Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Ik zoek een goede camera om familiemomenten te filmen, zowel overdag als 's avonds, binnen als buiten.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik ben niet van plan te filmpjes te bewerken.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Eerlijk gezegd nog niets, ik heb wel rondgekeken op internet maar ik heb er helemaal geen verstand van... In mijn omgeving filmt iedereen met z'n mobiel, maar ik wil graag een losse camera. Voor foto's heb ik al meerdere camera's en m'n smartphone.

Ik wil het liefst niet teveel uitgeven, max €200,- ongeveer, meer kan ook maar dan moet ik gewoon nog wat langer wachten met kopen.

Ik stel suggesties zeer op prijs.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je smartphone maakt waarschijnlijk betere filmpjes dan een camera van dat bedrag. Alleen als je veel tele nodig hebt is een losse camera beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Okee, nou misschien moet ik dan toch maar wat meer er aan uitgeven... Ik ben al die flimpjes die op z'n kant staan zo zat.. En ik wil ook gewoon eens een kwartier of langer aan een stuk filmen en dat vind ik niet prettig om met een smartphone te doen.

Enig idee vanaf welk bedrag je ongeveer een goed videocameraatje kan kopen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-09 18:07

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Verwijderd schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 12:53:
Okee, nou misschien moet ik dan toch maar wat meer er aan uitgeven... Ik ben al die flimpjes die op z'n kant staan zo zat.. En ik wil ook gewoon eens een kwartier of langer aan een stuk filmen en dat vind ik niet prettig om met een smartphone te doen.

Enig idee vanaf welk bedrag je ongeveer een goed videocameraatje kan kopen?
Je kan toch gewoon je mobiel draaien? 8)7 Maar kijk ook eens in [Aankoopadvies] Compactcamera, daar komen veel compact camera's voorbij. Maar voor 200 tot 250 euro moet er best een leuke camera te vinden.

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie. Ja, het zal wel stom zijn maar ik vergeet altijd hoe ik 'm houden moet en het gaat steeds verkeerd... bedankt voor de link, ik ga het even doorlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-07 14:24
GoPro :) die maken erg goede beelden of anders een smartphone die dingen zijn zo goed geworden beter dan de meeste compact camara's op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:30
Ik heb zelf een sony camera die ik altijd gebruikte. Kon onderwater en toch heel goed beeld (met 1080p en 60fps). Ook een Gopro, DSLR etc.

Echter momenteel gebruik ik nog enkel mijn Smartphone om te filmen. Ja je moet jezelf aanwennen om de telefoon te draaien... maar in kwaliteit zijn de huidige smartphone-sensors gewoon erg goed. Daarvoor ga ik geen losse camera's meer meezeulen. Enkel voor onder water (want telefoon is helaas niet waterdicht) of als ik veel moet zoomen (voetbal etc) zal ik mijn camcorder nog meenemen. Maar in kwaliteit is een smartphone vaak gewoon enorm goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle reacties, misschien maar een sticker op m'n telefoon plakken zodat ik niet vergeet welke kan ik 'm op moet draaien... anders staan alle filmpjes straks weer op z'n kop ipv op z'n kant... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-09 18:07

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Verwijderd schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 20:38:
Bedankt voor alle reacties, misschien maar een sticker op m'n telefoon plakken zodat ik niet vergeet welke kan ik 'm op moet draaien... anders staan alle filmpjes straks weer op z'n kop ipv op z'n kant... 8)7
Nou zelfs daar is aan gedacht, de meeste camera apps draaien het beeld automatisch voor je (zo ook met foto's).

Maar goed, als geheugensteun, draai je mobiel in portretstand (onderkant onder) een kwartslag tegen de klok in (onderkant rechts) en alles moet goed gaan. Ook niet vergeten niet je vinger voor de lens te houden, maar dat zou een wat lange sticker worden ben ik bang.

[ Voor 4% gewijzigd door Ventieldopje op 10-02-2017 22:17 ]

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenzeN
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 03-07 15:43
Misschien gewoon even op je scherm kijken tijdens het filmen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Eh meer als een kwartier aan ongemonteerde/ geeditte film ga je zelf misschien een keer leuk vinden maar andere zeker niet. Gedachtes over dia avonden schieten door mijn hoofd, saai.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:30
Frogmen schreef op zondag 12 februari 2017 @ 12:59:
Eh meer als een kwartier aan ongemonteerde/ geeditte film ga je zelf misschien een keer leuk vinden maar andere zeker niet. Gedachtes over dia avonden schieten door mijn hoofd, saai.
Tja dat is sowieso met familievideos toch?
Zelf maak ik gewoon een 3 minuten-versie voor "anderen" (en 3 minuten is heel erg kort, dan moet je dingen weglaten). Als mensen dan meer willen zien kunnen ze de lange versie zien. Maar die maak je toch echt voor jezelf.
Pagina: 1