Verhuizing glasvezelmogelijkheden

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 06-10 23:05
Hallo medetweakers!

Als alles goedgaat met de hypotheek dan ben ik de nieuwe eigenaar van een woning.
Aangezien ik nu nog thuiswoon en nog nooit te maken heb gehad met abonnementen uitzoeken mbt internet/televisie/evt. bellen ben ik hier om advies in te winnen.

Opzich het uitzoeken van abonnementen en het vergelijken is het probleem niet.
Ben nu uitgekomen op Vodafone Thuis Glasvezel Internet 50 Mb met Bellen en TV voor 430 euro per jaar.

Mijn eisen voor internet zijn:
- minimaal 50MB up en down
- stabiel, dus niet te vaak storingen
- word gebruikt door 2 mensen, streamen/gamen etc. (geen NAS)

1ste vraag: Iemand ideeën of dit nog goedkoper kan?
2de vraag: Iemand op of aanmerkingen op mijn keuze, tips en meningen zijn erg welkom.

Aangezien ik totaal nieuw ben op dit vlak probeer ik met behulp van andere meningen de juiste keuze te maken. Zo zit ik niet achteraf vast aan een 1 jarig contract en krijg ik te horen, je had beter dit of dat kunnen doen.

Alle input is welkom, bedankt alvast! :)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:27

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Purehz schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 10:58:
1ste vraag: Iemand ideeën of dit nog goedkoper kan?
Als je echt alleen glasvezel wilt en geen ADSL, VSDL of kabel dan is een handige en goede prijsvergelijker deze website.

Ik ben in juni in mijn nieuwe huis getrokken en daar kwam toen Vodafone als goedkoopste uit de bus, waarschijnlijk is dat nu nog steeds zo.

50Mbit is voor twee personen ook meer dan genoeg, maar zou je toch iets snellers willen is de overstap naar 100Mbit maar 2,50 per maand duurder. (Tenminste als je in een Vodafone gebied woont) Voor meer informatie over Vodafone Thuis / T-Mobile thuis kan je ook even kijken in het topic: \[T-Mobile Thuis] Ervaringen & Discussie.

Overigens hoe kom je uit bij 430 euro per jaar? Ik heb net even de gegevens ingevuld en kom uit op 480 euro. (6* €50,- + 6* €30,- ) Heb je de cashback al meegerekend?

Zelf ben ik erg tevreden over T-Mobile Thuis. Internet is stabiel en snel. de TV-box is prima en lekker snel en de TV Anywhere app werkt ook erg prettig. Wel is het zo dat de meegeleverde router niet heel geweldig is, maar dat is op te lossen door gebruik te maken van de Wifi Service of zelf wat AP's te kopen.

[ Voor 12% gewijzigd door rens-br op 10-02-2017 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
Bedankt voor je links naar het ervaringen topic.
Neem aan dat als ik nu Vodafone Thuis aanschaf dit automatisch overgaat in T-mobile.
rens-br schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 11:08:
[...]

Overigens hoe kom je uit bij 430 euro per jaar? Ik heb net even de gegevens ingevuld en kom uit op 480 euro. (6* €50,- + 6* €30,- ) Heb je de cashback al meegerekend?
http://savings.dealdigger.nl/categorie/internet/160 kom je op een jaarprijs van 430. Uiteraard die 50 euro retour meegenomen in de calculatie

Tot slot, ik hoef eigenlijk pas over 3-4 maand de aansluiting te hebben, 1 maand alvast betalen maakt deze aanbieding volgens mij nog steeds goedkoper als de concurrenten.
Zijn er vaker problemen als je aanvraag voor aansluiten wat verder in de toekomst ligt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Purehz schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 11:15:
Neem aan dat als ik nu Vodafone Thuis aanschaf dit automatisch overgaat in T-mobile.
Dat gaat vanaf 15 februari inderdaad automatisch over. Jij zult dus alleen te maken krijgen met T-Mobile.
http://savings.dealdigger.nl/categorie/internet/160 kom je op een jaarprijs van 430. Uiteraard die 50 euro retour meegenomen in de calculatie
Goede deal inderdaad. Maar je kan dus uitkomen op dezelfde kosten als je het via Cashback XXL doet, verder kan je via de klantenservice de 30 euro activatiekosten nog laten vervallen. Kwestie van contact opnemen en aangeven dat je twijfelt.
Tot slot, ik hoef eigenlijk pas over 3-4 maand de aansluiting te hebben, 1 maand alvast betalen maakt deze aanbieding volgens mij nog steeds goedkoper als de concurrenten.
Zijn er vaker problemen als je aanvraag voor aansluiten wat verder in de toekomst ligt?
Waarom zou je alvast één maand moeten betalen? Je gaat pas betalen op het moment dat de monteur is geweest en alles heeft geïnstalleerd. Het nu al aanvragen kan dus ook geen kwaad.

Ik heb mijn abonnement ook meteen afgesloten op het moment dat ik wist wanneer ik de sleutel kreeg, dit was 4 weken in de toekomst. De verbinding werd toen netjes één week nadat ik de sleutel had opgeleverd en vanaf die datum ging ik ook pas betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
rens-br schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 11:24:

Waarom zou je alvast één maand moeten betalen? Je gaat pas betalen op het moment dat de monteur is geweest en alles heeft geïnstalleerd. Het nu al aanvragen kan dus ook geen kwaad.

Ik heb mijn abonnement ook meteen afgesloten op het moment dat ik wist wanneer ik de sleutel kreeg, dit was 4 weken in de toekomst. De verbinding werd toen netjes één week nadat ik de sleutel had opgeleverd en vanaf die datum ging ik ook pas betalen.
Volgens die site waar ik de aanbieding zag staan is het 3 maand:
Vrije ingangsdatum
U kunt een gewenste ingangsdatum opgeven tot 3 maanden vooruit.

Dan zou die Cashback XXL voordeliger zijn, dat maar eens opzoeken
Bedankt voor je meedenken :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Purehz schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 11:34:
Dan zou die Cashback XXL voordeliger zijn, dat maar eens opzoeken
Bedankt voor je meedenken :*)
Ah ok. Maximaal 3 maanden dus. Maar dat moet wel voldoende zijn lijkt me?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:55
Houd met vodafone er wel rekening mee dat de modem binnen 1 meter van ftu/glaskastje komt. Als dat geen probleem is zijn hun 1 van de goedkoopste aanbieders.

Je zou nog naar telfort internet only kunnen kijken dat is ook redelijk goed geprijst dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:20
Biedt Vodafone eigenlijk inmiddels al een 5ghz A/C router? Of ondersteunen ze inmiddels bridgemodus?

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07:25

vr6-only

Blub Blub

Beide: Nee.

It ain't stupid if it works!

Pagina: 1