We maken het de topicstarter ietswat te moeilijk ook al hebben we allemaal gelijk.
Om je niet af te schrikken:
Koop 2 IR ledjes bij Conrad 940nm (Any will do) kom je een heel eind mee (of sloop er een uit een afstandsbediening, 1 doet het ook prima) Heb je meteen de juiste golflengte (en je kan er meerdere IR ontvangers mee bedienen, no worries).
Bestel een P2N2222 transistor , een 22 ohm en en een 10 Kohm weerstand.
Knutsel deze in elkaar zoals hier beschreven.
http://digitaljunky.io/co...web-using-a-raspberry-pi/ Je kan de 2e IR led ook weglaten. Ik haal een afstand van minimaal 4m met 1 IR led.
Heb je exotische hardware dan kun je ook nog de IR ontvanger (Die zwarte 3 potige blob) nabouwen. Again, sloop iets met een IR ontvanger, Set Top Box, Oude versterker, Oude TV, of alles wat ooit een afstandsbediening nodig had en niet meer gebruikt wordt (of lees:opgeofferd gaat worden voor een groter doel.)
Installeer Lirc, zoals beschreven in de link. Hier ga ik ooit nog eens een tutorial over schrijven want het klopt niet helemaal. Het is eenvoudig als je de juiste pagina's pakt. (Sorry, vergeten, niet opgeslagen enzo, veel experimenteer en he!, dit werkt wel niveau. Uren verder, RPI sd kaart crashte dus ik moet ook weer aan de bak) Lirc config weg en de backup was uhmm...leeg..
(Icm Alexa en Habridge kun je dingen doen als "Alexa, turn on TV" (En vervolgens gaat je TV aan, versterker, Set top box en dimmen de lichten en gaan de ledstrips gedimd aan)