Toon posts:

Pro audio, interesse peiling!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik vraag mij als muziekprutser af of er animo is voor een subforum gerelateerd aan opname apparatuur, daws, techniek, dj'en, et cetera.
Momenteel mis ik dat een beetje, aangezien de computer, voor mij althans, een niet meer weg te denken apparaat is in dat proces.
Heb al even contact gehad met de staf maar wil graag van mijn mede-tweakers horen of zij dat op prijs stellen. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Lijkt mij heel erg tof :) Ik draai ook regelmatig als DJ (hobby-matig) dus zoiets lijkt me heel tof. Misschien te combineren met dingen die ook komen kijken bij DJ zijn zoals DMX verlichting en effecten (rook, sneeuw etc)?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grenco
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-10 09:18
Ik ben voor, we hebben immers ook 3 subfora over foto & video en het staat in mijn ogen los van HiFi audio

Ik ben zelf muzikant en heb veel semi-pro opname apparatuur.

[ Voor 23% gewijzigd door Grenco op 06-02-2017 19:02 ]

Righty-dokey matey-bloke flap old salty sea-dog amigo skipjack jockstrap piano-tuner, let's see you balls this one up!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Als semi-pro DJ lijkt het me zeker een meerwaarde hebben. Mijn ervaringen elders is dat men of te veel kennis heeft en zich daar ook naar gedraagd ;). Of juist het slaapkamer niveau niet ontgroeid is...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-10 20:38
Er zijn al (lang lopende) topics voor producers en voor DJ's. Wat wil je nog meer dan?

[ Voor 6% gewijzigd door mekkieboek op 06-02-2017 19:16 ]

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coinman63
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:07
Op pro-audio gebied is nog genoeg te bespreken dat weinig aan bod komt op tweakers: PA-apparatuur/techniek, opnametechnieken, audio bij video etc. De vraag is of dat niet te specifiek is voor Tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mekkieboek schreef op maandag 6 februari 2017 @ 19:14:
Er zijn al (lang lopende) topics voor producers en voor DJ's. Wat wil je nog meer dan?
Om te beginnen dat het te vinden is in de forumlijst en niet een apart topic.
Als jij aangeeft dat deze topics al lang lopen dan mag het onderwerp wel eens een eigen hok hebben, toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-10 20:38
De reden dat ze niet in de lijst met actuele topics staan, is (vrees ik) dat er te weinig wordt gepost. Althans, de laatste tijd is dat zo. Je loopt dus kans dat je een hangplek maakt waar weinig gebruik van wordt gemaakt.

Er zijn overigens ook topics voor toetsen en gitaar, mss kunnen die er ook onder.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mekkieboek schreef op maandag 6 februari 2017 @ 19:37:
De reden dat ze niet in de lijst met actuele topics staan, is (vrees ik) dat er te weinig wordt gepost. Althans, de laatste tijd is dat zo. Je loopt dus kans dat je een hangplek maakt waar weinig gebruik van wordt gemaakt.

Er zijn overigens ook topics voor toetsen en gitaar, mss kunnen die er ook onder.
Dat is altijd een optie, wij kunnen altijd kijken hoe het loopt, mits het van de grond komt uiteraard. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op maandag 6 februari 2017 @ 16:43:
Heb al even contact gehad met de staf....
Met wie als ik vragen mag? Antwoord mag ook via DM of e-mail.

Persoonlijk zie ik het nut van een los subforum niet in. Dat bepaalde onderwerpen nu niet besproken worden is geen argument voor een nieuw subforum, het is er mijns inziens juist één tegen. Dat die onderwerpen niet besproken worden lijkt simpelweg meer op dat er - op GoT - geen vraag naar is. Als ik Audio en HiFi dan wel Consumentenelektronica Aankoopadvies open en wat tussen heden en enkele maanden geleden terug scroll dan zijn de topics over "Pro Audio" op twee handen te tellen.

Als enkelen binnen Verkeer & Vervoer een bootje of jetski hebben wil ook niet meteen zeggen dat er een nautisch/maritiem subforum geopend moet worden. Dan krijg je tientallen subfora extra met slechts enkele topics binnen die subfora. Dat is ook niet overzichtelijk.

Maar goed, dat is mijn mening. Er lopen er meer die overtuigd kunnen worden.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:39

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Er zijn subfora ontstaan uit grote topics: Een echte interessepeiling zou dus een "pro" topic zijn.

The proof of the pudding.... :)

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitarist
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Gitarist

Jan

In Nederland is er naast het Licht&Geluidforum eigenlijk geen forum waar dat soort topics thuishoren. Maar in dat forum wordt niet of nauwelijks gepost.
Er zijn verder nog wel wat Nederlandstalige Facebookgroepen met redelijk wat activiteit, maar that's it.

Ik denk dat de pro audio/videobranche in Nederland te klein is om een eigen forum (of een eigen subforum op GoT) te rechtvaardigen. En ik vraag me af hoeveel Tweakers forumleden zich met pro audio/video bezighouden.
Daarnaast is mijn ervaring dat die wereld dusdanig internationaal georiënteerd is, dat er veel Nederlanders actief zijn op internationale fora zoals Gearslutz of het forum van Sound on Sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:22

timovd

Voorsprong door techniek

Ik ben amateur en als ik specifieke vragen heb, stel ik vragen op het forum of FB-pagina van het product zelf. Dit soort apparatuur is vaak te specifiek in mijn ogen.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Pagina: 1