klopt wij hebben OEM bakken.
Wij gebruiken zelfs P6000 in SLI, maar is in ons geval ook echt wel nodig omdat we "bizarre" grafische producties leveren. Niet alle bakken, normale edit setjes beschikken over een M4000/M5000. Er wordt ook gewerkt op Avid Media Composer, die schrijven voor dat er het liefst Quadro's gebruikt dient te worden. Ook staan de bakken 24/7 aan.

Ik ga mij eens inlezen over je suggesties. Bedankt :)
Pagina: 1