Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marlonn94
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 16-06 20:52
Beste lezers,

heb nu mijn 1055T op een nieuwe(2e handse) mobo zitten. op een M4N89TD EVO.

ik heb hem momenteel op +- 3.6 ghz draaien
bus speed 258

x14

dram freq 1376

nb 2064
ht 2064

proc voltage at 1.45

dram voltage at 1.6

timings at auto (9-9-9-24)

rest of the voltages at auto.

wanneer ik mijn fsb up krijg ik of geen boot of een bsod.

gebruik 1333mhz ddr3 c9 ram.

Heeft er iemand toevallig ervaring met een 1055T overclocken?

voordat iedereen zegt multiplier uppen... hij is locked bij x14

naar mij mening moet 3.7-3.8 stabiel te halen zijn. ben alleen niet zo thuis in fsb overclocken:P

met vriendelijke groeten

marlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrgnex
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 27-06 13:36
NB en CPU/NB voltage ook een klein tikkie omhoog gooien en nog eens proberen.

Wat zijn de specs van je PC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Marlonn94 schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 21:22:

[...]

Heeft er iemand toevallig ervaring met een 1055T overclocken?
Uiteraard. Inmiddels is de 1055T alweer bijna zeven jaar oud. Vanzelfsprekend zijn er dan talloze reviews en overclocking guides te vinden, zoals bijvoorbeeld http://www.overclock.net/t/884103/1055t-overclocking-guide
voordat iedereen zegt multiplier uppen... hij is locked bij x14
Niemand met verstand van zaken zal dat zeggen. Het is bekend dat de multiplier gelocked is, en dat maakt het overclocken meteen ook lastiger. Het verhogen van de bus speed verhoogt namelijk alles wat aan die bus gekoppeld is. Zodoende kunnen meerdere onderdelen de nieuwe kloksnelheid mogelijk niet aan. Het voltage opschroeven kan daarbij helpen, maar je zult zelf moeten uitvinden wat de sweet spot is.
naar mij mening moet 3.7-3.8 stabiel te halen zijn. ben alleen niet zo thuis in fsb overclocken:P
Misschien wel, misschien niet. Er is van tevoren geen garantie voor een bepaalde overklok. Zelfs als je aan alle criteria voldoet qua kloks, voltages en temperaturen zal het alsnog van de zwakste schakel afhangen, en die kom je met bus overclocking nu eenmaal sneller tegen.

Dat gezegd hebbende, de kans bestaat natuurlijk dat je iets over het hoofd hebt gezien. Daar kunnen wij echter niet bij helpen zonder je volledige systeemspecificaties, álle instellingen, temperaturen, etc.

Check daarnaast ook het AMD CPU Overclock Topic #7 en alle relevante voorgaande delen.

[ Voor 3% gewijzigd door Rone op 08-02-2017 19:46 ]

PC1: 9800X3D + RTX 5080
PC2: 5800X3D + RTX 3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marlonn94
Rone schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 14:19:
[...]

Uiteraard. Inmiddels is de 1055T alweer bijna zeven jaar oud. Vanzelfsprekend zijn er dan talloze reviews en overclocking guides te vinden, zoals bijvoorbeeld http://www.overclock.net/t/884103/1055t-overclocking-guide

[...]

Niemand met verstand van zaken zal dat zeggen. Het is bekend dat de multiplier gelocked is, en dat maakt het overclocken meteen ook lastiger. Het verhogen van de bus speed verhoogt namelijk alles wat aan die bus gekoppeld is. Zodoende kunnen meerdere onderdelen de nieuwe kloksnelheid mogelijk niet aan. Het voltage opschroeven kan daarbij helpen, maar je zult zelf moeten uitvinden wat de sweet spot is.

[...]

Misschien wel, misschien niet. Er is van tevoren geen garantie voor een bepaalde overklok. Zelfs als je aan alle criteria voldoet qua kloks, voltages en temperaturen zal het alsnog van de zwakste schakel afhangen, en die kom je met bus overclocking nu eenmaal sneller tegen.

Dat gezegd hebbende, de kans bestaat natuurlijk dat je iets over het hoofd heb gezien. Daar kunnen wij echter niet bij helpen zonder je volledige systeemspecificaties, álle instellingen, temperaturen, etc.

Check daarnaast ook het AMD CPU Overclock Topic #7 en alle relevante voorgaande delen.
Die guide heb ik inderdaad gelezen. Kan er alleen niet heel veel nuttigs uithalen specifiek voor mijn oc.
Ga straks eens proberen bus wat hoger te duwen en voltages wat mee te drukken en als het echt niet anders is op 3.55 ghz laten draaien

Edit:

net 3.63 ghz gehaald. leek goed te werken maar na 30 min prime 95 knalde core 6 eruit.

kan het niet zijn dat mijn ram te traag is ofzo"??

[ Voor 4% gewijzigd door Marlonn94 op 09-02-2017 20:06 . Reden: commentaar van mod ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marlonn94
net 3.63 ghz gehaald. leek goed te werken maar na 30 min prime 95 knalde core 6 eruit.

kan het niet zijn dat mijn ram te traag is ofzo"??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Marlonn94 schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 16:50:
[...]

Die guide heb ik inderdaad gelezen. Kan er alleen niet heel veel nuttigs uithalen specifiek voor mijn oc.
OK, maar dan hoor je dat duidelijk te vermelden. Net als je volledige systeemspecificaties, waar nu al tweemaal om is gevraagd. Daarnaast zei ik "zoals bijvoorbeeld <link>". Dat wil zeggen: er zijn er nog meer.

En vervolgens post je twee keer achter elkaar, in plaats van het laatste bericht te editten, nog altijd zónder de benodigde informatie. Als je geholpen wilt worden, doe dan wat er gevraagd wordt. Zorg ervoor dat je topic aan Het algemeen beleid voldoet, mét de vereiste aantoonbare inzet, of hij gaat gewoon dicht.

PC1: 9800X3D + RTX 5080
PC2: 5800X3D + RTX 3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• undeepdiver
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-09-2024
Fijn dat er weer een mod is die de touwtjes strak aantrek. Juiste vragen in het juiste topic en zelf wat zoeken helpt .

De meeste PC problemen zitten tussen het scherm en de stoel...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marlonn94
Mijn excuses voor de vergeten edit, direct aangepast.

Hierbij deel ik mijn specs:

https://tweakers.net/gallery/749773/inventaris/
haf 912 1055t

momenteel een clock speed van 3604 (1 core niet stabiel)

fsb 258 x 14

ht link 2316 mhz
nb freq 2316 mhz

core voltage 1.475 v
ram voltage 1.6 v

ht 1.25v
nb 1.15v (kan ook andersom zijn, niet zeker)

Voor de ram timings heb ik wat printscreens gemaakt
Afbeeldingslocatie: https://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/924/Uxnrib.jpg
Afbeeldingslocatie: https://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/923/bgHOJo.jpg

ik hoop zo wat duidelijkere informatie hebben te kunnen verschaffen.
mocht er nog wat niet duidelijk zijn hoor ik dit graag.

Edit: screenshots even geresized. zag dat 1080 niet mocht

[ Voor 12% gewijzigd door Marlonn94 op 09-02-2017 20:46 ]

Pagina: 1